Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1657
Har søkt litt rundt men finner ikke det jeg er ute etter. Det jeg er ute etter er og finne et koblingskjema på en "mobile jammer".

Ser at man bare får kjøpt de.

Noen som har skjema?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Wavebubbel funker bra, men er noe vanskelig å lage, men er det tryggeste valget. Tror ikke det er noen andre skjema på nettet enn det.
Hmm, hva kan du 'jamme' med den da?
Hørest litt gøy ut.
Sitat av Grantax
Hmm, hva kan du 'jamme' med den da?
Vis hele sitatet...
Hva tror du? Fasttelefoner? Hehe..
En mobiljammer må sende ut svært høyfrekvente støysignaler, og høyfrekvens er ikke til å spøke med. Ikke for å virke demotiverende, men det er etter all sannsynlighet et dødfødt prosjekt med mindre du har både oscilloskop og spektrumanalysator..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, den var ikke så avansert, tipper på 2-3 timers arbeid dersom man lager den proft :-)
Sitat av Provo
Hva tror du? Fasttelefoner? Hehe..
En mobiljammer...
Vis hele sitatet...
Var snakk om 'mobile jammer', altså 'mobile' som i 'transportabel', regnet med det var ment som motsatt av en stasjonær jammer.
Tja, den var ikke så avansert, tipper på 2-3 timers arbeid dersom man lager den proft :-)
Vis hele sitatet...
Du tuller nå, ikke sant? 2-3 timer?? Å lodde bøttevis med smd-komponenter for hånd? Dessverre.. Er knapt gjennomførbart i det hele tatt..
Var snakk om 'mobile jammer', altså 'mobile' som i 'transportabel', regnet med det var ment som motsatt av en stasjonær jammer.
Vis hele sitatet...
Tenkte meg det var noe sånt. Var ikke så seriøst ment!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja, jeg har da loddet ganske store SMD brett på kort tid, så lenge man har rett utstyr

Dog satt jeg på en loddestasjon til 80 høvdinger.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å lodde SMD-komponenter er snakk om ei lita tube seigt lim, og en tanke tålmodighet Ikkje ekstremt vanskelig, men tar litt tid og er noko fordømt småplukk...
Uten at jeg så altfor nøye på det, så en del av de smd-komponentene usmakelig små ut, og da blir det straks vanskelig. Noen smd-komponenter har en benavstand lik DIL-pakker, og da går det fint.
Med en loddemaskin til 80k går det selvsagt fint! Men det var vel ikke det som var det aktuelle scenarioet? Med en loddemaskin til 200k er det gjort på 2 minutter + prog av maskina, men jeg regner med at exo_O ikke har slik liggende..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
True, men jeg skrev bare et scenario

Dog kan man sikkert kjøpe disse ferdige fra noen army surplus sak i USA :-)
Nja, kanskje? Hvis de selger denslags til sivile, og i tillegg sender det ut av landet, og det kommer gjennom tollen.. Tollen burde ikke være store problemet, men. Spørs hva de evt. skriver på pakken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kor dyrt vil ca det være å lage en Wavebubble Jammer? Med tanke på kretskort, komponenter....osv?