Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 1881
skolen min har et sånn program som heter Illusjon 99, som har et passord, og når denne tjeneste er aktivert så får vi ikke lastet ned noe, får det slettes automatisk når man starter pcen på nytt, dette er noe drit syns jegl, så jeg lurer på om noen vet hvordan jeg kan finne ut dette passordet sånn at jeg kan deaktivere dette programet, så vis du vet fortell er du snill
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Det er sikkert der for en grunn. Om du vil laste ned ting, bruk laptop, og spør pent om du får lov å koble til skolens nettverk for å gjøre "skolearbeid".

h
hehe, jeg tenker med en gang på den stakkaren som må reinstalle windows på den maskinen etter ett par uker om du klarer å knekke passordet Dog så skal det sies at Illusion er noe møkk.
Nitrius's Avatar
Trådstarter
det er sikkert for en grunn ja, men er det ikke en måte å komme seg rund knekke passordet?
Dø. Det er der for en grunn.
Fordi slike som jeg skal sleppe å rydde opp etter snørrunger som deg.

Gjør som SharQ sa, enkleste og greieste.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Når jeg jobbet som BOFH på en yrkesskole for noen år tilbake kjørte vi Illusion 99. Det var morro; Mange oppgitte ansikter etter de hadde lastet ned spill på en (wow) ISDN-linje i flere dager - installert - og etter en reboot oppdage at både installasjonsfilene og spillet var borte.

Jeg leita en del på nettet etter en crack da vi satte opp systemet, men jeg fant ingenting.
Nitrius's Avatar
Trådstarter
heeh høres veldig vanskelig ut gitt, ja ja da får jeg gjøre som SharQ sa da.
men takk for tips da
Jeg har prøvd å finne exploiter og cracker til illusion 99... Fant INGEN ting... Ikke noe informasjon om hvordan programmet fungere engang... På skolen vår blir alt på maskinen tilbakestilt untatt det som ligger i "Mine dokumeneter".. Jeg legger inn spill der så jeg kan spille de selv etter at maskinen er restartet..
▼ ... over en uke senere ... ▼
ehhh... prøv å leg filene i mine dokumenter..... er ikke sikkert de blir slettet da...... desutten er d en grun til at sys admin har lagt d in... sikkert får å enten le... eller får å få lettere jobb... kanskje til og med begge deler...... bare se om han smiler vær gang du laster ned noe........ :-)
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Husker at ungdomsskolen kjørte Illusion 97.
Vi lærte oss derimot rimelig kjapt at det kunne omgås ved å trykke ctrl+alt+del umiddelbart etter windows-inlogginga, og så skru av prosessen.
De burde jo ha fikset dette, men er jo verdt et forsøk.
Sist endret av bakkus; 12. mars 2004 kl. 14:43.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Man kan ikke drepe prosessen til '99 ved å bruke ctrl+alt+del.
På skolen i dag fant jeg ut at illusion 99 har en buffer overflow svakhet.....

Trykk på "tray"iconet nede i hjørnet for å få opp et vindu man kan skrive inn passord for å få deaktivere den... Der du skal skrive inn passordet fyller du inn en haug med tegn.. Det kan være hva som helst, a'er eller b'er eller tall..... Når du tror du har trykket nok trykker du enter å venter å ser hva som skjer...

Jeg fikk bluescreen og at prosessen hadde gjort en ulovlig operasjon... Og programmet lukket seg..!!

Det eneste som mangler nå er å finne ut hvordan man får illusion til å ikke starte igjen når du restarter..
Nitrius's Avatar
Trådstarter
kult thx det er bare å gå til legg til/fjern så fjerner man hele driten :P vis det går da, mener jeg hørte om en som sa at det gikk!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
z3r0_burn3r: Hehe, det går ikke. ALT du gjør på maskinen blir lagret i en cache. Du kan slette alle programmene om du ønsker. Tar du en reboot er alle der som før. Om du sletter en fil blir den fjernet - tror du. Egentlig er det bare Illusion 99 som skjuler filen for deg. Det samme gjelder en avinstallasjon av programmet.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Opprinnelig postet av Gusto
z3r0_burn3r: Hehe, det går ikke. ALT du gjør på maskinen blir lagret i en cache. Du kan slette alle programmene om du ønsker. Tar du en reboot er alle der som før. Om du sletter en fil blir den fjernet - tror du. Egentlig er det bare Illusion 99 som skjuler filen for deg. Det samme gjelder en avinstallasjon av programmet.
Vis hele sitatet...
Så om man sletter en fil på disken som tar litt plass, så vil du ikke få noe mer ledig plass tilgjenglig?
Nitrius's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Gusto
z3r0_burn3r: Hehe, det går ikke. ALT du gjør på maskinen blir lagret i en cache. Du kan slette alle programmene om du ønsker. Tar du en reboot er alle der som før. Om du sletter en fil blir den fjernet - tror du. Egentlig er det bare Illusion 99 som skjuler filen for deg. Det samme gjelder en avinstallasjon av programmet.
Vis hele sitatet...
det jeg mener er at når illusjon er slått av SÅ fjerner du illusjon fra pcen og da er den borte får godt
det går ann vet jeg, det eneste jeg sliter med er å få deaktivert illusjon men det ghio sa kan kansje få til å slå av illusjon, men jeg må få testa det først.
På skolen vår kjører de illusion 99, og vi får ikke lov til å legge .exe filer i Mine dokumenter og CProgramfiler\Norton antivirus\updates

dette er de 2 mapppene jeg vet om som ikke ting blir slettet fra
Bruk keylogger å spør en lærer pent om hun/han kan logge den av fordi at den sperrer en port (også babler du videre om noe shit læreren ikke forstår).
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Mister minit: Genial ide.. menne.. når illusjon er installert - hvordan vil du installere en keylogger? Eller mener du han skal kjøpe en hardware logger til mangetusen kroner?

h
hmmm..... dere kan (hvis det går/har tilgang til) starte pc'en i sikkerhets modus og bare avinstallere Illusion derfra.... har ikke prøvd men det er VELDIG liten kjans for at programmet er aktivt i sikkerhets modus.... (prøv da vel)

EDIT: Hvem er det som laget Illusion????
Sist endret av The_Only_One; 14. mars 2004 kl. 19:37.
Enkelt og greit: Alle illusjons program tillater KUN lagring av filer i "Mine dokumenter"
Men som oftest så er Mine Dokumenter sperret for .exe filer osv.
Så hva gjør vi? Jo, vi lagrer det på skrive bordet, innstalerer det og spiller. Når man må gå, gjør alle .exe filer om til .jpg o.l og legg det i en skjult mappe i Mine Dokumenter.
Når du vil spille det igjen, ta det ut av mine dokumenter og gjør det om til .exe filer igjen
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Plomma
Enkelt og greit: Alle illusjons program tillater KUN lagring av filer i "Mine dokumenter"
Vis hele sitatet...
Dette kommer jo an på BOFH til BOFH. Man kan selv stille inn hvilken mappe man vil at brukerne skal ha tilgang til. Dette trenger ikke å være Mine Dokumenter engang.
Opprinnelig postet av SharQ
Mister minit: Genial ide.. menne.. når illusjon er installert - hvordan vil du installere en keylogger? Eller mener du han skal kjøpe en hardware logger til mangetusen kroner?

h
Vis hele sitatet...
Keylogger er software som tar opp alle tastetrykk på PC'en. En kamerat gjorde det og fikk lærerrettigheter (helt til han kødda så mye med det at han fucka nettverket da).

Lagt ved Keyloggeren jeg bruker - Familykeylogger

Denne keyloggeren kan du legge inn på en flashpen/ekstern hd. Dermed må du aktivere den (åpne zip-fila). Fra da logger den alle tastetrykk. Genialt?
Keylogger, logger bare passord eller absolutt alt som blir skrevet, så må du bare gjette deg fram til hva som er passord?
Plomma: Hva tror du? Keylogger er keylogger.
Prøvde ut på skolen i går.. Det med min buffer owerflow først og deretter prøvde jeg å slette programmet.. Det gikk fint å slette illusion men når jeg startet opp igjen var det tilbake...
Hmm, det at du fikk blåskjerm vha en overflow tyder kanskje på at illusion bruker en sys/vxd som ligger nært ring 0? Kanskje det hadde gått an å debugge litt hjemme for så å fått overflowen til å peke til "riktig passord" eller noe annet veldig lurt? Litt jobb, men det skal ikke være umulig.
Tenkte på det, men jeg har ikke illusion 99 hjemme..
Nitrius's Avatar
Trådstarter
prøvde både det med blåskjerm og det med keylogger, fikk blåskjerm men jeg vet ikke hva mer jeg skal gjøre, og det med keylogger var jeg så nær med å få passordet hans, men jeg drit meg litt ut glemte å skru den på, og jeg prøvde å få han til å gjøre alt på nytt en gang til men det fikk jeg ikke til fillern å :-/
Mister Minit: Kan man skjule ikonet på keyloggeren? Hadde vært fett å satt usb disk i lærer pcen på skolen.
Ja, du kan skjule det. Høyre klikker iconet på toolbaren og velger hide icon.
Man kan heller ikke se det på "prosesser".
hmm, ja. For autorun fungerer vel på usb "mass storage" også?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av HeavyD
Dø. Det er der for en grunn.
Fordi slike som jeg skal sleppe å rydde opp etter snørrunger som deg.

Gjør som SharQ sa, enkleste og greieste.
Vis hele sitatet...
Jaså. Hva var det vi dreiv med når vi gikk salg & service da, Mr. Bin Laden?

Mener å huske at vår illusion99 tillot at virusprogram mappene lå åpne. F.eks så funket det fint å legge filene inn i c:/programfiler/norman
Det er vel ikke tilfeldighvis noen som har Illusion 99..?? hehe
Regner med at dette er noe av det samme systemet..

http://www.freakforum.nu/forum/showt...threadid=31401
Ingen som har prøvd sikkerhets modus enda???? prøv å av installere d der...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av ghio
Jeg har prøvd å finne exploiter og cracker til illusion 99... Fant INGEN ting... Ikke noe informasjon om hvordan programmet fungere engang... På skolen vår blir alt på maskinen tilbakestilt untatt det som ligger i "Mine dokumeneter".. Jeg legger inn spill der så jeg kan spille de selv etter at maskinen er restartet..
Vis hele sitatet...
På skolen vår kjører vi Illusjon 99 det du kan få de mongo lærerne og gjøre er og be de fikse at Mine Dokumenter mappa ikke gjennoprettes det den egentlig skal være. men så kan de da legge inn sperre på .exe filer osv. Det er ikke noen utvei sorry Du kan smiske med Data ansvarlig og si at du skal rette opp no på den PCen f.eks. Skjerm instillinger alt er lov i Norge og på skolen

Har Illusjon 99 jeg
Opprinnelig postet av The_Only_One
Ingen som har prøvd sikkerhets modus enda???? prøv å av installere d der...
Vis hele sitatet...

Har prøvd.. Funket ikke...


kurt_nilsen.... har du iso imaget til illusion 99 eller...?? Tror du du kan uppe det vis du har cd'en/ene.. please
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette er ikke no problem, bruk en oppstartsdiskett!
Edit autoexec.bat filen og legg inn "c:/windows/win.com /ettellerannet" du finner ettelllerannet ved å ta win.com /? og finner ut hva som er parameteren for sikkermodus uten nettverk, husker ikke helt selv.
Deretter rebooter du og kan installere hva som hellst når du er ferdig editerer du autoexec.bat og fjerner win.com linje. når du rebooter og logger inn igjen så kan du bruke de programmene du installerte. Personlig brukte jeg det til å installere en brenner på skolen og nero ++. Du kan sikkert velgå å fjerne illusion99 fra oppstarten i registeret, men det kan fucke hele systemet og sysadm må fikse det og blir sur, dette annbefales ikke, gjorde det ikke selv.
Om du er interessert kan du sjekke de artige cache mappene på disken.

For å få "admin" tilgang det vil si full bruker tilgang, brukte jeg et program som viste hva nåværende brukernavn og passord i 98, etter en lærer logget på for meg, fordi pasordet mitt "ikke funket". Da får du tilgang til kjør meny, bat filer, "gamle dos program" aka ping pluss andre praktiske ting som fellesarealet for lærere og annet.

Det er også et problem at sysadm logger trolig ALLT du gjør, kunne i begynnelsen av da vi begynte å bruke systemet lese loggen min depp in path under felles arealet mitt på serveren. Men det ble fjernet, men en fikk et godt innblikk i hva som ble logget, dvs MASSE. Dette kan enkelt lukkes med et program som viser bakgrunns prosesser, inkludert det som c-a-d ikke viser. Det het USERLOG hos meg. Fant og en exploit ved det, du kan lukke det rett etter påloggings scriptet er ferdig ved c-a-d, det kom opp som <ukjent prosess>.

Fant og oppstarts scriptet til hver bruker delt i rot katalogen til påloggings serveren, dette ble og fjernet etter en stund. Der kunne en lese hva sysadm slettet av programmer, blant annet ping, telnet, ftp osv i windows katalogen.

Info om programmet er her http://www.educationaltools.com/ill_eng.html
Programmet ligger her www.microdaisy.no/demo.asp?last=ja&ID=Illusion
bare rabbel igjennom formen.
Hjemmesiden er www.totsec.com, men den er ikke oppegående.
Vil ikke annbefale å installere en keylogger. Sysadmin og rektor kryper opp i analen din og voldtar deg hardt. Det er pga du "invadere" alle andre elver sitt privatliv om det er public maskiner. Det skjedde på skolen jeg gikk på i fjor. Tror han ble utvist i to dager eller.no og bannet fra alle pcene.

Anngående "Mine Dokumenter". Att sysadmin kjører Illusion99 ("automatisk slette shit fra pcen ved oppstart, etter det jeg leser her") så er han ganske dum som tilater å lager i mine dokumenter. Han har en god anledning til å tvinge alle elevene til å lagre sentralt på en win2k/samba box.
Da slipper han

elev:"hvor er hele prosjekt arbeidet mitt, jeg lagert det i mine dokumenter",
sysadmin: "opps. den maskinen var fucket så jeg formaterte hele greia" eller "en eller annen må ha slettet det. vi skal undersøke saken".

For å få adminstrator rettigheter lokalt så kan du bruke denne floppyen: http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ (om du kan boote fra floppy / ikke passord i bios)
Har sett litt på dette programmet... Er det noen som har hele?? Og vil dele..