Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 861
Hei der

Sitter å lager en nettside for et band som min far spiller i. Og lurte på å få litt input på eventuelle fargevalg o.l. Hva trenger et band på nettsiden sin? Planen er: Info om bandmedlemmer, spillejobber, lydopptak og muligens videooptak fra jobber. Lenker til forskjellige southern rock inspirerte nettsteder kan også være en idè.

Er det noe som er "hakkande gale" på siden? Er den iøyefallende? Oppsettet "ryddig" ?

Takker mye på forhånd.

Før det blir sagt noe om "kopiering av materiale" så vil jeg nevne at bildene som er i designet er pure for looks og demo. Altså en mockup. Planen er å få bilder fra bandet jeg jobber for inn i designet.


PS: Kudos til Lanjelin for tips og triks i CSS.

url:
http://musikkwp.chall.be

*edit*

Burde vel egentlig lagt denne i webutvikling når jeg tenker meg om. Beklager dette.
Sist endret av catolh; 10. september 2010 kl. 08:14.
Få en annen font.
Skill de forskjellige linkene i menyen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bumper opp denne, da jeg har gjort vesentlige endringer i designet. Har nå også fått rette bilder til bruk i header.

Det jeg lurer på er om siden ser grei ut? Er det noen elementære feil jeg har begått? Mangler jeg noe veldig viktig? Innholdsmessig er siden ganske tom, da jeg konverserer med enkelte bandmedlemmer om info som skal plasseres.

Planen er ikke å lage en superpro nettside som skal generere tonnevis med grafikk, men simpelthen et nettsted for bandet, der de kan publisere bilder og tekst fra jobber, komme med datoer til spillejobber, videoer fra jobber o.l.

Et sted for fans med andre ord.

Ny url: www.trekantsam-bandet.com

Takker på forhånd!

Mvh Catolh
Sist endret av catolh; 8. januar 2011 kl. 16:28. Grunn: oppdatert url
synes siden ser veldig bra ut, eneste jeg vil påpeke er at det står ''leter du etter noe'' i søkefeltet, ville heller skrevet ''søk på denne siden'' eller gjøre det hvitt , slik at folk finner ut at det faktisk går an å skrive noe der.
Takker for det, men nå ser jeg at i firefox så er det noe med fargeflyten fra header til bakgrunn i content som ikke stemmer. Må gjøre noe med det tydeligvis.

Musikkspilleren og søkefunksjonen fungerer ikke som den skal i Opera tydeligvis. Dette var jo surt.
Sist endret av catolh; 8. januar 2011 kl. 16:53.
Opp igjen

Det viser seg et lite problem i firefox på en maskin jeg sitter på her. Fargeforskjell i header i forhold til en div nedenfor. Hvorfor blir dette så ekstremt i firefox, og ikke opera, IE, og google chrome?

Eksempel i firefox:
http://i54.tinypic.com/rm1xxv.jpg

Eksempel i chrome:
http://i53.tinypic.com/2efmkad.jpg

Og dette skjer bare på maskinen jeg sitter på for øyeblikket. Jeg har en annen pc med windows xp på og der er det ikke noe problem i firefox.

Noen tips til hva problemet kan være?

Oppdatert:

Jeg fikset det med en designendring. Gadd ikke knote med problemet.