Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1864
skal fly endel og være på plasser uten strøm mye en god stund framover.
i denne sammenhengen tenkte jeg å kjøpe enten en psp eller noe i den duren.

MEN ser på div forum at batteri tiden varierer og ser ut til å være nede i 1 time på det minste.
Noen som har erfaringer?

i tillegg har jeg ikke helt fått satt meg inn i custome firmware, men har forstått det slik at det ikke lengre begrenser seg til at du må ha versjon 1.5 eller lavere.
stemmer dette?
og vil dette si at ved å putte i et 2gb minne kort og plugge den til pcen så kan jeg laste over spill og snes emulatorer osv?

og til slutt. er usb pluggen en standard usb plugg i begge ender? eller har de en egen standard i ene enden. (gjetter meg til at det er mini usb og vanlig usb i andre enden? )
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvis du ikke er redd for å titte på andre konsoller så kan jeg sterkt anbefale Nintendo DS (som spaceworld har til 999,-) med M3 DS SIMPLY og PASSCARD 3. Plutselig så sitter du med alle Nintendo DS-spillene på en minnebrikke og slipper å drasse med deg disse teite diskene (UMD til Sony er et helvete).

Nintendo DS har vel en batteritid mellom 5 (høy ytelse, mye lys) til 12 timer (lav ytelse, lite bakgrunnslys). Det finnes også masse kule batteripakker til den som øker levetiden med det mangedobbelte!

Som regel så er det mini-usb til vanlig usb.
Hvor lenge en PSP's batteri varer, kommer an på hva du gjør. Om jeg f.eks. bruker homebrew (hjemmelaget programvare) for å se på filmer i DVD-kvalitet, kan jeg se konstant i 18 timer på en oppladning. Så lenge du ikke bruker offisielle sony-programmer og/eller UMD-disk for å gjøre ting, varer det lenge. For å kjøre homebrew må du først ha en PSP med gammelt nok firmware, dette oppnås ved å downgrade en PSP. Dette kan gjøres på PSPer med firmware opp til versjon 3.03. Igjen, for å gjøre det må du ha det upatchede GTA-spillet (som er nærmest umulig å få tak i). Kan sikkert gi deg mer informasjon ettersom du trenger det.

EDIT: Om du har versjon 1.5, kan du lett legge inn Dark_AleX sin custom firmware - da får du firmware 3.50 i "patchet" utgave, slik at du kan gjøre alt som på en 1.5 maskin.
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 09:14.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
grunnen til at jeg ser først å fremst på psp er at det er flere "voksne" spill til den.
for all del super mario er kult nok det men....

lett litt rundt.

http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=33307
M3 Perfect Pro Micro-SD Lite adapter / flash kit for NDS and NDS Lite (w/o memory) + PassCard 3

Denne vil da la meg uten noe videre kødd spille snes og spill som jeg overfører via pc?


http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=33309
Denne saken var jo genial både til psp å DS, solcelle <3

lengre batteri tid uten å skifte batteri til psp:
http://shop.01media.com/info.asp?ProductID=15749


men hvilken konsoll er det mest rippede spill ute som er lett å få tak i?
er det virkelig så tungvindt å finne en psp som kan downgrades?
Sist endret av Psych|Com; 16. juni 2007 kl. 12:03.
Neutral Good
Mith's Avatar
Uten å tilføre noe som helst konstruktivt til tråden, men spillene på psp er vel stort sett ps1 kopier, bare at du spiller dem på mindre skjerm?

Når det kommer til tilgang på spill så ser jeg det ligger 62 titler med psp spill på sct, mens et søk på nintendo ds gir til sammen 1109 spill.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
lages endel nye spill til psp. men grafisk sett ville de vel mest ligne ps1 spill vist de ble blåst opp ja
Kan ikkje si meg noko anna enn fornøyd med NDS lite og M3 simply. Har 1GB micro SD, og på den ligg det sesongfinalen i Lost, nok sanger til en stund og ca. 10 spel. Batteritida er heller ikkje noko å klage på, det er sjelden eg må finne fram laderen og plugge den i veggen. Kan anbefale spelet 42 All-time classics, der har du bowling, pilkast, poker, BJ, sjakk og meir.
Om du skal høre mye på musikk, se på film, emulere osv er PSP valget. Det er også veldig lett å spille backups (kremt, kremt) på en PSP når du først får nedgradert den. Drag-n-drop ISOen over på minnekortet, og det er alt. Få tak i en PSP som kan nedgraderes er ikke det vanskelige, såvidt jeg vet. Derimot, det å få tak i gamle versjonen av GTA:LCS er noe utfordrende.

@maggis0: Hvordan er kompatibiliteten (sp?) på M3 simply? Er det noen spill / homebrew apps den ikke klarer å kjøre, eller som må patches før bruk? Vurderer å kjøpe meg en DS, og lurer på hvilket flashkort en burde kjøpe. ^^
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 13:14.
Nokon Homebrewapps må DLDI-patches. Har endå ikkje møtt på ein backup som ikkje fungerer på M3 Simply. Men nokon gamle Homebrewspel fungerer ikkje sia det er DLDI, dei gamle Homebrewspela har ikkje støtte for det. Men dei fleste nye Homebrewting har støtte for DLDI. Alle backups eg har hatt fungerer på online-play. Og kvifor er PSP eit bedre valg om du skal høre på musikk? Å høre på musikk med DS-en er ikkje noko problem synast eg iallefall (må ha flashcard osv. for musikk, bilde, film og andre ting).
Batteriet på min PSP varer i ca. 4 timer, da er det en god del spilling og filmtitting. Det koster ikke mange kronene for et ekstra batteri eller to. Ellers finnes det masse bra emulatorer og spill til PSP, bare laste ned custom firmware. Heller ingen problem å kjøre sikkerhetskopier så man slipper å drasse på UMD-discene. :-)
pete^: Hvordan er det du ser på film? Prøv å bruke .pmp filer i iRShell, det gjør at batteriet varer mye lenger.

maggis0: Tenkte ikke på at man kan bruke MiniSD på NDS, det gjør saken litt anderledes ja. Likevel, PSP har en mye større skjerm (oppløsning og fysisk), så spesielt film er bedre på PSP. Grafikken i spill er en del bedre og - $ony mener selv at PSPen har en mellomting av PS1 og PS2 grafikk. Alle commercial roms funker altså uten patching? Høres digg ut... Tror kanskje jeg skal plukke opp en slik en.
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 14:38.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
gikk for en psp. nå må jeg bare finne ut hvordan man modder om en fw 2.0.1 psp

edit:
haha latterlig. ikke nok minne til å lese vg.no :P
Sist endret av Psych|Com; 16. juni 2007 kl. 15:04.
2.0.1 sa du? Dette blir lett. Sjekker noe først, though. Åpne opp disk-dekselet på PSPen, og se om du ser IC1003 som på bildet: http://www.modnet.no/veiledninger/up_chip/ta82spot.jpg
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 15:08.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
nope ikke noe der
Nydelig. Skal ordne en downgrade-pakke jeg ^^

Mkay, start med å oppgradere til versjon 2.71 ved bruk av denne.
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 15:32.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
sånn da var det gjort
Du oppgraderer til 2.71 (finnes her), for deretter å følge denne guiden. Ganske rett frem, egentlig.
Så legger du inn firmware 3.40 Oe-a (les mer).

Det finne mye god info på http://pspnett.com/
Psych|Com hvor kjøpte du den ?
Greit. Har laga en .rar pakke med readme for resten - alt som trengs er inkludert. Gjorde alt så enkelt jeg kunne. Enjoy!

Complete PSP firmware 2.71 downgrader package

Edit: ...der ble jeg eid av froskenfredrik.
Jaja. Dem som vil bruke pakken min, værsågod. Brukervennlig nedgradering av PSP opp til 2.71 ^^
Sist endret av Praetox; 16. juni 2007 kl. 15:48.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
Sitat av LoooK
Psych|Com hvor kjøpte du den ?
Vis hele sitatet...

elkjøp. fikk litt rabatt så var ikke så stor forskjell fra nettet.

takk både shade og froskenfredrik. Kudos til begge
Sist endret av Psych|Com; 16. juni 2007 kl. 15:54.
####
Psych|Com's Avatar
Trådstarter
http://rapidshare.com/files/27057228..._Proof_1.5.zip
der finner du som linken sier, en newb proof updater til 3.40OE som er den siste versjonen av dark

OBS OBS OBS. må ha versjon 1.5 dark for å bruke den filen.
guide: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=772480
Sist endret av Psych|Com; 16. juni 2007 kl. 17:15.
Takk for tipset, jeg har fra før av bare komprimert ned filene med Vemode, og slengt over. Skal på 9-timers flytur til USA til sommeren, da blir PSPen god å ha, se film og spille Super Mario etc

Sitat av Shade~
pete^: Hvordan er det du ser på film? Prøv å bruke .pmp filer i iRShell, det gjør at batteriet varer mye lenger.

maggis0: Tenkte ikke på at man kan bruke MiniSD på NDS, det gjør saken litt anderledes ja. Likevel, PSP har en mye større skjerm (oppløsning og fysisk), så spesielt film er bedre på PSP. Grafikken i spill er en del bedre og - $ony mener selv at PSPen har en mellomting av PS1 og PS2 grafikk. Alle commercial roms funker altså uten patching? Høres digg ut... Tror kanskje jeg skal plukke opp en slik en.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder nedpakking av film til pmp, anbefaler jeg AVItoPMP av uNn99. Nærmest helautomatisk, og tilnærmet DVD-kvalitet på resultatet. Enjoy.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har 2 spørsmål ang. PSP èn min,,,
1)kjøpte et minnekort på 4gb, sony. Står "MemoryStickPRODuo"
og magic gate under..
Kortet bliri ikke lest av pspèn min..det lyset som blinker når man setter inn minnekort blinker gult hele tiden:S..
2) Versjonen er 3.52..lest litt rundt på nettet om at det ikke går an å spille nedlastede spill til denne versjonen, men er det mulig?
vet ikke med minnekortet ditt, men det går ann å downgrade og så flashe psp'en din med ny custom firmware for å spille backups/nedlastede spill.
madano: har du formatert minnekortet?