Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1503
Har et lite prosjekt på gang. Radio, musikk & filmer. Er bare forsiden som er ferdig, også har jeg laget til en egen "404 page not found error". (Det merker dere når dere bruker menyen).

Siden er blitt testet i IE og Firefox. Anbefaler firefox

Grunnen til at jeg slenger den inn her, er at jeg trenger Idèer, og hva jeg kunne gjort annerledes/bedre.

eRixn.media
http://88.89.124.213/eRixn/hovedside/index.php
Sist endret av eRixn; 14. september 2009 kl. 23:14.
Er det bare meg eller beveger bakgrunnen seg?(veldig langsomt)

Uansett, bannern var vond å se på. Får piggtråd følelse.
Fargene passet ikke heller no særlig.
Burde kanskje ha en mer åpen og lys bakgrunn når selve siden er en liten firkant(?)

Menyen på toppen så jo veldig gammeldags ut.
Føles ut som jeg er på en notepad side.

Kanskje litt mye negativt, men jeg likte selve siden, synes bare at du kan forbedre den.
Personlig fikk jeg litt vel mye 90-tall her. Muligens det er det du/dere er ute etter, I don't know, but i don't like.
Bakgrunnen passet ikke med "menyboksen"
jeg syntes Fontes foten skillte seg ut litt.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Da har jeg redigert bakgrunn. Kanskje ikke helt det motivet jeg skal bruke. Men skal definitivt bruker en like lys en, det så mye bedre ut. Tusen takk!
Ang. Logoen. Jeg er ikke så god å designe. Og ja, det er meningen at den skal være litt gammal dags Takker for svar.

Skal prøve å gjøre menyen helt oppe litt bedre. Noen som har noe idèer der?

Edit: Har også lagt til "Les mere" linke i nyhetene!
Sist endret av eRixn; 14. september 2009 kl. 23:45.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Dollar bills var grelt å se på >_>
Du er min venn
niigu's Avatar
Oi, her var det mye på liten plass. Første forslaget mitt må være at du bruker hele høyden av bildet for plass av skrift. I tillegg til det, gjør du bakgrunnen litt svakere og lager en passende, tykk ramme ned langs hele designet ditt, såå får det en fremhevende feel. Ton ned banneret femten hakk. Regner med det er en side som inneholder litt mer seriøse temaer.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Sitat av niigu Vis innlegg
Oi, her var det mye på liten plass. Første forslaget mitt må være at du bruker hele høyden av bildet for plass av skrift. I tillegg til det, gjør du bakgrunnen litt svakere og lager en passende, tykk ramme ned langs hele designet ditt, såå får det en fremhevende feel. Ton ned banneret femten hakk. Regner med det er en side som inneholder litt mer seriøse temaer.
Vis hele sitatet...
Da har jeg gjort alt du har sagt. Følte det du sa ville gjøre den mye bedre, og det gjorde det. Tusen takk.
Noe annet dere ville fikset på?
Sist endret av eRixn; 15. september 2009 kl. 02:29.
Jeg tror ikke siden din kommer til å slå ann så mye med noe som ser ut som en 90-talls side som har våknet fra de døde.

- Dropp overskriftene dine (f.eks: Hovedmeny, Media osv.) holder i lange baner med en tekststørrelse større eller bold.
- Kanskje litt mer lesbar tekst i banneret?
- Tabels skal egentlig ikke brukes slik, ville satt meg inn i divs.

Personlig ville jeg droppet hele greia, lagt til en litt mer fargesprek stil og ikke gjort strukturen på siden så "vanskelig".
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Da har jeg droppet øverste menyen. Tatt en inn plain simple meny isteden for (takk goillum).
Likte dere den nye top-menyen bedre, eller den gamle? Har forsatt backup av den gamle, just in case.

Takker for svar, alle sammen!
Har en kul ide' om forbedring på dette. Kunne jeg ha fått filene til siden slik at jeg kan gjøre om selv i dreamweaver? Hadde vært arti å prøvd ut ideene mine.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Da er jeg ferdig med selve siden. Da skal jeg begynne med koding og opplasting av diverse ting. Om noen har en siste justering jeg skal gjøre, så tar jeg gjerne imot det.

Tusen takk for all hjelp, alle sammen!

Edit: Siden anbefales i Firefox, litt dårligere i IE og helt jævlig dårlig i opera.
Sist endret av eRixn; 15. september 2009 kl. 04:05.
Sikkerhetsklarert
Om du skal kode websider litt seriøst så sørger du for å følge W3C standarer, og da skal den ikke se forskjellig ut i Opera og Firefox.

Forøvrig ser jeg ingen forskjell foruten litt spacing (padding/margin) i Opera vs IE. Absolutt ikke "helt jævli dårlig"
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Ok. Takk for tipset. Men i opera her så er bakgrunnen vekke, alle cellene som har farger er vekke. Sikkert bare noe gale med opera'n min eller PC'en.
- Fremdeles like dårlig lesbarhet i banneret ditt.
- Fremdeles de ekle underoverskriftene i menyene dine.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Ok. Teksten i banneren er blitt gjort litt bedre. Mens overskrifts menyene skal jeg ha Ellers takk.
Du har kodet dette selv, ikke sant? Jeg kan ikke så alt for mye om webprogrammering enda, men for meg ser det ut som har voldtatt koden no j*vlig?

1. <html> tag inne i <body>'delen er vel ikke helt etter W3C standarden?
2. Du har "!DOCTYPE html PUBLIC [...] xhtml1-transitional.dtd"> setningen sånn ca 5 ganger på siden? O.o
3. Ser egentlig ut som du har skrevet mange små nettsider og slengt alle sammen uten å ha plassert de skikkelig, og fjernet tag'ene der det trengs.

Forøvrig så var designet helt greit, likte ikke header'en. Dette er mest pga font'en du har brukt. Sånn "gangster"-font er sikkert fet og passer kanskje til målgruppen, men jeg syns personlig at det er vanskelig å lese den.

Ellers bra
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Ja, ble litt sånn når jeg brukte "php include" taggen. Man tusen takk for at du ga beskjed, jeg tenkte eg over det. Men har gjort koden bedre nå.
Tips:
  1. Åpne prosjektmappen -> ctrl+A -> DELETE -> Enter
  2. Lær deg å kode, værste suppa jeg har vært borti
  3. Grunnleggende designferdigheter trengs om du ikke lager nettsider for blinde
Hvilke unike tjenester ønsker du egentlig å tilby på denne siden? Eller hvilke allerede eksisterende tjenester mener du at du klarer å tilby bedre enn eventuelle sider med samme konsept?

Og som flere har vært inne på, lær deg skikkelig markup hvis du skal kode dette selv: http://ow.ly/puiU

Det tar ikke lang til å lære seg html/css, men det tar lang tid å lære det skikkelig. Man bruker foreksempel ikke tabeller til design. Fysjameg.

Men ellers; står på! Man må lage ganske mange dritt-sider før man klarer å lage noe skikkelig, men sånn er verden.
42 Errors hos w3c validator.... eeek, sier jeg bare

Ta en liten intro til html du
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Toak Vis innlegg
Hvilke unike tjenester ønsker du egentlig å tilby på denne siden? Eller hvilke allerede eksisterende tjenester mener du at du klarer å tilby bedre enn eventuelle sider med samme konsept?

Og som flere har vært inne på, lær deg skikkelig markup hvis du skal kode dette selv: http://ow.ly/puiU

Det tar ikke lang til å lære seg html/css, men det tar lang tid å lære det skikkelig. Man bruker foreksempel ikke tabeller til design. Fysjameg.

Men ellers; står på! Man må lage ganske mange dritt-sider før man klarer å lage noe skikkelig, men sånn er verden.
Vis hele sitatet...
Bare på fun. Er egentlig bare for min egen del så jeg kommer litt inn i det.
lsrr: Så hyggelig vi var idag da
Sitat av Eriixn Vis innlegg
lsrr: Så hyggelig vi var idag da
Vis hele sitatet...
Selv om han var utrolig hyggelig så var han nok den som kom med det fornuftigste svaret her dessverre..
Vet ikke om du kjører server lokalt eller noe men her tar siden tusen år før den er ferdigloadet...
Bytt ut de "fæænsispæænsi" overskriftene dine med noe som er lettere å lese...
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av lsrr Vis innlegg
Tips:
  1. Åpne prosjektmappen -> ctrl+A -> DELETE -> Enter
  2. Lær deg å kode, værste suppa jeg har vært borti
  3. Grunnleggende designferdigheter trengs om du ikke lager nettsider for blinde
Vis hele sitatet...
Kommenter om du har lyst til å hjelpe. Grunnleggende designferdigheter har han jo, han må bare bruke det litt riktigere og bli bedre med tiden.