Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1432
Hei

Er ute etter dokumentarer/serier om dyrelivet.
Vil helst ha om reptiler, dyr i ørkenen og livet i havet.

Noen anbefaleringer/forslag?

Takk
Du er min venn
niigu's Avatar
Planet Earth og Galapagos er veldig informative, også på områdene du er ute etter.

Edit: Galapagos omhandler ikke dyr i ørkenen.
Sist endret av niigu; 13. september 2009 kl. 08:11.
Husker jeg beskuet en serdeles morbid og grotesk dokumentar om livet i ørkenen en gang. Var noen av de vemmelige øglene som spruter kaskader med blod ut av øynene for å forsvare seg mot truende objekter.
Denne scenen ble vist i sakte film og var rett og slett både vemmelig og meget interessant å se på.

Den gikk på TV 2 for et par år siden.

Noen som vet navnet på denne dokumentaren?
Takktakk! Kom gjerne med flere forslag :-)
Sjekk nrk.no på nett tven dems så har de et par dokumentarer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sharkwater

Utrolig vellaget dokumentar.
Kvaliteten er kanon, i tillegg til at den tar for seg spennende og uroligende temaer.
Animal Planet har en god del dokumentarer om dyreliv

captain obvious on the obvious
Sist endret av otimate; 25. september 2009 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Husker jeg beskuet en serdeles morbid og grotesk dokumentar om livet i ørkenen en gang. Var noen av de vemmelige øglene som spruter kaskader med blod ut av øynene for å forsvare seg mot truende objekter.
Denne scenen ble vist i sakte film og var rett og slett både vemmelig og meget interessant å se på.

Den gikk på TV 2 for et par år siden.

Noen som vet navnet på denne dokumentaren?
Vis hele sitatet...
Jeg husker ikke navnet på serien men jeg kan vertfall si at øglen du snakker om er en Sjeggagam. Pogona vitticeps.
Sist endret av FredrikThaMan; 6. oktober 2009 kl. 01:10.
SHARK WEEK!
Vet ikke om det går i Norge engang, men i USA er det nesten en høytid å regne, haha. Discovery sender flust i haiprogram en hel uke i strekk.

Om du kan strekke deg bittelitt så vil jeg anbefale March of the Penguins. Helt drøyt hva de begir seg ut på, og jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg både fikk tårer i øya og sa "TNÅÅÅ" og "aaaaaw!!" hele filmen igjennom. Den engelskspråklige versjonen har dessuten Morgan Freeman som "forteller", og det funker bra, synes jeg.


PS: Skjeggagamer vemmelige?! Haha, enten tar du feil, eller så har du ikke møtt en. Skjønneste dyra som finnes der de står og stirrer randomly ut i været eller løper rundt i fanget til folk!
Selv om det er lenge siden tråden startet, kan paciffic abyss også taes med. Serien er vel vinklet litt mot hvor farlig det er å dykke dypt osv til en viss grad. Men forteller også litt om krigshistorien og nye fiskearter osv.
Hvis du er glad i insekter kan jeg på det sterkeste anbefale David Attenboroughs/BBCs "Life in the undergrowth". Fotografi på et helt sinnsvakt nivå. Se for deg "Planet Earth" bare at alt er om insekter og filmet i makro.
Nesten flaut at ingen har nevnt Steve Irwin. Han er verdt å se for sitatene alene!

"What a BEA-UTY!"
"Danger, danger, danger".

Haha, jeg synes hvertfall han er/var helt hysterisk.
Coral Reef Adventure likte jeg veldig godt, særlig i BR-format. Veldig stemningsfull dokumentar med utrolig bilde og bra lyd.