Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 5019
Sitat av Sio Vis innlegg
Grunnen til at JEG missliker FrP er forstå jeg klarer ikke å forstå hvordan forslagene deres kan bidra til en bedre hverdag for "Folk flest" som er partiets slagord. I den partiet klarer å gjennomføre noe ser det ut som at, fra mitt synspunkt that is, at FrP skal gi oss en Amerikansk politikk. Med dette meder jeg enkelt å greit at du og jeg skal få mer penger å rutte med, though til gjengjeld klare oss selv. Betale for utdanning og helsevesen, thus betale mindre skatt. Et eksempel.

Ellers missliker jeg rasisme, FrP liker det. Nylig har FrP kommet med et forslag om å flytte asylmottakene til Afrika. Slik som Hitler.
Når jeg sammenlikner FrP med Naziregimet til Hitler vil jeg minne på at Hitler IKKE var ute etter å drepe alle jøder, men flytte dem til Madagaskar. Jødeland liksom. Planen sklidde litt ut kan man si.

Jeg er også imot mange av ideene og forslagene til FrP. Dessuten er partiet motsiende. De er liberale. Men de ville bruke gammel-russisk planøkonomi og styre bensinprisen imot markedets krefter da den var høy. Noe som bringer meg på ENDA en ting jeg missliker FrP for, de er populistiske.

Populisme er når en stikker fingen opp i været og sier "Hvilken vei blåser det i dag? Ah! Den veien! Da går vi dit!" Mange har prøvd og fortelle meg at de ikke er populistiske ved å si ting som at "Det bare er sånn at folk liker akkurat det som politikerne gjør" eller "Et parti for folk flest" men har ikke helt overbevist meg.

Hva frihet på Internett angår er venstre de mest pålitelige. Har selv vært en del på venstrehuset og der KRYDDE det av buttons typisk "Ikke overvåk meg" og "JA til intet innsyn"

Baserer ikke påstanden på at venstre er mer pålitelige på grunn av at jeg har sett buttons BTW :P
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en mann av høy utdanning - ei heller kommer jeg til å bli det, så hvorfor skulle jeg like en politikk som baserer seg på amerikanske synspunkt? Jeg liker noen av aspektene ved den amerikanske politikken, men ikke i nærheten av nok til å ville ha det slik i Norge. De vil heller ikke privatisere alt, de vil bare få flere privatskoler, flere private sykehus og tannleger, men de vil fortsatt beholde alle de offentlige. Privatiseringen er vel i hovedsak det som minner mest om USA's politikk, da de vil gi de 'rike' flere fordeler.

Jeg siterer meg selv på det med asylmottak i Afrika:
Det jeg ikke forstår er hvorfor dette er et problem. Asylsøkerne får reell beskyttelse selv om de er i Afrika. Asylmottakene fører til flere arbeidsplasser i landet det er i. Det vil koste mindre å bygge, drifte og vedlikeholde asylmottakene i andre land. Lavere fraktkostnader av flyktningene. Mer ressurser til det norske helsevesenet. Mindre skatteutgifter. Man kan bygge samarbeidsforhold med andre land, som også ønsker å flytte deler av innvandringen ut av eget land.

Det er flere gode grunner til dette enn det er dårlige. Vi ser vel alle at asylpolitikken Norge fører idag ikke virker, så hvorfor ikke prøve noe nytt?
Vis hele sitatet...
Angående det at FrP er puplistiske kan jeg si så mye:
Siden populisme ofte har fått en nedsettende eller stigmatiserende betydning, tas begrepet ofte i bruk av politiske motstandere, uansett om bevegelsen eller partiet de kritiserer er populistisk eller ikke-populistisk
Vis hele sitatet...
Tatt fra wikipedia.

Så ja, jeg fikk inntrykket av at du er imot FrP, og derfor bruker ordet populistisk imot dem.
Sist endret av Boo-Boo; 5. august 2009 kl. 04:14.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg er ikke en mann av høy utdanning - ei heller kommer jeg til å bli det, så hvorfor skulle jeg like en politikk som baserer seg på amerikanske synspunkt? Jeg liker noen av aspektene ved den amerikanske politikken, men ikke i nærheten av nok til å ville ha det slik i Norge. De vil heller ikke privatisere alt, de vil bare få flere privatskoler, flere private sykehus og tannleger, men de vil fortsatt beholde alle de offentlige. Privatiseringen er vel i hovedsak det som minner mest om USA's politikk, da de vil gi de 'rike' flere fordeler.
Vis hele sitatet...
Amerika har heller ikke privatisert ALT. Hørt om Medicaid og Medicare? Barneskole og.l er også gratis i statene tror jeg. Men college er jeg klar over at koster penger.

- Asylsøkerne får reell beskyttelse selv om de er i Afrika.
Vanskeligere og overvåke hva som skjer i Afrika enn i kommuene våre.

- Asylmottakene fører til flere arbeidsplasser i landet det er i.
De som har kompetansen som kreves for å jobbe på et Norsk asysmottak klarer å skaffe seg jobb i Afrika uansett. Vi skaffer ikke arbeidsplasser som trengs. Dessuten flytter man vel ikke et foretak til et annet kontinent for å skaffe 1000nye arbeidsplasser eller hva det nå blir.

- Det vil koste mindre å bygge, drifte og vedlikeholde asylmottakene i andre land. Lavere fraktkostnader av flyktningene. Mer ressurser til det norske helsevesenet. Mindre skatteutgifter.
Om det er tanken burde man i grunnen bare outsource hele Brønnøysundregisteret mens man er i gang.

- Man kan bygge samarbeidsforhold med andre land, som også ønsker å flytte deler av innvandringen ut av eget land.
Hvorfor skulle Norge ha interesse av å skape sammarbeids forhold med andre land i outsourcing av asylmottak?


"Nordic Asylum fundation, because we just don't like you!"


Jeg missliker ikke FrP av prinsipp men fordi det strider mot sunn fornuft. Om FrP hadde tenkt annerledes og gjort annerledes hadde jeg muligens stemt FrP med valget.
Sist endret av Sio; 5. august 2009 kl. 04:26.
Oppfordrer alle som ikke vet hva de skal stemme på, stemme FRP!

Er lite interessert innen politikk, men en ting vet jeg. Det er at innvandrerne har gjort så forferdelig mye skade i byen min. Når de tar inn innvandrere uten og følge dem opp, (Som f.eks. lære dem folkeskikk og forskjell på rett og galt) fortjener FRP å få prøve seg.

De siste partiene har snakket om at de skal forbedre skoler, sykehus, omsorgshjem osv. Men jeg har jobbet innenfor min kommune og sett at ikke en dritt har blitt gjort. Man skal også huske på at Norge sender ekstremt mye penger til U-land. Men er det virkelig rett å sende milliarder til andre land, når vi selv sliter som bare F her i Norge? (Gi narkomane hjelp og oppfølging f.eks.)

Jeg blir å stemme FRP, det blir jeg å råde alle mine venner, slektinger og bekjente til også.
Og skal man bli kalt rassist bare fordi man er lei av at innvandrerne som er kommet de siste åra, har bedrevet kriminalitet i høyt nivå? Et tips; sjekk Statistisk sentralbyrå, så får du se at innvandrere bedriver mer kriminalitet basert på hvor mange de er i forhold til norske borgere.

Problemet er rett og slett at innvandrere fra Somalia etc. er hjernevasket og tror at det er greit å gå å banke opp en person å ta pengene til vedkommede, bare fordi han trenger mat til de 7 ungene sine. (Kan forsåvidt være fra hvilket som helst u-land)
Leser tidligere i posten her at FRP kommer til å kjøre hele oljefondet over styr. Jeg vet ikke om noen allerede har nevnt dette, men bara for å si noen ord til de rødgrønn velgerne.
For fire år siden så var det en dame som fikk en ganske høy stilling i Regjeringen. Ei dame uten tidligere regjeringserfaring. Jepp, Kristin Halvorsen. I fjor så gikk hun ut å sa at finanskrisen ikke kom til å ramme Norge. Til å med lillebroren min på 6 år visste at Kristin Halvorsen allerede her hadde tatt feil.
Nå har Oljefondet synket med utallige millioner, hvorfor? Jo på grunn av "investeringer" i utlandet og i andre fond. Det har kommet opp i nyhetene opptil flere ganger at oljefondet både støtter spesielle fond rondt om i verden. Og ikke alle disse er verken like pålitlige eller sikre.
Jeg sier ikke at der er Krisin Halvorsen som har inngått alle disse fondene, men hu må allikevel ta mye av ansvaret for at mye av oljefondet har forsvunnet ut i ingenting. Alikvel sitter sosialistene her å sier at hvis FRP bruker oljepenger på nye veier, broer, fjerning av bompenger osv. er sløsing av fondet. Jeg vil mye heller har bedre veier i Norge, enn å miste alle pengene på våpen-fond i Venezuela, eller fond i USA som går dukken om noen uker.
De som ønsker muligheten til å selv være med å bestemme hva oljepengen våre skal brukes til, stem FRP.
Hvis vi går tom for olje? Hva med å begynne å lete etter olje i Lofoten og slike plasser hvor det ligger olje? Da fortsetter vi å ha olje i flere år fremover.
Det er bare og ta turen til oslo så ser du hvor jævlig det er ,og værre blir det hvis det ikke gjøres noe nå.
På noen skoler i byen blir du jo faktisk mobbet hvis du er "norsk". Stem Frp

Edit: Måtte bare ta et uttak fra frp.no

Etter at de rødgrønne
overtok i 2005 har antall asylsøkere til Norge økt betydelig. Norge tok i 2008 imot fire ganger så mange asylsøkere som Danmark og Finland til sammen. Alle europeiske land strammer inn, unntatt Norge.
Sist endret av weed911; 6. august 2009 kl. 14:41.
Et lite spørsmål til dere sosialister som snakker så mye om dette "spleiselaget", som vi alle må bidra til:
Når dere er ute og spiser en middag med gode venner, deler dere regningen etter inntekt, hvem som har spist hva, eller deler dere regningen likt?
Sist endret av Allure; 6. august 2009 kl. 14:52.
Dere vet at hvis FRP vinner valget, så vil lånekassa bli borte, og du må gå i banken og søke om lån? Hva skal du sette som sikkerhet da? Vi kommer til å ende opp som i USA, der familier må spare penger fra ungene er små slik at de kan studere, og alle har faktisk ikke penger til det.

De vil også kutte ned på tog-avgangene og gjøre om sametinget til hotell. Vi får vel ingen pensjon når vi blir gamle heller, vil vi det egentlig?

Dette vil ikke jeg hvertfall. Ikke tro at FRP er noe bedre. Under fasaden er de bare brunskjorter hele gjengen. Vi trenger faktisk innvandrere, fordi vi er rett og slett for late selv til å jobbe!

Jeg mener også bestemt at måten de blir integrert på nå er helt feil, og det bør vi gjøre noe med. Jeg sier ikke at vi aboslutt skal ha de kriminelle her heller, men de bør rehabiliteres og ikke sendes rett i fengsel (eller ut på gata igjen).
Sitat av Sio Vis innlegg
Grunnen til at JEG missliker FrP er forstå jeg klarer ikke å forstå hvordan forslagene deres kan bidra til en bedre hverdag for "Folk flest" som er partiets slagord. I den partiet klarer å gjennomføre noe ser det ut som at, fra mitt synspunkt that is, at FrP skal gi oss en Amerikansk politikk. Med dette meder jeg enkelt å greit at du og jeg skal få mer penger å rutte med, though til gjengjeld klare oss selv. Betale for utdanning og helsevesen, thus betale mindre skatt. Et eksempel.

Ellers missliker jeg rasisme, FrP liker det. Nylig har FrP kommet med et forslag om å flytte asylmottakene til Afrika. Slik som Hitler.
Når jeg sammenlikner FrP med Naziregimet til Hitler vil jeg minne på at Hitler IKKE var ute etter å drepe alle jøder, men flytte dem til Madagaskar. Jødeland liksom. Planen sklidde litt ut kan man si.

Jeg er også imot mange av ideene og forslagene til FrP. Dessuten er partiet motsiende. De er liberale. Men de ville bruke gammel-russisk planøkonomi og styre bensinprisen imot markedets krefter da den var høy. Noe som bringer meg på ENDA en ting jeg missliker FrP for, de er populistiske.

Populisme er når en stikker fingen opp i været og sier "Hvilken vei blåser det i dag? Ah! Den veien! Da går vi dit!" Mange har prøvd og fortelle meg at de ikke er populistiske ved å si ting som at "Det bare er sånn at folk liker akkurat det som politikerne gjør" eller "Et parti for folk flest" men har ikke helt overbevist meg.

Hva frihet på Internett angår er venstre de mest pålitelige. Har selv vært en del på venstrehuset og der KRYDDE det av buttons typisk "Ikke overvåk meg" og "JA til intet innsyn"

Baserer ikke påstanden på at venstre er mer pålitelige på grunn av at jeg har sett buttons BTW :P
Vis hele sitatet...
Dette blir jo direkte flaut å lese. FrP har veldig lite ting til felles med amerikansk politikk, hvertfall sett med europeiske øyne. Utdanning og helsevesen er kroneksemplene på uvitenheten om FrP. Både på utdanning og helsevesen har FrP mye til felles med Høyre. Ja, FrP har ikke noe mot private skoler og private sykehus. Men i motsetning til det du tror, om at dette blir bare for de som har råd til det, vil Høyre og FrP at du selv skal få velge skole. Hvis en privat skole tror at de klarer å levere en bedre tjeneste enn en offentlig skole til samme prisen, hvorfor skulle de ikke få lov til det? Det offentlige vil da betale hele skoleplassen din, forutsett at regninga blir det samme som på en vanlig offentlig skole. Dette gjelder helsevesenet og. Hvis et privat sykehus greier å levere et like godt produkt, eller bedre, til samme prisen som det offentlige, vil Høyre og FrP la deg bli behandlet på et privat sykehus på statens regning, slik at det ikke blir for lange køer på sykehuskøene. Og dette er det utelukkende positive effekter av. Den eneste grunnen til at den rød-grønne regjeringen ikke gjør det samme er på grunn av idealisme. Det strider mot den sosialistiske tankemåten å gi det private markedet spillerom, selv om dette gagner befolkningen. Idag er private skoler og private sykehus noe for de rike.

Bottom line: Idag er private skoler og private sykehus noe for de rike. Med Høyre/FrP vil dette være for alle.

Når det kommer til FrPs "rasistiske" politikk grunner dette i FrPs mørke fortid fra Anders Langes Parti til sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep, som jeg tror yderst få av FrPs medlemmer idag vil støtte. Ja, det FrPs forgjenger sto for var absolutt galskap. Rasistisk galskap. Men selv om dette er sosialistenes fremste våpen mot FrP blir det for dumt. FrP idag og FrP for 20 år siden har svært få fellesnevnere. Ja, FrP roper høyt om innvandringspolitikk, men med god grunn. FrP har gjort skepsis mot dagens innvandringspolitikk stuerent, som det på ingen måte var før, hvor man blankt ble stemplet rasist. Svært få partier vil ikke gjøre noen forandringer på dagens innvandringspolitikk, med unntak av muligens SV. Og det vil ikke bli et "blendahvitt" Norge med FrP og Høyre. Du vil ikke merke at det blir færre innvandrere, med unntak av Mullah Krekar som kanskje vil forsvinne, men du vil forhåpentligvis merke at innvandrerne blir bedre integrerte. FrPs innvandringspolitikk er ikke fokusert mot å få minst mulig mennesker med annen hudfarge enn oss, men heller på å få minst mulig problemer med integrering, som det er flust med idag.

At FrP snur kappen med vinden er ikke en grunn til å ikke stemme på dem. Alle partier forandrer meninger når de får skjenn, uten unntak. Jo mer skeptisk mediaomtale, jo mer forandringer får partier. Hvorfor? Jo, fordi partier gjerne vil bli likt. Et bra eksempel på dette er saken om hijab i politiet, som ble frontet av de rød-grønne, som ble lagt død pga. den massive mengden negativ mediaomtale.

Hva angår Venste er det Norges største tulleparti. Venstres kamp mot overvåking er kronjuvelen i narrkronen deres. Du finner ikke mer overvåkingssyke mennesker enn de du fant blandt menneskene som flagget med Venstre i Bondevik 2-regjeringen.

Sist endret av sofa; 6. august 2009 kl. 15:02.
Jeg har ikke lyst til å stemme på noen av partiene, men om jeg ikke stemmer har jeg heller ikke rett til å klage.
Jeg liker å klage så da må jeg stemme. Så da tok jeg partitesten og den sier Venstre, så da blir det vel det da...

Jeg er stort sett uenig med alle partiene i like stor grad.
Da foreslår jeg at du ser på de to mest sannsynlige regjeringsalternativene; De rødgrønne, eller Høyre/FRP. Her burde de aller fleste klare å gjøre seg opp en mening om hva de liker best. Når du har bestemt deg for hva du foretrekker, stemmer du enten AP eller FRP. Dette er de største partiene i de forskjellige blokkene, og du vil, ved å stemme på de, bidra til en at en av sidene får en liten fordel kontra den andre.
Hvis du ikke veit hva du skal stemme, synes jeg det er like greit at du ikke stemmer. Vi er ikke tjent med folk som stemmer bare for å ha stemt; stemmer på impuls uten å egentlig vite om mer enn etpar av valgløftene, eller hva de respektive partiene står for og representerer, stemmer uten å ha et godt grunnlag for å velge akkurat det partiet. Eller du kan bruke stemma på den måten at du stemmer AP hvis du ikke under noen omstendigheter vil se FrP i regjering da de er deres største konkurrenter, og omvendt. Bruk stemma på en nyttig måte. Husk at antall prosenter som ikke stemmer også er et ganske kraftig middel - stemmer bare 60 % betyr det at hele 40 % ikke synes noen av partiene har noe for seg, og det oppfordrer til handling på en eller annen måte. Og handling er fint.

Dere som alltid blir sure og sier man ikke kan stole på partiene fordi de ikke holder løftene sine kan kikke litt mer i partiprogrammene. Jeg tror mye av grunnen til at de lover ting i hytt og pine, er for å representere deres syn på ting og ikke nødvendigvis må bli tatt alvorlig som løfter, til hjelp for de som ikke setter seg grundig inn i politikken og bare ser på Tabloid. Et valg er viktig, og jeg synes alle bør ta et gjennomtenkt og velinformert valg. Det er like greit å la være om du ikke er sikker eller har noen formening om hva som er viktigst eller hvilke partier som faktisk vil tjene deg og det du tror på i regjering.

Dere som disser sosialister og sosialdemokrater kan tenke litt over om dere er så jævla rike at dere hadde klart å finansiere cellegiftkurene dere garantert kommer til å trenge i framtida aleine, uten hjelp fra staten og det offentlige.
Sist endret av Poke; 6. august 2009 kl. 17:09.
Sitat av Allure Vis innlegg
Et lite spørsmål til dere sosialister som snakker så mye om dette "spleiselaget", som vi alle må bidra til:
Når dere er ute og spiser en middag med gode venner, deler dere regningen etter inntekt, hvem som har spist hva, eller deler dere regningen likt?
Vis hele sitatet...
Clever sammenlikning, men de fleste av oss er absolutt ikke fremmede for å betale etter evne også når det gjelder middagsbesøk.
Jeg har brukt de siste dagene til å bedrive kraftig Venstre-propaganda blant kollegaer og venner. Jeg forventer derfor selvfølgelig at Venstre vinner valget, etter min formidable innsats. Oppfordrer alle til å gjøre det samme! Personlig tror jeg at jeg har truffet noen svake sjeler som ikke hade gjort seg opp en mening. Yeah.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Det er heeelt feil. Det skjer ingenting med stemmene til de som ikke stemmer, det blir omtrent det samme som om man hadde stemt "blankt".
Vis hele sitatet...
Å ikke stemme er ikke det samme som å stemme "blankt".
Om 100 personer skal stemme over en ting og 10 stykker ikke leverer inn noen stemme, er fremdeles 100 stk. 100%.

Men om alle hadde stemt, men 10 stk. "blankt" er 90 personer å regne som 100%.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Allure Vis innlegg
Et lite spørsmål til dere sosialister som snakker så mye om dette "spleiselaget", som vi alle må bidra til:
Når dere er ute og spiser en middag med gode venner, deler dere regningen etter inntekt, hvem som har spist hva, eller deler dere regningen likt?
Vis hele sitatet...
Etter inntekt.
Har tenkt grundig gjennom det.
Sitat av Allure Vis innlegg
Et lite spørsmål til dere sosialister som snakker så mye om dette "spleiselaget", som vi alle må bidra til:
Når dere er ute og spiser en middag med gode venner, deler dere regningen etter inntekt, hvem som har spist hva, eller deler dere regningen likt?
Vis hele sitatet...
For det første. Bruk av metaforer i en diskusjon er sjeldent givende, siden du mister mye av nøyaktigheten i diskusjonen. Hvis mindre folk er enige i å spleise når de er ute å spiser kontra ett sosialistisk samfunn har du rett og slett brukt en dårlig metafor. Det sier ingenting i forhold til selve kjernen i diskusjonen..


Men hvis noen er født med en funksjonshemning eller annet som gjør at dem ikke har mulighet til å arbeide, betyr det at dem ikke skal få spise i det hele tatt da?
Vi alle stiller forskjellig til å yte arbeid, både fra biologisk variasjon og miljøet vi vokser opp i. Stort sett har vi ingen eller liten mulighet til å gjøre noe med disse faktorene. Vi er rett og slett stilt forskjellig fra naturens side, og det må derfor en viss fordeling av godene til for at vi alle skal ha samme mulighet og utgangspunkt for å leve ett godt liv!
Du er min venn
niigu's Avatar
Mye lærerikt lesestoff for det meste her. Har desverre bare skummet litt her og der, men får med meg masse. Jeg forholder meg desverre ikke lengre til Norsk politikk og syns valgene fort blir uinteressante i form av at de politiske dagsordnene havner i sidelommen. Det er debatt om de sosialpolitiske saker som er aktuelle, og thats it. Enda en koalisjonsregjering trer i kraft, og Norge venter lengre på "den store forandring".

Selv er jeg interessert i hvordan Norge skal fremstille nye naturressurser (i form av miljøvennlighet og tidsperspektiv), hvorfor vannkraft blir solgt til mutlinasjonale gigaselskaper, hvor lenge olja og oljefondet holder og hvordan vi skal forholde oss til miljøkrisen. Jeg vil vite hvordan EØS-avtalen ødelegger/bidrar til fremskritt for Norske relasjoner utenlands, hvorfor skolebussen, et bedriftseid selskap(?), fører til samfunnsøkonomiske problemer og blir et hinder for Norske skolebarn og familier.

Noen som har svar på spørsmål JEG interesserer meg for?
Dagens samfunn passer best til 2 voksne herrer med hund. Det kan kjøpe stor og trygg bil til halv pris av hva en småbarnsfamilie kan. For å ta med hunden kreves ikke seter eller at den er festet i bilbeltet, kun ett bur.
Den politikken som har vært ført de siste 20 åra har vert ekstremt familie fiendtlig.

Eg skal stemme FrP, de klarer ikke å ødelegge landet på 4 år. Derfor...........
Sitat av Brulte Vis innlegg
Eg skal stemme FrP, de klarer ikke å ødelegge landet på 4 år. Derfor...........
Vis hele sitatet...
De klarer ikke å ødelegge samfunnet eller du regner med at de ikke greier det?

Hvorfor stemmer du FRP?