Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 420
Heppsann,

Jeg har et problem med det traadlose nettverkskortet paa laptopen min. Faar "local only" access naar jeg logger paa de fleste nettverk. Dette gjelder baade paa mitt hjemmenett og universitetets, men det som er litt rart er at paa naboens ubeskyttede nett faar jeg tilgang til internett. Problemet oppstod for noen dager siden, da "local only" connection kom opp restartet jeg data'en og som regel loste det problemet. Naa derimot er det andre boller, jeg har hverken internett hjemme eller paa univ (selv etter restart). Selve oppkoblingen finner sted, er kun det at jeg faar local only access! Univ. nett har web authentication, men den ser jeg ikke noe til lenger...

Noen som kan komme med noen forslag til hvordan jeg kan lose problemet? Jeg har ikke forandret paa noen instillinger noen gang, laptop'en er en Sony Vaio VGN-Z540.

(Beklager engelsk tastatur...)
lukter som du har satt fast ip. på pc din og ikke dhcp.