Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 969
Evening,

etter å ha funnet penger under juletreet i år tenkte jeg gå til innkjøp av en TV som skal stå på rommet mitt på Universitet. Jeg studerer da i England så har kikket på denne TVen. Får desverre ikke plass til større enn 32" på rommet mitt da jeg er en del " megselv, if you catch my drift. Noen innvendinger mot kjøp av denne TV, med henvisninger til andre TVer for mer bang for the buck? Jeg bader ikke i Queen Elizabeth's penger, men er åpen for det meste av forslag. Er relativt uerfaren i jungelen av betegnelser når det kommer til HD Ready, Full HD, Full HD 1080p å hva enn det måtte være. Setter stor pris på anbefaler fra personer med kunnskap og egne erfaringer!

(Enkelte sider å besøke for å sjekke ut TVer (som jeg vet om, kom gjerne med deres egne) for de som har bry:
PC World
Comet
Tesco
Curry's
Når det "bare" er snakk om 32 tommer kan du egentlig drite i oppløsninga, med mindre du skal bruke den til PC også. En god HD-ready 32" er å anbefale foran en dårlig Full-HD. Du ser ikke forskjell på en så liten skjem uansett.
Elkjøp selger 32" HD ready for 2500kr i januar salget sitt.
wkL
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Når det "bare" er snakk om 32 tommer kan du egentlig drite i oppløsninga, med mindre du skal bruke den til PC også. En god HD-ready 32" er å anbefale foran en dårlig Full-HD. Du ser ikke forskjell på en så liten skjem uansett.
Vis hele sitatet...
Planen er å bruke den til generell TV-kikking samt film og TV-serier via Laptopen. Vil det fremdeles ikke være noe forskjell?

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Elkjøp selger 32" HD ready for 2500kr i januar salget sitt.
Vis hele sitatet...
Takk for det, men det blir fort trangt i hattehylla til en CRJ 200LR.
Sitat av wkL Vis innlegg
Planen er å bruke den til generell TV-kikking samt film og TV-serier via Laptopen. Vil det fremdeles ikke være noe forskjell?
Vis hele sitatet...
Nei det er ingen forskjell. Ser du HD-materiale på en HD-klar TV vil kvaliteten være veldig bra uansett.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av wkL Vis innlegg
Planen er å bruke den til generell TV-kikking samt film og TV-serier via Laptopen. Vil det fremdeles ikke være noe forskjell?
Vis hele sitatet...
Vel, du kan ta i betrakning at TV-sendingene i Europa frem til nå i det siste har vært 576i og at oppløsningen på en HD-ready-TV er 720p. Det finnes mange meninger rundt hvor stor skjerm man må ha/hvor nært skjermen man må sitte før 1080p er verdt det, men generelt sett vil jeg si at 720p holder i massevis til TV og filmer.
Grunnen til at det har mer å si hvis man skal bruke den som PC-skjerm er at PCer gjerne har flere viktige detaljer og liten tekst enn en gjennomsnittlig TV-sending. For å si det sånn - min 1080p-skjerm er mye mer enn nok for TV-serier og film, men absolutt i minste laget hvis jeg skal spille spill med chat eller lese forum.

Personlig ville jeg nok vært tilfreds med 720p hvis det er snakk om 32-tommer til TV og film. Det er mange andre faktorer jeg anser som viktigere, så som noen over skrev er det absolutt vurderverdig å investere i en god 720p-skjerm fremfor en dårlig 1080p-skjerm.
Sist endret av Mr. Meow; 4. januar 2010 kl. 02:04.
wkL
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Nei det er ingen forskjell. Ser du HD-materiale på en HD-klar TV vil kvaliteten være veldig bra uansett.
Vis hele sitatet...
Tidligere nevnte du en god 32", hva leter jeg etter for å finne en god en?
Sitat av wkL Vis innlegg
Tidligere nevnte du en god 32", hva leter jeg etter for å finne en god en?
Vis hele sitatet...
Det beste er selvsagt å få låne en TV med hjem. Da får du sett den i sitt "rette element" og dermed om den funker i stua di med det lyset som er der og med TV-signalene dine. Uavhengige tester fra www.hdtvtest.co.uk og www.avforum.no kan også være smarte.

Ikke se deg blind på spesifikasjonene som oppgis, dynamisk kontrast osv, da dette bare er salgtriks og humbug som brukes for å lure folk. Husk også å kjøpe en TV med nok HDMI-innganger. Det er lett å glemme at du kanskje skal koble to-tre-fire bokser til TVen.
wkL
Trådstarter
Da har jeg kikket litt rundt og kommet frem til denne. Kun 2 HDMI porter, men vil jeg trenge fler? Den har innebygd Freeview ("Get Boks) så der forsvinner vel behovet for en?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Elkjøp selger 32" HD ready for 2500kr i januar salget sitt.
Vis hele sitatet...
Link? titegn