Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 788
Hallo...

Jeg er medlem på noen torrent-sider som jeg har veldig dårlig ratio på ... så dårlig at jeg ikke kan laste ned noe som helst ...

men så lurte jeg på om det fantes noe programm som fungerer noe sånn som dette:

Slik at vis jeg finner en torrent på min torrentside (som jeg har dårlig ratio på) som har mange leechere, og så finner jeg den samme torrenten på "thepiratebay.org" (forexempel), så kan jeg seede til min torrentside uten at jeg trenger og laste ned noe som helst ... så egentlig seeder "thepiratebay" via meg .. så blir seedingen registrert som meg ....


noen som vet om noe programm som dette?
Det du kan gjøre er å forsikre deg om at det er samme torrent fil på begge sidene (TPB og private tracker), sjekk samme filer, samme scenegruppe etc. og laste filene ned fra TPB. Deretter kan du slette torrenten (Ikke dataene, bare torrenten fra ditt torrent program) og laste ned den nye torrenten fra den private trackeren.

Når du da har torrenten som den private trackeren bruker, velger du localization der du lasta ned fila fra TPB. Klienten din vil da sjekke hvor mange prosent av torrenten som er ferdig, og siden du allrede har lastet den ned fra TPB, bør den vise 100% og til slutt seeding. Hvis den begynner å laste ned igjen, bør du avbryte, ettersom det er noe feil. Enten feil filer eller at du har gjort noe feil.
Trådstarter
79 0
ja jeg har gjort dette i lange tider ....

men lurte på omdet fantes noen måte å la være å laste ned filen slik at at den seeder direkte fra TPB til min torrentside (via meg)..
Jeg missforstår deg kanskje, men du kan ikke seede en fil du ikke har.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du får tak i en 100% _LIK_ release fra en annen site er det fullt mulig å bruke denne som seeding ja.

Dog er det enkelt å få seg ratio, last ned en RAR-fil av det som har mest leechere for tiden, da laster du ned f.eks 4MB og lar den seede forever, jeg lot et par slike seede i 2-3 uker og hadde 12MB ned kontra 8GB opp.
Trådstarter
79 0
ok .. så det finnes ikke noe slikt programm altså ..

hmm men skulle tro det var mulig å lage i så fall..
Sitat av VegarSO
ok .. så det finnes ikke noe slikt programm altså ..

hmm men skulle tro det var mulig å lage i så fall..
Vis hele sitatet...
Joda, det finnes et program - Kugie her på forumet bruker det hele tiden, har bare fikler litt med programmet og plutselig har han en syyk ratio. Send han en PM så forklarer han sikkert, hvis ikke han tar turen innom tråden.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Dog, hvis du jukser med ratio blir du fort utestengt ettersom torrentsider ofte kryssjekker slikt.

Mye fete linux isoer ute på torrent. Kun det jeg bruker torrent til.
Sitat av bavarai
Dog, hvis du jukser med ratio blir du fort utestengt ettersom torrentsider ofte kryssjekker slikt.

Mye fete linux isoer ute på torrent. Kun det jeg bruker torrent til.
Vis hele sitatet...
Afaik så blir ikke dette skjekket så veldig grundig på de aller, aller fleste sider.
Det eneste du kan prøve å gjøre - er ikke å ha så syk ratio at det virker umulig.
Juksing med ratio bryter med hele konseptet til BitTorrent.

Skaff deg heller en dedicated server med stor båndbredde og sett opp f.eks torrentflux-b4rt på denne.
Sist endret av stigma; 5. juli 2008 kl. 00:31.
Sitat av stigma
Juksing med ratio bryter med hele konseptet til BitTorrent.
Vis hele sitatet...
Jeg antar du mener konseptet til torrents generelt.

Uansett: Jeg er enig i det du sier, men det er ikke alle som har god nok hastighet på linja til at man kan uploade dagen lang. I mitt tilfelle ødelegger noe så lite som en 50kb/s opp - en del av gleden. Og jeg velger heller og leeche torrents istedet.

I tillegg er det flere som missliker å ha PCen på om natta (Jeg vet, WHOT) - jeg har PCen på døgnet rundt, men folk er forskjellige.
Sitat av Restyle
Jeg antar du mener konseptet til torrents generelt.

Uansett: Jeg er enig i det du sier, men det er ikke alle som har god nok hastighet på linja til at man kan uploade dagen lang. I mitt tilfelle ødelegger noe så lite som en 50kb/s opp - en del av gleden. Og jeg velger heller og leeche torrents istedet.

I tillegg er det flere som missliker å ha PCen på om natta (Jeg vet, WHOT) - jeg har PCen på døgnet rundt, men folk er forskjellige.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener konseptet til bittorrent teknologien generelt.

Det er akkurat derfor jeg nevnte torrentflux-b4rt. Har du en kammerat som har en server stående på en god linje, evt. om du leier deg en server hos et hosting firma så kan du legge inn torrentflux-b4rt på denne og seede torrents via denne maskinen. Du kontrollerer klienten på maskinen med et webinterface og slepper å ha på din egen maskin. Du kan også om ønskelig laste ned det du seeder via torrentflux til din egen maskin.

Les litt mer om torrentflux-b4rt så vil du fort forstå at dette er akkurat hva du trenger. Ikke er det juksing heller.

Et alternativ kan være å sette opp en router med QoS hvor du setter prioriteten av torrenttrafikk lavt slik at den ikke kveler DSL linja di.
Sist endret av stigma; 5. juli 2008 kl. 00:43.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
http://www.moofdev.org/passdld.php?u...ster-1.7.5.zip

Bare ikke overdrev seedinge, så blir du sikkert ikke tatt.