Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 959
PC'en min har monget seg og åpner .exe filer som .txt filer!! Hvordan fikser jeg dette?! Kan noen hjelpe?!
Akanth's Avatar
Trådstarter
Men jeg kan ikke åpne regedit.exe fordi... ja, fordi det er en txt fil nå :s Om jeg skriver det som vanlig så får jeg bare en txt fil med masse arabisk på...
prøv og endre fil navnet til "dinfil.exe"
Akanth's Avatar
Trådstarter
Hæ? Jeg skjønner ikke :s
hvis du trykker "Windowsknappen+R", altså knappen mellom Ctrl og Alt samttidig som knappen R på tastaturet vil du åpne "kjør", der kan du skrive Regedit. Kanskje det vil funke?

Forresten er det like greit å gå inn i kjør ved å trykke på start menyen og velge kjør der. Bare jeg som er litt glad i hurtigtaster.
Lykke til
Akanth's Avatar
Trådstarter
ja, jeg vet hvordan man kjører regedit, men problemet er at alle .exe filer åpner seg som .txt filer, og siden regedit er en .exe fil så gjelder dette for den også. Alt jeg ser er bare en tekst fil med tull :s
Akanth: Start-menyen-> Kjør -> Skriv inn "regedit" (BARE "regedit" ikke regedit.exe)

Så gjør du det som trengs.
Akanth's Avatar
Trådstarter
Sitat av Forconin
Akanth: Start-menyen-> Kjør -> Skriv inn "regedit" (BARE "regedit" ikke regedit.exe)

Så gjør du det som trengs.
Vis hele sitatet...

Ja men den launcher regedit.exe uansett. Når du skriver "regedit" så er det "regedit.exe" du ber den om å kjøre :s
Kanskje litt uvesentlig, men er ikke browseren du bruker en EXE fil? som Firefox, Opera Etc?

hvordan kan du kjøre de?
Finn ut hva du skal redigere i regedit, lagre dette i en .reg fil eller noe(?), høreklikk og trykk importer eller noe sånt. Mener det var noe slikt jeg gjorde i gamledager ihvertfall.

Edit:
Jeg vet ikke om det funker, det kan jo være den bruker regedit.exe eller noe til å utføre jobben. Det er verdt et forsøk.
Sist endret av Dinithion; 13. juli 2008 kl. 15:36.
Akanth's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dinithion
Finn ut hva du skal redigere i regedit, lagre dette i en .reg fil eller noe(?), høreklikk og trykk importer eller noe sånt. Mener det var noe slikt jeg gjorde i gamledager ihvertfall.

Edit:
Jeg vet ikke om det funker, det kan jo være den bruker regedit.exe eller noe til å utføre jobben. Det er verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...

Det høres ut som det kan funke! Men jeg er skikkelig nab på dette, er det mulighet for at noen kan lage en slik fil for meg? Som vet hva som skal stå i den osv. Jeg har ikke peiling! Og er ikke helt trygg på å rote rundt på regedit uten aning om hva jeg gjør :s
Hadde vert utrolig taknemmelig om noen kunne gjøre det :
http://filext.com/faq/broken_exe_association.php prøv ting herfra, det bruker å hjelpe.
Akanth's Avatar
Trådstarter
Takker meitemark =) Fikk det til.. endelig, men ikonene mine er fremdeles fucka, de viser notepad ikon istedenfor det som egentlig skal være der.. må jeg redigere alle der manuelt eller er det en raskere løsning?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
restart? Windows har sikkert ikke klart å følge helt med.