Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  131 38793
Under roskilde i fjor var vi i Christiania en god del ganger. Den ene dagen solgte den ene standen noe som skulle være Kashmir til 125kr grammet. Prisene jeg erfarte lå på alt fra mellom 70 og 125kr grammet. Altså, 125kr'beisen pleide å være meget, meget god og det var den påståtte Kashmiren og. Den var lyse beig og meget porøs, men samtidig myk og luftig.
Var selv i Christiania under roskildefestivalen i fjord, men fant ikke noe kashmir :/
Fant mye annet godsaker da, pot til 60 pris og hasj opp til 120 pris
Skulle vært like bra shit i norge med like bra priser...
Hasj blir ikke bedre av at det gror mugg på den. Mugg er en nedbryter, og vil tvert imot gjøre hasjen dårligere.

Sitat av DeMenT Vis innlegg
Muggafghanen skulle han i Christiania ha 350kr/g i utgangspkt men fikk snakka meg ned til ca 280kr/g. Den hvite kashmeren jeg prøvde i Norge var "gratis godis på kjøpet" en kompis fikk på en relativ massiv handel så prisen er jeg noe usikker på, men jeg hadde glatt betalt 500kr/g i forhold til 100kr/g for tørroc. Vi var 5 innrøyka mann som gølvan totalt på en 0.2g joint. Da snakker vi summetone i hodet og problemer med å se, ble ikke utvekslet et ord i den leil. på 3 timer.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke røyket mugg om jeg fikk betalt for det, uansett hvor god hasjen den grodde på måtte være. Bare tenk på alle de sporene og muggpartiklene man trekker ned i lungene og luftveiene fra de delene av mekket som enda ikke er brent. Grusomt..

Sitat av DeMenT Vis innlegg
Riktig lagret hasj blir heller bedre enn dårligere med tiden. Ikke spør meg hvorfor, men dette er en erfaring jeg selv har gjort. (Subjektivt selvfølgelig)
Vis hele sitatet...
Hasj som presses og lagres gjennomgår en kjemisk prosess. THC omdannes sakte til CBN og CBD, noe som for mange oppfattes som mer behagelige stoffer siden de gir en mye rundere og mer stein effekt enn det THC gir =)

Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Hva om man er allergisk mot pollen? da blir det et helvette å røyke det vel?^^
Vis hele sitatet...
Det er ikke pollen i hasj. Ihvertfal ikke mer enn det lille som eventuelt har drysset fra hannplantene og over i produksjonsmaterialet under høstingen.

Sitat av DeMenT Vis innlegg
Lett presset tørrsiktet skunk er ikke hvit hasj. Det kalles skuff. Ice-Skuff f.eks. var jo stort i christiania for noen år siden. Det er da skuff laget av Ice planter.
Vis hele sitatet...
Ice/Ice-O-Lator/Isolator er hasj som er laget ved hjelp av vann/is-ekstraksjon og et sett med spesielle filterposer. Det er en egen strain som heter Ice også, men det har ikke noe med denne teknikken å gjøre.
Sist endret av mentalmelt; 24. februar 2009 kl. 01:37.
Hehe oppsummerte du alt sammen veldig greit.
Men bare for å være sikker: Hvit hasj (ikke skuff, iceolator osv.) er trikomer?
All hasj må inneholdde en viss mengde trikomer, hvis ikke kan det ikke kalles hasj. Jo mer trikomer, jo bedre hasj..
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hasj blir ikke bedre av at det gror mugg på den. Mugg er en nedbryter, og vil tvert imot gjøre hasjen dårligere.

Jeg hadde ikke røyket mugg om jeg fikk betalt for det, uansett hvor god hasjen den grodde på måtte være. Bare tenk på alle de sporene og muggpartiklene man trekker ned i lungene og luftveiene fra de delene av mekket som enda ikke er brent. Grusomt..
Vis hele sitatet...
Nei du sier noe der, har ikke sett det helt på den måten tidligere, men "MUGG?!?" var min første reaksjon også Fikk litt vondt i lunga her nå, av å tenke på at jeg røyka en joint fra en pose, for noen år sida, før jeg oppdaga antydninger til mugg på noen andre buds .

Jeg vet jo egentlig ikke annet enn alt snakket de fleste har hørt samt at jeg har røyket det som ble presentert som hvit kashmir en gang og muggafghan en annen gang. Derav forbeholdene i innlegget. Det trenger jo ikke å ha vært mugg selv om det er det jeg har hørt i ettertid om hvit kashmir, og at tilfellet i Christiania ble kalt muggafghan. For alt jeg veit kan jo han som solgte meg det ha vært like forvirra som meg, eventuelt at det er en gimmick på de hvite prikkene som kanskje spiller litt på denne myten.

Fellesnevnerene var at det var hvite små prikker på kanskje 0.2mmx0.2mm i begge typene og at alle deltagere fikk en enorm effekt av minimale mengder begge ganger, samt advarsler fra selger om å være veldig forsiktig med mengden. Det som ble kalt hvit kashmir kom som bonus på et parti vanlig kashmir, som også var sinnsykt god men ikke på langt nær det samme.

At det ikke er grønnmugg kan man jo forsåvidt se, men med mine beskjedne mykologikunnskaper har jeg liksom slått meg litt til ro med tanken om at det er en annen type (mugg)sopp e.l. Men når det ikke er det lurer jeg jammen på hva det er og hvorfor hasjen er så utrolig kraftig.
Hasj som presses og lagres gjennomgår en kjemisk prosess. THC omdannes sakte til CBN og CBD, noe som for mange oppfattes som mer behagelige stoffer siden de gir en mye rundere og mer stein effekt enn det THC gir =)
Vis hele sitatet...
Jepp, det har vi snakket om før i en annen tråd også mener jeg Det som er så vanskelig med dette er at det er så mye annet enn innhold av virkestoffer som påvirker hvor kraftig effekten oppfattes som der og da. Hvis hasjen allerede har denne, etter min oppfattning, mer behagelige effekten kan det da tenkes at hvis den lagres enda lengre vil mere av THC'en (som tildels er forstyrrende for den avslappede effekten hvis jeg har forstått rett) omdannes til CBN/CBD og at det gjør at effekten oppleves som sterkere? Grunnen til at jeg lurer er at den oppleves på en måte roligere, men kraftigere hver eneste gang jeg lagrer skikkelig godsaker, mens før når jeg røyket hver dag skjedde det motsatte om noe møkk ble liggende lenge før det var tomt for godis.
Ice/Ice-O-Lator/Isolator er hasj som er laget ved hjelp av vann/is-ekstraksjon og et sett med spesielle filterposer. Det er en egen strain som heter Ice også, men det har ikke noe med denne teknikken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg har missforstått under handelen, men jeg synes han var ganske klar på at det var krystaller som var hjupet av en Ice-plante jeg kjøpte, og dette kalte han Ice-skuff. Mulig det var ice-skuff (vann/is) laget av en Iceplante, eller at det var skuff (laget på annen måte enn vann/is ekstraksjon) av en Iceplante og derav døpt Iceskuff. Jeg heller mot den siste da det ikke var noe snakk om hverken vann eller is men virket som de var drysset/siktet av budsene.

Jeg vet ikke hvordan resultatet av en vann/is ekstraksjon ser ut, men Ice-skuffen jeg kjøpte så egentlig bare ut som krystaller med relativt inntakt struktur, som man bare drysset over tobakken. Glass-hvitt av farge og bitene knuste lett til støv mellom fingrene. Jeg kjøpte skuff en annen gang som også så helt lik ut, men jeg husker ikke/fikk ikke opplyst om strain.

Anngående at iceskuff var stort der en stund er det helt sikkert denne vann/is metoden det siktes til. Jeg har bare sett den ene Iceskuffen jeg kjøpte, og gått ut fra at det andre snakket om var det samme, men så feil kan man ta

Ice strainen kjenner jeg etterhvert ganske godt, både i form av nydelig hjemmelaget hasj og buds. Men det har jeg vel også snakket om i en annen tråd.. Uansett ikke til å spøke med, hehe
Sist endret av DeMenT; 24. februar 2009 kl. 23:01.
Må støtte mentalment i hans påstand her, grunnen til at denne hvite kashmiren kom som et mindre parti av standard kashmir, er fordi dette partiet ble muggskada - det var ikke med vilje. Med andre ord ble dere lurt. Hvorfor dere følte det som mer potent ligger sikkert psykisk, altså placebo. Uten at jeg med sikkerhet kan si det er korrekt det jeg påstår nå, er vel greia her at THC er den aktive hovedsubstansen i cannabis og at en rekke faktorer som bl.a. CBN/CBD utgjør ruseffekten som du sier. Men jeg har vanskeligheter for å tro at en dominerende CBN/CBD kontra THC skal gjøre hasjen mer potent enn THC. Det er vel et viss balanseforhold som må opprettholdes vel for at effekten skal bli kraftigere og der vil alltid mengde THC være dominerende for å oppfylle dette kravet. Vet som sagt ikke om min påstand er korrekt da.

http://www.a1b2c3.com/drugs/mj028.htm

Du får avgjøre selv, det kommer visst an på smaken til brukeren tenker jeg meg..

Edit:

Les nederst på siden, så ser du websiden støtter mine antagelser, men dette er eneste kilden jeg gadde lete etter - du får velge om den passerer gjennom kildekritikken..
Sist endret av paranoy; 24. februar 2009 kl. 23:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av paranoy Vis innlegg
grunnen til at denne hvite kashmiren kom som et mindre parti av standard kashmir, er fordi dette partiet ble muggskada - det var ikke med vilje. Med andre ord ble dere lurt. Hvorfor dere følte det som mer potent ligger sikkert psykisk, altså placebo.
Vis hele sitatet...
Du står fritt til å gjøre deg opp din egen mening, men jeg kan garantere at det ikke var placebo. Dette var ikke en gjeng 17åringer som hadde røyka en grammer om dagen. Det var også bare 5gram av den, og den kom i tillegg til det øvrige.
Uten at jeg med sikkerhet kan si det er korrekt det jeg påstår nå, er vel greia her at THC er den aktive hovedsubstansen i cannabis og at en rekke faktorer som bl.a. CBN/CBD utgjør ruseffekten som du sier. Men jeg har vanskeligheter for å tro at en dominerende CBN/CBD kontra THC skal gjøre hasjen mer potent enn THC. Det er vel et viss balanseforhold som må opprettholdes vel for at effekten skal bli kraftigere og der vil alltid mengde THC være dominerende for å oppfylle dette kravet. Vet som sagt ikke om min påstand er korrekt da.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte også litt i de baner da THC omtales som hovedvirkestoffet, og vel er det virkestoffet man finner i høyest konsentrasjon. Skulle likt å se et endelig svar på det du tar opp. Det at hasjen oppleves kraftigere etter lagring er jeg mer åpen for at er placebo. Om det skulle vise seg at påstanden din er korrekt er det vel omtrent eneste sansynlige forklaring?
Tror det i stor grad har med hva du anser som kraftig å gjøre. THC gir en mer høy effekt, går mer på tankene og føles på en måte mer stimulerende. Cannabidiol (CBD) gir en tyngre bodyload og en mer trykkende, stein effekt. Kan godt hende du oppfatter denne forskjellen som en forskjell i styrke, slike tolkninger er jo subjektive..
Teori: Mugget spiser opp plantemateriale og andre stoffer som ikke er psykoaktive. Resultatet blir mer potent hasj?

Men mugg er jo ikke bra for kroppen, hvis det ikke blir ødelagt når det brenner da.
[COLOR="SlateGray"]"If hashish is collected while the plants are damp, the quality of the hashish will be less potent than it should be."[/COLOR]

Viktig å notere seg i prosessen marijuana til hasj-pulver

[COLOR="SlateGray"]"Prior to pressing, hash powder that has been collected using the cold water extraction must be dried. Wet powder won't press properly and is prone to mold."[/COLOR]

Viktig å notere seg i prosessen hasj-pulver til hasj

[COLOR="SlateGray"]"He had to wait for the moisture, the plants retained during the subtropical night, to dry out."[/COLOR]

Viktig å notere seg for en lokal nepalsk bonde, kjennere har garantert hørt om Nepal Hash

[COLOR="SlateGray"]"Unless you know someone who imports or produces hashish, if you want high quality, you will have to produce it yourself."[/COLOR]

Denne uttalelsen gjelder stort sett for alle vestlige land i verden, med noen få unntak. Denne uttalelsen tror jeg gjelder for Nord-Amerika. Intet unntak for Norge.

"[COLOR="SlateGray"]Så råvaren for hasjpressingen, pulveret, er tørt og magert, og kan bare sjelden presses uten oppvarming eller dusjing med vann. Begge deler en belastning for kvaliteten." [/COLOR]

En ulempe ved marokkansk hasj-produksjon, den mest vanlige typen i Norge.

[COLOR="SlateGray"]"For å få ut fuktighet og luft slik at hasjen ikke ble ødelagt av mugg og annen fortredelighet etter kort tid, ble den knadd om og om igjen til den fikk en homogen og tett struktur. I Afghanistan er det tradisjon for at denne knaingen gjøres av spesialister, sterke karer med svære never som har tålmodighet og sans for skikkelig arbeid."[/COLOR]

Afghan er kjent blant kjennere, håndlagd hasj, en egen metode for produksjon

[COLOR="SlateGray"]"Så for eksempel hasjkulturene i Nepal, Kashmir og deler av India var i stor grad basert på håndgnidd hasj."[/COLOR]

Kashmir er også handlagd hasj, produseres mest sannsynlig av samme type cannabis, baseres i stor grad på samme metode. Hasjen er lagd av Indica antar jeg.

[COLOR="SlateGray"]"Muggskadet hasj. Om ikke hasjen var skikkelig knadd før pressing eller om den ble oppbevart fuktig kunne dette skje. Oppfinnsomme smuglere kunne finne på å påstå at slik hasj var spesielt god. Muggskader sees først som små hvite og noen ganger glinsende prikker eller "årer" i hasjen." [/COLOR]

Underteksten forteller at det du beskrev var mest sannsynlig muggskadet hasj. Det er rimelig å kunne sammenligne muggskadet hasj med vannskadet hasj fordi fuktighet har infisert hasjen, kjennere vil ikke ha vannskadet hasj

Øverst engelsk-språkelig informasjon er hentet fra websiden jeg lenket til og ba deg om å lese for det gadd ikke jeg

Norskspråkelig informasjon er hentet fra lenka under. Du kan nederst lese på siden hvor opplysningene er hentet fra, stikkord er Clarke, han er en veldig kjent forfatter. Les omtalen så skjønner du hvorfor

http://www.vedvannkanten.com/Razzia/Hva_er_hasj.html

[COLOR="SlateGray"]"--- Prior to pressing, hashish powder must be dry. This is usually only a problem with water hash. If water hash is not dry prior to pressing, moisture will be trapped inside. This will mean the hash won't press properly, it can also cause mold to develop and destroy the hash.

--- Sieved hashish will develop mold fairly quickly if it is not pressed. If you plan on storing hashish powder produced by sieving for any amount of time, you have to press it into hashish prior to storage.

--- Hashish will lose flavor and potency over time. To minimize degradation you should press the hashish powder into hashish. Then put the resulting hashish in a dark, air-tight container and store it in a freezer or some other cool place. Under the best of conditions hashish will last about 5 years. "[/COLOR]

die Dampkring, meget kjent coffeeshop i Nederland, kjent for kvaliteten på varene sine fra blant annet Cannabis Cup..

Informasjon hentet fra die Dampkrings nettsider, denne nederlandske coffee-shopen og kvaliteten er kjent blant kjennere over hele verden. De har vært så elskverdige å dele sin kunnskap med oss også, bl.a. noe om Ice-O-Lator, hasj-produksjon o.s.v.

http://www.dampkring.nl/22113/making-hash.html


[COLOR="SlateGray"]"In order for CBD to affect the high, THC must be present in quantities ordinarily psychoactive. CBD can contribute to the high by interacting with THC to potentiate (enhance) or antagonize (interfere or lessen) certain qualities of the high."[/COLOR]

Her står at THC må være den dominerende aktive hovedsubstansen som jeg antok tidligere

[COLOR="SlateGray"]"Cannabinol - CBN is not produced by the plant per se. It is the degradation (oxidative) product of THC. Fresh samples of marijuana contain very little CBN but curing, poor storage, or processing such as when making hashish, can cause much of the THC to be oxidized to CBN. Pure forms of CBN have at most 10 percent of the psychoactivity of THC."[/COLOR]

Liten oversettelse for deg. CBN blir ikke produsert av planten selv, det er et resultat av en nedbrytningsprosess. Ferske prøver av marijuana inneholder svært liten mengde cannabinol, men curing, dårlig lagring og foredling som ved produksjon av cannabis kan forårsake en oksidasjon av THC til CBN, ren CBN er på sitt meste 10 prosent av THC psykoaktive effekt. Med andre ord er det CBN som er mest sannsynlig du får et overskudd av ved lagring i påvente av nedbrytningsprosessen, du får ihvertfall CBN i tillegg - ingen tvil om det

[COLOR="SlateGray"]"In fact, with a high proportion of CBN, the high may start well but feels as if it never quite reaches its peak, and when coming down one feels tired or sleepy. High CBN in homegrown grass is not desirable since it represents a loss of 90 percent of the psychoactivity of its precursor THC."[/COLOR]

Oversetter igjen: Rusen vil virke lovende, men det er som om den aldri når toppen, og når en nyktres føler man seg sliten eller trøtt. CBN representerer en tap på hele 90% av den psykoaktive rusen.

Det er viden kjent blant kjennere og ikke så kjent blant 17-åringer at riktig lagring av hasj er for å unngå mugg og dempe nedbrytningsprosessen betraktelig, selv om en ikke får forhindret det helt. Dette er for å bevare den opprinnelige kvaliteten på hasjen, som oftest er den beste kvaliteten på hasjen.

Om det fins unntak vet jeg ikke, men etter flere timer på internett har jeg ennå ikke funnet annet enn at lengre tids lagring (poor storage) gir hard og uønsket hasj, og råd om at oppbevaring av hasj må være riktig og ordentlig bl.a. for å hindre/dempe nedbrytningsprosess.

Ice-O-Lator er beskrevet i die Dampkring lenka og du finner den kanskje interressant.

Placebo-effekt kan oppstå på voksne, erfarne brukere like mye som for 17-åringer. Det følge av at en fikk smake forskjellen på potent av mugghasj og original-produktet, men heller i retning av den underrangsvaren tyder enten på placebo eller liten erfaring i miljøet. Jeg antok det var placebo-effekten. Placebo-effekten er blant annet påvist ved en alkohol-test der de brukte alkoholholdig kontra alkoholfri vin og påviste at deltagere ble påvirket av den alkohol-frie vinen like mye som de som drakk alkohol. Regner med at avholdsmennesker ble ikke benyttet i denne testen, og ikke 17-åringer heller.

En suksess er gjenganger for gjentagelse så lenge det funker, kyniske kjøpmenn klarte det før, de klarer det igjen. Dette gjelder for erfarne brukere likeså 17-åringer.
Sist endret av mentalmelt; 26. februar 2009 kl. 05:07. Grunn: fjernet roten til en lang og unyttig misforståelse.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hær hvor jeg bor kom det inn et parti med hvit kasmir men den hadde blitt råtten når den hadde blitt gravd ned så den smakte dritt og man ble ikke stein på den:P
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvit hasj som påopulært blir kalt "hvit khasmir" er nok bare muggen tjall som folk vil gjøre litt penger av.
mitt svar på dette er at det finnes ikke noe "super hasj" som man kan få taki men er så dyr og god at man aldri har sett den.
ArbeidsledigProletar
Pollem (ja det heter IKKE pollen, det er en vanlig feil) er som regel gul/brunish men har røyka pollem som har vært grønn, meget fin var den og.
Sitat av TheInternet Vis innlegg
Noen jeg kjenner sier de kan skaffe "hvit hasj" som vistnok skal være veldig lukrativt og noe av det beste man kan få. Jeg må innrømme at jeg ikke har hørt om hvit hasj før, og fikk ikke noe særlig til svar etter litt googling og snakking. Noen her som kan fortelle meg hva dette går ut på?
Vis hele sitatet...
Det skal være en pakistansk/afghansk sort, som er ganske lukrativ der nede også. Den vanlige er kashmir hasj, mens white kashmir skal se ut som ala. tyggis, og være ganske mykt.

Nå snakker jeg ikke av egen førstehånds erfaring, men har hørt av pakistanske kamerater som har prøvd denne ut at white-kashmir skal lages på en helt rå måte da. Tørkes under bakken i x-antall år. Så skal visst stoffene forsterkes/forandres i seg.

Menmen det er hvertfall denne keefen jeg assosierer med hvit hasj. Ettersom den skal være hvit-aktig på insiden o.s.v.
Ivar da snakker vi om samme type hasj tror jeg, for jeg har hørt om den prosessen der før, men den blir jo ikke krystall hvit av den grunn. men at den får et hvitt skjær det skal jeg ikke nekte på for det har jeg faktisk vært borti på pollen før.
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Ivar da snakker vi om samme type hasj tror jeg, for jeg har hørt om den prosessen der før, men den blir jo ikke krystall hvit av den grunn. men at den får et hvitt skjær det skal jeg ikke nekte på for det har jeg faktisk vært borti på pollen før.
Vis hele sitatet...
nei jeg skjønner ikke selv heller hvordan den skal kunne bli krystallhvit. tror heller det er en mer beig farge, og når du har røyket en viss mengde så tror du selv den er hvit bare :P (tuller bare nå).

Har prøvd vanlig kashmir, og den er helt digg i smak, blomser (ikke weed, men sånn andre blomster).

Var litt redd for å legge til denne biten, men hørte den skal ligge under bakken i en god del år (100år). Falt meg selv med en gang inn, hvorfor skal jeg dyrke en keefsort som barnebarna mine kanskje får røkt. Så veit noen mer presist på antall år white kashmir ligger under bakken?
sikkert no god kashmir, ikke pollen iaffal hvis den er hvit\lysebersh (skriveleif!)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er umulig å si hvor hasjen kommer ifra iom. det er inviduelt hvordan den enkelte bonde fremstiller hasjen sin (noen følger gamle tradisjoner). Er det kommersiell hasj du har fått tak i, er mest sannsynlig kif som er presset i hasjbarer uten mye bearbeiding (allà "pollem") og høstet realtivt tidlig. Har selv opplevd hvit hasj med gråskjær i form av upressa ice-o-lator hasj som var høstet for tidlig.. isåfall var du heldig.

All lys av god kvalitet skifter farge når du knar den ordentlig.

http://www.google.no/imgres?q=white+hash&um=1&hl=no&biw=1280&bih=583&tbm=isch&tbnid=5rPFkT_MRBpZ9M:&imgrefurl=http://fuckyeahschwag.tumblr.com/post/977907257/white-bubblehash&docid=M9auyHq-6m8MzM&imgurl=http://24.media.tumblr.com/tumblr_l7et9xsOSi1qadflco1_500.jpg&w=500&h=375&ei=APD7ToKfJomI4gTL2siNCA&zoom=1&iact=hc&vpx=734&vpy=148&dur=244&hovh=115&hovw=133&tx=131&ty=80&sig=100756766306415530141&page=1&tbnh=115&tbnw=133&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:0

Hvit ice-o-lator hasj
Sist endret av sonmarak; 29. desember 2011 kl. 05:40.
Sitat av Gest Vis innlegg
Du mener kanskje pollen
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje pollum?
Jeg lurer på en liten ting, hvilken del av planten blir grønn hasj laget av? Pulveriserte buds? Eller kanskje blader med mye trikomer?
Grønn hasj, hva har jeg gått glipp av?
Sitat av Bemu Vis innlegg
Grønn hasj, hva har jeg gått glipp av?
Vis hele sitatet...
Noe ala dette.
Se der ja,aldri vært borti før.

Bra greier? Har hørt om noe hasj som blir laga av plantens pollen som blir "rista" av planten om du forstår,men når jeg tenker meg om så har vi jo en brun type som blir kallt "pollen" så det må vel være den.

Edit : Etter en runde på wiki kom jeg frem til dette, håper det hjalp :


Hashish color usually reflects the methods of harvesting, manufacturing, and storage. Hash is generally said to be black (Afghanistan), brown or blonde (Morocco); there is also hashish of greenish or reddish (Lebanon) hue. A green tinge may indicate that the hashish contains a large amount of leaf material.
Sist endret av Bemu; 29. desember 2011 kl. 08:30.
Sitat av Bemu Vis innlegg
Se der ja,aldri vært borti før.

Bra greier? Har hørt om noe hasj som blir laga av plantens pollen som blir "rista" av planten om du forstår,men når jeg tenker meg om så har vi jo en brun type som blir kallt "pollen" så det må vel være den.

Edit : Etter en runde på wiki kom jeg frem til dette, håper det hjalp :


Hashish color usually reflects the methods of harvesting, manufacturing, and storage. Hash is generally said to be black (Afghanistan), brown or blonde (Morocco); there is also hashish of greenish or reddish (Lebanon) hue. A green tinge may indicate that the hashish contains a large amount of leaf material.
Vis hele sitatet...
Der kan du se, hvis jeg ikke hadde vært så lat, kunne jeg kanskje ha funnet ut av dette selv.

Angående "pollen", så heter det pollum, en commen mistake.
Grønnfarge i hasj kommer av mye plantemateriale og trikomstilker som inneholder en god del klorofyll, kort og enkelt forklart
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg lurer på en liten ting, hvilken del av planten blir grønn hasj laget av? Pulveriserte buds? Eller kanskje blader med mye trikomer?
Vis hele sitatet...
Hasjen har ofte grønnskjær og er lysere før den blir varmet opp og pressa skikkelig.

All hasj og olje lages av det samme. Buds. Spørs bare hvor mye av bud'en du får fjerna før du sitter igjen med sluttproduktet. Og fargen kan du fucke en del med. Du har oljene som folk visper til de blir lyse igjen og du har tørrsikt (scuff som mange kaller det) som er grønnbeige men som blir en fin mørk farge når du varmer og klemmer på den.
Vær forsiktig at det ikke er syntetisk hasj pulver han/hun mener
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av phideph Vis innlegg
Jeg lurer på en liten ting, hvilken del av planten blir grønn hasj laget av? Pulveriserte buds? Eller kanskje blader med mye trikomer?
Vis hele sitatet...
Den posen du postet bilde av er jo slettes ikke grønn, men en beige farge.
Det er ice-o-lator/skuff før det har blitt presset sammen, trikomene er intakte enda og hinnene gir da fargen, det er minimalt med plantemateriale.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dodecha har rett i alt han har sagt!! hør på han!!
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Etter det jeg har hørt er det du sier riktig. Jeg vil bare legge til at hvit kashmir får mugglaget sitt etter å ha ligget nedgravd i en spesiell type jord (ang. fuktighet osv) i mange år. Når den så graves opp igjen skal man ha en hasj som er langt bedre enn den man gravde ned i første omgang.

Såvidt jeg vet har det ikke forekommet noe hvit kashmir i norge. Jeg har aldri sett det ihvertfall, og heller ikke hørt om noen som har sett det.

Jeg tipper du har kommet borti pollen. Det er det en million ganger strørre sansynlighet for. Ikke bare på grunn av pris, men hvem gidder vel å smugle den sykeste hasjen på jord inn i lille norge? Kanskje en privatperson til eget forbruk
Vis hele sitatet...
Jeg har en kompis som har fortalt meg om noe som han antok var hvit kashmir, beis med hvitt mugglag uten på som funke noe så vilt godt.
Er en veldig god kompis, som hadde opplevd det selv så jeg ser ingen grunn til at han skulle snakke B.S til meg. Men som sagt, hvit kashmir er jo en legende på linje med rød liban å thai sticks
Sitat av lockhead Vis innlegg
Jeg har en kompis som har fortalt meg om noe som han antok var hvit kashmir, beis med hvitt mugglag uten på som funke noe så vilt godt.
Er en veldig god kompis, som hadde opplevd det selv så jeg ser ingen grunn til at han skulle snakke B.S til meg. Men som sagt, hvit kashmir er jo en legende på linje med rød liban å thai sticks
Vis hele sitatet...
Hvit kashmir en legende?! Hvit kashmir er ikke noe annet enn muggen hasj, og kan ikke sammenlignes med verken hasj fra Libanon, eller asiatisk marihuana.
Den tradisjonelle Kashmir-hasjen er charas, som har mye kortere holdbarhet i forhold til andre typer hasj pga. mye fuktighet i hasjen, i tillegg til at ingen trikomer lenger er intakte, så virkestoffene samt alle terpenene oksiderer i løpet av kort tid. Slik hasj er veldig utsatt for mugg siden den inneholder en del fuktighet, og gjerne blir pakket tett inn i mange lag med plast. Dette er som regel ekstremt god hasj når den er fersk, men mister fort effekten om den ligger en liten stund, så slik hasj nytes best fersk.

Når slik hasj ligger litt for lenge begynner den å tørke ut å "sprekke opp", og hvit mugg begynner å vokse i disse sprekkene. Siden det var et kvalitets produkt da det var ferskt, så liker gjerne folk å tro det fremdeles er det, og selger det vidre som "hvit Kashmir", gjerne med en fancy historie på kjøpet. F.eks forteller selgeren om hvordan hasjen i en årrekke har blitt lagret under jorden i forseglede leirekrukker for å få et hvitt mugglag som gjør hasjen superpotent, eller noe annet vås som folk biter på.
Sist endret av 1up!; 11. januar 2012 kl. 22:05.