Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 787
Ok, jeg skal flytte på hybel om ikke lenge og jeg har tenkt å få spille wow uten at de 4 andre lineage avhengige der skal få tulle med min latency.

Jeg har hørt at det går an og gjøre sånn at din pc får høyest prioritet av routeren dermed sterkere/raskere linje. true or false?

Hvis dette stemmer ville jeg gjerne fått litt hjelp med det, small guide elr no ^^

På forhånd takk.
Sist endret av Knowledge; 10. august 2007 kl. 06:41.
Det er jo helt avhengig av hvilken ruter du har, selvsagt. Generelt sett er det QoS-innstillingene du skal tukle med.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom man skal sette opp prioritet på en vanlig hjemmerouter blir det som nichotin sier via qos (forutsetter dog at både router og nic støtter dette) og definere qos priority hos begge parter.
jeg flytter inn om et par dager, lager en mer inholdsrik post da.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Linksys WRT54GL med DD-wrt har QoS
Sitat av comi
Linksys WRT54GL med DD-wrt har QoS
Vis hele sitatet...

Og på norsk blir det?
En linksys router med uorginal firmware
Takker! (og ikke spør meg hva det betyr, så du buster meg i og ikke ha peiling på hva jeg takker deg for)
Hva slags router har du?

For å forklare litt bedre

QoS er forkortelse for "Quality of Service". Der et administrasjonsalternativ som finnes i mange routere, som gjør at du kan velge hvilke programmer og hvilke klienter som blir prioritert av netthastigheten

Et lite utsnitt fra en Linksys WRT54G (router) med dd-wrt firmware

http://i100.photobucket.com/albums/m31/spirituz89/qos.png
Sist endret av PepsiCo; 11. august 2007 kl. 14:40.
Hmm takk for et inholdsrikt svar som jeg forstod, men jeg flytter ikke inn før i over i morgen så alt jeg vet er at routrn ikke er passord beskyttet hittil