Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 634
Har alltid vært glad i whisky og ser på meg selv som en som vet hva jeg liker. Og idag skulle jeg kose meg med en god single malt med utpreget røyksmak var tanken. Jeg vet fra før av at disse normalt sett kommer bare i 700ml flasker, noe som ikke gjør noe generelt sett.

Men idag skulle jeg bare ha en halvflaske og ble overasket over at INGEN singlemalt på polet i Tromsø kom i 350ml. Det var flere Amerikanske(æsj) og Irske og Skotske blender som var på 350ml flasker. Men ingen single malts.

Er det en veldig god grunn til dette? Eller er det bare utvalget i Tromsø som suger balle?

Valget falt forøvrig på "Grants blended scotch whisky" som ikke akkurat levde helt opp til hva jeg så for meg ikveld, dog greit nok. Men den var veldig ubestemt på smak og svak på røyksmak.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har selv kjøpt Laphroaig på polet på jekta, så det skal ikke være noe problem.

Og hvis du spør kan de sikkert ta inn Lagavullin og andre fine røykwhiskyer.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Problemet var igrunn at disse ikke eksisterer i 350ml flasker. Er naturligvis klar over at disse finnes på polet i vanlig størrelse.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser ikke noe 350ml på hjemmesiden deres heller, forstår jeg godt da jeg plutselig supet i meg 0.5l av en slik godsak en gang.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Akkurat det skal jeg ikke klandre deg for! God kvalitet kan man godt kjøpe mye av. Dog idag måtte det bli 350ml. Og det var meget surt og måtte nøye seg med en kjip blend.
Let istedet for å spørre.
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...00%3BSkottland

Neh, ikke noe særlig utvalg. Men Caol Ila har vært favoritten for fattige whiskylovers uansett. Er den ikke på ditt lokale pol kan du bestille inn selv. Det koster ikkeno. Dra til Sverige, der har de i alle fall Bowmore 12y på 35cl. Men ærlig talt. Kvantumsrabatt slår inn på det meste. Betal litt mer og få mer for pengene.
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Sitat av egeulf Vis innlegg
Let istedet for å spørre.
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...00%3BSkottland

Neh, ikke noe særlig utvalg. Men Caol Ila har vært favoritten for fattige whiskylovers uansett. Er den ikke på ditt lokale pol kan du bestille inn selv. Det koster ikkeno. Dra til Sverige, der har de i alle fall Bowmore 12y på 35cl. Men ærlig talt. Kvantumsrabatt slår inn på det meste. Betal litt mer og få mer for pengene.
Vis hele sitatet...
Man påberoper seg ikke og være en som liker god whisky i Norge uten og være villig til og betale for det. Pris er ingen hindring. Bare syntes det var for galt at man skulle spandere 500kr + for noe man skulle ta seg noen glass av en kveld. Jeg er på flyttefot så ikke aktuelt og ta med seg noe heller.

Var vel heller bare det at jeg begynte og stusse på at det ikke fantes EN singlemalt under 700ml.
Du får Caol Ila 12 i 20cl og Glenmorangie The Original i 35cl. I tillegg kan du kjøpe Macleod's Whisky Trail på 35 cl, men da i form av syv 5cl-flasker.

PS. Glengoyne 10 35cl er også listet, men er utsolgt fra pollageret for øyeblikket. Det finnes dog 2 ex på Stovnerpolet.
Sist endret av xtapolapocetl; 24. oktober 2009 kl. 19:59. Grunn: rettelse