Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3465
Jeg har googlet og leita rundt etter symptomer på svineinfluensa nå, og det jeg finner sier stort sett at det er de samme symptomene som vanlig sesonginfluensa (feber, hoste, sår hals, hodepine, muskelsmerter og nedsatt allmenntilstand). I tillegg står det at noen får diarè, men det gjaldt visst bare en viss type av viruset- A(H1N1)-influensaen. Kilde: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...02:1:0:0:::0:0

Spørsmålet er da åssen man vet at det er svineinfluensa man har fått? Burde man, hvis man blir syk på denne tiden der det ikke er influensasesong, reise til legen uansett? Jeg har hatt alle de overnevnte influensasymptomene i det siste, og lurer på om jeg kan ha fått det av noen på jobb. (Serverer og lager mat til kunder, har nettopp vært et stort stevne der folk fra hele landet deltok)

Burde jeg unngå å stikke på jobb, med tanke på smittefare? Særlig fordi jeg lager mat O_o Eller er det bedre å vente og se om det går over etter et par dager, som influensa gjerne gjør?

Prøver å ikke virke manisk. Men jeg er jo det.
Gå til fastlegen/legevakta da vel!
Dra til legen å sjekk deg, ikke værre en det. Bedre å stikke på en sjekk enn å kanskje smitte noen på jobben , kunder eller andre ansatte.
Eller det å skulke unna jobben fordi tror du har viruset, hørtes ikke lurt ut heller.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Du vet det ikke. Symptomene er som vanlig influensa, med unntak av at der i noen tilfeller er diare og oppkast innvolvert.

Det er legens oppgave å påvise svineinnfluensa.
Har du influensa skal du uansett ikke servere mat.

Det er fortsatt ytterst få her i landet som har fått påvist sykdommen, og de fleste har vett til å holde seg innadørs så smittefaren reduseres. Så en stor folkemengde i seg selv er ikke noe grunn til at du trenger å frykte å ha blitt smittet. Men bevares, gå til legevakta hvis du er nysgjerrig. Mens de ennå gidder å ta prøver av folk. Den er ikke noe behagelig, så det er ikke noe å glede seg til.
Catnip's Avatar
Trådstarter
Ah, yes. Da er vel enkleste løsning å stikke til legen. Regner med at jeg stikker på jobb i morra uansett, så om dere hører om smitte i Grenlandsområdet, er det sikkert jeg som har skyld i det! Hæhæ^^ (det var en spøk O_o)
Sist endret av Catnip; 20. juli 2009 kl. 22:55.
Hvis du har misstanke om at du har fått svineunfluensa så blir det anbefalt og sterkt rådet at du ringer etter lege, ikke drar til lege og evt. smitter andre syke med allerede svekket imunforsvar.
Sist endret av Dibsent; 20. juli 2009 kl. 23:12.