Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  95 8115
Sitat av sofa Vis innlegg
De fleste ville skjønt at dette var en glipp, uten å følt et behov for å påpeke den.
Vis hele sitatet...
Hva? Så hvis det er snakk om en heterofil, så er det en glipp som du ikke engang ville ha påpekt, men hvis det var fra en homofil, først da ville du ha blitt forbanna? Det ville jo ha vært en glipp uansett hvem blodet kom fra. Hvordan er det du tenker egentlig?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hva? Så hvis det er snakk om en heterofil, så er det en glipp som du ikke engang ville ha påpekt, men hvis det var fra en homofil, først da ville du ha blitt forbanna? Det ville jo ha vært en glipp uansett hvem blodet kom fra. Hvordan er det du tenker egentlig?
Vis hele sitatet...
Han mente at det var unødvendig av Luni å påpeke glippen hans, (at han sa aids og ikke HIV).
Sist endret av Gamgee; 7. desember 2009 kl. 23:01.
Aha, my bad isåfall. Men jeg synes fortsatt det ville vært interessant å få høre et svar på Luni sitt spørsmål.
Sitat av steinarja Vis innlegg
Kunne jo f.eks vært kvalitetsmerking av blodet.
Da kan blod fra de tryggeste gruppene bli brukt først ved behov og blod fra persjoner med større risiko brukt som en siste sjangse. Det er vel bedre å øke risikoen litt ved en nødsituasjon enn att man ikke får det blodet man trenger. Smittefaren er vel ganske minimal uannsett så lenge det føres nøye kontroll.
Vis hele sitatet...
Det har vi allerede. Vi har vanlig blodgivning og nødblod (tror de kaller det noe slikt) i siste tilfellet blir man oppringt og bedt om å komme inn for å gi blod, da går man ikke gjennom den vanlige sjekken og man satser på at du ikke har pådratt deg noen smittsomme sykdommer siden sist legesjekk. Dette gjøres kun som siste utvei i håp om å redde livet til pasienten. Det har også vært tilfeller hvor man nærmest (ikke direkte, dere skjønner tegninga) har tappet blod rett fra soldater over i andre blødende soldater.

Jeg hadde nok også blitt litt frustrert om jeg fikk HIV gjennom blodtilførsel under en operasjon, men husk at det kun er i svært alvorlige tilfeller at man blir tilført blod. Det er som regel make or break for din egen del, så det at man faktisk overlevde takket være blodoverføring skal man nok bare være takknemelig for.

Problemet med blod er at det er som ferskvare å regne, man skal helst ikke lagre det så alt for lenge før det blir brukt. Det er stort sett derfor vi har et ganske lavt lager på blod i Norge og verden generelt sett. Har også hørt om tilfeller hvor pasienter har blitt tilført over 6 liter blod og så vidt overlevd grunnet blodmangel, det sier litt om hvilke omstendigheter blod kan bli anvendt i.
Sist endret av Deezire; 7. desember 2009 kl. 23:34.
Hva om en hetero jente fyller ut skjemaet og sier hun er i et forhold, da er det greit. Men hvordan kan man vite at hun ikke har analsex med typen? (siden det er mye av det det går på her...). I sverige sier dem jo at de homofile som skal gi blod ikke kan ha hatt sex på, hvor lenge var det, halvt år, et år? Hva om dem har vært i et fast forhold i flere år, da har dem jo selvsagt sex med partneren... Det er så mange faktorer og variabler her at det kan lett gå helt i surr. Trenger man blod så trenger man blod, da blir det feil å sile ut grupper. Man skal selvfølgelig teste ut blodet, i stedet for å bruke penger på å møtes for å bable om disse tingene, kanskje dem kunne brukt dem på forskning som gav bedre teknologi til skanning av blod...
Sitat av Restyle Vis innlegg
til tross for at de kun består av rundt 1/11 av befolkningen.
Vis hele sitatet...
Hvor henter man slik data fra? Jeg finner ingen statistikk over antall homofile..
Endelig en sak jeg kan stotte venstre i. La homfile gi blod.

Faar du HIV saa er det blodbanken sin feil uansett. Det er da de som ikke har testet blodet grundig nok.
Må si meg enig med flere her om at hva er det og diskutere dersom de kan bevise at blodet ikke har noen form for sykdom, da spiller det vel liten rolle hvor det kommer fra... Skremmende at noen kan diskutere noe slikt i så brede spekter :P Jeg henger ikke ut noen, men er vel lite å diskutere egentlig? Er vel bare å nikke og få det gjennomført? Cut the crap and go to goal
Sist endret av Vandringsmann; 9. desember 2009 kl. 00:54.
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Må si meg enig med flere her om at hva er det og diskutere dersom de kan bevise at blodet ikke har noen form for sykdom, da spiller det vel liten rolle hvor det kommer fra... Skremmende at noen kan diskutere noe slikt i så brede spekter :P Jeg henger ikke ut noen, men er vel lite å diskutere egentlig? Er vel bare å nikke og få det gjennomført? Cut the crap and go to goal
Vis hele sitatet...
Det er vel nettopp det de ikke kan. De har ikke mulighet å teste selve blodet for hiv, for så og overføre det til en annen person dersom det er rent. Dette fordi blodets holdbarhet er kortere enn tiden det tar å få ferdige resultater fra en hiv-test. De tar blodprøver for å teste deg for hiv når du gir blod, men da er det altså mulig at blodet du donerer allerede er hiv-smittet, uten at de finner ut dette før det er for sent. Derfor er de inngående, og spør deg direkte om du har vært i situasjoner med økt risiko for smitte av hiv den siste tiden. F.eks om du som mann har hatt sex med en av samme kjønn.
Utrolig mange som ikke klarer å lese her.. Nå har det blitt sagt mange ganger, til og med i posten rett over her.. Men jeg tar det en gang til:

Testen for HIV tar lengre tid enn holdbarheten på blodet. Det betyr at man MÅ gi blod før man får resultatet. Man får resultatene først ETTER at blodet har blitt brukt.

Derfor siler man ut grupper som har vært i øst-europa, har piercing i slimhinner, tattoveringer, er homofile, hatt ny sex partner de siste 6 mnd osv. Fordi de er i risikogruppene.

Er det vanskelig å forstå?

Men så kan jeg jo være enig i at homofile som er i et fast forhold der man har testet begge partnere burde fått gitt blod.
Sist endret av elpy; 9. desember 2009 kl. 01:46.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg håper du tuller?
Vis hele sitatet...
nei håper du tuller?
Sitat av elpy Vis innlegg
Utrolig mange som ikke klarer å lese her.. Nå har det blitt sagt mange ganger, til og med i posten rett over her.. Men jeg tar det en gang til:

Testen for HIV tar lengre tid enn holdbarheten på blodet. Det betyr at man MÅ gi blod før man får resultatet. Man får resultatene først ETTER at blodet har blitt brukt.

Derfor siler man ut grupper som har vært i øst-europa, har piercing i slimhinner, tattoveringer, er homofile, hatt ny sex partner de siste 6 mnd osv. Fordi de er i risikogruppene.

Er det vanskelig å forstå?

Men så kan jeg jo være enig i at homofile som er i et fast forhold der man har testet begge partnere burde fått gitt blod.
Vis hele sitatet...
Om du sikta til meg så misforstod du. Kanskje jeg som ordla meg litt feil. Det må vel kunne gå ann og teste for HIV og andre typer sykdom, holde seg unna alt som kan føre til HIV og andre alvorlige sykdommer mens man venter på svar fra testen, når man får klar signal kan man gå og gi blod og når man har gitt kan man knulle som kaniner eller hva man vil, men skal man gi blod på nytt må en ny test tas (trenger jo ikke en halvliter blod for å få svar på om man har HIV eller ei eller?). Kommer testen ut negativ får du ikke gi blod. Simple as shit, og da spiller det ingen rolle om du er homofil eller hetrofil.

Eller er det jeg som tenker for enkelt?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av sofa Vis innlegg
Hadde blitt forbanna om jeg hadde blitt fortalt at jeg har fått AIDS fordi en homofil ville redde liv.
Vis hele sitatet...
Sitat av luni Vis innlegg
Hadde du blitt forbannet hvis du fikk HIV (ikke AIDS, sjekk ut forskjellen) fordi en heterofil ville redde liv?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde holdt jeg meg klinkende likegyldig. Jeg har fått HIV for faen! Legningen til den som gav meg blod er nok det siste som streifer i hodet nå. Og skulle personen være homofil så regner jeg med at blodet har blitt testet før jeg fikk det og at det kunne skjedd uansett.
Så lenge han ikke er hiv eller aids positiv burde det vel være greit. Men det burde være grundige sjekker!
Sitat av Weili Vis innlegg
Hva om en hetero jente fyller ut skjemaet og sier hun er i et forhold, da er det greit. Men hvordan kan man vite at hun ikke har analsex med typen? (siden det er mye av det det går på her...).
Vis hele sitatet...
Jeg tror du misforstår litt. HIV smitter ikke bare gjennom bakdøra. Eneste grunnen til at homofile ikke får gi blod er fordi det er mye høyere hyppighet med HIV blant homofile. Men det diskusjonen handler om er om det er rett å nekte homofile å gi blod bare fordi statistikken tilsier at det er høyere (dog neglisjerbar i den store sammenheng) hyppighet av HIV blant dem.
Det er jo en rekke grupper som ikke får donere blod, langt fra bare homofile.
Reglene er ikke laget for å diskriminere noen, men på bakgrunn av enkle statistiske sammenhenger.
Føler man seg støtt av dette, er man antakelig litt i overkant sensitiv.
Sist endret av leadvapor; 9. desember 2009 kl. 15:34.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ingen som har tatt opp forskjellen mellom homofil og homoseksuell enda?
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Om du sikta til meg så misforstod du. Kanskje jeg som ordla meg litt feil. Det må vel kunne gå ann og teste for HIV og andre typer sykdom, holde seg unna alt som kan føre til HIV og andre alvorlige sykdommer mens man venter på svar fra testen, når man får klar signal kan man gå og gi blod og når man har gitt kan man knulle som kaniner eller hva man vil, men skal man gi blod på nytt må en ny test tas (trenger jo ikke en halvliter blod for å få svar på om man har HIV eller ei eller?). Kommer testen ut negativ får du ikke gi blod. Simple as shit, og da spiller det ingen rolle om du er homofil eller hetrofil.

Eller er det jeg som tenker for enkelt?
Vis hele sitatet...
Å først ta en prøve, også vente tre uker før man får gitt blod er utrolig lite effektivt. Det er et mye bedre system å sikre seg noen færre personer som man er veldig trygg på at aldri blir smittet, også bruke disse regelmessig.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ingen som har tatt opp forskjellen mellom homofil og homoseksuell enda?
Vis hele sitatet...
Antar du mener at homofil bare betyr for menn, men nei.
Sitat av elpy Vis innlegg
Å først ta en prøve, også vente tre uker før man får gitt blod er utrolig lite effektivt. Det er et mye bedre system å sikre seg noen færre personer som man er veldig trygg på at aldri blir smittet, også bruke disse regelmessig.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir man veldig trygg på det da? Velger man de som er så fæle at de sannsynligvis aldri får verken sex eller annen kontakt med mennesker, de som er så fattige at de ikke kan reise på ferie til de utrygge landene, og de som virker så kjedelige at de aldri i verden vil ta tatoveringer, piercinger eller rusmidler? Da sitter man igjen med temmelig få. Tror ikke det er så mange nonner igjen i landet. Alle kan bli smittet med noe på et eller annet tidspunkt, selv superstreite helsefriker i faste forhold.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg tror du misforstår litt. HIV smitter ikke bare gjennom bakdøra. Eneste grunnen til at homofile ikke får gi blod er fordi det er mye høyere hyppighet med HIV blant homofile. Men det diskusjonen handler om er om det er rett å nekte homofile å gi blod bare fordi statistikken tilsier at det er høyere (dog neglisjerbar i den store sammenheng) hyppighet av HIV blant dem.
Vis hele sitatet...
En av grunnene til at homofile er mer utsatt for HIV er jo nettopp fordi HIV smitter lettere gjennom analt samleie, så jo, jeg synes det er relevant da SVÆRT mange heterofile også driver med det.
Homofile må vel bare få gi blod. Men det blir jo gjort ekstra sjekk, eventuelt kan du ikke gi blod hvis du som mann har hatt sex med en annen mann de siste 6 mnd. Akkurat som man ikke kan gi blod om man har skiftet sexpartner de siste x antall uker/måneder(husker ikke hva det var).
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Antar du mener at homofil bare betyr for menn, men nei.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg mener forskjellen mellom å være homofil (som ikke har direkte betydning for HIV-sannsynlighet, og kun har med hvilket kjønn man forelsker seg i å gjøre) og homoseksuell (som _har_ direkte betydning for HIV-sannsynlighet). Hva med heterofile homoseksuelle?

Noen som har bilde/pdf av skjemaet forresten? Nøyaktig ordlegging kunne vært interessant.
Sitat av Jonta Vis innlegg

Noen som har bilde/pdf av skjemaet forresten? Nøyaktig ordlegging kunne vært interessant.
Vis hele sitatet...
http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00012/Skjema_for_blodgiver_12957a.pdf
Hvist den økte smittefaren skyldes analsex kan man vel innføre en regel som likestiller det med ny sexpartner å sette en ventetid på 6mnd. Dette vil jo stenge ute risikogruppene (også de som er hetroseksuell) å ikke diskriminere noen grupper.

Men denne saken bør egentlig legges opp mot statestikker for å finne ut hva som er det største problemet.
Hvist man ved å tillate flere fra rissikogrupper kan redde flere liv enn man smitter må man jo kunne si att det er ett bedre resultat. Er ikke altid man har valget melom en god og en dårlig løsning, av og til må man ta ett valg mellom to onder, å dermed finne ut hva som er den minst dårlige løsningen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg tror du misforstår litt. HIV smitter ikke bare gjennom bakdøra. Eneste grunnen til at homofile ikke får gi blod er fordi det er mye høyere hyppighet med HIV blant homofile. Men det diskusjonen handler om er om det er rett å nekte homofile å gi blod bare fordi statistikken tilsier at det er høyere (dog neglisjerbar i den store sammenheng) hyppighet av HIV blant dem.
Vis hele sitatet...
Og grunnen til det er vel fordi HIV smitter lettere ved analsex enn ved vanlig samleie?
Slik situasjonen er idag vet vi ikke mye om hvordan homofili oppstår eller overføres. Er det en genetisk sykdom? Er det en sinnssykdom? Er det bare forestilling? Er det ingen sykdom, men en naturlig, men litt mindre vanlig, væremåte? Jeg er ikke imot homofile, men jeg ville ikke sagt kjør før vi vet hvordan homofili egentlig sprer seg. Hvis hele menneskeheten ble homofile ville det fått ganske åpenlyste konsekvenser, og slik jeg forstår det blir det heller flere enn færre individer med motsatt legning i disse dager.

Ikke døm meg som homofob nå.
Haha, ja, det er derfor vi må holde homofile unna blodbanken. Tenk på potensiell homosmitte!
Sitat av egeulf Vis innlegg
Haha, ja, det er derfor vi må holde homofile unna blodbanken. Tenk på potensiell homosmitte!
Vis hele sitatet...
Herre, ja. Håper jeg ikke blir smittet og får "tante" i familiebesøk imorra D'oh.-
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå vet jeg ikke hvor mange par holder på med anal sex, men vil tro den andelen er større enn homofile i norge.
Sist endret av snox; 17. februar 2010 kl. 16:08.
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det snodigste er vel egentlig at de ikke tester blodet for narkotika når du donerer. Skulle tro prosedyrene rundt sånt var striktere enn de er.
Vis hele sitatet...
Ville vært morsomt å motta random blod og bli høy på blodet
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Slik situasjonen er idag vet vi ikke mye om hvordan homofili oppstår eller overføres. Er det en genetisk sykdom? Er det en sinnssykdom? Er det bare forestilling? Er det ingen sykdom, men en naturlig, men litt mindre vanlig, væremåte? Jeg er ikke imot homofile, men jeg ville ikke sagt kjør før vi vet hvordan homofili egentlig sprer seg. Hvis hele menneskeheten ble homofile ville det fått ganske åpenlyste konsekvenser, og slik jeg forstår det blir det heller flere enn færre individer med motsatt legning i disse dager.

Ikke døm meg som homofob nå.
Vis hele sitatet...

Slik situasjonen er idag vet vi ikke mye om hvordan interessen for hip hop oppstår eller overføres. Er det en genetisk sykdom? Er det en sinnssykdom? Er det bare forestilling? Er det ingen sykdom, men en naturlig, men litt mindre vanlig, væremåte? Jeg er ikke imot hip hop folk, men jeg ville ikke sagt kjør før vi vet hvordan interessen for hip hop egentlig sprer seg. Hvis hele menneskeheten ble interessert i hip hop ville det fått ganske åpenlyste konsekvenser*, og slik jeg forstår det blir det heller flere enn færre individer med interesse for hip hop i disse dager.

* Hip hop musikk overalt? Å huff!
Nei gud så ekkelt, få blod fra en gutt som liker andre gutter! Da vil jeg nok heller dø altså.

Dette er en bra ting, og jeg kan ikke se noe problem med legningen til en person som gir blod så lenge personen er frisk.
Sikkert ganske mange som har løyet og gitt blod uansett, så et lite tips til alle som vil være på den sikre siden:

Tapp ditt eget blod, og ha det med deg i tilfelle du blir syk. Hvis ikke kan du ende opp med homse-blod, og det vil man vel ikke ha?
Du kan få litt tips her.
Sist endret av drittunge; 17. februar 2010 kl. 17:20. Grunn: sarkasme fo'shizzle
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av drittunge Vis innlegg
Tapp ditt eget blod, og ha det med deg i tilfelle du blir syk.
Vis hele sitatet...
Blod har holdbarhetsdato, og du bør ikke tappe deg så ofte du vil.
Er jo egentlig bare flott. Ting kan alltid bli bedre. Og hvis man antar at det er litt høyere rissiko for sykdommer, må jo nødvendigvis kontrollen bli bedre. Og ikke bare for blod fra homofilie. Så jeg tipper rutinene får seg en gjennomgang i samme slengen.

Og hvis det var snakk om valget og dø, eller en mikroskopisk sjanse for og få en døedelig sykdom. Så tar jeg sjansen.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Hvis blodet er friskt så er kan ikke jeg forstå hvorfor evt. legning/hudfarge(eller mangel på sådan....)/religion/musikksmak eller ka farsken det nå enn måtte være,er noe å være redd for!

Må dog innrømme at jeg foretrekker å få blod fra nordlendingan,ennå jeg er trønder!
Heia Bodø/Glimt!
De har fått nytt blod i laget sitt.
Sitat av hallooghei Vis innlegg
Hvis blodet er friskt så er kan ikke jeg forstå hvorfor evt. legning/hudfarge(eller mangel på sådan....)/religion/musikksmak eller ka farsken det nå enn måtte være,er noe å være redd for!

Må dog innrømme at jeg foretrekker å få blod fra nordlendingan,ennå jeg er trønder!
Heia Bodø/Glimt!
De har fått nytt blod i laget sitt.
Vis hele sitatet...
Enda en som blar til side 5 av en debatt og finner fasitsvaret på et blunk?

Les tråder før du poster.
Helsenorge trenger sårt blod.. OG jeg skjønner ikke helt problemstillingen til hvem som kan donere eller ikke..
Om den som skal tappe lever i et parforhold, og det ikker noe sidesprang, så kan de ta den samme testen jeg måtte tatt 3 mnd før jeg får tappe. i denne testen sjekker de deg for alle mulige sykdommer, og om du bytter sexpartner er det 6 mnd karantene og nye tester.

Jeg er i praksis på sykehus, og her hender det at vi har blod overføringer. Blodet som er tappet, kan brukes inntil 35 dager etter at det er tappet, om det er oppbevart riktig.. og man tar mange tester for å sjekke om blodet er rent.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Helenemor: Her er en fin tråd som forklarer mye av det du ikke skjønner helt ved problemstillingen til hvem som kan donere og ikke.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Helenemor: Her er en fin tråd som forklarer mye av det du ikke skjønner helt ved problemstillingen til hvem som kan donere og ikke.
Vis hele sitatet...
Eller kan det hende at du har misforstått?

Sitat av Dagbladet.no
Bakgrunnen for forbudet som eksisterer i dag, er at sex mellom menn gir økt risiko for hepatitt og HIV. Antistoffene mot disse sykdommene er imidlertid alltid sporbare i blod i løpet av 3 måneder etter smitte, og i svært sjeldne tilfeller opp mot et halvt år.
Vis hele sitatet...
Sitat av Dagladet.no
Venstre mener det ikke er grunnlag for å si at homofile menn i faste forhold eller som ikke har byttet partner på et år, bedriver risikoatferd.

- Venstre mener ikke at det er en menneskerett å skulle gi blod, og det bør generelt være strenge helsemessige krav til alle blodgivere. Men alle bør ha rett til en individuell vurdering av egnethet som blodgiver, uavhengig av seksuelle preferanser. Dermed må Norge følge etter Sverige og avslutte en diskriminerende og utdatert blodgiverpraksis overfor menn som har sex med menn, skriver Venstres landsstyre i sin uttalelse.
Vis hele sitatet...
Slik jeg tolker det har Helenemor et poeng.
Jeg tror hoved grunnen til motstanden mot at homofile som lever i parforhold skal gi blod, bunner ut i gamle fordommer. Dette er riktig nok bare min mening etter å ha lest tråden og artikkelen, men jeg forstår ikke helt hva du sikter til Jonta?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av methewall Vis innlegg
men jeg forstår ikke helt hva du sikter til Jonta?
Vis hele sitatet...
For meg så det veldig ut som om Helenemor ikke hadde lest hele tråden, da flere av tingene hun nevner har blitt tatt opp flere ganger før i nettopp denne tråden, som for eksempel umuligheten i å teste blod for alskens uhumskheter før det går ut på dato.
Sitat av Jonta Vis innlegg
som for eksempel umuligheten i å teste blod for alskens uhumskheter før det går ut på dato.
Vis hele sitatet...
Sitat av Helenemor Vis innlegg
Om den som skal tappe lever i et parforhold, og det ikker noe sidesprang, så kan de ta den samme testen jeg måtte tatt 3 mnd før jeg får tappe. i denne testen sjekker de deg for alle mulige sykdommer, og om du bytter sexpartner er det 6 mnd karantene og nye tester.

Jeg er i praksis på sykehus, og her hender det at vi har blod overføringer. Blodet som er tappet, kan brukes inntil 35 dager etter at det er tappet, om det er oppbevart riktig.. og man tar mange tester for å sjekke om blodet er rent.
Vis hele sitatet...
Mulig at det er jeg som misforstår dere begge, men det jeg tror Helenemor mente var: At homofile som lever i et fast parforhold, ikke er noen større risikogruppe enn hetrofile i fast parforhold og derfor kunne tatt de samme testene, som hun måtte ha tatt 3 måneder i forkant av tapping.
Sist endret av Veggen; 21. februar 2010 kl. 23:40.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av methewall Vis innlegg
Mulig at det er jeg som misforstår dere begge, men det jeg tror Helenemor mente var: At homofile som lever i et fast parforhold, ikke er noen større risikogruppe enn hetrofile i fast parforhold og derfor kunne tatt de samme testene, som hun måtte ha tatt 3 måneder i forkant av tapping.
Vis hele sitatet...
Ah, my bad. Du har rett.
som noen så fint sa tidligere i tråden:

"jeg er bombe sikker på at det er ferre homofile par i norge enn det er heterofile par som har analsex"
Sitat av ScoopeX Vis innlegg
Når man vet at en hiv-test ikke gir sikkert svar før rundt 3/4 mnd etter første test, hvorfor gamble? Handler om og begrense feilmarginene/risikoen, ikke å diskriminere. våkn opp sier jeg bare...
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke gamble?? Hvis man er på vei til å dø er det vel like greit å satse på at testen er riktig. Men hvis det viser seg at du har fått HIV/Aids, så gå å heng deg da vell.!
Hvis homofile og egentlig ALLE blir forklart at de IKKE kan ha uforpliktende sex etter å ha tatt prøven kan vi jo regne med at hører?

Hvem får seg AIDS iløpet av den tiden, for å smitte andre med vilje? Ihvertfall ikke den typen som donerer blod ville jeg tro.