Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 3964
I dag står det i Vg-nett om "tidenes lavmål av kongelig oppførsel". Prins Harry Stilte opp i Kostymeselskap med naziuniform. Vg-nett diskuterer det på forumet sitt også, men tenkte av nFF har flere gode innlegg

link:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=102283

Personlig syns jeg det ikke var så mye å blåse opp

"På invitasjonen, hvor den yngre delen av det britiske adelskapet var representert, ble gjestene bedt om komme i kostymer som var «native or colonial»."

Det var kanskje litt på kanten, men siden de spør etter native & colonial kostymer var det vel ikke så ille? Eller hva syns dere?
Sist endret av Mjirt; 13. januar 2005 kl. 11:11.
Av en kongelig representant så vil jeg si at det var ganske latterlig av Prins Harry ... Han kunne tenkt en siste gang før han kledde seg ut!
Det er vel en rimelig tåpelig ting å prestere at det ikke er noe å blåse opp.

Det er da en selvfølge at noe slikt blåses opp, når en prins faktisk stiller opp i naziklær selv om det er i et kostymeselskap.
Dette er jo sjokkerende og uventet, hva hadde du sagt om Kong Harald hadde stilt opp i KKK-drakt?


AirPrixeR:
Dette er ikke et forum for bumpere såvidt jeg vet.
Neida.. var litt inside joke
Ontopic:
Denne kommer nok folk ikke til å glemme
Når Prinsen i Storbritania møtte opp i en nazi drakt! ærlig talt what was the lad thinking!
Mjirt's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zpawn
Det er vel en rimelig tåpelig ting å prestere at det ikke er noe å blåse opp.

Det er da en selvfølge at noe slikt blåses opp, når en prins faktisk stiller opp i naziklær selv om det er i et kostymeselskap.
Dette er jo sjokkerende og uventet, hva hadde du sagt om Kong Harald hadde stilt opp i KKK-drakt?

Vis hele sitatet...
Det er kanskje en selvfølge at det kommer i media, men at det kommer som "storbildet" på Vg-nett og at minst 3-4 stk. snakket med meg om hendelsen før kl. var 9 på morran... Det fortjener ikke så stor oppmerksomhet.
Opprinnelig postet av Zpawn
Det er da en selvfølge at noe slikt blåses opp, når en prins faktisk stiller opp i naziklær selv om det er i et kostymeselskap.
Dette er jo sjokkerende og uventet,
hva hadde du sagt om Kong Harald hadde stilt opp i KKK-drakt?
Vis hele sitatet...
*sprutet brus ut av nesa* mens jeg leste, så hardt lo jeg

etter 3 min for og roe meg ned etter bildet jeg fikk av harald med laken og spisslue så vil jeg si at prins harry har ingen unskyldning. Greit han kan gjemme seg bak unskyldningen com at det ikke stod forbudt for nazi-bekledning. Men en person med snev av fornuft, å hvertfal en med en kongelig tittel som er forbilde for alle i et land burde skjønne bedre enn og dra fram adolf inni bildet på gallamiddag.
ut av alle kostymene i verden klarte han å velge en slik en..

Tror nok hvis jeg hadde vært prins så hadde jeg i dette alderen vært klar over mediefokuset over meg, og vært litt mer kritisk til mitt valg av kostyme.. Men kanskje Harry er litt PR-kåt for tiden?
men denne artikkelen bekrefter egentlig bare at den engelske kongefamilien har sviktende intelligens, som følge av innavl seff
AirPrixeR: du prater mye piss nå, helt fra istarten av tråden.

uansett, harry virker som om han vimser rundt i sin egen verden uttåket av sin egen egoisme. blir artig å se de drittungene der få makta i england.. "wohoo"..
airprixer: jeg deler ut gratis +b i hele år...

er egentlig ikke så stor sak, det er strengt tatt bedre at han dummer seg ut mens han er ung og har muligheten og helsen til det, enn at han gjør som clinton når han blir eldre.
hehe, sant nok. men snakk om frisk start
Dette har ikke vært noe særlig på TV i UK enda, men det kan jo hende det kommer... Avisene har jeg ikke fått sjekket enda... Blir spennende å se om det blir mye oppstyr. Som regel er det mer oppstyr rundt Parlamentet og Blair...

Tror ikke egentlig dette påvirker så mye, men det var nok ikke akkurat et sjakktrekk...
Syns egentlig bare det er oppblåst i media. Hadde han kledd seg ut som djengis khan eller noe sånnt hadde ingen brydd seg, selv om disse var minst like fryktelige som hitler.

Forsvarer det ikke, men syntes uansett det er oppblåst.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Dette er vel langt ifra den første gangen den engelske kongefamilien har dukket opp i media i sammenheng med "skandale". Jeg begynner å bli lei av det.
Men for guds skyld, la nå gutten gå i det han vil!
Hallo folkens!?! Fordi om prinsen kler seg i naziKOSTYME på en KOSTYMEfest, betyr det vel ikke at han er nazist? Hva er egentlig problemet?
Nesten alle som hadde noe å gjøre med 2. verdenskrig har jo gjort som Doffen -dævva, så de slipper vi å ta mye hensyn til.
Det er media som skaper denne "nyheten", og de får akkurat den reaksjonen de håpet på. Med en gang folk får ordet nazi i fleisen går hodet over i graut-modus, og vi er bare "forferdet". Hvis prinsen hadde ikledd seg piratkostyme hadde det vært ok, selv om piratene egentlig drev med det samme som nazistene: Drap, plyndring, voldtekt osv. osv.
Get over it. Det er et KOSTYME.
Peace
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
fuCKYou: Hehe.
For att du skal kunne kødde med noe må det være gamlere en x antall år.. Dette er bare "på en måda".

Hadde jeg hatt flomm katastrofe drakten min så skulle jeg brukt den der.

Ble litt feil men dere skjønner poenget mitt. Men watever:P
Mjirt's Avatar
Trådstarter
fuCKYou: du har et veldig godt poeng, forandre _nesten_ mening av å lese
Du er min venn
niigu's Avatar
*klapper for Harry*

God save the Queen.
We mean it maaaan.

Ærlig talt, kunne jeg ikke brydd meg mindre. Det var en jævla kostymefest, la det være med det.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Opprinnelig postet av meitemark
er egentlig ikke så stor sak, det er strengt tatt bedre at han dummer seg ut mens han er ung og har muligheten og helsen til det, enn at han gjør som clinton når han blir eldre.
Vis hele sitatet...
Meite: nå skal du tenke på det at Clinton kanskje er en av de presidentene som har gjort mest for landet sitt da. Landet opplevde jo blant annet ett fall i arbeidsledighet under Clinton, men det folk husker han for er at han la fra seg sigaren sin på feil sted..

Men ontopic: Harry virker jo ikke som den smarteste kniven i skuffen, var rimelig tanketomt av han.. Rart at ikke dronningmoren reagerte når han sa "hadet bestemor" i den uniformen Anyway, han har jo rådgivere og greier, så at ingen har reagert er jo merkelig.. Dum gutt..
-totto
Haha en kongelig kler seg ut som nazist.
Hørt det og nå. Det var vell ironisk ment men må være litt av en flause å bli "hatet" av visse personer.
Stakkars Harry som må være prins...
Opprinnelig postet av justify
Stakkars Harry som må være prins...
Vis hele sitatet...
Ja stakkars..... De er god for flere milliarder og han lever et bekymringsløst liv. Dessuten så er alt glemt om en måned.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Herre gud da - fyren er jo bare en unge! Om han har lyst til å kle seg ut til et kostymeparty, så får han vel lov til det?

Hadde han kledd seg i S&M drakt, så hadde det blitt bråk.
Hadde han kledd seg i bleier, så hadde det blitt bråk.
Hadde han kledd seg i politiuniform, så hadde det blitt bråk.
Hadde han kledd seg i dracula-drakt, så hadde det blitt bråk.

Det er jo klin umulig for stakkaren å ha et normalt liv - om hvem som helst av oss hadde dukket opp i ovenstående, så hadde ingen sagt et ord.

Jævlig harry (hehe) spør du meg
Pretty Princess
Freaken's Avatar
det kan pokkern meg ikke være lett og være prins...
SharQ: Ja, men det er noe annet. Dette er snakk om nazi uniform. Dette er snakk om nazismen. Og noe som tok livet av masse mennesker. Så plutselig går en prins helt plutselig rundt i det? Tåpelig spør du meg.

Harry har jo vært på tv om alskens hjelpeorganisasjoner. Om fred og slikt. Så dukker han opp i nazi klær.
Bra timing :thumbsup:

Men man vet vel ikke alt. Media har lett for å skape rykter, og pøse på med ting som ikke er sant da..
Opprinnelig postet av Robin

Harry har jo vært på tv om alskens hjelpeorganisasjoner. Om fred og slikt. Så dukker han opp i nazi klær.
Bra timing :thumbsup:
Vis hele sitatet...
My point exactly. Harry stiller opp for hjelpeorganisasjoner og representerer seg selv og kongehuset på en ypperlig måte. Da spiller det vel ingen rolle at han KLER SEG UT som et naziswein og morer seg med venner i et privat bursdagsselskap.

Whats the big fuzz about? Tror de/dere som syntes dette er så forferdelig at Harry virkelig er nazist? Skal vi forby kongelige og andre kjendiser å kle seg i visse kostymer når de er på kostymeparty?

Kanskje vi skal vedta en nazilov; alle som skal på kostymeparty må kle seg ut som engler.

Poenget mitt er at folk må lære seg å slappe litt av, ikke henge seg opp i all slags crap.
fuCKYou, vet at du i det heletatt sier det du sier viser at du godtar en viss aksept for NS, at du mangler innsikt i hvor mange menneskeliv som har gått tapt og hvor mye lidelse som er blitt påført pga NS.

NS bør absolutt ikke godtas, selvom det gjøres på "spøk". Det er en ideologi som bør røskes opp med røttene, og at da kongelige folk går rundt slik hjelper ikke dette.

Ypperlig timing også
Nå tok jo kolonitiden også livet av en BØNCH med mennesker da. Kolonitiden skiller seg ikke så jævlig ut fra nazi-tyskland at det gjør noe. Kong Leopold anyone?
jeg gir nå faen i helekongefamilien.. om de er nazister eller om de brenner bryr meg lite
skjønner ikke dere gidder og bruke tiden deres på dette vaset. dette er en ungdom, som har blitt stilt i en posisjon, hvor han ville gjort som ungdommer flest.kongelige er mennesker selv, som kan feile som mennesker flest. stakkars fyr sier bare jeg..
Opprinnelig postet av kriss
fuCKYou, vet at du i det heletatt sier det du sier viser at du godtar en viss aksept for NS, at du mangler innsikt i hvor mange menneskeliv som har gått tapt og hvor mye lidelse som er blitt påført pga NS.
Vis hele sitatet...
Det utsagnet der kan du ta å stappe langt opp ræva di, kommunist-Kriss!
Hva med at folk går rundt med CCCP på t-skorta? Hvor mange liv har kommunistsovjet på samvittigheten? Er vel godt over 50 mill...

At Prins Harry kler seg ut som nazist tar vel heller "slagkraften" fra nazikorset, mer enn det styrker nazistenes ideologi.

Skal du prøve å hysje eller gjemme bort noe, fører det bare til at det blir mer spennende. Da vil det alltid være noen som vil utforske dette "forbudte" og spenningsfylte området. Så at du, Kriss, kaster problemet ned i histoiens mørke avgrunn, vil til slutt føre til at det kommer tilbake og slår deg i fleisen.

La oss heller kødde med de veldig veldig skumle nazistene og deres lumske symbler.

Dermed er det avgjort. Kriss, du tapte debatten, og står der nok en gang med mensen i trynet.
Sist endret av fuCKYou; 14. januar 2005 kl. 05:31.
Gadd ikke lese de andre postene her, da saken ikke er interessant, men her er min uttalelse:

Det var et jævla kostymeball!
Om fyren er kongelig eller ikke spiller faen ingen rolle. Skal ikke de kongelige få kle seg ut til hva de vil nå plutselig? Skal de bare få de "kjedelige" standardvalgene, som klovn og heks?
La nå fyren få være hva han vil, og så kan alle andre bare drite i det...
Opprinnelig postet av CDG
Ja stakkars..... De er god for flere milliarder og han lever et bekymringsløst liv. Dessuten så er alt glemt om en måned.
Vis hele sitatet...
bekymringsløst? hæhæ... vil du kalle det bekymringsløst at halve verden får fnatt fordi du kler deg ut på et kostymeball, og du må skrive utallige brev og stille opp offentlig i mediene for å be om unnskyldning?

tror du har misforstått litt, gutten min.
Jeg bryr meg så mye ".".

Men slik selger for avisene, derfor blir slikt tatt opp :/
Fatter ikke hvorfor det blir så mye diskusjoner pga det. Selv om han er en prins er han også en helt vanlig gutt! Hadde feks jeg gjort det samme hadde jeg fått mye oppmerksomhet men thats it!

Et kostyme party er det meningen å ha på seg noe så folk får øynene opp for, dette tenkte Harry også.

Synes diskusjonen er tåpelige!
Fatter ikke hvorfor det blir så mye diskusjoner pga det. Selv om han er en prins er han også en helt vanlig gutt! Hadde feks jeg gjort det samme hadde jeg fått mye oppmerksomhet men thats it!

Et kostyme party er det meningen å ha på seg noe så folk får øynene opp for, dette tenkte Harry også.

Synes diskusjonen er tåpelige!
Vis hele sitatet...

Et Nazi-kostyme er da _litt vel drastistK?
Det er snakk om et medlem av den britiske kongefamilien, en av verdens mest kjente ansamling av mennesker.
Det er klart de ikke kan gjøre slik.
Husk polmen at de samme nyhetsoverskriftene hade vært vis feks en kjemp skuespiller hadde gjort akkurat det samme!
Opprinnelig postet av Polmen
Det er klart de ikke kan gjøre slik.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke? Det er da faen ikke hans feil at han er født inn i den familien!
Og om han hadde "trukket seg ut" fra denne kongeligheten, i den grad det er mulig i England, så hadde han allikevel fått den samme oppmerksomheten - om ikke mer.

La nå gutten få kle seg ut hvordan faen han vil da mann! Det er snakk om et KOSTYMEball dette her - ikke om møte med parlamentet, eller en offentlig parade.
Slik jeg er vent med er det meningen man skal kle seg ut i kostymeball/karneval...
Et Nazi-kostyme er da _litt vel drastistK? Det er snakk om et medlem av den britiske kongefamilien, en av verdens mest kjente ansamling av mennesker. Det er klart de ikke kan gjøre slik.
Vis hele sitatet...
hva hvis han hadde kledd seg ut som en cowboy? hadde det blitt for drøyt for deg også ? de har jo drept en del indianere gjennom tidene, og de som har overlevd har det ikke akkurat som plomma i egget.

fra nå av er det ikke lov å leke cowboy og indianer fordi det kan støte eventuelle forbipasserende indianere. er jo nesten det samme som å leke jøde & nazi.
Opprinnelig postet av Sindre
hva hvis han hadde kledd seg ut som en cowboy? hadde det blitt for drøyt for deg også ? de har jo drept en del indianere gjennom tidene, og de som har overlevd har det ikke akkurat som plomma i egget.

fra nå av er det ikke lov å leke cowboy og indianer fordi det kan støte eventuelle forbipasserende indianere. er jo nesten det samme som å leke jøde & nazi.
Vis hele sitatet...
Jeg håper så inderlig du ikke sammenligner cowboys med nazister.
Det er en rimelig stor forskjell.
Opprinnelig postet av Zpawn
Jeg håper så inderlig du ikke sammenligner cowboys med nazister.
Det er en rimelig stor forskjell.
Vis hele sitatet...
Hva med sammenligningen CCCP vs. nazister?
Mange som går rundt med CCCP-stuff på seg, de er ikke på kostymeball engang...
Edit: Hvis det ikke foregår et hemmelig undergroundkostymeball som jeg ikke er invitert på da. I så fall blir jeg sinna!
Sist endret av fuCKYou; 14. januar 2005 kl. 12:00.
Gi faen i å heng dere opp i eksemplene, da, det var nok ikke en sammenligning, men snarere et eksempel...to forskjellige ting...
Har Harry valgt selv?
Han har vel egen rådgiver for slikt også?
Opprinnelig postet av ninja5000
Gi faen i å heng dere opp i eksemplene, da, det var nok ikke en sammenligning, men snarere et eksempel...to forskjellige ting...
Vis hele sitatet...
helt korrekt.. virker som folk prøver å missforstå
Opprinnelig postet av ninja5000
Hvorfor ikke? Det er da faen ikke hans feil at han er født inn i den familien!
Og om han hadde "trukket seg ut" fra denne kongeligheten, i den grad det er mulig i England, så hadde han allikevel fått den samme oppmerksomheten - om ikke mer.

La nå gutten få kle seg ut hvordan faen han vil da mann! Det er snakk om et KOSTYMEball dette her - ikke om møte med parlamentet, eller en offentlig parade.
Slik jeg er vent med er det meningen man skal kle seg ut i kostymeball/karneval...
Vis hele sitatet...

Det er helt greit for min del hva han kler seg ut i. Jeg mener at fra kongefamiliens side så er dette uakseptabelt. Jeg syns det er fullstendig oppblåst.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Krigen er over for lenge lenge siden, og flesteparten som hadde noe de skulle ha sagt om saken er død av alderdom.

Nå som det er sagt synes jeg det er ironiskt at jødene (dvs Israel) begynner å minne meg mer og mer om Tyskland rett før og under andre verdenskrig.
Har jo sin egen private lille etniske rensing pågående i landet de okkuperer.

Jødene er de verste whinerene!
Sist endret av Cadex; 14. januar 2005 kl. 12:47.
Dette stuntet kunne jo pokker meg vært en meget subtil politisk markering fra prins faen sin side. Tema var kolonist og koloniert. Kolonitiden var ei forbryter tid. Kolonistene drepte, stjal og ødela noe hinsides. Men det er tydeligvis akseptert blant prinsens venner. Så for å markere et poeng kler han seg i nazitysklands ørkenuniform. Kong Leopold tok jo som kjent egenhendig livet av omtrent like mange som andre verdenskrig gjorde. Fingrene til britene er ikke akkurat rene de heller. Jeg velger å se på stuntet som ei politisk markering
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Er som du sier mye annet rask i historien som kunne vært dradd fram. Engelskmennene er ikke så uskyldige som de skal ha det til, og som Tshirthell sier: "What about all the good things Hitler did?" :P

Folk går jo med CCCP-tshirts og buttons offentlig, hvor mange millioner ble drept under det styret? Er latterlig at man kan veie slikt over hverandre. Hitler var ikke verre enn f.eks. Stalins kommunistregime, Pol Pot og Røde Khmer og Pinochet's diktatur i Chile