Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1864
Hei der Freaks!

Presterte etter en fuktig kveld på byen å miste et gammelt bankkort jeg har brukt som legitimasjon i flere år nå.
Nye bankkort har som kjent ikke bilde eller personnr (hvertfall ikke min bank), men jeg har ikke interessert i å bytte bank.

Har heller ikke lappen, så det legget er heller ikke tilgjengelig.

Jeg har derimot mopedlappen, denne gamle typen.

Mente å ha lest, for en stund siden, at mopedlappen nå blir gitt ut som førerkorttype-kort? Er det isåfall mulig å bare stikke opp på vegvesenet å bestille dette?
Kjører ikke moped selv, men mener å ha sett at folk at mopedlappen som ett førerkort-type. Du kan kun kjøre moped med det of course.

Pass funker også som leg
Sitat av Bauws Vis innlegg
Kjører ikke moped selv, men mener å ha sett at folk at mopedlappen som ett førerkort-type. Du kan kun kjøre moped med det of course.

Pass funker også som leg
Vis hele sitatet...
Hehe, kjører igrunn ikke moped lenger, trenger det bare for legitimasjon
Er ikke spesielt gira på å løpe rundt med passet på byen
Ja, mopedlappen er vel like mye sertfikat som billappen, eller trucklappen for den saks skyld.
Har flydd rundt med pass på byen selv før Men er stress, ja...
Men jeg ville hørt med vegvesenet, hvis du ikke sikker. Skader jo ikke!
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hei der Freaks!

Presterte etter en fuktig kveld på byen å miste et gammelt bankkort jeg har brukt som legitimasjon i flere år nå.
Nye bankkort har som kjent ikke bilde eller personnr (hvertfall ikke min bank), men jeg har ikke interessert i å bytte bank.

Har heller ikke lappen, så det legget er heller ikke tilgjengelig.

Jeg har derimot mopedlappen, denne gamle typen.

Mente å ha lest, for en stund siden, at mopedlappen nå blir gitt ut som førerkorttype-kort? Er det isåfall mulig å bare stikke opp på vegvesenet å bestille dette?
Vis hele sitatet...
Du kan gå på postkontoret og få ID der mener jeg på.

Jeg ser jo at du ikke ønsker å bytte bank, men jeg vil absolutt anbefale at du finner deg en annen bank enn Sparebanken Pluss! En hvilken som helst annen bank vil gi deg bedre betingelser og hyggeligere kunderådgivere. De aller fleste har fremdeles bilde ditt på debitkortet. SBP nektet gjentatte ganger å hjelpe meg til tross for mitt over 20 år lange kundeforhold hos dem. Da jeg gikk til Sparebank1 så fikk jeg hjelp under første konsultasjonssamtale, og de ga meg betingelser hvor jeg fikk en besparelse på nærmere 40 000 i året. Jeg er heller ikke en tilhenger av bedrifter som kaster gråtende eldre damer på dør. Just my two cents
Om du har gammelt førerkort kan du dra opp på biltilsynet å bytte til et nytt ett. Du må muligens betale litt for det, og vente et par dager før du får det i posten.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ja, mopedlappen er vel like mye sertfikat som billappen, eller trucklappen for den saks skyld.
Vis hele sitatet...
Den nye typen førerkort er gyldig leg ja. Mener da den rosa som er bankkort-formet. Trucklappen er ikke gyldig leg.
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Hei der Freaks!

Presterte etter en fuktig kveld på byen å miste et gammelt bankkort jeg har brukt som legitimasjon i flere år nå.
Nye bankkort har som kjent ikke bilde eller personnr (hvertfall ikke min bank), men jeg har ikke interessert i å bytte bank.

Har heller ikke lappen, så det legget er heller ikke tilgjengelig.

Jeg har derimot mopedlappen, denne gamle typen.

Mente å ha lest, for en stund siden, at mopedlappen nå blir gitt ut som førerkorttype-kort? Er det isåfall mulig å bare stikke opp på vegvesenet å bestille dette?
Vis hele sitatet...
Gå til banken din.. og snakk med de om og få bankkort med Bilde på.. Koster 150 kroner i året ellerno sånt med bilde. så får du det tilsendt
Har mopedlappen selv, er akkurat det samme som lappen på bil
Rosa sertifikat, bare jeg har klasse M, men ikke B enda
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
...
Nye bankkort har som kjent ikke bilde eller personnr (hvertfall ikke min bank)
...
Vis hele sitatet...
Dette er helt ukjent for meg. Har du en eller annen kilde til dette?
Det eneste bankkortet jeg har uten bilde eller personnr er mastercardet mitt. Begge de andre bankkortene kan jeg fint bruke som ID (VISA debetkort).
Sitat av Dolf Vis innlegg
Dette er helt ukjent for meg. Har du en eller annen kilde til dette?
Det eneste bankkortet jeg har uten bilde eller personnr er mastercardet mitt. Begge de andre bankkortene kan jeg fint bruke som ID (VISA debetkort).
Vis hele sitatet...
Min bank leverer ikke et eneste kort med bilde eller personnr. Da jeg spurte om hvorfor forklarte de at det har noe med sikkerheten å gjøre.

Det var jo så mye oppstyr rundt ID-tyverier for noen år siden, derfor.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Min bank leverer ikke et eneste kort med bilde eller personnr. Da jeg spurte om hvorfor forklarte de at det har noe med sikkerheten å gjøre.

Det var jo så mye oppstyr rundt ID-tyverier for noen år siden, derfor.
Vis hele sitatet...
hvilke bank har du a , online bank ?
Er bare å dra på Biltilsynet ja, du får byttet ut lappen. Bare si at du mistet den gamle, så må du betale noen hundrelapper..
Banken min leverer vanligvis bankkort uten legitimasjonsdelen, men for en 100lapp ekstra får man legitimasjonsdelen med. Er verdt det da det lønner seg å ta med minst mulig ut samtidig som man ofte trenger bankkortet uansett.
Sitat av caperno Vis innlegg
Du kan gå på postkontoret og få ID der mener jeg på.
Vis hele sitatet...
Nei, dette (Postens ID-kort) ble det slutt på for 1-2 år siden.
Ring banken din. De har fortsatt mulighet til å gi deg bankkort med bilde, men du må sannsynligvis dra ned til hovedkontoret deres og levere bilde.
Storebrand er den eneste banken jeg har hørt om som har sluttet med bilde på bankkortene, stemmer det at du har Storebrand? I så fall må du dra til Storebrand-bygget på lysaker så fikser de det. Husk å ha med pass og gyldig bilde når du drar dit.
Har ikke Storebrand, har som en annen over her tippet, SBP. Har flere ganger prøvd å få kort med bilde på hos dem, men de har gått helt bort ifra dette.
Stemmer som Naturgrønn sier, at de gikk bortifra dette pga ID tyverier, hvertfall det jeg fikk opplyst i sin tid!

Er dog ikke interessert i å bytte bank riktig enda, da jeg til nå har et godt forhold til SBP

Takker for alle tips, ser ut til at jeg blir nødt til å ta en tur til Biltilsynet å bestille mopedlappen ala liten rosa type