Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 10560
Du må bare tørre og spørre. (Enklere sagt enn gjort) Jada, jeg vet det!
Men du vil ikke komme noen vei ved og ikke gjøre noe.

Grunnen til at du er nervøs tror jeg rett og slett er at du har vært for mye alene og har ikke fått snakket med noen og har tenkt på dette alt for masse.

Hvordan fikk du hørt om dette forumet foresten? Noen i den nye klassen? Er det det så kanskje noen vet leser det og vet hvordan du har det?
Mange døve forslag her gitt! Filadelfia kirken, Magic the Gathering - gutten skal få flere venner; ikke noen få weirde outcasts! :-D

Nei, det du skal gjøre gutten min, det er å fylle opp lommeboka di med ca 1000 kr, ta på deg en dressjakke, spille litt postgirobygget mens du synger for deg selv - også tar du deg en tur på byen, setter deg på en brun bule og drikker sammen med alkissene. (Dressjakke er for å sørge for at du kommer inn på stedet, du er jo bare 17?) Tar ikke lang tid, så velter det alltids damer innom (pen gutt + alkisser = noe damer er interessert i) - og vips, så har du venner

Poenget med mitt råd er at om du bare sitter og sturer - så skjer det ingenting; men om du tar skjeen i en annen hånd, og kaster deg ut i det ukjente, så skjer det fantastisk masse :-)
...og om det Stormen sier virker ekstremt, tenk på dette: Hvorfor kan du ikke gjøre slik han foreslår? Årsaken er akkurat den samme som ellers; du er usikker, tør ikke satse, legger begrensninger på deg selv osv. Om andre mennesker er kjedelige, ta litt kontroll selv - kanskje synes de du er enda kjedeligere når du ikke engang later som du er interessert. Husk også at det langt i fra alt som er like kult/artig - man _må_ gjerne orke å snakke med sine venner om ting som opptar dem mer enn de opptar deg rett og slett fordi disse menneskene også har behov for å gi uttrykk for meninger og interesser.

Ikke legg alt i andres hender, ta kontroll, ta ansvar for deg selv. Om du skulle måtte rive ned noen egne murer/presse deg selv litt: Hva har du å tape på det? Hvilke mennesker er viktige for deg, og hvilke er ikke det?
Sitat av Alene
Eirik: Kampsport. Jeg veit ikke det ass, jeg har aldri drive med noen idrett så jeg er ikke akkurat så veldig spretten av meg. Kunne sikkert vært bra, men å bare melde seg inn uten å kjenne noen er vell litt rart. Jeg har heller aldri intressert meg spess for sport så jeg hadde sikkert kløna noe helt sykt.
Vis hele sitatet...
Her ser vi et prakteksempel på hvor usikker du er! Men la meg bare si, jeg tenkte det samme før jeg begynte, var i omtrent samme situasjon, og i tilegg var jeg feit som faen. Jeg kunne ikke en dritt. Hadde ikke vært aktiv etter at jeg slutta på fotball fire år før. Jeg begynte uten at jeg kjente noen, og gikk de første ukene på trening uten å prate med noen, og det førte til at andre tok kontakt med meg, og jeg fikk venner. Og ikke vær redd for å kløne! Det er nettopp derfor treneren er der, for å vise deg, rette på det du gjør feil, og gi deg ros når du gjør noe bra. Du aner ikke hvor mye dette kan hjelpe deg, så jeg sier at du bør prøve.
Sitat av Lille My
Hva med å finne ut om Røde Kors/Norsk Folkehjelp har ungdomsgrupper der du bor?

Ellers er religion en fin ting... men kan også bli mye styr hvis du føler det ikke er rett for deg likevel, og vil melde deg ut. Og i statskirka finner du lite folk på din alder så en mindre meninghet ville vært bedre. Kirkekor kanskje?
Vis hele sitatet...
Skal han framstå som det de fleste mennesker ser på som "taper" ? Bare ta deg litt tid, når det blir gruppe arbeid får du vel snakket med noen av dem Som det er sagt, ikke kjøp deg venner
Okey, på meg virker det som om du har kommet inn i en dårlig sirkel. Du har bestemt deg for at du er "alene" og du er klar over at du er dømt til å mislykkes uansett hva du prøver.

Det første du burde gjøre er å ta noen runder med deg selv. Hvis du ikke er sikker på deg selv, og sikker på at du vil lykkes i det du prøver på hvis du går inn for det, vil du mest sannsynlig mislykkes. Vær selvsikker. Ta kontakt..

Det med å arrangere fest hos deg er en bra idè, men pass på å begrens det litt. Hvis du plutselig får masse fulle folk du ikke kjenner i hyblen din kan det lett bli litt mye trash.

Kanskje bedre å spørre om noen vet om noen bra fester, og invitere til vors hos deg? .. anyways..
Ikke bare sitt hjemme, kom deg ut og gjør ting. Skaff deg noen fritidsaktiviteter.
Hva går du?

Vel, du skriver at du sitter mye inne og kjiker i veggen. DET er iallfall ingen løsning. Jeg sitter mye inne selv på hybelen, men det er rett å slett fordi jeg har jævlig mye å gjøre om dagene. Klassekamerater har jeg, venner hjemme også, men jeg har skjønt at det å sitte hjemme å ikke gjøre noe løser ingenting. Sett på god musikk, fiks deg litt og dra en tur ut. Det må finnes en plass der ungdommer vanker der du bor? Jeg mener ikke du skal menge deg med ungdommer med en gang, for det kan gjøre sånn at du virker litt for frampå, og det kan få andre til å backe unna.

Å få venner er ikke bestandig like enkelt, men alle kan få venner. Bruk humor når du er på skolen, le med folk, av folk, av deg selv. Spøk mye, men i moderate mengder da. Humor skaffer venner har jeg erfart, og hvis man opptrer som en snill og morsom kar, kommer vennene skal du se.

Lykke til! Ikke gi opp
Du må sikkert regne med litt "jatting" de første gangene, sånn har det alltid vært med mine venner, og så lærer man mer og mer om dem, og de om deg, å så blir temaene dypere og dypere, til slutt snakker dere om livets dypeste temaer!

Begynte på NTNU i 2004, hadde ingen venner i Trondheim da, satt i forelesningssaler med flere hundre andre og da var det ikke så lett å bli kjent med noen. Gikk sikkert i noen uker uten å bli no særlig kjent med noen. Å så fikk jeg behovet for nye venner og tok greia i egne hender. Tingen er å ta steget som mange her har nevnt, ikke vær så nervøs å bare jatt med, jo mer du jatter jo mer blir du vant til å snakke med helt ukjente mennesker. Har data som interesse selv, men ikke så mange av mine venner som har det, (alle gutte-vennene mine spiller dataspill da), men du går jo på et studium som jeg regner med du har interesse av, og det har sannsynligvis de i klassen din også, bruk det! Og vær positiv! Jeg vet at det er enkelt å skrive det, men var selv ganske upositiv før, skjønte at det ikke var tingen og ble positiv istedet, gikk rundt å smilte til mennesker jeg ikke kjente. Du aner ikke hvor enkelt du "suger" til deg mennesker hvis du er positiv og glad :-)
Hvor hen i landet er det du går på skole da? er vel ikke så lett å få venner hvis du har flytta et sted med 3 folk på hele skolen eller noe.
Men litt jatting må man regne med for å bli kjent med personer. Du går liksom ikke bort til en person og sier ''hei hva tror om om et liv etter døden?''
Anskaff deg en bag full av våpen og gå en tur i byen.
Sitat av Kaptein Snus
Anskaff deg en bag full av våpen og gå en tur i byen.
Vis hele sitatet...

Ja ingenting sier "vil du være vennen min" som en munning mot tinningen.
Det er sikkert ikke lett for deg, det her. men det er folk over alt. begynn med å snakke til han som sitter ved siden av deg på skolen. det er en start. det går nok bra
Synes hele den festen kan dra til helvete. Du burde vente til du har fått deg et par venner/bekjente. Da kan du begynne å ha fest. Men hvis du inviterer masse folk fra skolen din som du ikke kjenner, blir hybelen din trasha. En fersking som flytta hit for en stund siden, hadde fest uten å kjenne noen omtrent, og huset hans så ut som en søppelplass etterpå. Altså, ingen god ide med fest.

Du sa du har lett mc, er det ikke noen andre på skolen din som er interesserte rundt det emnet? Det er det helt sikkert i den alderen dere er i.
Hvis du har MSN så er jo det en veldig god måte å få kontakt med folk i klassen på. Finn noen morsomme linker på youtube (f.eks), som dere kan snakke om dagen etter. "Hahaha, fy faen det youtube klippet du sendte meg var helt villt ass!!! Du må sende meg flere! " En god måte å starte på. Du møter sikkert folk fra klassen din i butikken o.l, da er det bare å starte en liten samtale.. "Halla, hva skal dere i kveld a?" etc. Det er masse sånne småting som gjør at du blir bedre kjent med folk!!! Som gjør at du får snakket mer med de på skolen, og etterhvert så kan du invitere de hjem til hybelen din.

Følger du med på Tv-serier? South Park,Prison Break,Lost,The Simpsons (osv...). Du må bare se mulighetene du har. Begynn å snakk med folk om ting som interesserer deg, så skal du se at mange andre deler de samme interessene dine. Jeg tror du er en kul fyr, som egentlig ikke burde ha noen problemer med å få seg venner. Det er bare å tørre. (:

Til slutt vil jeg bare si:
IKKE gi etter for røykepresset og IKKE kjøp deg venner.

Lykke til!!
Som sagt tidligere: Finn deg en skikkelig hobby. Trenger ikke være blodslit, men noe du synes er gøy. Regner med du bor i en større by, så det er nok nok å velge i. Jeg har endel, og har vært borti enda flere hobbier. En av de som er mest inkluderende til nå, er airsoften. Sier ikke det er noe for deg, for det er det 18års grense på og det koster endel, men hobbier som danner små, engasjerte grupper er bra. Lag på 20-30 mann danner bare smågrupper, men en liten klubb på 4-10 stk er flotters. Det er flusst med hobbier, du må bare finne noe du liker.
skulle du bo i romsdal regionen kan du komme å ta en pils med meg
Skulle du bo i oslo/akershus kan du sikkert bli med meg og noen kompiser ut også.
Altids fint med en ny hobby
Om du begynner å spille et instrument, og vidre i band, så blir du nesten tvingt til å bli kjent med folk. og man får nesten ALTID venner i band, både på gode og vonde måter...
men det er jo da ganske tidskrevende metode.

du kan jo spørre de i klassen din om de drikker? og igjen, mote deg litt opp å spørre om du kan bli med på fest.
folk blir fort "bestekompiser" etter noe drikke :-p
Hvis du sitter i klasserommet.. ikke sitt stille i en krok, vær med på diskusjonene, og kom med "smarte" kommentarer. så folk legger merke til deg.. da er det lettere å skaffe seg venner
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Alene

Ja.

Jeg er kjedlig.



Jeg ringer vidre og får akkurat samme beskjeden. Når jeg da har ringt rundt til de fleste gamle "vennene" og har fått samme beskjeden blir det til at jeg sitter hjemme med mor og far og ser på beat for beat og nytt på nytt, før jeg går å legger meg.

Lørdagen går ut på det samme, før jeg på søndags morgen må ta bussen tilbake til den trøtte hybelen.
Vis hele sitatet...

Jeg lo iallefall godt da jeg leste dette, så det tyder jo på at du ikke er all that kjedelig :P

Finn deg en hobby, noe du liker å gjøre (musikk? Idrett? Sjakk? Samma hva) da treffer du etterhvert folk med samme interesser. En person som har en lidenskap er som regel en interessant person.
Jeg får vel skrive min historie her også. Har mange liknende erfaringer som OP, men føler jeg har kommet meg glatt ut av det.

(Bruker i denne teksten ordet "gjeng" som en gruppe folk, ikke som en "gangster-gjeng")

For ganske lenge siden hadde jeg masse venner. Vi var en gjeng med folk som møttes på outland (spill- og tegneseriebutikk) i oslo, og dro deretter på anime aften på blindern, hvor vi så på anime med hundrevis av svette nerder. Jeg syntes ikke noe særlig om anime aften, men det var masse hyggelige folk, og det var alltid mye å gjøre både før og etterpå.

Tiden gikk, og til slutt ble jeg sammen med en jente fra den samme gjengen. Alt var fryd og gammen til hun plutselig gikk til en annen kar som var mye eldre enn meg, og jeg var utrolig knust. Jeg slutta på skolen og bare stura rundt. Jeg orka ikke å henge med gjengen lenger, fordi alt minte meg om henne, så jeg ble bare sittende hjemme uten venner.

Så en helg jeg var å besøkte faren min på sørlandet sa han at han hadde sett et jobbtilbud i avisa som selger. Jeg tenkte skitt au, og gikk på jobbintervju på mandag, fikk jobben, og begynte jobb på tirsdag. Helga etter dro jeg til oslo og henta alle tinga mine og flytta inn til pappa. I tre måneder hadde jeg den jobben, og ting var ganske ok. Jeg fikk ett par venner på jobb, og siden jeg nettop hadde runda 18 ble jeg med på byen av og til.

Så kom tiden da skoleåret begynte igjen, og jeg fikk skoleplass på IKT i Oslo. Jeg sa opp jobben og flytta tilbake, klar for et nytt skoleår, siden jeg endelig hadde kommet jeg litt på rett kjøl igjen. Problemet var bare at nå som jeg var tilbake i Oslo hadde jeg ingen venner lenger, og jeg hadde omtrent det livet du beskriver i ett par år. Så flytta jeg for meg selv og bestemte meg for at faen heller, jeg kan ikke drive å sitte for meg selv å ikke gjøre noe som helst.

Det jeg gjorde for å få orden i det var følgende:
Inviter "hei-venner" og bekjente hjem for å finne på ting. Brettspill, film, dasse rundt og gjøre ingenting, etc. Da blir man litt bedre kjent og det virker ikke lenger rart og fremmed å gjøre ting sammen.

Gjør noe med interessene dine. Selv spiller jeg et byttekortspill som heter Magic: The Gathering, så jeg fant steder i oslo der de spilte det og dro dit flere ganger i uka for å spille. Etterhvert ble jeg bekjent/hei-venner med noen av de jeg spilte med. Så er det bare å følge steget over.

Om du inviterer flere folk hjem til deg kan det være veldig lett å bli bedre kjent om du spanderer ett par øl. Du trenger ikke ha fest eller noe sånt, men man kan for eksempel spise en pizza og ta en øl til maten. Det letter på stemningen og gjør at man snakker bedre sammen. Dette er ikke nødvendig i det hele tatt, men det gjør av og til ting litt enklere, og det er ikke like stressende og usikkert som å ha en fest. Det er også mer personlig.

Etterhvert som du får venner kan du se om noe av det de driver med er interessant for deg. Så kan du bli med å gjøre det sammen, så møter du ofte nye venner med liknende interesser mens du holder på.


Dette har i hvertfall funka for meg, og nå sitter jeg ikke hjemme å sturer lenger. Jeg har masse venner, koser meg med livet og har til og med kanskje litt for mye selvtillitt.
Gå bort til noen du synes virker hyggelige, og si "Hei! Har dere lyst til å finne på noe ilag? Jeg har aldri noe å gjøre og synes dere virker hyggelige" eller noe i den duren. Virker veldig dumt, og føles kanskje dum, men slikt fungerer faktisk. De som blir spurt får jo en slags tillittserklering da, de bør ta det som et hverfall!
Vet om ei utvekslingsstudent som gjorde det på skolen en gang. Gikk rett bort til noen jenter. Hun fikk mange venner og hadde et kjempe år!
Og det der med spanderinge og kjøpe ting for andre. IKKE gjør det! Selv om de kanskje blir glad for det der og da og virker veldig hyggelige da, er det egentlig ingen som virkelig liker det. Det blir liksom litt rart. Er det noen som henger sammen med deg bare for at du kjøper ting til dem kan du be dem dra til helsikke.


Ja, begynn med en fritidsaktivitet, utenfor leiligheten, dvs ikke data. Begyn med en sport feks. Start med noe du synes kan virke spennende, kampsport feks. Det finnes sikkert masser av tilbud der du bor
Sist endret av Rexxar; 28. februar 2007 kl. 13:14.
Det er jo mange muligheter, men å velge mellom de kan vel være ganske vanskelig ja.
Det gjelder vel bare å ta motet til seg, og kjøre på?

Mine meninger da:

Kampsport kunne vært et godt alternativ, du begynner jo ikke med saltoer og slikt første dagen. Det er jo først en stund senere det er noe sant, hvor lenge du er med er jo ditt valg uansett. Jeg har gått i kampsport selv, aldri vært noe idretts menneske. Men akkurat der ble jeg litt bitt og holdt på en stund. Kampsportutøvere er ofte veldig dissiplinerte når de er på trening og de ønsker alltid folk velkomne(slik jeg har oppfattet det). Godt forslag.

Har du mye fritid går det jo an å kanskje få en jobb? butikk jobb kanskje. Klesbutikk, cd forretning? noe ala telebutikken/telekiosken. Der er du jo konstant i kontakt med andre folk, kanskje du får noen på jobben som har samme interesser som deg også som du kunne kommet godt overens med? og jobb betyr også mer penger i lomma som ingen forakter tror jeg. Pluss at da har du noe som "stryker" litt over kjedsomheten kanskje? også et forslag du burde vurdere etter min mening.


Å holde fest er ikke noe godt alternativ mener jeg, sikkert mange som kommer. Men det er jo mange ungdom som også er sånn "Å, kjenner ikke han som har festen allikevel" Så blir ting rasert og stjålet. Ihvertfall mye sånn som skjer her i Sarpsborg området.

Hvor er du fra foresten?
Sist endret av stnistad; 28. februar 2007 kl. 16:32.
Trådstarter
10 0
Heisann. Først vil jeg bare si tusen hjertlig takk for alle tips osv. Det er utrolig hyggelig å klikke meg inn på freakforumet å se at det ligger 2 privatemeldinger der det omtrent står Hei! Hvor bor du? Vil du bli vennen min da?

Og ikke minst dere som har spørt meg hvor jeg kommer fra og om ikke jeg kan treffe dere, det er jo utrolig hyggelig gjort. Men jeg kommer fra Midt-Telemark, så det har vell ikke passet så bra geografisk sett. Uansett så er det utrolig oppløftende. KONGE!

Idag gikk jeg bort på det lokale trenings senteret og meldt meg inn der, så prøvetime er bestilt om en uke Og gjett hvem jeg traff der? Jo, en dude fra paralell klassen. Han lurte på om jeg trente der fast for han hadde ikke sett meg der før. Jeg forklarte han situasjonen og han sa det var arti å se noen fra samme linja der, og lurte på om vi ikke skulle begynne å trene sammen

Jeg skal love dere at blodpumpa mi satte igang der. Inne i meg hoppet jeg opp og ned som en liten unge og svarte selvfølgelig JA! og at det hadde vært veldig hyggelig. Så imorgen skal han vise meg litt hvordan man gjør de forskjellige greiene på de forskjellige aparatene.

Akkurat nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre, er bare så utrolig glad. Takk for all hjelp og alle hyggelige kommentarer
Der ser du. Det er ikke så mye som skal til. Man må bare tørre å ta tak i problemene og gjøre en innsatts.
Kjempe fint for deg at det allerede nå begynner å gå i riktig rettning! Det er bare å kjøre på
Gratulerer! er glad på ditt vegne og husk at hvis du smiler til verden smiler den til deg
Jeg skal love dere at blodpumpa mi satte igang der.
Vis hele sitatet...
Hehe... Ok... Vel, det er... Bra. Det er ikke noe.. galt med det :-D
Trådstarter
10 0
Sitat av Stormen
Hehe... Ok... Vel, det er... Bra. Det er ikke noe.. galt med det :-D
Vis hele sitatet...
Hahaha. Slapp av da. Jeg er ikke skjeiv om det var det du tenkte..? :P
Trådstarter
10 0
Sitat av Blackspot
Spør bare noen i klassen... Hva er det værste som kan skje? At du blir avvist, eller at du får et ja. Bare bestem deg for at om du blir avvist så gir du en god faen i personen og spør noen andre... av 30 stykker må det vel være noen som vil finne på noe med deg
Vis hele sitatet...
Jepp. Imorgen tenker jeg at jeg kommer til å være litt mere frampå å spørre hva som skjer. Har fått litt bedre selvtilitt i dag trur jeg
http://www.metacafe.com/watch/277085...must_see_this/

"Enjoy the power and beauty of your youth; oh nevermind; you will not
understand the power and beauty of your youth until they have faded.
But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself and
recall in a way you can’t grasp now how much possibility lay before
you and how fabulous you really looked….You’re not as fat as you
imagine.

Don’t worry about the future; or worry, but know that worrying is as
effective as trying to solve an algebra equation by chewing
bubblegum. The real troubles in your life are apt to be things that
never crossed your worried mind; the kind that blindside you at 4pm
on some idle Tuesday.

Do one thing everyday that scares you

Sing

Don’t be reckless with other people’s hearts, don’t put up with
people who are reckless with yours.

Floss

Don’t waste your time on jealousy; sometimes you’re ahead, sometimes
you’re behind…the race is long, and in the end, it’s only with
yourself.

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you
succeed in doing this, tell me how.

Keep your old love letters, throw away your old bank statements.

Stretch

Don’t feel guilty if you don’t know what you want to do with your
life…the most interesting people I know didn’t know at 22 what they
wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year
olds I know still don’t.

Get plenty of calcium.

Be kind to your knees, you’ll miss them when they’re gone.

Maybe you’ll marry, maybe you won’t, maybe you’ll have children,maybe
you won’t, maybe you’ll divorce at 40, maybe you’ll dance the funky
chicken on your 75th wedding anniversary…what ever you do, don’t
congratulate yourself too much or berate yourself either – your
choices are half chance, so are everybody else’s. Enjoy your body,
use it every way you can…don’t be afraid of it, or what other people
think of it, it’s the greatest instrument you’ll ever
own..

Dance…even if you have nowhere to do it but in your own living room.

Read the directions, even if you don’t follow them.

Do NOT read beauty magazines, they will only make you feel ugly.

(Brother and sister together we'll make it through
Someday your spirit will take you and guide you there
I know you've been hurting, and I know I've been waiting to be there
for you. And I'll be there, just tell me now, whenever I can.
Everybody's free.)

Get to know your parents, you never know when they’ll be gone for
good.

Be nice to your siblings; they are the best link to your past and the
people most likely to stick with you in the future.

Understand that friends come and go,but for the precious few you
should hold on. Work hard to bridge the gaps in geography and
lifestyle because the older you get, the more you need the people you
knew when you were young.

Live in New York City once, but leave before it makes you hard; live
in Northern California once, but leave before it makes you soft.

Travel.

Accept certain inalienable truths, prices will rise, politicians will
philander, you too will get old, and when you do you’ll fantasize
that when you were young prices were reasonable, politicians were
noble and children respected their elders.

Respect your elders.

Don’t expect anyone else to support you. Maybe you have a trust fund,
maybe you have a wealthy spouse; but you never know when either one
might run out.

Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will
look 85.

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who
supply it. Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of
fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the
ugly parts and recycling it for more than
it’s worth.

But trust me on the sunscreen…

(Brother and sister together we'll make it through
Someday your spirit will take you and guide you there
I know you've been hurting, and I know I've been waiting to be there
for you. And I'll be there, just tell me now, whenever I can.
Everybody's free.)"

-Baz Luhrmann
Sist endret av rcW; 28. februar 2007 kl. 22:43.
Alene, du har gjort progresjon, og jeg er stolt inni meg Veldig glad på dine vegne! Alltid bra når folk får gjort noe med håpløse greier ^^ Det er alltid lettere å skaffe nye venner når man først har en
Du er min venn
niigu's Avatar
Okey, først og fremst: Bra du tar opp dette problemet. Det er kanskje flere enn deg som føler det slik nettopp her på nFF? Det er ingen lett sak å innrømme, selv ikke over nettet til helt ukjente personer.

Jeg vil se meg selv som en populær gutt med mange venner. En bit a puslespillet i gjengen. Forhåpentligvis en av de store? Har ingen problem med å hilse på nye folk, prate om ting som er meget personlige, eller prate om ting som kun er svada (selv om jeg hater det). Uansett alder. Det er en deilig tanke å ha. Venner, altså. Man får vanvittig med selvtillit. Du vet at de alltid backer deg opp, og du har dem der om man trenger det. Det ønsker jeg at alle skal ha. Et nettverk av folk som kan ringes om man kjeder seg.

Kamerater er selvfølgelig greit å ha. Det er kun ét problem. Etter det kommer nemlig den enda hardere nøtt; jenter. Selvfølgelig kan man ha flørtetokter eller havaritokter på byen, men det blir vanvittig overfladisk 90% av tiden. Det jeg tror jeg scorer mest på er utstrålingen. Det vil ikke si jeg er kjekk eller svensk, det vil si oppførsel. Jeg ler veldig mye med venner, jeg har min egen klesstil (det er veldig viktig å ha en up-to-date men egen, klesstil), jeg er opptatt av andre mennesker og deres liv, jeg har interesser ingen andre har og jeg har vært plasser veldig få har vært.

Det gir meg selvtillit. Selvtillit nok til å tulle med ukjente jenter i kantinekøen, sjekke opp damer på byen (selv om ikke alt lykkes, hehe), og selvtillit nok til å tørre å spør om hun fine kollegaen min skal være med å lunsje! Det er en herlig følelse, akkurat som du har nå. Selvtillit blusses plutselig opp! Og det er så lite som skal til! Jeg tror du kan få deg kjempemange flotte venner, kanskje til og med noen som kan bli dine beste venner. Du har det gående, med leilighet/hybel, medelevene, treningsstudioet og interessene.

Bare husk at førsteintrykket teller. Husk å kle deg riktig feks. Det er også en genial måte å få venninner på. Om du blir litt kjent med ei, så nevner du at du må få deg nye klær - de fleste syns det er dødsgøy å kle opp gutter. Spør om hun vet om noen greie plasser å handle tøy på, eller om hun vet om noen fete t-skjorter. Ang førsteinntrykk; husk å være interessert og aktiv i samtaler. Etterhvert som venner strømmer, strømmer selvtillit.

Og forresten, dere går på media? Få klassen med på å foreslå kinokveld til lærerne! Vis at du tar initiativ. Det er selvfølgelig vanskelig i utgangspunktet, men ting begynner å gå fremover sekunder etter man setter seg ned med folk i kantina og spør om de er keen på noe etter skoletid.

Stå på, og husk: Spanderer du sixpacken, spanderer jeg pizza om du kommer til Kristiansand!
Sitat av Stormen
Hehe... Ok... Vel, det er... Bra. Det er ikke noe.. galt med det :-D
Vis hele sitatet...

Ok, jeg KNAKK meg TOTALT av den kommentaren. Føler meg en anelse weird her jeg sitter og ler alene.

Men jo, har vært inne på noe av det samme etter å ha hoppet litt frem og tilbake på skoler og oppdaget at folk rett og slett er..borte.

"Det er merkelig å se at man har 169 nummer lagret på mobilen,
-men ingen å ringe til."

Men anyway, det har komt frem mye bra her, og jeg fikk faktisk en god følelse inni meg når jeg leste om det på gym'en. Lykke til =>

Og om du skal en tur innom sogn og fjordane, spanderer jeg gjerne en pils ;]

>nightLook