Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  96 9088
Når jeg ser det for meg så ser det bare idiotisk ut.
Sist endret av Rakettsau; 9. juli 2006 kl. 16:27.
Altså, jeg vet ikke hva det var godt for og har aldri opplevd noe liknende. Det var egentlig litt vittig. Trakk nok litt på smilebåndet der jeg sto..
Du kommer sannsynlig vis aldri i fensel uansett om du ikke betaler den drit bota. Skal VELDIG mye til for at man blir putta inn for en så liten bot i så ung alder. Snakker fra erfaring.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du havner ikkje i fengsel med mindre du virkelig ikkje kan betale. Første dei gjer er å ta det om du får pengar igjen på skatten. Etter det vil dei gå til namsmannen, og få tvangsauksjon av nokre av dine eigedelar for å dekke bota. Så med mindre ein verkeleg ikkje har gjenstander eller penger som svarer til størrelsen på bota får ein ikkje fengsel.
har også blitt tatt på den der dritt paragrafen "gjør som vi sier uansett hvor urimelig det må høres ut, vi gir faen å kjeder oss så vi trenger en grunn til å legge deg i bakken"... ble bedt om å flytte meg to meter fordi jeg ville komme inn på et utested jeg var blitt kastet ut ifra for å hente jakken.. spurte tilome snuten om de kunne være med inn å se etter jakken.. jeg lagde ikkeno bråk eller var høylytt.. men det endte som det mått, rett i bakken-på med håndjern-inn i glattcelle-2000 i bot.

hadde de spurt meg hadde jeg sikkert tatt på meg håndjerna selv, var ikke ute etter noe som helst bråk.
Men som by vanker må du da vite att puber og diskotec selger ikke avhentedde jakker som ekstra intekt.

Da er de jo dumt om folk som blir kastet ut kan gå inn og hente jakkenne... Og snuten får vel 5-10% av disse inntektenne...
Vet det er alt forseint nå... Men om man får et så lite forelegg... la være og betale. Det bli glemt, uansett 2 dagers fengsel?.... Gratis mat og tilgang til treningsrom i 2 dager....
trang: hvis de vil selge jakken som jeg forøvrig hadde lånt av en kompiss, så får de kansje 50 kr for den. den kosta ca 400 helt ny .. tviler sterkt. hadde det vært en skinnkåpe/jakke til mange tusen derimot..

jeg villle igrunn ha jakka for kompissen min sin del (er jo kjipo å miste ting man låner) og av prinsipp :P
Syns purken kan ta seg et tak.
Er det ikke så at "myndighetene" holder øye med dette forumet da?

Kjære myndigheter: Kan vel si det som det er med en gang: Kongeriket Norge er styrt av maktsyke mennesker, fra politikerne på toppen, til purken, som seff er helt nede i bunnen. For dere, altså purken, er HELT NEDERST. Ikke sant, helt der nede sammen med amøber og alt det der.

MEN:
Jeg _kan_ respektere en politimann hvis han snakker til meg på en rolig og avbalansert måte. MaktMISBRUK, som så mange politimenn utøver, respekterer jeg ikke, og det hadde ikke kosta meg en kalori å most trynet på sånne folk. HATER slike folk av hele mitt hjerte, purk eller ei. For det er ikke Politiet det er noe galt med, det er dem som faktisk utdanner seg til å bli det; de som ikke ble hørt når de var små, de som alltid ble herset med av "venner", lærere, foreldre og eldre søsken. Nå vil de ta igjen for alle gangene de fortalte læreren at "de store guttene" plaget han. Læreren dreit vel i det, læreren hadde makt og den brukte han flittig, men ikke FOR eleven. Han driter da vel i hvordan det går med den stakkars eleven på 12 år som blir mobbet. Men nå, NÅ er det payback. Den svake, mobbede eleven blir purk. Da får han herse med alle man kan herse med, de som ikke vil ha noe bråk, ja de smeller de i bakken så fort de får sjansen. Maktmisbruk. Hevnen er søt.

Men makt er vel enkelte ganger nødvendig. Fulle fjortisser med store munner er vel noe av det mest irriterende som finnes, det synes vel purken og, så kan godt forstå at de blir leie når de blir møtt av drittslenging uansett hvor de kommer. Likevel, å mose folk i bakken er ikke måten å møte dem på. Vis makt ved å være rolig, FORTELL hva som kommer til å skje om de ikke gjør som de får beskjed om, utøv makt om ikke advarsler fungerer, i den rekkefølgen. Og man trenger ikke å gå direkte til armbrekking og nakkeknekking, man kan da være litt forsiktig til å begynne med. Hvorfor? Fordi målet for politiet ikke er å jobbe MOT folket og se på dem som sin fiende. Målet er å gjøre landet trygt, og for at dette skal gå an må de samarbeide med folket. Hvis DET igjen skal være mulig må de få folket på sin side. Da må folket ha respekt for politiet, ikke være redd dem eller hate dem. Later til at mange politifolk har gått glipp av akkurat dette. Er nok en del mennesker som er purk som strengt tatt ikke burde være det, men heller lærer på barneskolen eller noe. Der får de jo herse med elever og allting. Åja, stemmer det, det var jo det det hele startet med. En lærer som herset med sin elev... Back to square one.

Ang topic, all erfaring sier at du smører godt på om hvor fæle purken var og holder tilbake med hva du selv _egentlig_ sa og gjorde. Neste gang, hold kjeft, gjør som du får beskjed om. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Skjer _aldri_ at purken flyr i strupen på deg helt uten grunn. De kan selvfølgelig ta feil av personer, noe som kanskje går ut over uskyldinge. De er jo bare mennesker, de kan gjøre feil, men _grunnen_ til at de gjør som de gjør er der uansett. Hvis du da er sikker i din sak, hva med å hjelpe grisene med å gjøre jobben sin? Koster deg ingen ting.

Peace out.
Sist endret av morra di; 12. juli 2006 kl. 04:05.
Trådstarter
Sitat av morra di
Ang topic, all erfaring sier at du smører godt på om hvor fæle purken var og holder tilbake med hva du selv _egentlig_ sa og gjorde. Neste gang, hold kjeft, gjør som du får beskjed om. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Skjer _aldri_ at purken flyr i strupen på deg helt uten grunn. De kan selvfølgelig ta feil av personer, noe som kanskje går ut over uskyldinge. De er jo bare mennesker, de kan gjøre feil, men _grunnen_ til at de gjør som de gjør er der uansett. Hvis du da er sikker i din sak, hva med å hjelpe grisene med å gjøre jobben sin? Koster deg ingen ting.

Peace out.
Vis hele sitatet...
vil bare påpeke en ting her, vi, alle som en som var innblandet i denne saken, gjorde det vi kunne for å sammarbeide, vi var til og med med på å bli med ned, frivillig på stasjonen for å rydde opp resten der, men da man får se en man er glad i, som er bokstaveligtalt livredd blir dratt i å skreket til om å holde seg rolig å holde kjeft, da kan man være enig om at det var feil måte å gjøre det på, politiet er utdannet til å takle slike situasjoner med å holde personer med angst rolige å ikke minst hjelpe til for å få dem til å slappe av, men om de da har lært å vise hvor store å sterke man er DA har de missfortått. jeg har sett små å store politifolk, i alle former å størrelser, jeg kan også med hånden på hjertet si at den største politimannen, som desverre var antagelig den mest agresive, var litt over 2 meter, å antagelig har bod på et treningsstudio siden han var 12. å når man da begynner å rive å herje med en som har PANIKKANGST (søk på google for dere som ikke vet hva det innebærer) kan fort situasjonen bli ganske jævelig for alle.

kan også nevne at vi er av den typen som ikke blir fjortisser i fylla, vi har dem som blir drita på 2 øl å løper rundt å hyler å skriker å er generelt plagsomme mygg, så har vi den typen som når de blir berusede prater sakelig om føleser, musikk å generelt mere sakelige ting en fjortissene, vi er alle av den siste typen, selv hadde jeg ingen promille, å prøvde mest mulig å få saken ut av verden, men så ingen missforstår, jeg VET at det jeg gjorde var dumt, å det jeg sa til politiet var faktisk ikke ment provoserende på noen som helst måte selv om det kunne tolkes slikt.
Vil bare si at jeg syns det er to sider av denne saken. Deres/Din opptreden innbø ikke akkurat til at politiet skulle behandle deg med silkehansker (jfr. din arroganse når du snudde deg og gikk). Jeg stusser også over at du ikke gav beskjed om tilstanden til kjæresten din. I tillegg er ikke ADHD en unnskyldning for å teste hvor langt du kan "dra an" med politiet.
Samarbeid så går det som oftest alltid bra (som nevnt mange ganger i denne tråden).

På den andre side så syns jeg heller ikke opptreden til politiet var noe særlig å skryte av.

Det jeg skulle likt å sett var enten hele episoden selv (tipper det er mer til denne historien enn det som kommer frem, altså da tenker jeg på at det alltid er to sider av en sak), eller at en av politifolkene fikk fortelle sin historie. Kunne blitt veldig interessant. Men det er jo utopi at skal skje.

Du har uansett min sympati for den hardhendte behandlingen, og håper neste gang du møter politiet at du ikke prøver noe lignende. Videre håper jeg du får noe ut av timene hos psykologen, og at ting ordner seg

Lykke til.
Sitat av Kanoner
Jeg stusser også over at du ikke gav beskjed om tilstanden til kjæresten din.
Vis hele sitatet...
Han gjorde nok det..
har ikke lest hele tråden, men vært spennende med en update fra rotskrot
Trådstarter
jeg ga beskjed til politimennene med "det kunne de ikke gjøre no med" var et av mange svar jeg fikk. vet ikke om jeg har nevnt det før men jeg spurte politimannen om han viste hva panikkangst går ut på å da fikk jeg et svar som låt ca så her;
"ja jeg har vært borte i en del sånne ja" jeg sa da at da syntes jeg at de kunne hjelpe litt mere til men det ga de da blanke faen i å brugte sin kreative evne til å vise muskler i stede for hjernen.

oppdateringer på selve saken;
vel, jeg har da egentlig ikke gjort mere en å skrive et kort lite brev om grunnlag for at jeg ikke godtar forelegget, men den har desverre, pg.a masse problemer her å der ikke fått sendt den enda, men den går av sted i morgen tidlig så får bare håpe at de står på døra mi en dag å ber meg bli med dem. :P å for dem som vil si at jeg forøverig er dum som ikke har fått sendt det enda; jeg VEt, jeg har vært dum, men bedre sent en aldri.
Slik jeg forstår det har du tydeligvis tenkt å nekte å betale bota, for heller å sone et par dager? Vet du hvilke konsekvenser det kan få for deg i framtida, at du har et rulleblad? Det er sikkert noen jusstudenter her som kan fortelle litt om det.
Trådstarter
1. jeg vil nekte å tro at staten er villig til å sette meg i cella i 2 dager for en SÅ liten sak, det koster jo mer å ha meg inne!

2. jeg har, under ingen omstendigheter mulighet til å betale bota, mamma er på trygd, pappa har gått konkurs å jeg.... ja jeg bruker de få pengene jeg har på mat. (som forøverig er en annen sak)

3. desverre er det nå ingen vei tilbake da jeg løp ned å leverte brevet for 5min siden, med mindre jeg vil få forelegg på hærverk av postens leveringskasser.
sterk historie bror.. håper du får ordna det og de jævl snutene får Bråk!
Må ikke lese sånt sent på kvelden, får seriøst vondt i magen. Håper de får en mor som dør av kreft og en jente som blir voldtatt av somliere og lever med angst resten av livet, eller noe sånt. Alle slags jævlige ting bør skje familien til politimannen der, så kanskje han vet hva lidelse/angst er. Sånn behandler man faen meg ikke folk. Er det rart "alle ungdommer" hater snuten?

Mitt råd, jeg leste mesteparten av førsteposten, klarer ikke å tenke mer på saken. Tips VG/Lokalavis. Alt. Jeg hadde gitt faen i om jeg hadde blitt kjent igjen på gata etterpå, fortell alt, saklig og ikke "som jeg skulle ønske han fikk bank", men "jeg var så redd for meg og dama!" snu litt om der. Enda jeg vet du føler han burde fysisk ødelegges, så gir det litt galt inntrykk av deg, i en seriøs sak, om du skjønner. Alle forstår du er sinna. Så får saken oppmerksomhet, og politimennene blir hengt ut, og får et enda dårligere rykte.
Hva er det som er galt oppe i hodet til alle dere som holder med disse maktsyke polititjenestemennene i denne saken?

Politiet skal være bestemt, men omsorgsfulle og de skal forstå seg på folk. (hentet fra politihøyskolen sine nettsider).

Jeg synes det var helt ok at trådstarter hjalp med kameraet når politiet ikke engang klarte å slå det på. Politimannen som skrek/var dritsur hele tiden (som jeg har forstått ved å se på den store skriften) kan roe seg kraftig ned og prøve å forstå situasjonen.

Rotskrot, du kunne godt ha forklart politiet hvorfor du ville gå bort til henne. Men om du ikke gjorde det, så gir det dem ikke rett til å bruke fysisk vold mot deg. Det hadde vært nok å ta tak i armen og si ifra. Videre kunne han lagt deg i bakken, ikke vridd rundt armene på deg. Anmeld politimennene det gjelder. Jeg tåler ihvertfall ikke å høre om sånne maktsyke drittsekker som bare jobber som politi pga makt.
drQ
Egendefinert
Slike saker lider virkelig av mangelen på mulighet til å se saken fra to sider. Å si at en part som ikke har forklart seg er dritt og har gjort feil synes ikke jeg er riktig. Tror kanskje enkelte har en litt stor tro på at forklaringene her er objektive, og det er de ikke, og vil de aldri bli...
Trådstarter
Sitat av reboot
Rotskrot, du kunne godt ha forklart politiet hvorfor du ville gå bort til henne. Men om du ikke gjorde det, så gir det dem ikke rett til å bruke fysisk vold mot deg. Det hadde vært nok å ta tak i armen og si ifra. Videre kunne han lagt deg i bakken, ikke vridd rundt armene på deg. Anmeld politimennene det gjelder. Jeg tåler ihvertfall ikke å høre om sånne maktsyke drittsekker som bare jobber som politi pga makt.
Vis hele sitatet...
Forklarte politiet på en sakelig måte at jeg måtte gå bort til henne for å roe henne ned, men da svarte han med "vi vet godt hvordan vi takler det"
Jeg skal ikke legge meg opp i debatten om polititjenestemennene har utøvet voldsbruk i for stor grad, men for meg virker det ikke slik. Og da har vi ikke engang fått politiets versjon. (En sak har alltid to sider, etc...)

Så til dette med å vedta forelegget og de konsekvenser som vil følge av et slikt valg. La meg først presisere at selv om jeg studerer juss og antageligvis vil starte karrieren i politiet, så er min kunnskap om strafferett begrenset inntil videre.

Jeg vil først minne om at forskjellen på et forelegg og en dom i rettsapparatet (f.eks. tingretten) er svært liten. Når en politijurist eller politiadvokat skriver ut et forelegg, og siktede vedtar dette, blir siktede ansett som dømt skyldig i strafferettslig forstand. Det har altså ikke så store konsekvenser å nekte å vedta et forelegg, saken blir da oftest berammet i tingretten, og blir vurdert på nytt - med fengsel som mulig resultat. Et forelegg fra politiet kan altså anses som et "tilbud" om å gjøre opp saken med minst mulig oppstyr. En rettssak er jo omfattende på alle måter.

Men som sagt, både et forelegg fra politiet og dom fra tingretten vil medføre straffanmerkning i STRASAK, og du er dermed registrert i strafferegisteret.

Selv om saken blir sendt til tingretten, er det helt utenkelig at en 16-åring blir idømt fengsel i sen sak som dette. Han vil få en ny bot, muligens saksomkostninger. Dersom denne boten ikke blir betalt, vil det bli igangsatt trekk fra evt. lønn (nå eller senere), tvangssalg o.l. Fengsel er uansett uaktuelt.
Trådstarter
"En sak har alltid to sider"

Feil, den har 3.
"han, meg og sannheten" 1-2-3.
Greit, en sak har alltid "minst" to sider.
nesh.. har selv blitt lagt i bakken bare pga jeg prøvde å stikke en gang jeg ble anholdt.
om du fikk forelegg pga det der, hadde du ren uflaks.
1000 kr er ikke store forelegget for det du gjorde, så ikke lag mer av det.

du får ikke flere problemer enn de du lager selv. (egen erfaring)
Sist endret av ShK; 17. juli 2006 kl. 15:22.
Joda men politiet kan vaere problemskapenede i mange tilfeller, for aa si det saann
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er politifolk og det er politifolk.

Din historie er ikke spesiell i så måte; det skjer utrolig ofte at "vanlige folk" utsettes for unødig voldsbruk, og unødig trigging av situasjonen. Det ER endel politifolk som ikke har lært elementær konflikthåndtering, og som tar det ganske langt ut for å "gjøre jobben sin".

For noen uker siden ble jeg arrestert for å nekte å følge politiets ordre, og det var greit - det var med overlegg. Fikk ganske brutal behandling, men satte meg tross alt til motverge, dog uten å sloss tilbake. Hele seansen ble filmet forøvrig. For dette fikk jeg 6.000,- kr i bot - eller 11 dager i fengsel. Jeg nektet å vedta boten, og nektet å godta kriteriene for avkryssing;: det var bare "jeg er ikke skyldig og stiller med vitner mm", "godtar forelegg" og "godtar forelegg men ikke størrelsen på det". Jeg valgte å lage min egen rubrikk jeg krysset av på, hvor det stod "Jeg mener jeg ikke gjorde noe galt under gjeldende omstendigheter".

Det spiller selvsagt ingen rolle. Poenget er at om du kødder med politiet, så må du ta konsekvensene. Jeg velger å ikke vedta bot, og kommer til å insistere på fengselstraff. Det blir et problem, det vet jeg fra før - da ble saken droppet fordi de ikke fant ETT eneste fengsel som ville ta meg inn med soningskøene det er sankk om...hehe.

Noen ganger ER man ikke helt skyld i situasjonen man kommer opp i med politiet. Tipper du har lært en fin lekse om det nå, uten at folk skal behøve gni det så ekstra inn. Jeg ville kontaktet Fri Rettshjelp (nr i telf.katalogen), og fått de til å se på saken. Evt. konaktet et hvilket som helst advokatfirma du tror du kan stole på, og høre om de tar saken, som fri rettshjelp.

Du skal ikke betale en bot som de har like mye skyld i at du pådro deg, for de kunne valgt å løse den helt annerledes. Du ble ikke behandlet spesielt brutalt etter politivoldstandard, men jeg skjønner det var et sjokk. Det bør du bruke for hva det er verdt - siden du mener du har fått problemer pga dette i etterkant. At du har ADHD er ganske relevant her, for den diagnosen innebærer litt ufrivillig autoritetsforakt, samt dårligere impulskontoll. Sinnet løper raskere av med en, og man klarer ikke alldig å passe kjeften sin, som normale folk ville vært mer innstilt på.

Det var ikke noen stor bot, det kunne vært veldig mye verre. De tok nok alderen din i betraktning. Men du kan søke om ytterligere reduksjon av beløpet, og du kan melde inn saken - det er opprettet et ganske funksjonelt erstatningsopplegg av nyere dato. Dette vil en advokat vite mer om, og du har rett på fri advokat.

Har du alt betalt boten, kan du glemme å klage på annet enn unødig voldsbruk og traumatisering. Neste gang regner jeg med at du ikke forholder deg så eplekjekt til politi du ser kan komme til å freake. Det merker du ganske greit via replikkene og oppførselen deres.

Og så bør du gjerne ikke bli kriminell om du synes dete var kjipe greier - dette var brukbar behandling i forhold til hva junkier/vanekrimminelle får, helt dagligdags.

Lykke til!
Sitat av murloc
trang: hvis de vil selge jakken som jeg forøvrig hadde lånt av en kompiss, så får de kansje 50 kr for den. den kosta ca 400 helt ny .. tviler sterkt. hadde det vært en skinnkåpe/jakke til mange tusen derimot..

jeg villle igrunn ha jakka for kompissen min sin del (er jo kjipo å miste ting man låner) og av prinsipp :P
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var att dette ikke er uvanlig på steder hvor man må henge fra seg jakka...
Mange trur att dette er fine steder osv.. Men sannheten er stikk motsatt.
Har flere bekjente som jobber i pub/diskotek. og dem sier att de fleste som har "garderobe ansvar" går i gjenom jakker etter småpenger mobil og slikt.. ikke lurt og henge fra seg jakka altså.
Du kan prøve å skrive et laangt brev til dem ang. boten på nynorsk da de(skyt meg hvis jeg tar feil) er pliktige til å svare på nynorsk om brevet er på nynorsk.

Dette har i allefall funket med parkeringsselskaper flere ganger

Edit: Alle statlige etater, direktorater, departemanger osv. har plikt til å svare på samme målform som du henvendte deg på.
Sist endret av mariush; 30. juli 2006 kl. 18:18.
drQ
Egendefinert
Sitat av mariush
Du kan prøve å skrive et laangt brev til dem ang. boten på nynorsk da de(skyt meg hvis jeg tar feil) er pliktige til å svare på nynorsk om brevet er på nynorsk.

Dette har i allefall funket med parkeringsselskaper flere ganger

Edit: Alle statlige etater, direktorater, departemanger osv. har plikt til å svare på samme målform som du henvendte deg på.
Vis hele sitatet...
Joda, det har de. Men når man gjerne har et par hundre ansatte så er det kanskje ikke noe stort problem å finne en som er mer enn stødig i nynorsk til å skrive. Og hvis ikke, så er det neppe nok til å få en sak ut av verden. (En helt annen sak med parkeringsselskaper, og særlig private som gjerne gir et gebyr for mye enn for lite).
usj, politivold har jeg vært ute for selv..

var en nyttårsaften, det blei litt bråk med raketter mot nabons hus osv.. dama rota med en annen.. jeg flippa og slo til han, han slo tilbake.. politiet annkom ca 5minutter etter dette skjedde pga klage fra nabo.. jeg sitter på ett rom og er helt fra meg pga det med dama.. full og depppa som jeg var truer jeg med å hoppe ut vinduet når politiet kommer.. de prøver å holde meg fast og jeg klikker enda mer, å kaller de alt for mye dumme ting, samt prøver å rive meg løs..

wooops, jeg blir slengt i gulvet, henda så langt opp mot nakken så det virker som de skal brekke, samt ett kne rett i ryggen.. nei han pressa d inne ned, han sparka det ned i ryggen på meg. håndjærn på... jeg blir mer vil og kaller de enda mere dume ting.. til slutt kommer en av snutene bort til meg, står på ryggen min (ja STÅR med begge bena oppå meg). får beskjed om holde meg i ro igjen.. jeg blir mer sint, og det ender med at han står med en fot på hodet mitt til slutt.. fikk også ett spark i fjeset etter en "smart" kommentar.. blir tatt ned i bilen, blår som faen fra kjeften å nesen etter sparket. og det renner blod ned på gulvet i bilen.. snuten vedsiden av meg flipper totalt fordi han mener jeg sitter å spytter blod på gulvet, han tar hodet mitt og slår det mot vinduet (hardt som faen) ett under at ruta ikke knuste..

sitter på glatta noen timer, før jeg blir kjørt til legevakta.. oisann.. hvor ble lommeboka mi av? sist je så den var når politiet tok den for å sjekke id'n min..

jeg spør om den ligger i bilen.. nope.. de har ikke sett den sier de. 1000 spenn i kontakter gone.. om de tok den eller ikke aner jeg ikke..

men, som jeg sier, jeg var og er som regel alltid jævli frekk i kjæften mot autoriteter.. så kanskej jeg fortjente det?
Jeg vil si du fortjente det btz .. Ydmyk mot snuten, å du kommer jævlig langt!
kanskje det.. men hvor happy er du når dama di har cheata på deg på nyttårsaften og du er mad full og ikke keen på å bli holdt fast av snuten...
Ja seff er du sinna, men det gir deg ikke grunn til å fly vinkel å skjelle ut snuten.. Det er det dummeste du gjør!
drQ
Egendefinert
Er det så jævla vanskelig å skjønne at dersom politiet holder deg fast så kommer de ikke til å slippe deg løs dersom du prøver å angripe dem/vri deg løs/slenge drit? Folk som ikke skjønner det burde hentes av barnehagetanter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får vel legge til en oppdatering på saken, for dere som ønsker det;

Som jeg mener jeg har nevnt før krysset jeg av følgende;
*Jeg er ikke skyldig
*Jeg godtar ikke botens størrelse

med dette la jeg med et lite brev som låt slik;


"Jeg refererer til "grunnlag" dere har sendt, å kan si, at jeg ikke godtar forelegget, da jeg aldri rev meg løs fra noe grep, kjæresten min fikk angst fordi politimennene oppførte seg uproforsonellt å skrek mot henne, å i det angstatakken inntraff tok en av politimennene tak i henne å skrek å ba henne om å holde seg i ro å holde kjeft, dette godtok ikke jeg å valgte å gå fra (politibetjentens navn), han fikk ikke tak i meg fordi jeg var fast bestemt på å hjelpe kjæresten min med å roe henne ned, da tar antagelig (politibetjentens navn) tak i meg å vrir meg rundt, tar noen grep han antagelig har lært på politihøgskolen, mens en annen politimann river meg ned i bakken, alt i alt var det 4 politimenn som brukte unødvendig vold mot meg å jeg godtar ikke forelegget grunnet at jeg syntes ikke det er retferdig å måtte betale 1000 kr i bot for å ha blitt utsatt for vold av 4 offentlige tjenestemenn.
Om dere ønsker kan jeg få dokumentert at kjæresten min har panikangst men dette må eventuelt hentes fra en psykolog i sverige da kjæresten min, (evnt. navn) er svensk statsborger."

-for noen av dere kan antagelig brevet virke en smule useriøst med feil bruk av ord å formuleringer, men jeg er ingen ekspert på å komunisere med politiske ord å bøjninger e.tc., jeg er en helt vanelig ute om natten, sove om dagen ungdom som snakker god gammeldags ghetto-bærumsdialekt med mine venner;
å bli 40års erfaren advokat på dagen er langt i fra noe jeg noen gang kommer til å komme.
Jeg kunne antagelig valgt litt andre ord, men jeg regner med at de ikke skulle forvente seg noe brev i det hele tatt.
Jeg har tatt saken i egne hender, da mor å far ikke kan ta stilling til noe av det da begge har sine problemer, men har endelig fått kontakt med et eldre kvinnemenneske, lettere sagt, moren til en god, god venn, som har levd hele livet mens hun omtrent dagelig har skrevet til myndighetene å de har til tider lagt seg på magen faktisk.
Hun har nå tilbytt seg å hjelpe meg med eventuelle senere brev, samt at hun har gode kontakter både uttenfor, og inni det norske rettsvesenet. Fikk også pratet med en virkelig hyggelig fyr for en stund siden som viste seg å være politiadvikat, og kunne faktisk være svert innterisert i saken, å var villig til å hjelpe meg så langt han kunne.
Det som er kronen på verket er at jeg i ettertid fikk vite at han bor nøyaktig 32meter unna, å med en kikkert kan jeg se hva han skal ha til middag. :P



Fra 1 fakta til en annet;


For 2 dager siden mot tok jeg et brev der det sto at saken er sendt vidre til tingretten, å i Bevisoppgaven står det oppnevnt 2 vitner, fornermede, og en annen politibetjent.
Dokumentasjon:
1.Personaliaopplysninger med attester, jfr.dok.00
2.Dokumentasjon på ADHD (mitt navn) av 22.06.2006 jf. dok. 05

Det tas forbehold om yttelige bevisføringer.

Jeg har nå fått tak i atest fra både psykolog (om trauma etter hendelsen), barneværn (gennerelt om min oppvekst som desverre har vært langt i fra et A4Liv med Ola, og Kari Nordmann som foreldre ), fastlege (for smerter jeg fikk etter basketaket) og på kjærestens angst,
samt papirer som kommer til å stille sterkt i den eventuelle saken i følge politiadvokaten jeg fikk kontakt med, papirene på min opplysende diagnose, ADHD med medisinerings svikt fra myndighetene.(Dv.s kort og godt, selv om jeg har papirer på ADHD, å både fastlege, skole å foreldre ønsker meg medisinert vegrer myndighetene dette, å gir meg usmakelige grunnlag som igjen fører til illegal handel for å klare skolen. men det er egentlig verken relevant for deg, og, eller retten, men følte bare meg pliktig til å si det)

slik står saken pr. dags dato. å jeg må si i den anledning at jeg vil takke meg selv, og ADHD'en, som gjør meg sta å for øyeblikket veldig engasjert.
Saken er ikke stor, så jeg vil derfor bare kalle dette en prøve/lærepenge på hvordan det IKKE skal gjøres når de nyutdannede politibetjentene får et buzz av å bruke unødvendige handlinger som ikke gjør en eneste sjel lykkelig.
Det var mye som kunne gjøres for å ikke havne i denne situasjonen, men selv politiadvokaten jeg nylig fikk bekjenntskap til mente at jeg ville vært feig om jeg ikke hadde gått bort til kjæresten min å jeg fikk hans støtte med 80%, de siste 20% var kun fordi jeg forklarte han absolutt alt, til punkt å prikke da det var "en del kommentarer som du faktisk bare kunne tørke deg i rævva med, fordi at man skal under ingen omstendigheter gi en betjent en komentar da de har en lett tendens til å missforstå for pur f. som skal i noen tilfeller være spøkefull, spydig, eller t.o.m seriøs, politibetjentene støtter hverandre i 99% av sakene å de utgjør en så stor troverdighet i eventuelle rettsaker slik at du vil bare være for dommeren, en liten gutt som fortjener 2 dager bak murene, eller 1000mindre i lommepenger" (ja det var faktisk ordrett av hva han sa.)

Å til slutt;
Antagelig vil hele saken bli hennlagt da 1000kr fra eller til hjelper statskassa lite, men vi/jeg får bare se hva som skjer vidre.

Jeg kunne velge å gå til sak mot dem, men når det i 1999 ble raportert 126 polititjenestemenn med politivold som følger å ikke en eneste betjent ble tiltalt, å vi i pr. dags dato har noen tjenestemenn som drepte menneskerettighets aktivisten, Tomasz Wacko, cruse'nde rundt i Norges gater stiller saken min svært dårlig da jeg verken fikk benbrudd eller større fysiske merker.
Om rettsvesenet er lattelige nok til å ta opp saken vil jeg velge å blande media inn i bilde, men som sagt, time vil sjåh!
Ha en trivelig dag vidre, nå drar jeg for å shope litt klær til skolestart på mandag!

Mvh rotskrot
Sist endret av rotskrot; 19. august 2006 kl. 08:21.
Jævlig bra, stå på og ikke gi deg.
Du har rettigheter du også.
Ikke betal boten.
Du skal IKKE gi etter for sånt.
ALDRI gi opp!!!

Purke jævler.....
Sitat av rotskrot
Får vel legge til en oppdatering på saken, for dere som ønsker det;

Som jeg mener jeg har nevnt før krysset jeg av følgende;
*Jeg er ikke skyldig
*Jeg godtar ikke botens størrelse

med dette la jeg med et lite brev som låt slik;


...

Mvh rotskrot
Vis hele sitatet...
Som Gatas Parlament sier i "Prat ": "Politivold bør du anmelde, for å få det på statistikken..."

fra www.gatasp.no
Sist endret av Markus; 23. august 2006 kl. 01:01.
Master debater
Dekilaz's Avatar
rotskrot: Jeg håper virkelig at du får noen til å lese korrektur på din fremtidige kommunikasjon med offentlige instanser. Om ikke annet kan du da få noen venner til å ta en kikk på det, ettersom brevet i sin nåværende form er noe av det verste jeg har sett på lenge hva angår rettskriving.

edit: Jeg ønsker deg imidlertid lykke til med saken, og håper at tingene ordner seg på best mulig måte.
Sist endret av Dekilaz; 23. august 2006 kl. 01:25.
▼ ... noen uker senere ... ▼
En gang jeg var på sånn fjortiss fritids-klubb så kom det en politi bil med en jævli stygg konstabel med arr over hele trynet. Jeg var nok 14 år da.
Jeg tente på en sigarett og det klikket helt for han. "Stump den med en gang ellers kjører jeg deg hjem!" Så sa jeg at det ikke var noen aldersgrense for å røyke, bare å kjøpe og da klikket det helt for han og han sa at jeg ikke fikk lov å være ute etter klokken 22:00.

Jaja... det endte opp med at jeg ringte hjem og fikk mamma til å si til konstabelen at jeg fikk være lenger ute.

Mesteparten av politifolkene er maktsyke, så pass dere!
Oppdateringeer på saken.
Jeg har hvert tvungen til å vedta forelegget da jeg egentlig skulle väre i rettsak mot meg i morgen kl 9, desverre befinner jeg meg 30mil unna å ble da tvungen til å vedta forelegget eller betale saksomkostningene som jeg ikke engang vil tenke på hva er.
Sitat av drQ
Er det så jævla vanskelig å skjønne at dersom politiet holder deg fast så kommer de ikke til å slippe deg løs dersom du prøver å angripe dem/vri deg løs/slenge drit? Folk som ikke skjønner det burde hentes av barnehagetanter.
Vis hele sitatet...
Og mennesker med ADHD, angst, manisk depresjo, schizophreni og så videre burde lobotomeres.


Er overdreven bruk av makt akseptabelt når personen som blir utsatt for dette er utilregnelig, enten på grunn av rusmidler eller andre faktorer? Er overdreven bruk av makt akseptabelt selv om personen faktisk er tilregnelig?
Sitat av jas
Og mennesker med ADHD, angst, manisk depresjo, schizophreni og så videre burde lobotomeres.
Vis hele sitatet...
Tror du bør passe kjeften din og tenke før du skriver noe.
Sitat av Ryshiro
Tror du bør passe kjeften din og tenke før du skriver noe.
Vis hele sitatet...
Det er en tematisk sammenheng mellom det å bli hentet av barnehagetanter og det å bli lobotomert, det er jo og en sammenheng mellom lobotomi og overdreven bruk av makt i enkelte situasjoner, som for eksempel å bruke vold for å få en person til å oppføre seg som man vil, når det er en veldig liten sannsynelighet for at de vil gjøre det. Målet med lobotomi er det samme, men både overdreven bruk av makt og lobotomi pleier å ha liten effekt/feil effekt i situasjoner der objektet er utilregnelig enten som følge av rusmidler, sykdom eller andre faktorer (med mindre jeg tar helt feil).

Det jeg prøver å insinuere er at man ikke fortjener eller skal forvente bruk av overdreven makt, og at det ikke skal forekomme, uansett om man har vært frekk i kjeften eller er sinnsyk. Dette er jo selvfølgelig ganske utopisk, og man må jo tilpasse seg forholdene i omgivelsene (slik som kameloner kan skifte farge og det at man som regel ikke går ved akersælva klokka tre om natten).

Dette er min begrunnelse for å ta i bruk dette "sterke" virkemiddelet. Beklager hvis du ble støtt av denne sammenlikningen.

edit: videre diskusjon kan godt tas på pm, siden dette er litt offtopic.
Sist endret av jas; 21. september 2006 kl. 12:42.
Tror du bare kan betale og glemme det hele. Etter at en bekjent ble drept av en dritings offduty snut uten å få noe annet enn omplassering og vitnebeskyttelsesprogram så har jeg mistet litt tillit til de for å si det sånn.

Du skulle dog ikke gått hen til kjæresten, men det virket som en jævlig kjip situasjon.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
kremt... : http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/02/464999.html

ps: det er samme fyren som tok livet av en fyr naa nylig (http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/12/476501.html), og som ble anmeldt for politivold for en 5-6 aar siden. Kommer seg alltid unna. Salig drittsekk.

Avskaff snuten
hvis alt er kaos kan du låne spenn av meg.. pm meg hvis du vil... men du har en sak der, HVIS du har vitner. Dog har en politimanns ord mer å si (av en rettlig kjennelse jeg ikke veit når er ifra lol), men med flere vitner, og en en kjæreste med panikkangst som trenger trøst skal dette kunnes motbevises... Har uansett kontakter i Asker lennsmannskontor hvis det kan brukes også... pm meg! seriøst... pm meg med msn-addyen din.. detta ordner vi lol