Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1578
Dere har sikkert fått med dere denne historien om en SE W810i som eksploderte når de skulle sette i SIM kortet.

Av en eller annen grunn får jeg følelsen av at de har gjort noe galt når de skulle åpne batteridekselet, kanskje rotet med en kniv... Noen flere som føler det når dere leser artikkelen?
En annen ting, har noen opplevd lignende selv? Kom med historier...


Artikkel, VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124838
Sitat av Denisha Agnethe Amdahl
- Vi fikk den i går, så vi satte den i laderen og skulle ta den ut i dag og sette i SIM-kortet. Jeg la den fra meg på kjøkkenbenken for å prøve å pirke opp dekselet, og da smalt det.
Vis hele sitatet...
Dette er kanskje noe av grunnen til at den eksploderte.

Iogmed at hun pirket i den forsvant vel garantien også ?
skulle tro at garantien forsvant vertfall..
jeg har selv en w810i og kan ikke si at jeg har hatt problemer med at den har eksplodert, men det står jo på batteriet at man ikke skal pirke på det med en skrutrekker.
Vil jo ikke tro at hu jenta var så dum at hu brukte en skrutrekker for og få opp batteridekselet?!?
Maistro
Regner med at hun brukte kniv/saks siden de gikk på kjøkkenet for å pirke den i stykker.
Sist endret av Rejolo; 29. juli 2006 kl. 18:38. Grunn: lief
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av maistro
skulle tro at garantien forsvant vertfall..
jeg har selv en w810i og kan ikke si at jeg har hatt problemer med at den har eksplodert, men det står jo på batteriet at man ikke skal pirke på det med en skrutrekker.
Vil jo ikke tro at hu jenta var så dum at hu brukte en skrutrekker for og få opp batteridekselet?!?
Maistro
Vis hele sitatet...
Tro meg de finnes..

Kan sifra om jeg opplever noe bror, skal kaste noe penger etter ny mobil straks nå så.
tipper hun har stappet en kniv ned i sprekken på dekselet og dermed kortsluttet batteriet, eller noe sånt.
Jeg er nødt til å bruke skrutrekker for å få opp mitt deksel (w300i) men nå stapper jeg den ikke så langt at jeg kommer borti batteriet da.. Skal vel en del til for å stappe den så langt inn, skal det ikke?
Opprinnelig skrevet av Denisha Agnethe Amdahl
- Vi fikk den i går, så vi satte den i laderen og skulle ta den ut i dag og sette i SIM-kortet. Jeg la den fra meg på kjøkkenbenken for å prøve å pirke opp dekselet, og da smalt det.
Vis hele sitatet...
tviler sterkt på at en mobil blir ødelagd av at noen prøver og pirke av dekselet, de måtte jo ha visst hvordan de skulle ta i dekselet på mobilen, imo de måtte ta i batteriet

Tviler også på at det var mobilen som eksploderte, det er ikke noe i en mobil som har noen som helst eksplosjonsfare untatt batteriet.
Batteriet på en mobiltelefon kan eksplodere i likhet med andre batterier hvis de blir utsatt for en viss temperatur. kanskje batteriet som var i mobilen har ligget i solen elns, og hvis hun har pirket med ett skrujern kanskje vært borti 2 av polene på batteriet og korsluttet det på en eller annen måte, overlading, siden hun har hatt den på i ganske mange timer. men dette skulle jo vært ganske umuligt.

Men iallefall tingen som har eksplodert er batteriet som befant seg i mobilen.
Sitat av RBS
tipper hun har stappet en kniv ned i sprekken på dekselet og dermed kortsluttet batteriet, eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
tipper nok også det, særlig når det var så jævlig lada
Jeg har selv en w810i. Hvorfor bruke verktøy å pirke? Er jo bare å dytte ned et deksel med tommelen.
Ironisk nok, på batteriet er det en "tegneserie" over ting som ikke skal gjøres, og der er det bilde av en skrutrekker som pirker på telefonen/batteriet. :P Kan da ikke være noe garanti da?
Det de gjorde var vel å ta en kniv, å stappe litt for langt ned i sprekken mellom dekslet og selve telefonen, å dermed kortslutte telefonen.. garantien forsvinner ikke, å SE blir mest sannsynlig ansvarlig for hva som har skjedd ettersom hele telefonen smalt, ikke ofte ett nivolts batteri(eller mindre?) lager så sjuk skade av å kortslutte.. Eneste som skjer til vanlig er at polene blir svarte..!
aphex's Avatar
Trådstarter
Sitat av RBS
tipper hun har stappet en kniv ned i sprekken på dekselet og dermed kortsluttet batteriet, eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Ja, dette jeg og tenker, men eneste problemet er at du får ikke noen eksplosjon ved å kortslutte batteri på 3-4 volt. Batteriet blir veldig varmt og ting kan begynne å smelte etterhvert. Har selv prøvd å kortslutte 9-12 Volts batteri... liten effekt... men om du tar batteri med høy Ah, f. eks. bilbatteri, så får du en bra effekt

Kan være noe spesielt med disse mobilbatteriene også da, som gjør at de eksploderer ved kortslutning... ikke vet jeg...
Hmm... Synes artikkelen virker litt rar. Først sier hun:
"Jeg la den fra meg på kjøkkenbenken for å prøve å pirke opp dekselet, og da smalt det, sier Denisha Agnethe Amdahl til VG Nett." og så står det senere i artikkelen : "Hun er glad den lå på benken og at hun ikke holdt telefonen av typen W810i i hånden da den eksploderte.
'Da tror jeg at jeg hadde fått vondt. Jeg hadde sikkert brent meg skikkelig i hvert fall, sier Amdahl.'"

Hvis jeg skulle prika opp dekselet på en mobil som lå på benken hadde jeg hatt en hånd på telefonen og den andre på skrutrekkeren eller hva hun brukte. Først sier hun at hun prika på den og så sier hun at hun var glad for at den lå på benken da den eksploderte, og at hun ikke holdt i den
Jeg mistet mobilen min i vannet, så la jeg den til tørk og den sprengte etter 2min..

Btw. så var det en Nokia 3310!
Helt sikkert kortslutta batteriet. Lithiumbatterier har en utrolig høy energitetthet, så det kan skje farlige ting viss kortslutta. Sånne batterier skal en ikke leke med på samme måte som med alkalie-batterier.

Fjortenåringer er jo ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen, så tipper at hun har putta en kniv eller noe nedi for å få opp batteriet, dekslet el.

Knoxville: Batteriet ble kortslutta av vannet, thus, eksploderte. Om det er en gammel telefon eller ikke betyr ingenting. Det som betyr noe er typen batteri, om lederne er nærme hverandre(noe som de omtrent alltid er), hvor mye ampér som er i batteriet.
Sist endret av Redstorm; 30. juli 2006 kl. 15:17.
Hvis hun brukte en ganske bred gjenstand av metall, en smørkniv for eksempel kan det godt hende at hun kortsluttet batteriet.

Den artikkelen var forresten forferdelig dårlig eller hva?

Nå har hun ingen mobil og hun skal en uke på rideskole nå,
Vis hele sitatet...
Hun er glad den lå på benken og at hun ikke holdt telefonen av typen W810i i hånden da den eksploderte.

- Da tror jeg at jeg hadde fått vondt. Jeg hadde sikkert brent meg skikkelig i hvert fall, sier Amdahl.
Vis hele sitatet...
Sist endret av mariush; 30. juli 2006 kl. 15:41.
aphex's Avatar
Trådstarter
Sitat av mariush
Hvis hun brukte en ganske bred gjenstand av metall, en smørkniv for eksempel kan det godt hende at hun kortsluttet batteriet.

Den artikkelen var forresten forferdelig dårlig eller hva?
Vis hele sitatet...

Ja... skremmende dårlig, egentlig... Virket litt PR-Kåte mora og dattera. Det var forresten mora som "prøvde å pirke opp" dekselet.
Dette kunne vært en artig sak å fulgt opp, lurer på hva SE og evt. butikken sier...
Jeg tipper de får ny mobil av grunnen at de fleste folk er for dumme til å skjønne at det kanskje var moren og datteren sin skyld. Sony Erricson vil også gjerne bevare ryktet sitt og, så de får nok ny.
Ja jeg så det der! De må ha pirket med noe skarpt på batteriet, for hvordan skulle et batteri eksplodere så lett?

En kompis har en slik mobil og han klarer å bruke bare en Finger for å åpne dekselet F.eks. jaja
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ifølge folket i elektronikkbutikken var det visst selve sim-kortet det var en feil på som førte til en kortslutning.
Helt sløkket, for alt vi vet så kan det jo hende at hun tok litt kraftigere i enn å bare "pirke".

Er det noe jeg ihvertfall ikke klarer, så er det å pirke i en mobil som ligger på benken for seg selv