Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1259
Hey, har lyst til å bli god til å tegne, er 13 år, snart 14 og vil tegne tusjtegninger, som denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=225801. Har også lyst til å bli litt bedre på å tegne på pc, sånn som på denne tråden: http://freak.no/forum/showthread.php?t=232241. Her er noe jeg lagde, som dere ser er jeg helt noob... http://i50.tinypic.com/5vvi1g.png... Noen som kan hjelpe meg?
Foreslår at du bygger en grunnmur før du hiver deg på å snekre huset.

PCen er bare ett verktøy, som du må lære deg fra bunnen av. Du vet hvordan du bruker en blyant fra før (antar jeg). Så det er best å bruke de kunnskapene på å bygge deg ferdigheter innen tegning. I stedet for å waste tid på programmvare som bare kommer i veien for det du er ute etter.
Husk at det tar årevis med drodling, tegning, køling og pussing for å bli virkelig god på å tegne.

Husk at du har god tid. Ikke stress med å sammenligne med andre heller. Du bør selvsagt ha mål om hvor du vil med tegneskills men man må starte fra bunnen. Så tegn litt hver dag. Det er essensielt for å utvikle deg.

Om du absolutt vil holde deg til PC foreslår jeg et tegnebrett. Alt av Wacom er bra og fint, og det er masse gratis tegneprogram å finne på nettet.

Lykke til!
Du trenger litt hjelp ja . Jeg har ikke peiling på tegning selv, og i hvert fall ikke på tegnebrett. Men jeg vet at man kan fint lage lignende tegninger i Adobe Illustrator, det er ganske enkelt så lenge man har litt grunnleggende kunnskap.

Uansett så er det jo best å tegne på papir.
Artig at du linka til tråden min

Først og fremst vil jeg anbefale at du starter med å tegne på papir, siden tegnebrett, som nesten er en nødvendighet for å tegne på pc, er dyrt. Det er bare å øve, se på tutorials, øve mer, og tegne masse. Det er rett og slett den beste måten å bli god på.

Ønsker deg lykke til og vil gjerne se fler tegninger fra deg etter hvert! Kanskje start en tegnetråd? :3
Trådstarter
Sitat av Bluetwoen Vis innlegg
Artig at du linka til tråden min

Først og fremst vil jeg anbefale at du starter med å tegne på papir, siden tegnebrett, som nesten er en nødvendighet for å tegne på pc, er dyrt. Det er bare å øve, se på tutorials, øve mer, og tegne masse. Det er rett og slett den beste måten å bli god på.

Ønsker deg lykke til og vil gjerne se fler tegninger fra deg etter hvert! Kanskje start en tegnetråd? :3
Vis hele sitatet...
Kanskje starte en tegne tråd ja, men litt sykt at du kommenterte videoen min... Du er liksom den beste tegneren jeg vet om, ut ifra tegningene dine jeg så. Noe spesielt jeg burde begynne å tegne? Dyr eller noe? Trenger et lite hint
Det lukter litt troll av denne tråden.

Uansett, det første du bør gjøre er å tegne med blyant og papir. Øv deg på å få til rene streker, og tegn masse forskjellig. Tegning er ikke noe man blir flink til uten videre, så dette krever mer enn bare å finne en tegning på Google, prøve å kopiere den og så gi opp fordi det ble stygt.

Hvis jeg kan gi deg en anbefaling for å starte å tegne, så bør du øve på å tegne bevegelser i strekmennesker. Jeg er ikke noe utstående flink til å tegne, men det var når vi begynte med dette i K&H på barneskolen at jeg ble interessert i å tegne. Vi fikk oppgaver hvor vi skulle tegne strekmennesker og sette dem i bevegelse, så det ser ut som om de løper, som om de lener seg mot noe, som om de bøyer seg eller lignende. Etter det vil jeg anbefale deg å gå videre til å tegne mennesker og dyr. Det finnes mange stilarter å tegne etter også, det merker du etterhvert. Du trenger ikke å tegne de helt anatomisk korrekt, med mindre det er en stil du føler at du vil lære deg. Fantasi er viktig.

Noe annet som også er lurt å øve seg på er landskap (særlig i svart/hvitt). Hvis du bare har for eksempel en gråblyant, så vil du fort lære deg å lage dybde i tegningene dine når du lager landskap. (Du finner sikkert mange veldig gode, utfyllende tips om du søker litt rundt etter guider på gråtoner).

Annet enn det vil jeg egentlig bare ønske deg lykke til og ha det gøy. Finn en stil du føler passer for deg og bruk den mye .