Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2624
Hei, har akkurat sagt opp jobben min 4 dager før enn avtalt pga krangel med sjefen, ser også ut som om jeg da har jobbet en uke gratis.. Det jeg lurer på er dette med Nav og dagsjobber.
Har hørt at du kan møte opp på NAV kontoret klokken 7 om morgenen med pass og skattekort for deretter å bli plukket ut (håndsopprekning) for dagsjobber og deretter få kontant betalt denne dagen.. Noen som har noen erfaringer/tips?
Er vel noe som heter "Dagsen" men tror det bare er i Oslo og andre storbyer..
Hvor lenge har du jobbet og hvor mye har du tjent over årene er en faktor. Du skal vel ha dagpenger/arbeidsavklaringspenger som det heter nå. Søk så fort som mulig hvis du er berettiget. Siden du har sagt opp selv er det en karanteneperiode på 8 uker også. Akkurat denne praksisen du prater om tror jeg er lite utbredt.
Trådstarter
Holder til i Oslo, så det går fint.

Akkurat hva jeg så etter mann! mange takk!

nei, jeg har ikke krav på dagpenger eller lignende, dette er en sommerjobb jeg har hatt i to måneder uten kontrakt. Er en grunn til at jeg sier opp som jeg gjør og også en grunn til at jeg ikke ber om penger den siste uken, vil han gi de til meg kan han gjøre det, men jeg spør ikke.

Begynner også på skole neste uke, så trenger bare dagsjobber denne uken for å få endene til å møtes før stipend/studielån tikker inn.. Greit med kontant betaling as well!
Det finnes noe som kalles "dagsen" i storbyer ja.
Men, det er også noe som kalles dagpenger, og livsopphold om du ikke har jobbet sålenge.
Nødpenger er noe også.
Bostøtte er kanskje det mest geniale.
Hva slags ting kan du? det er en del av oss her inne som driver forskjellige firmaer, kanskje noen kan ordne litt jobb
Trådstarter
Jeg har nok ingen reell kompetanse utenfor det vanlige deltidsjobber og 13 års skole har gitt meg. Har forsåvidt jobbet i butikk og innenfor helsevesenet og har erfaring fra en del forskjellige jobber. Har nok ingen kunnskaper innenfor IT/webdesign eller lignende.

Hvis det er noen her inne som trenger hjelp til whatever som ikke krever spesiell kompetanse eller spesifikke kunnskaper takker jeg absolutt ikke nei. Rydde lageret, vaske lokaler o.l hadde vært perfekt.

Noen som har noen andre tips til hvordan en fattig student kan tjene noen penger hvis "dagsen" ikke har arbeid til meg denne uken? Det å samle tomflasker til pant er nok uaktuelt og jeg har nok heller ingen slektninger som trenger hjelp til diverse.
Sitat av Supra Vis innlegg
Noen som har noen andre tips til hvordan en fattig student kan tjene noen penger hvis "dagsen" ikke har arbeid til meg denne uken? Det å samle tomflasker til pant er nok uaktuelt og jeg har nok heller ingen slektninger som trenger hjelp til diverse.
Vis hele sitatet...
Hør med dagligvarebutikkene rundt der du bor. Er nok noen som kan tilby deg jobb.