Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 649
Var i gøteborg for ikke lenge siden, var da innom en amerikansk butikk som solgte litt av hvert. Han spilte en musikk som falt meg fort i smak. Jeg spurte han hva "bandet" "gruppa" het men han kunne ikke svare på det. Men han sa at musikken var en blanding av funk/soul. Det jeg hørte var litt "psy" effekter isammen med trommer å rapping. Noen som kan fortelle meg litt nærmere om hva slags musikk detter er? Og noen artister som kan være verdt å høre på i denne sjangeren. Takker for alle svar på forhånd! (Beklager skrivefeil og usammenhengede tekster).
Det som slår meg aller først er det jeg liker å kalle hip-hop, noe jeg finner ganske fett når det ikke er noen som rapper over det. Hip-hop kan være utrolig mye..
No DUBgreier kanskje?
Og DUBgreier vil si ?
Sitat av LaRazza
Og DUBgreier vil si ?
Vis hele sitatet...
DUB er mer eller mindre remixede reggae-låter, med effekter, mye ecco og reverb. Ofte er det langsomme beats.
Asian Dub Foundation