Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3002
Hei alle sammen. Jeg leter etter en nærkamp klubb i Horten/Vestfold. Jeg har ikke hatt så gode resultater foreløpig og det mest appelerende så langt har vært Kyokushin Karate i drammen. Er det noen som har litt oversikt eller innsikt på dette området som kunne tenke seg å dele litt visdom?
Veit dem har Krav Maga i drammen
Takk for svar. Ser ut som at Drammen har en del å by på. Er fremdeles interessert i flere svar hvis noen vet om noe i horten/tønsberg.
Drammen kan også tilby rånerslåssing, der ett av hovedprinsippene er å være mest mulig dritings, samt helst å kline til den andre med et ølglass, men utenom graderingene godtas også flasker. Optimalt ender begge på legevakta, kampene avgjøres ved å telle hverandres sting.
Tusen takk Konflict!
Sitat av atomet Vis innlegg
Drammen kan også tilby rånerslåssing, der ett av hovedprinsippene er å være mest mulig dritings, samt helst å kline til den andre med et ølglass, men utenom graderingene godtas også flasker. Optimalt ender begge på legevakta, kampene avgjøres ved å telle hverandres sting.
Vis hele sitatet...
Hahahaha! Sign me up!
Tar du båten Horten - Moss koster 13 kr ca og tar 10min.

Her har vi

Kickboxing
Bryting
Taekwondo
Karate &
Boksing

Mvh Munk
Sitat av imF@ Vis innlegg
Tar du båten Horten - Moss koster 13 kr ca og tar 10min.

Her har vi

Kickboxing
Bryting
Taekwondo
Karate &
Boksing

Mvh Munk
Vis hele sitatet...
10 min? Neinei. Snarere en halvtime.

Tønsberg har en karateklubb
http://www.tonsbergkarate.com/
hvem vil vel gå på karate da:P
Sitat av imF@ Vis innlegg
Tar du båten Horten - Moss koster 13 kr ca og tar 10min.

Her har vi

Kickboxing
Bryting
Taekwondo
Karate &
Boksing

Mvh Munk
Vis hele sitatet...
Hot tips Munk. Takker
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av spo0keii Vis innlegg
hvem vil vel gå på karate da:P
Vis hele sitatet...
Veldig mange går da på Karate. Hvis dette bare en ment som en liten spøk fra din side så er det helt greit, men hvis det ligger noe mer bak det kunne du jo kanskje vært så grei å dele litt.

Hvis noen andre skulle være interesserte så har jeg funnet ut litt mer om nærkamp tilbud i Horten/Tønsberg.

Tønsberg har
Jiu Jitsu (to steder hvis jeg ikke tar feil)
Kickboxing (finnes hvertfall to steder det og)
Judo
Karate
Taekwondo (tror det er to klubber her og)
Boksing

I tillegg har det eksistert Wing Chun og noe som ble kallt combat. Begge disse er (såvidt jeg vet) komplette kampsystemer med slag, spark, kast, bryting osv

Systema og Karate finnes på Nøtterøy

Horten har
Kyokushin Karate klubb
Nyoppstarta Kickboxing
Shotokan Karate (ikke 100% sikker men tror det)
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet at svaret kom litt sent, men anbefaler Systema på Nøtterøy. Går selv på det.

http://www.youtube.com/watch?v=2PKfW2R6x_E
Jeg gikk selv på Kyoukushin Karate i over 2 år og det var veldig bra. Vi lærte karate på mange forskjellige og utfordrende måter samtidig som vi hadde det gøy. Noe av det morsomste vi gjorde var når vi dro avgårde på sommercampene. Jeg starta der som for noen år siden sammen med moren min og hun går der enda.

Miljøet er bra og folk trives der. Dette er nok fordi de tilpasser treningen etter deg. Det er f.eks. en som har diabetes der. Henne har gått der i 3-4 år nå uten at karaten har vært i veien for dette.

På Kyokushin er det folk i alle aldre. Jeg mener det er en på Færder og også en i Horten. Så tips fra meg; ta deg en tur innom å se litt på hva de holder på med og om det er noe du eventuelt kunne likt.

Lykke til.
Du har Team Spirit Kampsport, som har kickboxing, ju jitsu og shotokan karate.
De holder til ved Bowlinga på vallø, bare å droppe innom og snakke med Julian hvis du er interessert. Gikk der selv i nærmere ett år, men sluttet pga faste treninger, graderinger etc. For mye stress for meg ved siden av skole og jobb.

Også har du krav maga ved Biltema Tønsberg, lillebror går der, men jeg vet ikke hva de som driver det heter, kan finne det ut senere for deg.

Du har også Karate på Fram ved volden skole, vet ikke om de holder på enda, men de gjorde det for max 1 år siden.

Så har du boksing i TK Hallen, som er oppe ved ishallen. Der har du også bryting hvis det er av interesse.

Hvis ikke kan du jo alltids dra på fylla i tønsberg på brygga, alltid slåsskamper der på natta. Kanskje ikke anbefalt men dog.

(Ser nå at tråden er ooold, men da har jeg hvertfall svart.)

Håper det er til hjelp!
Sist endret av McVik; 4. januar 2011 kl. 09:34.
[quote=HELEflaska;1361675]Veldig mange går da på Karate. Hvis dette bare en ment som en liten spøk fra din side så er det helt greit, men hvis det ligger noe mer bak det kunne du jo kanskje vært så grei å dele litt.


Et "problem" for en del hva angår karate/taekwondo er at i de aller fleste klubber legger man en del vekt på å trene mønster, altså illustrert kamp som skal se pent ut. dans i mine øyne. Om dette ikke frister er det bare å velge en annen sport evt. sende en mail til klubben før du prøver og spørre de
Et "problem" for en del hva angår karate/taekwondo er at i de aller fleste klubber legger man en del vekt på å trene mønster, altså illustrert kamp som skal se pent ut. dans i mine øyne. Om dette ikke frister er det bare å velge en annen sport evt. sende en mail til klubben før du prøver og spørre de
Vis hele sitatet...
Kan hende mange synes det før de starter, men etter at de har kommet inn i det så tror jeg nok de fleste vil forandre mening. Kata (mønster) har så utrolig mye mer mening enn bare det at det skal se fint ut, og dette vil du merke når du har noen år på baken i kampsport. Veldig stor andel av verdens beste fightere, er også ekstremt gode i kata. Dette er veldig god trening, fysisk og psykisk, og skjerper konsentrasjon og fokus.

Jeg har trent kyokushin i en del år nå, og har lært meg å ikke undervurdere kata, selv om det kanskje virket litt "teit" i starten. Så mitt råd er å gi det en sjanse!
Sist endret av staM; 9. januar 2011 kl. 12:36.
Jeg vil gjerne anbefale kickboxing. Har selv holdt på med kickboxing i flere år! Morsomt og veldig god trening
Kata er en ting, kumite er noe annet. Man kan trene veldig mye god kamp ved å gå teknikker fra forskjellige kata. Så lenge man er bevisst på bunkai (aplikasjon av teknikkene), og at det langt fra nødvendigvis er kun 1 måte å bruke teknikken på så kommer man langt. Men man blir ikke god i nærkamp av å trene karate (her uttaler jeg meg kun om shotokan som jeg driver med) et par år. Men er man tålmodig og ikke har tryneknusing som mål vil man bygge opp en god base for selvforsvar i karate.

Selv ville jeg anbefalt krav maga om nærkamp var det viktigste. Kunne godt tenkt meg å trene dette selv for å bli allsidig.
Jui Jitsu er genialt hvis du vil trene på å ta imot angrep fra den du sloss mot og bruke de mot dem. Men på en annen side er Aikido mer bad ass og se på.. oO
Kan anbefale Tønsberg Kickboxing Har gått der selv før, er 2 grupper, startergruppen og "videregående" gruppen. Veldig hyggelig trener der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av staM Vis innlegg
Kan hende mange synes det før de starter, men etter at de har kommet inn i det så tror jeg nok de fleste vil forandre mening. Kata (mønster) har så utrolig mye mer mening enn bare det at det skal se fint ut, og dette vil du merke når du har noen år på baken i kampsport. Veldig stor andel av verdens beste fightere, er også ekstremt gode i kata. Dette er veldig god trening, fysisk og psykisk, og skjerper konsentrasjon og fokus.

Jeg har trent kyokushin i en del år nå, og har lært meg å ikke undervurdere kata, selv om det kanskje virket litt "teit" i starten. Så mitt råd er å gi det en sjanse!
Vis hele sitatet...
vel takk, kom meg inn på rent kampparti så slapp unna alt.. helt til forsvaret tok meg å gjorde meg lat og halvfeit. skulle kunne sendt krav om erstatning!!
Kjenner noen som trener Systema på Teie. Veit ikke om det er for hvem som helst tho