Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Bør det norske flagget endres i forhold til religiøse symboler?
ja 67 16,11%
nei 349 83,89%
Stemmegivere: 416. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  76 8821
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Az0g Vis innlegg
Bare jeg som ikke ser et snev av logikk her?
Vis hele sitatet...
Det er vanskelig å vite forskjellen på en ateist og en nazist.
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Jeg lurer på hvorfor nesten 20% av stemmere i denne tråden er stokk dumme og ikke eier selvrespekt eller landsglede?
Vis hele sitatet...
Tendensiøst utenomsnakk fra din side. Så siden jeg svarte ja på den ledende pollen så er jeg stokk dum, eier ikke selvrespekt eller landsglede? Eskluderer det at jeg mener religiøse symboler er en uting at jeg har selvrespekt f.eks.?
Hva blir i så fall det neste? Skal plusstegn bli forbudt i matte, fordi det kan bli assosiert med religiøse symboler?
Nå er det ikke noe som ligner eller kan bli tolket som et kors, men det er faktisk et kors.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Hvor kom hijab og burkaene inn i bildet her? Hva har det med flagget å gjøre?

Jeg blir støtt av påskeharen, scientologer og rullekebab. Men det er fortsatt ikke relevant med denne diskusjonen!
Vis hele sitatet...
Er ikke hijabene og burkaene ett religiøst plagg da? Ulikt scientologer, påskeharen og rullekebab.

Visst de skal endre flagget, da må de vell kvitte seg med alle religiøse symboler i Norge og Europa?
Tok meg friheten til å lage nytt flagg ut i fra hva som er skrevet her
Riksvåpenet er med, de samme fargene er meg, men ikke noen religiøse symboler
http://img541.imageshack.us/img541/9744/nyttflagg.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Feedback?
Sist endret av Revbatim; 12. juni 2010 kl. 19:46.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg foretrekker det gamle. Dessuten er det noe som minner mistenkelig om et kors på toppen..
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Tok meg friheten til å lage nytt flagg ut i fra hva som er skrevet her
Riksvåpenet er med, de samme fargene er meg, men ikke
Vis hele sitatet...
Religiøst symbol i riksvåpenet. Om noe så gjør det symbolikken verre da vi her har løven som går kongens ærend med øks i hånden og kors på kongekronen.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vis hele sitatet...
For min del blir det litt i drøyeste laget å presse en løve med øks inn i det norske flagget. Løver er ikke drapsmaskiner på fire ben, men snarere et relativt rolig dyr som spiser for å overleve og ikke kaster matrester. Det å insinuere at løver er agressive og morderiske av natur blir feil i mine øyne, spessielt når løven ikke har mulighet til å tale for sin sak.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jevlig stress for 1 klassinger å tegne flagget da!
#Offisielt Trønder
Sitat av ConBtz Vis innlegg
siden flagget vi bruker i dag kom ved en tilfeldighet av at en unge malte en blå stripe i det danske da vi enda var i union med dem, kan vi egentlig bare vinkle det dithen, at det ikke er noe kors i det norske flagg. Blåfargen som politisk farge betyr frihet, så flagget symboliserer på en måte frihet fra danskestyret vi var under.

Da er dilemmaet løst og vi kan beholde flagget samme hvor mye EU-domstolen vil sutre i fremtiden, om den vil gjøre det.
Vis hele sitatet...
Enig!

Unødvendig av aviser og media og ta opp dette...

Hva er poenget?

Vi har hatt flagget siden 1814, nesten 200 hundre år etterpå skal vi ta opp at vi ikke kan ha et kors ?!??! =Idiotisk...
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
For alle uinformerte nasjonalister: Flagget vi har i dag ble tatt i bruk i 1821.
#Offisielt Trønder
takk for retting bra at noen passer på
seimannen's Avatar
Trådstarter
ble det rene norske flagget tatt i bruk i 1821, eller var det med sildesalaten?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Det er ingen som hindrer deg i å se etter sjøl: http://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_flag
Sitat av NidarSverre Vis innlegg
Jeg lurer på hvorfor du er stokk dum og ikke eier selvrespekt eller landsglede?
protip: jeg tror du bør skifte avataret ditt, litt kvikt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har ikke du Norges flagg som avatar da? patriot... Det er så jævlig ille at du kan tro at jeg ikke liger Norge fordi jeg har en SS skalle som avatar...

Sitat av Kanoner Vis innlegg
Tendensiøst utenomsnakk fra din side. Så siden jeg svarte ja på den ledende pollen så er jeg stokk dum, eier ikke selvrespekt eller landsglede? Eskluderer det at jeg mener religiøse symboler er en uting at jeg har selvrespekt f.eks.?
Vis hele sitatet...
Norges flagg har inegnting med kristendommen og gjøre. Korset er et symbol som ble brukt mye før kristendommen
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Norges flagg har inegnting med kristendommen og gjøre. Korset er et symbol som ble brukt mye før kristendommen
Vis hele sitatet...
Tull. Korsene i de skandinaviske flaggene ble tatt opp i designet fordi de hadde noe med kristendommen å gjøre - ikke fordi de kanskje kunne hatt spor av seg andre plasser òg. Korset er i flagget pga. den innflytelsen kristendommen hadde på de som valgte at flagget skulle være slik. At du tenker deg at man kunne finne kors-symboler andre plasser som ikke hadde noe med kristendommen å gjøre forandrer ikke at disse flaggene fikk sitt opphav som resultat av kristen innflytelse på dette symbolet. Den suverent gjengse oppfatningen i dag er også at korset er et kristent symbol og ikke fra noe annet.
Sist endret av Kinseek; 13. juni 2010 kl. 16:22.
Norge kommer aldri til å gjøre noe så kontroversielt, ikke før andre land har gjort det før dem
den blå streken i danske flagget skal vi ha

skifte flagg vil føre til norges undergang og anarki, lenge leve kongen

nei.. jeg tror ikke det er mulig, nordmenn er vell stolte av sitt flagg med eller uten religion? rødt hvit og blått !
Sitat av Z0|\/|B1E Vis innlegg
den blå streken i danske flagget skal vi ha

skifte flagg vil føre til norges undergang og anarki, lenge leve kongen

nei.. jeg tror ikke det er mulig, nordmenn er vell stolte av sitt flagg med eller uten religion? rødt hvit og blått !
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sett en blå strek i det danske flagget før..!?

føkk kongen og lenge leve anarkisme

Jeg er ikke stolt av et flagg! Jeg er heller stolt av folket i Norge, ikke et tøysplagg med farger...
Har aldreg tenkt på det, så kvifor skal eg bry meg no?
Det norske flagget er en dyp del av den norske kulturarven. Skal vi ofre den når mange så tappert kjemper for innvandreres rett til å beholde sin kulturarv?
Sitat av Drachir Vis innlegg
Det norske flagget er en dyp del av den norske kulturarven. Skal vi ofre den når mange så tappert kjemper for innvandreres rett til å beholde sin kulturarv?
Vis hele sitatet...
Helt ærlig, jeg skjønner faktisk ikke hvordan innvandrere faktisk kommer inn i denne debatten. Faen, dette starta jo i Italia.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Helt ærlig, jeg skjønner faktisk ikke hvordan innvandrere faktisk kommer inn i denne debatten. Faen, dette starta jo i Italia.
Vis hele sitatet...
Dersom vi skal trekke linjer tilbake til hvordan debatten startet, var jo det ved at en mor reagerte på at hennes datter skulle eksponeres for et krusifiks som hengte i klasserommet i Italia. Relevanse til det norske flagget?

Poenget mitt var bare at en ofte skal ha en enorm respekt ovenfor innvandreres kulturarv, og jeg mener derfor at nordmenn burde tenke litt mer på hvordan de behandler sin egen kulturarv. Innvandrere har ingen direkte innblanding i saken, og mitt innlegg var ikke på noen måte ment som en innblanding av innvandrere i denne debatten. Om jeg formulerte meg på en måte som kunne lett misforstås, beklager jeg.

Jeg mener at det norske flagget er en viktig del av vår kulturarv, og at det derfor er noe som er verneverdig. Helt ærlig så gir jeg langt f i det juridiske flisespikkeriet som måtte oppstå rundt korsets tilstedeværelse i det norske flagget. Om folk virkelig blir støtt av dette flagget, så lukk øynene når du ser det. En kan virkelig ikke forvente at et helt land skal fornekte sin kulturelle arv pga slike juridiske nøyanser.
Sitat av Tommen_ Vis innlegg
ser ikke helt problemet til ateistene her.

kan de ikke bare henge flagget opp ned, så får de symbolisert hakekorset sitt?
Vis hele sitatet...
Det er tydelig at du ikke helt vet hva du sier her. Et kors snudd opp ned, som i dine øyne sikkert er satanistisk, er ikke det samme som nazistenes hakekors - eller en hinduistisk svastika om du vil.

Om du snur korset opp ned får du et peterskors, som din venn jesus (mtp signaturen din) burde ha fortalt deg om. F.eks. innen katolisisme brukes peterskorset som et tegn på kristen ydmykhet.
Er det derimot satanistiske hensikter med det snudde korset vil dette ha fint lite med ateister og gjøre, da satanismen er skapt av jødedommen, og ateister ikke tror. Satanister er religiøse, ateister er ikke.

Om du skal vise så klart at du er troende, kan du i alle fall skaffe informasjon om hva du tror på! Du kan jo starte med å lese om korsfestelsen til Peter
Sist endret av Zepur; 17. juni 2010 kl. 02:23.
Om jeg skal si mitt, så må det være at folk må slutte å lese Vg.
Har helt mistet respekten for nettavisen Vg. En ting er å bruke en fengende overskrift som virkemiddel, men å bruke propaganda og ting som de ikke kan støtte opp i følgende artikkel er LATTERLIG!
Dette er noe de bevisst gjør for å få mest mulig "klikk" inne på internett siden deres, slik at de fortsatt kan få masse gode reklamekontrakter. Ikke la dem tjene penger på slikt tull, få dem heller til å ansette gode journalister som kan skrive.
Jeg var så uheldig en gang å gikk inn på en artikkel etter å ha lest nok en slik sjokkerende overskrift, det viste seg imiddlertid at overskriften knapt hadde noe med artikkelen å gjøre.
En typisk vg overskift ville være "Pølser dreper deg".
Og etter kommer artikkelen om at en labratorie mus døde da den skulle spise 10 hele pølser som et forsøk på om man kunne dø av overspising. Likevell er overskriften "pølser dreper deg"...
Dette var bare et eksempel