Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 947
Til tider kan jeg bli ganske aggressiv i fylla (tar meg fort nær av ting, liker å skape litt bråk og styr), dette er noe jeg selvsagt vil få bort og ut av livet mitt. Jeg drikker ikke så altfor ofte, og det pleier ikke å skje hver gang, men det skjer minst 1 av 3 ganger jeg er på fylla. (For det første vil jeg ikke få kompisene mine i masse bråk, for det andre er det flaut å starte bråk og sist, men ikke minst; jeg vil ikke våkne helt uviten en søndag at jeg har knust tenna til en stakkars fyr ei heller at jeg våkner på sykehus med brukket nese.) Jeg reagerer på sprit og har nå begynt å innse at alkohol med over 40% ikke er bra for meg, er ikke noen stor fan av cider og øl da dette gjør meg trøtt og sliten veldig fort, vin er helt ok, men jeg blir også noe sliten og trøtt av det

Det jeg har begynt å fundere over er om jeg skal prøve ut noen (milde!) stoffer som gjør meg glad og happy samt at jeg kan snakke/flørte "normalt" med jenter. Hvis dere har noen tips til en newbie innenfor rusmidler vil jeg gjerne høre hva dere anbefaller :-)

Når jeg mener milde stoffer er selvsagt extasy, cokain utelukket.

Hvis noen har det samme problemet som meg, men har "lært" seg eller veit hvordan man unnviker å bli aggressiv tar jeg gjerne imot tips, men jeg vil helst ikke se noen moralprekener da jeg overhode ikke er meg selv når dette skjer. Og ja, jeg veit hvor irriterende og kjipt det er med slike folk.

Thanks!

En liten edit her!

Jeg trenger selvsagt ikke bli gira eller helt hyper, rolig og avslappet går like greit så lenge jeg kan le og ha det gøy.
Jeg vet at du spør om alternative rusmidler, men jeg må bare si det opplagte: Hvis du ikke tåler å drikke sprit får du la være. Særlig hvis du knuser tennene på folk i fylla.

Jeg har sett tendensene hos meg selv når jeg får i meg tequila (gjelder sikkert annen sprit også), og holder meg unna dette. Det er lite vits å sette andre i fare bare fordi jeg skal ha det gøy i fylla.

Du får fortsette å eksperimentere med forskjellige viner. Det er jo så mange å velge mellom. Champagne er vist også gøy å bli full på uten at man blir voldelig.
Drikk sprit på rundt 20-25% ?

Funker fint det eller så kanskje du burde vende deg til å drikke mer øl.

Ikke sikker på om dette funker på deg men. Før du drar ut spis noe god mat , slapp av og hygg deg blir en del roligere da og tenker ikke bare " skal bliii sååå drita idag! " men blir mer avslappet vet ikke om du tenker slik men generelt sett trur eg dette vil fungere bra

Og hvis du blir fort trøtt og lei av øl
så ta en battery eller redbull innimellom men ikke for mye. Bare slik at du kvikner til.
@Kanoner

Har drukket champis et par ganger uten at jeg husker hvordan jeg reagerte, men skal utforske det litt mer :-)
Har ikke slått ut tenna på noen og kommer aldri til å gjøre det i fylla da jeg endelig innser problemet mitt og skjønner at mine siste dråper av sterkere sprit har blitt drukket.

Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Drikk sprit på rundt 20-25% ?

Funker fint det eller så kanskje du burde vende deg til å drikke mer øl.

Ikke sikker på om dette funker på deg men. Før du drar ut spis noe god mat , slapp av og hygg deg blir en del roligere da og tenker ikke bare " skal bliii sååå drita idag! " men blir mer avslappet vet ikke om du tenker slik men generelt sett trur eg dette vil fungere bra

Og hvis du blir fort trøtt og lei av øl
så ta en battery eller redbull innimellom men ikke for mye. Bare slik at du kvikner til.
Vis hele sitatet...
Ja, skal sjekke ut litt forskjellig sprit på rundt 20-25%.

Akkurat slik jeg tenker.

Battery og red bull er noe jeg skal prøve "kombinert" med øl/cider.


Men jeg er ikke så utrolig fan av alkohol egentlig da jeg generelt ikke har så fantastiske opplevelser med det (aggressivitet, kvalme, sløvhet etc.), derfor er jeg interessert i å teste ut noe annet som er av mild kaliber. Hvis dere har noen anbefallinger er det bare å skrive det ned! Dette blir kun aktuelt en gang i blandt (når jeg er på "fylla") og jeg vet at jeg er en sterk person som holder meg til en gang i blandt (så noen moralpreken her trengs ikke).

Anyway, takk for svar!
Noen valium og masse redbull.
Men vis du vill kunne drikke igjen bør du ordne opp litt i livet ditt, jeg blei også aggresiv en peroide når jeg drakk, dette var grunnet at jeg hadde det litt dårlig i den perioden.
Sist endret av 4858fkggjf; 5. januar 2010 kl. 08:32.
Jeg har hatt samme problemet selv, var bestandig i bråk. og jeg veit at det ikke er så lett som folk sier å bare gi faen i å bråke. er det sånn man reagerer er det sånn man reagerer. om du røyker hasj blir du litt slapp og føler at ting er chill. men får også mye lattis. røyker du grønt/weed så blir ALT chill, ting er morro men du blir ikke slapp og sliten. om du kjøper lit pol sprit. og drikker 3-5 drammer og røyker en joint (Røyk joint for da får du ikke nikotin sjokket som fort får deg til å spy om du er full fra før) ( du kan røyke bong når du er edru) jointblir man ikke så altfor fjern av men får en mere våken rus så anbefaler å prøve detta funka for meg ivertfall:P
Det er svært få andre rusmidler som egner seg som en erstatning for alkohol. MDMA og GHB kan fungere på utesteder og fester hvor andre drikker alkohol, men stoffene må da doseres fornuftig, akkurat som du bør gjøre med alkohol, om du velger å bruke dette. Jeg vil imidlertid på ingen måte anbefale deg å bruke MDMA, GHB eller andre ulovlige rusmidler.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Ja, skal sjekke ut litt forskjellig sprit på rundt 20-25%.
Vis hele sitatet...
Om man drikker sprit med 20%, 40% eller 96% alkohol, har ingen betydning. Det som betyr noe er den totale mengden alkohol du inntar, samt hvor raskt du inntar den. Hvis du har problemer med at du blir voldelig i fylla, så ikke drikk, eller drikk mindre og saktere.
Sist endret av felix_poker; 5. januar 2010 kl. 10:39.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det er svært få andre rusmidler som egner seg som en erstatning for alkohol. MDMA og GHB kan fungere på utesteder og fester hvor andre drikker alkohol, men stoffene må da doseres fornuftig, akkurat som du bør gjøre med alkohol, om du velger å bruke dette. Jeg vil imidlertid på ingen måte anbefale deg å bruke MDMA, GHB eller andre ulovlige rusmidler.


Om man drikker sprit med 20%, 40% eller 96% alkohol, har ingen betydning. Det som betyr noe er den totale mengden alkohol du inntar, samt hvor raskt du inntar den. Hvis du har problemer med at du blir voldelig i fylla, så ikke drikk, eller drikk mindre og saktere.
Vis hele sitatet...
Er enig i det du sier, men 40% vil selvsagt kicke hardere og raskere enn det 20% vil gjøre hvis en drikker like mye - like fort. For meg var det ingen "konkurranse" å drikke mest, men fortest (- når det kom til sprit, hadde vel noe med at jeg ikke akkurat digget smaken så jeg vil få det ned fortest mulig) så jeg måtte nok ha gått noen runder i meg selv der hvis jeg ikke hadde kuttet 40%.

Hehe ja, hadde det bare vært så enkelt, men det var dessverre ikke det når man satt der med gutta og vodkaen kom opp på bordet (vi hadde mange runder etter noen fylleturer om dette, men det var dessverre altfor lett å glemme når vi først var igang...). Er dog veldig glad for at jeg endelig har innsett og bestemt meg for å kutte ut sprit med 40%+.

Skal dra på polet å sjekke ut litt, gir en update her hvis jeg finner noe jeg trives med.

Uansett takk for tips alle sammen!