Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1140
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
hallo og gratulerer med frigjøringsdagen

Jeg har skolepc og fant ut at jeg skulle prøve ubuntu for første gang.
innstalasjonen gikk smertefritt etter å ha brukt daemontools, men kommer ikke inn på internett.

noen som vet hvor jeg kan laste ned drivere?
søkt litt på google men fant ikke noe resultater(søkte sikkert på feil ord men).

er Dell trådløst 1490 tobånds WLAN mini-kort hvis det er til noen hjelp
I like turtles
Alfonzor's Avatar
http://www.linuxforums.org/forum/red...ss-driver.html

For wireless in linux you use ndiswrapper install ndiswrapper
Vis hele sitatet...
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Har du sjekket under System -> Administration -> Hardware Drivers?
Der finner du drivere som ikke er aktivert som standard fordi de ikke er fri programvare. Om du finner den der, så sparer du deg for mye unødvendig knoting.
Dell 1490 har Broadcom 4311-brikkesett som nå har fått ypperlig driverstøtte med b43-driveren, så det er absolutt null poeng i å bruke ndiswrapper.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
ndiswrapper bør være absolutt sise løsning. Dette fordi ndiswrapper gir en langt langt dårligere ytelse enn native drivere, og ofte mye dårligere rekkevidde.
Som sagt, sjekk det jeg skrev ovenfor, skal nesten garantere at du finner driveren din der
En annen fordel ved å innstallere driveren som nevnt ovenfor, er at den alltid er oppdatert.
Bruker du ndiswrapper risikerer du at en update ødelegger kompatibiliteten med driveren.
Jeg merket det selv :P hver eneste gang jeg har innstaler ubuntu det siste året, har jeg måtte knote for å finne driver til mitt wlan kort. Men sist gang jeg formaterte (2 uker siden), så dukker driveren automatisk etter at jeg har kjørt inn alle oppdateringene.
Hiver meg på denne tråden , nettop installert ubuntu jeg også..
Har et nvidia GTX 285 som det ikke er drivere til tydeligvis..
Hva bør jeg gjøre for og få iallefall 1920x1080 ?
Sitter med 1280x800 16:9.
Syncmaster 23"
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Trådstarter
har du skjekket samme som de ba meg om?
hard ware ellns?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg har nesten samme problem. Da jeg installerte ubuntu så funket det trådløse nettverkskortet mitt med en gang. Men det virker som om driveren som ligger inne ikke funker helt optimalt med kortet siden jeg får så veldig svakt signal.

Hvis jeg går inn på System -> Administration -> Hardware Drivers, så finner jeg bare drivere for skjermkortet mitt.

Nettverkskortet er integrert i hovedkortet. Et Asus hovedkort.
Vil bare legge til at det er et Asus M2N32-SLI Deluxe Hovedkort jeg har.
Jeg har fikset dette med ndiswrapper. Var ikke en enkel sak, håper dette er et historisk problem om noen år...

Søk på nettverkskortet på google, og finn oppskrift. Det pleier finnes.
Sist endret av Helga; 23. mai 2009 kl. 17:53.
ok. Jeg har søkt en del, men finner ikke noe serlig om det. Har også prøvd å få hjelp på det ofisielle Ubuntu forumet, men det virker som om ingen har noe serlig å skrive om det.

Kan poste noe info her, kansje det er noen som skjønner det:

Kode

sudo lshw -class network

*-network:0
description: Wireless interface
physical id: 1
logical name: wlan0
serial: 00:15:af:3e:c1:bd
capabilities: ethernet physical wireless
configuration: broadcast=yes ip=10.0.0.2 multicast=yes wireless=IEEE 802.11bg
*-network:1 DISABLED
description: Ethernet interface
physical id: 2
logical name: pan0
serial: ce:c0:6f:95:74:41
capabilities: ethernet physical
configuration: broadcast=yes driver=bridge driverversion=2.3 firmware=N/A link=yes multicast=yes
Jeg trodde ikke nDiswrapper funket, så lenge man ikke hadde windows på pcn fra før av jeg.. Får se om jeg skjønner noe av det da.

Edit: Glemte å nevne navnet på nettverkskortet; WiFi-AP Solo 802.11g.
Sist endret av Zohan; 24. mai 2009 kl. 21:30.
Jeg tror jeg har klart å få installert ndiswrapper nå. Men er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal få installert den driveren jeg trenger? Jeg har driveren å alt på pcen nå. Må bare vite hvordan jeg får installert den via ndiswrapper.