Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1141
Om en person røyker kokain, faller over, mister bevisstheten, og det renner store mengder blod ut av munnen til personen.


Hva er da årsaken?
Jeg ville antatt kokain
Tenker du på farmakologien rundt det? At hvordan kan man snuble/miste bevisstheten av å røyke kokain

113(?)
Sist endret av IneartheDx; 1 uke siden kl. 21:31.
Sitat av UngOgDumN Vis innlegg
Om en person røyker kokain, faller over, mister bevisstheten, og det renner store mengder blod ut av munnen til personen.


Hva er da årsaken?
Vis hele sitatet...
Om noen ligger bevistløs på gulvet ditt nå så håper jeg ikke det er her på freakforum du henvender deg først
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg ville antatt kokain
Vis hele sitatet...
No shit.

Sitat av Opponent Vis innlegg
Om noen ligger bevistløs på gulvet ditt nå så håper jeg ikke det er her på freakforum du henvender deg først
Vis hele sitatet...
Nei, men var vitne til dette.



Og lurer på hva som medførte dette, innvendig. Epilepsianfall hvor noen biter tungen? Eller innvendig blødning?
Mulig hjerneblødning etter for stort inntak?
Farge på blodet?
Klart å bite seg i kjeven/tunga? Evt løsnet en tann mere usannsynlig det ofc
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Mulig hjerneblødning etter for stort inntak?
Vis hele sitatet...
Men blør man store mengder ut av munnen da?

Sitat av Bustusen Vis innlegg
Farge på blodet?
Vis hele sitatet...
Altså blodet var mørkt, det så ikke utvannet ut, og det var snakk om flere hundre milliliter blod.

Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Klart å bite seg i kjeven/tunga? Evt løsnet en tann mere usannsynlig det ofc
Vis hele sitatet...
Det er det jeg tenker, bet av seg tungen etter epilepsianfall.


Men kan det ha vært aneurisme? Hvor et blodåre eller arterie har rett og slett sprukket grunnet for høyt blodtrykk?



Skal ikke gå i mer detaljer. Men tror ikke vedkommende overlevde, jeg ringte 113 og forlot stedet, og etterlot dem andre til å hjelpe. Siste jeg hørte var "She fucking died".
Liten neseblødning pga kokain, blodet siver bak svelg/magesekk. For mye blod i magesekken fororsaker blodtrykksfall og hen mister bevissthet. Lukkemuskulatur åpner seg -> blod ut av munnen.

Det er best case. Worst case er en rupturert aneurisme. (kokain kan forårsake ruptur)
Sist endret av Cheese; 1 uke siden kl. 06:50.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Hvor mye er mye?
Flere hundre milliliter?
Er du sikker her?... forsøkt å søle 1dl solbærsaft utover og se hvor MYE det ser ut til å være?
Når du snakker mørkt, mener du svart-mørkt eller bare "vanlig" mørkt blod.

Utposninger på aorta langs spiserøret er ikke vanlig hos de som misbruker kokain, men vanlig hos de i sene stadier av alkoholisme.
Kan nok evt. være snakk om et blødende magesår eller annen type blødning i øvre del av mage/spiserør, særlig hvis blodet var veldig mørkt da blodet ser slik ut etter å ha vært i kontakt med mageyre.
Ellers han har bare bitt seg i tunge/leppe/slått nesa.
Inntak av kokakin fører til raskt økning i blodtrykk og puls og kan føre til enten veldig høy eller veldig lav puls, sistnevnte vil kunne føre til besvimelse grunnet for lite perfusjonstrykk (manglende oksygenering av hjernen).
Men altfor få detaljer her til å kunne gi noe endelig svar.
Sist endret av Bill_Gates; 1 uke siden kl. 21:39.