Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  98 8956
Greit, en ny cc-flaske som sampling skal du rettferdig få, men hvorfor i all verden skal du gaule etter erstatning? Og hvorfor i all verden skal CC gidde å gi ut en kasse brus for en liten plastforsegling ekstra i flaska, det tjener de ingenting på, ikke rykte eller penger.
Sitat av droopi
Greit, en ny cc-flaske som sampling skal du rettferdig få, men hvorfor i all verden skal du gaule etter erstatning? Og hvorfor i all verden skal CC gidde å gi ut en kasse brus for en liten plastforsegling ekstra i flaska, det tjener de ingenting på, ikke rykte eller penger.
Vis hele sitatet...
De tjener faktisk penger på at kundene er fornøyde, de er avhengig av det. Coca Cola tjener også på en måte penger på dette, fornøyde kunder = profit.
Den ekstra plastforseglingen i flasken, kan gjøre rimelig skade om personen som drikker colaen ikke har lugget merke til den.
Sist endret av Spelly; 23. april 2008 kl. 00:02.
Sitat av droopi
Greit, en ny cc-flaske som sampling skal du rettferdig få, men hvorfor i all verden skal du gaule etter erstatning? Og hvorfor i all verden skal CC gidde å gi ut en kasse brus for en liten plastforsegling ekstra i flaska, det tjener de ingenting på, ikke rykte eller penger.
Vis hele sitatet...
Skjønner du ingen ting, eller? Det handler om å bygge merkevare, og er ekstremt viktig for disse store gigantene. En misfornøyd kunde forteller fort sin historie til 10 venner, og av disse vil minst 5 (avhengig av hvor ille historien er) fortelle videre til 10 venner osv. Skjer dette ofte nok får folk et negativt/dårlig syn på Cola, kanskje ikke bevist, men i underbevistheten ligger alle skrekkhistoriene på lur.
La oss se for oss at en liten 3. klassing går til butikken for å kjøpe en Cola... Og han merker ikke denne lille plast biten idet han slurper denne brune værsken i seg.... Hvis han, i verste fall, hadde dødd (eller bare skåret opp litt av halsen.....)... Hva tror dere hadde skjedd? TV, aviser, internet, ALLE (vel ikke alle) hadde visst om det! Og dermed så slutter kansje noen hundre å drikke Cola for en stund siden de nå er redde for å få en uventet overaskelse i presang fra CCC...

Som spelley sa: fornøyde kunder = profitt!

Det er slik du bygger opp et selskap... Har du fornøyde kunder, så får du gode anbefalinger i gjengjeld, noe som deretter leder til god profitt og en haug med kunder! Derfor vil CCC ha så mange fornøyde kunder som mulig!


HC
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Hvorfor stoppe med å bare kreve en kasse cola? Krev en fabrikk, og si at dine lynskarpe observasjons evner vil sikre CCC(P?) produkter som er feilfrie, barnevennlige og helt manglende på død, og dødsrelaterte symptomer.
Coca Cola er egentlig et meget vennligsinnet og gavmildt firma, så jeg ville ikke blitt forundret over at du, som plaster på dette blødende, pussbefengte sjele-såret, om noen år satt som direktør for Coca Cola Norge.

Ikke la disse desillusjonerte pessimistene få hindre deg i å fullføre ditt korstog! Kjemp Mann, KJEMP!
Sist endret av CaptainP; 23. april 2008 kl. 04:28.
Det er litt drøyt å få plastisk i drikka si :/
Trådstarter
Sitat av CaptainP
Hvorfor stoppe med å bare kreve en kasse cola? Krev en fabrikk, og si at dine lynskarpe observasjons evner vil sikre CCC(P?) produkter som er feilfrie, barnevennlige og helt manglende på død, og dødsrelaterte symptomer.
Coca Cola er egentlig et meget vennligsinnet og gavmildt firma, så jeg ville ikke blitt forundret over at du, som plaster på dette blødende, pussbefengte sjele-såret, om noen år satt som direktør for Coca Cola Norge.

Ikke la disse desillusjonerte pessimistene få hindre deg i å fullføre ditt korstog! Kjemp Mann, KJEMP!
Vis hele sitatet...
hehe, mye muligt.
men så er jeg som det meste av oss nordmen, late. Jeg vil bare ha en kasse cola som jeg ser andre folk har fått for lignende ting. Gidder ikke stresse mer
Sitat av shonny
Send den inn!

Når jeg fant et lite insekt i en rispose fra Toro (fant den etter jeg hadde helt risen i kjelen) så sendte jeg mail til Toro og klagde på dette. Jeg ble bedt om å sende inn insektet og 1 uke senere kom det en stor pakke fylt med sauser, gryteretter og alt mulig
Vis hele sitatet...
De samme skjedde med moren min når hun fant et armbånd i brownies posen dems

Da ble det mye toro suppe til middag
Sitat av rudde93
Det er litt drøyt å få plastisk i drikka si :/
Vis hele sitatet...
Vil du si det er like ille som å få drikke i plastikken sin?

Takk gud for glassflasker!

EDIT: for å være litt saklig her, for all del, klag på alt dere kan! Bedrifter har kundeservice-avdelinger av en grunn, og det er så de kan få vite problemene og få rettet opp i de!
Sist endret av ulldott; 23. april 2008 kl. 16:29.
Jeg vet det er prinsippsaker og slik, og vel og bra er det at du klager. Men kanskje du kunne prøvd med omvendt psykologi. Sagt at det ikke var så nøye med deg, men at du vil at de skal skjerpe sikkerheten, så det ikke kunne skje andre upoomerksomme mennesker. Hvis de syns synd på deg, sender de kanskje 2 kasser:O

OT: Men på en annen side, så smaker glass-cola best. der er det liten tupp, så mindre sjanse for at ting ligger oppi. Så er det jo hyggelig å lese de koselige ordene under korken
Trådstarter
Sitat av Rellativ
Jeg vet det er prinsippsaker og slik, og vel og bra er det at du klager. Men kanskje du kunne prøvd med omvendt psykologi. Sagt at det ikke var så nøye med deg, men at du vil at de skal skjerpe sikkerheten, så det ikke kunne skje andre upoomerksomme mennesker. Hvis de syns synd på deg, sender de kanskje 2 kasser:O

OT: Men på en annen side, så smaker glass-cola best. der er det liten tupp, så mindre sjanse for at ting ligger oppi. Så er det jo hyggelig å lese de koselige ordene under korken
Vis hele sitatet...
for all del, syns ikke synd på meg selv jeg. Jeg så jo plastikken oppi colaen, er sikkrt drikkelig, men for meg er det prinsippet bak hvordan den kom oppi og at det kan skje andre som nevnt tidligere spesiielt små unger.
Prøv å skriv i mailen at du såvidt unngikk å bli kvelt då! Tror nok du får mer da:P
Sitat av minigolf
Prøv å skriv i mailen at du såvidt unngikk å bli kvelt då! Tror nok du får mer da:P
Vis hele sitatet...
Jepp. Han holdt på å bli kvelt av en plast-ting oppi en flaske som er forseglet. Hater når det skjer. Er virkelig farlige de der.

Hvis han skriver det, så sier han jo samtidig at han har åpnet flasken, og da ble det plutselig veldig lite sannsynlig at han får noe som helst.
Kjøpte en cola i stad jeg også.Var noe inni den.Tror dere jeg kan få igjen en ny cola?

En slik er det i alle colaflasker
Sitat av emphi
Skjønner du ingen ting, eller? Det handler om å bygge merkevare, og er ekstremt viktig for disse store gigantene. En misfornøyd kunde forteller fort sin historie til 10 venner, og av disse vil minst 5 (avhengig av hvor ille historien er) fortelle videre til 10 venner osv. Skjer dette ofte nok får folk et negativt/dårlig syn på Cola, kanskje ikke bevist, men i underbevistheten ligger alle skrekkhistoriene på lur.
Vis hele sitatet...
Selvagt skjønner jeg poenget ditt, men du overdriver sterkt. CCnorge har taper ikke 10 kunder på slikt.. Som jeg sa først, man har absolutt rett på ny flaske, og det er viktig at de får vite at de har gjort en feil. Men noen erstatning i større grad enn dekning av tap er idiotisk av verdens største merkevare. Er det noen som ikke trenger å gjøre alle som klager tilfreds med en kasse brus, er det Cola.
Trådstarter
Sitat av minigolf
Prøv å skriv i mailen at du såvidt unngikk å bli kvelt då! Tror nok du får mer da:P
Vis hele sitatet...
så noen andre nevnte så er da forseglingen brutt om det skjer, og sier de jeg skal sende den inn er forseglingen på igjen. Jadda, da blir de jo glade !

Sitat av kjetiltheman
nå har eg lust på coca-cola
Vis hele sitatet...
ehm, ok?
Opprinnelig skrevet av : Ulldott

...like ille som å få drikke i plastikken sin?

Takk gud for glassflasker!
Vis hele sitatet...
Akkurat idet jeg leste det så tenkte jeg bare; "Ouch!!".. Hvis du skjønner hva jeg mener

Opprinnelig skrevet av kjetiltheman
nå har eg lust på coca-cola
Vis hele sitatet...
Haha, jeg bare visste at du var fra rogaland!!! Det er grasalt mange i rogaland som skrive "lust".... Oh well....
Jeg fikk en kasse med produkter (tre poser chips) fra Kraft Foods etter at jeg fant en krydret og stekt pappbit som tydeligvis hadde gått igjennom hele produksjonen og som jeg trodde var et vanlig, men rart chips. Oppdaget fort hva det var da jeg begynte å spise den tho

Regner med at du garantert får gratis cola for dette.
Trådstarter
Ok, idag fikk jeg svar fra CCC: Direkte kopi av mailen:
Hei, og takk for mail

Vi beklager at du har hatt en uheldig opplevelse med et av våre produkter.
For at vi skal kunne håndtere reklamasjonen og finne årsaken til avvik ønsker vi å få produktet inn til oss for analyse.
Flasken må merkes med ditt navn, adresse og årsak og sendes inn til oss:

Coca-Cola Drikker AS
PB 463
1471 Lørenskog

Eller du kan merke flasken som beskrevet ovenfor og levere den inn i en eller annen butikk med beskjed om at flasken skal leveres videre til Coca-Cola representanten i denne butikken.

Så fort det foreligger en analyse vil du få et svar på denne og kompensasjon.

Med vennlig hilsen
Coca-Cola forbrukerservice

Så nå får jeg sende den inn å vente på min belønning!
Analyse, er bare bullshit alt det der. De sender bare en tilgodelapp uten å se nærmere på det.

Jobbet på Ringnes før. De eneste gangene de tar sånt alvorlig er når veldig store kvanta av en viss vare er feil, der de blir nødt til å analysere henstandsprøven fra den datoen. Ellers dukker det en tilgodelapp opp uten at klagen har kommet opp i systemet.
Sist endret av Melodrama; 2. mai 2008 kl. 02:01.
Noe som skjer? Tilbake melding gutt!
Trådstarter
Sitat av inzane1891
Noe som skjer? Tilbake melding gutt!
Vis hele sitatet...
Jeg er utrolig lat, cola flasken står enda på pulten
skal nokk få sendt den før fredagen.
laaaaaaaaaaaaaaaatsekk ! jeg venter spent , fort deg
Kan du kopeier inn hva du skrev til dem?
Trådstarter
sendte inn flasken på fredag, har ikke kopi av hva jeg skrev der, men var noe lignende dette:
Hei!

Fikk meg en overraskelse på lørdags kveld da jeg kom hjem.
Tok en Cola 0.5L ut av kjøleskapet, skulle akuratt til å åpne den da jeg så en forsegling ligge å flyte oppi colaen, nå står den fortsatt uåpnet og jeg vill rett og slett klage på dette.
Tenk om jeg ikke hadde sett denne biten, kunne satt den i halsen. Ivertfall om det var en 5åring for eksempel som hadde drukket den, med mindre hals osv.
Skal jeg sende den inn til dere, evt sende et bilde?

Dette er da det jeg sendte i mailen, lengste "klagebrevet" dere noen gang har sett?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lurer på hva jeg kunne fått da jeg så et gigantisk, svart ekkelt, krypende innsekt krabbe opp fra den halvspiste hamburgeren jeg kjøpte på Hydro Texaco?
Hadde jeg ringt aviser og mattilsynet ville jo det gått pent til helvete for dem mener jeg ^^
OK, jeg og en venn, som tilsynelatende var sultne på den tiden, lagde en liten plan som kansje kan funke.... Hvis vi kjøper en vanlig pose med chips/toro ting/osv, klipper opp posen som normalt, dreper en flue/insekt og lar den ligge i posen i noen døgn.. For så å sende den inn til produsenten...Ville det funket? Hvis de spør etter kvittering så er det jo bare å si at du ikke sparte på den... Og spør de hvrfor du brukte den så mange døgn etter du hadde kjøpt den, så er det jo bare å si at du kjøpte den fordi den så interesant ut og ville prøve, men gadd ikke med en gang!

Kan det funke?!
Bra det ikke var jeg som fikk denna colaen, for jeg tar meg aldri bryet å faktisk sjekke om det er noe dritt nedi brusen, før jeg drikker
Sitat av Mr.Non-Sleep
OK, jeg og en venn, som tilsynelatende var sultne på den tiden, lagde en liten plan som kansje kan funke.... Hvis vi kjøper en vanlig pose med chips/toro ting/osv, klipper opp posen som normalt, dreper en flue/insekt og lar den ligge i posen i noen døgn.. For så å sende den inn til produsenten...Ville det funket? Hvis de spør etter kvittering så er det jo bare å si at du ikke sparte på den... Og spør de hvrfor du brukte den så mange døgn etter du hadde kjøpt den, så er det jo bare å si at du kjøpte den fordi den så interesant ut og ville prøve, men gadd ikke med en gang!

Kan det funke?!
Vis hele sitatet...
Et spørsmål: Hvorfor gidde
Blir spennende å se hva du får igjen
Confuser har visst daua ;D
Trådstarter
hehe, er her nokk jeg, enda ikke fått svar :/ venter selv i spenning
En gang fikk jeg en flue i colaen

Da fikk jeg en kasse og end beklagelse (Ble veldig happy da )
Sitat av stick dude
En gang fikk jeg en flue i colaen

Da fikk jeg en kasse og end beklagelse (Ble veldig happy da )
Vis hele sitatet...
Var den i colaen eller presterte den å fly inn mens du drakk
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Jeg klagde på noe så lite som en missforma Non-Stop og jeg fikk 3 poser tilbake + et brev der de beklagde dypt!
Får sikkert Cola Igjen!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av TheButcher
Var den i colaen eller presterte den å fly inn mens du drakk
Vis hele sitatet...
Tenk etter; hva tror du? Det er idiotisk nok å klage på for varm kaffe uten klar advarsel om det, og på at katten din eksploderte i mikrobølgeovnen, men mangel på insektsnetting på brusflasker? Den hadde du faen meg ikke klart i USA engang.
Sitat av TheButcher
Var den i colaen eller presterte den å fly inn mens du drakk
Vis hele sitatet...
Den lå å fløt i colaen stein dau
Sist endret av stick dude; 29. mai 2008 kl. 21:46.
Må si jeg er litt skuffet over hvor lang tid de har brukt på dette, enda ikke fått svar. Lurer på om de rett å slett har glemt meg!
Coca-Cola er svært opptatt av sine kunder og du kan få en del goder vist du klager. Press de kanskje med å gå til pressen.
Presse med å gå til pressen? Hvilket media er det som er interessert i at noen har fått en del av korken sin i flasken? Hadde det vært en finger eller noe annet som absolutt ikke har noe i en flaske å gjøre så kanskje.
Sitat av Mith
Presse med å gå til pressen? Hvilket media er det som er interessert i at noen har fått en del av korken sin i flasken? Hadde det vært en finger eller noe annet som absolutt ikke har noe i en flaske å gjøre så kanskje.
Vis hele sitatet...
Coca cola er ledene innen markedsføring og vil derfor prøve å unngå envær ting som kan sette dem i dårliglys.
Sitat av drazel
Coca cola er ledene innen markedsføring og vil derfor prøve å unngå envær ting som kan sette dem i dårliglys.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men hvilken avis tro du gidder bruke spalteplass på noe slik? Ingen, og det vet cola veldig godt, derfor er det bare idiotisk å forsøke å presse cola med pressen. Hvertfall hvis du ikke liker å bli sett på som en idiot.

Fikk deler av korken i flasken.
Den dingsen opp i korken lå nede i brusen. Heldigvis ble jeg oppmerksom på det før jeg åpnet flasken, men hvem vet hva som kunne skjedd. Det kunne jo smake plastikk av brusen, sier den opprørte tenåringen. Coca Cola Norge lover å se nærmere på saken, men etter det vg erfare kan feilen ha skjedd da korken ble satt på flasken og den plastikk dingsen løsnet. En annen teori går ut på at det kanskje kan ha blitt satt inn to plastikk dingser i samme kork. Ingen ble skadet under episoden.

Edit: Nok ot nå ser jeg
Sist endret av Mith; 2. juni 2008 kl. 11:48.
hehe, tror ikke jeg gidder å stresse mer med saken, men om jeg ikke har fått svar innen 2-3 uker sender jeg nok mail for å spørr hva som skjer med saken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Enda ingenting som har skjedd med saken? Var da kjedelig det da! De har sikkert bare lagt saken tilsides... Hm, skulle trodd at de i det minste skulle sende deg en tilgodelapp for noen cola'er... Hmm...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av drazel
Coca-Cola er svært opptatt av sine kunder og du kan få en del goder vist du klager. Press de kanskje med å gå til pressen.
Vis hele sitatet...

Sitat av Mith
Presse med å gå til pressen? Hvilket media er det som er interessert i at noen har fått en del av korken sin i flasken? Hadde det vært en finger eller noe annet som absolutt ikke har noe i en flaske å gjøre så kanskje.
Vis hele sitatet...

Sitat av drazel
Coca cola er ledene innen markedsføring og vil derfor prøve å unngå envær ting som kan sette dem i dårliglys.
Vis hele sitatet...

Sitat av Mith
Selvfølgelig, men hvilken avis tro du gidder bruke spalteplass på noe slik? Ingen, og det vet cola veldig godt, derfor er det bare idiotisk å forsøke å presse cola med pressen. Hvertfall hvis du ikke liker å bli sett på som en idiot.

Fikk deler av korken i flasken.
Den dingsen opp i korken lå nede i brusen. Heldigvis ble jeg oppmerksom på det før jeg åpnet flasken, men hvem vet hva som kunne skjedd. Det kunne jo smake plastikk av brusen, sier den opprørte tenåringen. Coca Cola Norge lover å se nærmere på saken, men etter det vg erfare kan feilen ha skjedd da korken ble satt på flasken og den plastikk dingsen løsnet. En annen teori går ut på at det kanskje kan ha blitt satt inn to plastikk dingser i samme kork. Ingen ble skadet under episoden.

Edit: Nok ot nå ser jeg
Vis hele sitatet...
Jeg bare måtte...

http://img372.imageshack.us/img372/1277/rbge2.th.jpghttp://img372.imageshack.us/images/thpix.gif
Sist endret av gilde; 20. oktober 2008 kl. 19:42.
Ja? Har du fått noe?;D