Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4185
Jeg sitter i en kraftig diskusjon om hva en superhelt faktisk er. Vi har allerede fastslått fellesnevnere som f.eksempel Supermann, og hans evne til å fly, være udødelig og umålbart sterk.

Dette blir på en måte ytterpunktet, så herfra daler det bare. Det finnes superhelter som tross alt ikke har de samme evnene som supermann, men de blir fortsatt kalt superhelter. Et eksempel kan være Batman. Han er stort sett en fyr som har litt slosseskills, masse spenn og et nettverk av folk som tydeligvis jobber for ham uten å fortelle det til noen. Er han en superhelt?

Hvis så - hvor langt går det an å strekke det? Er det bare å ta en katt ned fra et tre, så er man en superhelt?

Jeg synes faktisk Batman ikke er super engang. Han har ikke skills jeg ikke kan tilegne meg hvis jeg bare hadde hatt penger. (og gidda å gjøre alt redningsareide han gjør uten å få cred)

hvor på skalaen starter superheltisme?
Superhelter har superkrefter, som f.eks,udødelighet, flyving, usynlighet, etc. Derfor er ikke batman en superhelt, han er en helt.
AQUAMAN!
han kan se igjennom vegger
eller clayman tingen fra *dinosaur filmen opprinnelig fra japan*
det er bøse greier det...

skalaen starter ved att noen finner opp noen egenskaper som vi manlige mennesker
skulle ønsket vi hadde
Jeg syns man bør kunne ikle seg trikot uten å bli ledd av. Da er kriteriene nådd. Man må også ha en hemmelig identitet. Det er ikke flere kriterier, men alle evner litt utenom mannen gata er bonuser som sikrer arbeidsplass.

Kler du trikot? Liker du trikoter? Vet ingen hvem du er, dersom du kler på deg en dress og noen briller? Går du ofte med trusene utenpå buksene? Svar ja, og vi kan ønske deg velkommen til Supre Helter For En Hver Smak A/S!
Hehe, Gest.. Du er inne på noe der, men det betyr desverre at du mener at Fantomet er innenfor dørstokken. Der skilles våre meninger.
Jeg mener Fantomet og Fladdermøssmannen ikke er superhelter. De er bare helter, Batman (fladdermøssmannen) hadde forresten bare vært en ravene gal mann i trikot uten det "tool-belte" sitt.
En helt må ha "powers" for å være super...
Jeg henviser dere bare til wikipedia.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Noen superhelter er jo mer nyttig enn andre..

http://nff.bitsex.net/t/415
Er du mann nok til å kle deg i trikot og kappe, er du en superhelt!
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jeg vil si at en superhelt er en helt som er i stand til å gjøre sine heltedåder med super kvalitet
One of the good guys
2rs1's Avatar
Jack Bauer er superhelt.

Jack Bauer er super, Jack Bauer er helt. Ergo... superhelt.
Jack Bauer er superhoms. Han faller under nederst i skalaen.

Og Grantax; hvis du faktisk mener at hvem som helst med mot er en superhelt, ja - da skal jeg komme å redde deg neste gang du er i nød. For jeg er en superhelt.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Jeg føler meg som en superhelt når jeg stiller dette spørsmålet her og redder nFF fra en helt usaklig og unyttig diskusjon.:

Hva er poenget med den tråden her!?
Sitat av Maddy
Jack Bauer er superhelt.

Jack Bauer er super, Jack Bauer er helt. Ergo... superhelt.
Vis hele sitatet...
Jack Bauer er definisjonen for superhelt.
Sitat av sparco
Jeg føler meg som en superhelt når jeg stiller dette spørsmålet her og redder nFF fra en helt usaklig og unyttig diskusjon.:

Hva er poenget med den tråden her!?
Vis hele sitatet...
Tenk hvis du hadde vært i Superhelt verdenen. Kom Spider-Man svingende forbi, så sier du til han "Hva er vitsen med å gå i et glorete kostyme og maske for å gjømme identiten din, når du bare kan spørre regjeringa så ansetter de deg og betaler deg for å beskytte familien din?"
Du hadde ødelagt hele morroa, skal jeg si deg. La nå oss mindre jordnære få nyte en diskusjon som ikke omhandler åssen vedkommende opplever dop...

Superhelt: En som gjør ting vi andre kaller heltemodig fordi vi antageligvis ville dødd hadde vi feilet, mens for dem er det absolutt ikke værre enn at de kanskje dør midlertidig... Noe som skjer mer eller mindre daglig for dem.

(Venter fortsatt på at Steve Irwin skal komme tilbake fra de døde og få status som Superhelt )
Sist endret av empty_other; 24. april 2007 kl. 12:09.
Sitat av sparco
Hva er poenget med den tråden her!?
Vis hele sitatet...
Du er virkelig en superhelt. Reddet dagen min.

smud supersau, zorro. det har blitt gjort før, men er like moro hver gang.

Jeg er forresten dypt uenig med de som påstår Jack Bauer og lignende dødelige tapere er superhelter. De er fakrisk det motsatte. Tapere.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av lefsegokk
Du er virkelig en superhelt. Reddet dagen min.

smud supersau, zorro. det har blitt gjort før, men er like moro hver gang.

Jeg er forresten dypt uenig med de som påstår Jack Bauer og lignende dødelige tapere er superhelter. De er fakrisk det motsatte. Tapere.
Vis hele sitatet...
Åiåiåi.. attitude!
Sitat av lefsegokk
Og Grantax; hvis du faktisk mener at hvem som helst med mot er en superhelt, ja - da skal jeg komme å redde deg neste gang du er i nød. For jeg er en superhelt.
Vis hele sitatet...
Er du fiksjonell?
Dessuten skrev ikke jeg artikkelen.
jammen omg da. En superhelt er en person som kan gjøre noe unaturlig, som å se igjennom vegger, eller fly, eller løfte 50 tonn med en hånd.

Så har vi nubs som kler seg i fancy drakter og har mekka sine egne våpen, som fantomet. han er ikke en suparhelt. han er wannabe. Harre (bergenser)
superhelter er for meg tegneserie- og filmkarakterer som kan fullføre redningsoppdrag og stoppe skurker gang på gang uten å dø. for superhelter dør aldri (kom med unntakene!1), og hvis de dør, så var de aldri superhelt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
www.ronressurs.no er en ekte superhelt!!!
Jeg vil si det så enkelt som dette:

En helt er en person som gjør en heltedåd. En superhelt må da være en person som gjør gjentatte heltedåder over lengere tid.

Om han har trikot eller ikke er helt uvesentlig; se på Hulken, som kun blir grønn og svær. Er det noen som påstår at han ikke er en superhelt?
Vet ingenting
Sitat av Stormen
Jeg vil si det så enkelt som dette:

En helt er en person som gjør en heltedåd. En superhelt må da være en person som gjør gjentatte heltedåder over lengere tid.

Om han har trikot eller ikke er helt uvesentlig; se på Hulken, som kun blir grønn og svær. Er det noen som påstår at han ikke er en superhelt?
Vis hele sitatet...
Hulken er jo da på en måte evil? Klikker jo totalt for han.
Han redder jo ingen utnom dama da, men det er en annen historie. Ellers ødelegger han tankser, hus, veier o.l
Han er ikke en direkte superhelt. Superhelter er gode.
Sist endret av margido; 7. mai 2007 kl. 15:17.
Hulken er supersvær og supersterk. Supergrønn når jeg tenker meg om også. Men superhelt er han ikke i mine øyne. Han er jo bad-guyen? =)
Hehe... Det er nok bare dere som er historie-løse! Hulken er riktignok (ganske) slem i Hulken-filmen fra 2003, men før dette hadde Hulken bl.a. et langt og godt liv på TV; hvor han kjempet mot narkopushere, mafiabosser og mordere. Hulken er så superhelt som det går ann å bli; men filmen fra 2003 tok bare for seg de mørke sidene hans..

Hadde dere fortalt meg at Hulken var ond når jeg var 10 år, så hadde jeg gitt dere juling bak skolen ;-)

Background på Hulken TV-serie: http://www.bryanshulkpage.com/Episod...on1/index.html
Sist endret av Stormen; 7. mai 2007 kl. 21:12.
For å være en superhelt må man ha en superkraft. Batman er ingen superhelt i og med at han ikke har noen overnaturlige krefter, han er en helt. Å bli en superhelt er for vanlige mennesker uoppnåelig, med unntak av bruk av ymse metoder som f.eks. genmanipulasjon og mutasjon.

Edit: Med dette mener jeg ikke at det er noe dårligere å være en helt enn å være en superhelt. Det vil faktisk være en bedre prestasjon å være en helt, siden du hele tiden må tilstrebe å bli bedre og unngå å dø, mens superheltene bare læxer seg gjennom alt som skjer.
Sist endret av DryYouTear; 7. mai 2007 kl. 21:40.
Sitat av Itchy
Vis hele sitatet...
Blasphemy! Alle vet at dette er verdens beste superhelt.
Sitat av tull
for superhelter dør aldri (kom med unntakene!)
Vis hele sitatet...

Supermann har jo dødd. Men så kom han tilbake.
Sist endret av xtapolapocetl; 7. mai 2007 kl. 21:49.
Stormen, jeg tror deg. =) Det er bare for lenge siden jeg har sett hulken nå, så det eneste som ligger friskt i minnet er den slemme grønne datamanipulerte hulken. Den gode gamle i 8 fps type tegneserie var vel noe helt annet =)
Fra answers: "A figure, especially in a comic strip or cartoon, endowed with superhuman powers and usually portrayed as fighting evil or crime."