Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1933
Har et par spm ang. dette.
Har blitt endel røyking på meg de siste 4 mnd, og jeg har før det også sletet littegrann med angst. Ikke sosial eller noe sånt, bare at det "knytter seg i magen" forsåvidt ofte uten noe særlig grunn. Om dagen har jeg kuttet ned betydelig, og rører det knapt i helger og flotte solfylte dager

Noen som har noen visdomsord til meg for å "fikse" eller gjøre dette bedre? Cipralex o.l. er utelukket, forventer kun gode og seriøse replies, særlig fra våre kjære moderatorer

Min kjære mor sliter/slet _mye_ med angst, og går på heavy medisiner..
noen sammenheng?


P.S. Beklager hvis denne egentlig skulle postes i den store cannabis-tråden, men ønsker så mange tips og kloke ord som mulig for å gjøre situasjonen min bedre.



To all smokers out there, always pass the joint to the left, cause the right way is wrong, og på forhåndtakk

F
Sist endret av battlecaT; 2. mai 2008 kl. 02:25.
Jeg ville kanskje satset på profesjonell hjelp
jeg ville sluttet helt med cannabis, om man har angst fra før av kan jeg love deg at weed gjør det verre.
kommer litt ann på hvor mye angst du er villig til å leve med egentlig.
Hmm, skjønner. Er ikke så ille på en måte, men kutte ned dratisk på weeden, ja.
Don't get me wrong, bare lurte på om noen visste om et par ok kjerringråd man kan følge

Men bare lurte på en ting til, hvordan kan man vite om det er "depresjontendenser" jeg føler? Altså, kanskje jeg er bare gira og har lyst til å være overalt på samme tid om dagen siden jeg kom hjem fra 7 mnds opphold i USA nettopp, heh. Høres kanskje sykt teit ut, men kanskje jeg ikke "vet" hva depresjon er, sånn stikk motsatt av (tapre) DonVito eller xtapolapocetl for de som har lest mye her..

Men da igjen, den følesen jeg føler er mer eller mindre ubehagelig har kommet og gått litt i kanskje et par år nå


Men når alt kommer til alt anser jeg meg selv som 98% frisk, sunn, norsk ungdom! (som allikevel også har vært borte på diverse (men liksom ikke alt man får tak i) substanser alt fra Cubensis til salvia..)


Håper dette hjelper for folk som vurderer å komme med innspill!
Hva slags visdomsord leter du etter egentlig? Den eneste logiske løsningen hvis du får ubehag av å røyke cannabis er jo å røyke enda mindre eller å slutte helt. Det er rimelig åpenlyst synes jeg..
Eller kanskje du bare røyker feil cannabis strain? Det finnes mange "angst-dempende" cannabis strains, men disse er fra 50% til 100% Sativa, og disse strainene dyrkes sjeldent til aldri. Grunnet lang blomstringstid. Finner du den rette strainen tror jeg cannabis røyking og angst har liten sammenheng. Bortsett fra det at cannabis er ulovlig og dette kan jo gi enhver "stoner" noia.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Slutt med røykinga, kom deg ut i naturen...Gå på fjellet, overnatting i skog og mark..Det reddet meg fra angsthelvete.

Min erfaring er at C preparater mot angst, gjorde meg bare verre. Finnes så mange andre verdier i livet som teller mye mer enn nark.
ranam22: Med "nark" regner jeg med du mener en form for "stimuli", noe som kan være så enkelt som sukker. Jeg får angst av mennesker og menneskeheten. dette uten bruk av "nark".

Hvilke verdier vil du si at jeg trenger? Ikke alle spørsmål har et enkelt svar.

Battleca T: Ønsker du å slutte å røyke cannabis, eller ønsker du å finne ut om røykingen er relatert til angsten din?
Støtter pawsan og ranman på dette.

Rus kan tas med som et element i livet så lenge det ikke går utover det 'normale' liv - dvs har innvirkning på hvordan man greier å fungere i hverdagen. Det er min filosofi.

Cannabisrøyking er ikke noe for alle sjeler. Det behøver ikke å hjelpe at du lever aldri så sunt dersom du føler ubehag/angst/depresjon kun ved små doser. Rus gir oss en annen opplevelse av oss selv og verden vi befinner oss i - og det er ingenting som tilsier at dette må gå i positiv retning.
Og ja - psykologiske lidelser kan gå i arv. Men du er ikke 100% genetisk identisk med din mor - ei heller har du (eller skal du) leve livet hun har levd. Lær deg selv å kjenne og finn dine egne begrensninger. Og aksepter at du har begrensninger. Det har vi alle !

Som mentalmelt sier : det fins ikke noe ultimate word of wisdom. Det er ditt liv - og det er du som må velge.
Kjerringråd mot angst?? Tror nok ikke det er så enkelt som å legge en fleskesvor i høyre sko nei. Er du ute etter å bli kvitt angsten vil det nok være lurt for deg å vurdere å kutte røykinga helt. Oppsøk profesjonell hjelp i stede for å gå og bære på den angsten du har.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Sitat av LoveToGrow
ranam22: Med "nark" regner jeg med du mener en form for "stimuli", noe som kan være så enkelt som sukker. Jeg får angst av mennesker og menneskeheten. dette uten bruk av "nark".

Hvilke verdier vil du si at jeg trenger? Ikke alle spørsmål har et enkelt svar.

Battleca T: Ønsker du å slutte å røyke cannabis, eller ønsker du å finne ut om røykingen er relatert til angsten din?
Vis hele sitatet...
Verdier som venner&familie. Finn andre sunne interesser, dette har hjulpet meg langt på vei.

Samt at det ikke er noe særlig å se familien lide pga mine rusproblemer.
ranman, dette skjønner jeg kan funke for noen, men som du selv har sitert, ser du at dette ikke vil hjelpe meg, da mennesker, og menneskeheten som gir meg angst, inklusive venner og familie.. Så hva gjør jeg da? Jeg skulle bare poengtere at det kan hende problemet ikke bare var svart eller hvitt.

At det kan hende at angsten ikke er "nark" relatert, og at jeg syns en uten erfaring ikke burde utale seg så konsekvent, men kanskje spørre personen som dette handler om.

Noe jeg har gjort, så ser han selv om han ønsker noe videre info fra meg...

Beklager hvis du ble fornærmet på noen måte, var ikke intensjonen min..
kjenner meg 100% igjen på det du skriver battlecaT, Et tips er og slutte helt og ikke bare minke ned. Hasjen kan sitte lenge igjen i huet fordet. Og det er veldig lett og pluttselig begynne litt hyppigere. Bestem deg for en lang pause så blir det nok bra, da for du sikkert ikke lyst til og begynne igjen selv om det høres rart ut nå. 5htp hjalp vedlig på meg når jeg slutta mot depresjoner, og litt angst, de kommer ofte sammen.
Har selv angst og røyker cannabis en gang i blant. tror ikke angsten blir noe spesielt verre om man kun røyker en sjelden gang i blant som 1 gang i månden til hver 14 dag i moderate doser. Jeg anbefaler at du skaffer deg en psykolog vis det er ille så du kan bli kvitt angsten.
Jeg har å samme problet med cannabisen. Gjelder å kjenne på kroppen sin. Angrer for at jeg ikke gjorde dette selv. Etter egen erfaring virker det som angst og depresjoner, og andre forandreinger "i hjernen", ofte skjer gradvis å sakte, så det blir lett å lure seg selv, med at det ikke er cannabisen som forandrer deg.

Folk er forskjellige, det som virker ganske harmløst på enkelte kan skape helvette for andre. Skaper cannbisen mer ubehag enn tilfredstillese så bare kutt ned/ut. evnt bare røyke på fylla=)


LoveToGrow: har du nå dokumentasjon på at en strain er angst-dempende? eller er det sånn som når mange sier at salvia hjelper mot angst? Greit at det kanskje hjelper hoss enkelte, men blir litt feil å anbefale
Sist endret av surre; 4. mai 2008 kl. 04:39.
Jeg har også opplevd mildere former for angst, både i og utenfor sosiale sammenhenger. Men dette skjer dog når jeg har røyket for mye. Som nå; har røyket 5 dager i strekk, noe jeg ikke har gjort siden høstferien ifjor. Holder meg vanligvis til et par ganger i måneden. Når jeg holder meg til de få gangene i måneden blir jeg desuten god og fjern på en mye mer komfortabel måte; jeg blir filosofisk, jeg føler meg litt trippa, og jeg våkner neste dag med følelsen av å være renset. Du må bare finne den måten å ræyke på som du selv er komfortabel med; og får du angst-symptomer er det nok et tegn på at du røyker litt for mye enn det du har godt av.

Prøv deg fram. Er det ingenting som hjelper så må du bare vurdere om denne Cannabis røykingen er bra for deg i det hele tatt?
Må komme med et banebrytende innspill når det gjelder "problemene" som har oppstått i det siste; jeg fikk jo faktisk i meg E for 2-3 uker siden..... og jeg tenker, skal jeg bare vente å tenke "det er MDMAen som gjorde det" foreløpig? Var lite/ingen amfetamin i de jeg tok, så å si i følge ecstasydata.org.

Men for all del folks, la denne tråden fortsette, ser ut som det er fler enn meg som får svar på ting de lurer på!

Jeg kommer maks til å spliffe et par ganger i mnd heretter uansett
Jeg slet med det samme etter veldig mye røyking, da mener jeg veldig mye.

Jeg leste i kommentarfeltet til en artikkel som omhandlet cannabis i en nettavis om en fyr som slet med angst etter for mye hasjrøyking. Han kuttet helt ut i 4 år og det hjalp og han var så glad for at han nå kunne nyte cannabis igjen.

Så jeg tenkte jeg skulle kutte det helt ut for en stund og se om det hjalp. Jeg holdt meg unna i 3 mnd og jeg merket ingenting til angst lengre. Nå har jeg røykt i helger og til litt spesielle anledninger i over 2 mnd og har ikke merket noe av den angsten jeg hadde.

Dette gjelder selvsagt ikke alle men verdt å prøve hvis det er for mye cannabis som har framhevet angst hos deg.