Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 14279
Lurer på hvordan man forbreder ett skudd heroin ?
Og er det samme på armen hvor man setter skuddet?

Er det bare å ta litt vann på en skje, og varme opp heroinen på skjeen ?

Satt pris på svar
Nei, skal du på død og liv skyte heroin, noe jeg ikke oppfordrer til, husk for guds skyld å suge opp skuddet i sprøyta gjennom et filter. Så sant du treffer en åre (ikke pulsåre) er det det samme, sørg for å velge en lett synlig en..

Macca: Bedre at man får vite hvordan man gjør det tryggest mulig enn å bare prøve selv.

schizoman: les dette.
Vil bare si et par ting her. Vanligvis er ikke jeg den som moraliserer mest her på bruket, og dette er heller ikke ment slik. Bare et alvorsord.

Norge er et av de få landene der junkier skyter heroinen. I de fleste land holder heroinistene seg til røyking. Har du først gått fra røyking til skyting er det ingen vei tilbake. Ingen går tilbake til røyking. Dessuten har du et utall faremomenter rundt selve skuddet. Skal du på død og liv bruke heroin er det mye bedre å røyke det enn å skyte det. Edit: Jeg trenger vel ikke nevne avhengighetsfaren en gang? (Håper ikke det!)

Macca, dette er vel et åpent forum for fri diskusjon av alle rusmiddelrelaterte emner.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. september 2007 kl. 22:18.
Er bare nyskjerrig liksom.. Ute etter kunnskap.. Greit å vite hvordan liksom..

Noen som vet hva "citric acid" er ? Hadde satt pris på svar
Sitronsyre.

OK, siden det stadig kommer moraliserende innlegg her som slettes ett etter ett, kan jeg jo si et par ting om avhengighetsaspektet også.

Jeg har røyket heroin hundrevis av ganger, og aldri blitt avhengig. Jeg var utrolig heldig. Jeg og kameraten min gjorde det først en gang i måneden, så en gang i uka, og etterhvert et par-tre dager på og en eller to av. Kameraten min endte opp med å begynne å røyke sammen med en annen fyr i tillegg til meg innimellom, og gjorde det følgelig litt oftere enn meg. En dag ringte han meg og sa "nå er jeg grisehekta".

Da slutta jeg. Siden har han kommet seg ut av det, blitt hekta igjen, og sluttet igjen. Siden denne tiden har jeg gjort det for kosens skyld ca. én gang i året, og etter et par-tre år kunne også kameraten min gjøre dette. De første par gangene han prøvde (et par år etter at han sluttet) ble han sjuk og måtte avvende seg igjen. Nå kan vi røyke sammen én gang i året.

Kameraten min var også heldig. Han hadde arva ryggrad nok til å pine seg gjennom uker med intens kvalme og delirium på egenhånd for å slutte. Hadde han ikke hatt det anser jeg det som meget sannsynlig at han hadde vært på nåla i dag. For det er de færreste som klarer å holde seg til røyking i lengden så fort de har blitt hekta. Har flere gamle venner under jorden, og flere av disse var typer ingen trodde kunne ende opp der. Så vær forsiktig.

Sånn. Håper jeg fikk pakket inn moralismen nok til at dette blir stående.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. september 2007 kl. 22:41.
Har du lyst til å meddele hvordan du opplevde rusen etter heroinrøyking?
Spør forøvrig også av ren nysjerrighet. Heroin er vel kanskje det jeg kan minst om av vanlige rusmidler.
Jeg henviser til denne posten i denne ganske lange tråden om heroin.

Edit: Hm. Ser at jeg vel ikke beskrev selve rusen i det innlegget. Som jeg skrev der må heroin kombineres med annet ned-dop (hasj, alkohol, benzoer, etc) for å komme til sin rett. Jeg har stort sett kombinert det med hasj, en del ganger med benzoer i tillegg. Man blir veldig tungt stein, stein i hele kroppen, en vanvittig behagelig tunghet som ingen annen. Jeg kunne skrevet masse om hvor behagelig rusen er, men ærlig talt.
Sist endret av xtapolapocetl; 3. september 2007 kl. 01:49.
Du leste tankene mine, fint du skrev en beskrivende post
Tenkte det kunne være verdt å nevne at siden xtapolapocetl linker til og organisasjonen bak den har sterke bånd til Scientology..
Det ante jeg faktisk ikke pecado, jeg gjorde et raskt google-søk og en kjapp kvalitetsskumming før jeg postet linken. Det er meget mulig siden har bånd til scientologi, noe som i seg selv ville hindret meg i å poste linken i første omgang, hadde jeg visst det.

Men jeg har lest gjennom informasjonen på siden (dvs. undersiden ang. injeksjon), og den holder helt fint vann rent faglig, og er heller ikke moraliserende. Så i dette tilfellet lar jeg den stå uten rettelser.
Selvfølgelig! De har peiling, og alt ser ut til å holde vann rent faktamessig.

Ville bare si fra i tilfelle noen her skulle finne på å kontakte dem eller lignende. Jeg vet at det er nordmenn som reiser til klinikken deres i Danmark bl.a.
ot, men..

Gud forby. Jeg har selv slektninger som har forsvunnet i scientologenes klør i Danmark. De bor, jobber og går på skole innenfor "kirken" og ingen av oss får kontakt med dem lenger. Takk for at du gjorde meg/oss oppmerksom på det.
Fremdeles ot, men trådstarter fikk vel svaret sitt så:

Narconon er litt sånn: "du trenger ikke joine Scientology(tm) for å bli frisk, men det hjelper".

http://en.wikipedia.org/wiki/Narconon

En tidligere utgave av gatemagasinet Megafon(à la =Oslo) i Bergen hadde noen alldeles ukritiske artikler om Narconon og deres tilbud i Danmark. Tror faen ikke linken til sekten var nevnt en eneste gang, i beste fall i en bisetning. Nærmest tekstreklame hele artikkelen.
Du putter heroinen oppi en skje (ca 0.1) sammen med 2 ml vann som er i pumpa.. tar lightern unner, venter til det koker og putter oppi sitron syre til det løser seg opp. så tar du filteret på en røyk, deler det i 2 og legger det i skjea og suger opp via den. så har du alt klart.

vær så snill ikke gjør det, det fucker opp livet ditt. snakker av personlig erfarlig akkurat i dette sekundet.. det er ikke noe rus, det er bare for å få tiden til å gå. jeg har mista ALLE vennene minen pga det der, ikke gjørm det... jeg har prøvd det nå i 2 uker ca, og selvmord er veldig akutelt.

HOLD DEG UNNA FOR FAEN
Sitat av pilleknaskern
VIss du må tilsette sitronsyre for å løse opp alt, så blir det vell med litt sitronsyre med i sprøyta? Er det så lurt å sette det i blodåra da?
Vis hele sitatet...
haha, anyways så er det vel ikke noe lurt å sette i åra ell?
Sitat av pilleknaskern
VIss du må tilsette sitronsyre for å løse opp alt, så blir det vell med litt sitronsyre med i sprøyta? Er det så lurt å sette det i blodåra da?
Vis hele sitatet...
Sitronsyre er helt ufarlig, og finnes i alle sitrusfrukter. Det brukes også som konserveringsmiddel i matvarer. Det er ikke sitronsyren, men heroinen man bør bekymre seg for.
Sitronsyre finner du i bakehyllen i en vanlig matvarekolonial. Koster 10 kroner for en pose.
Ellers fikk jeg inntrykk av at de gule flaskene med sitronsaft var en bestselger i den nå nedlagte kolonialen ved Nygårdsparken i bergen...

Impetus: moralisering er ikke tillatt på dette forumet, ingen lærer noe som helst av det.
Sist endret av pecado; 4. september 2007 kl. 23:06.
Hvis du skal sette deg et skudd, pass for guds skyld for at du knipser på sprøyta og "sprøyter" ut luften i sprøyta før du setter det, ellers kan du få en meget smertefull opplevelse, om ikke døden tar deg..
Sitat av nilsern
Hvis du skal sette deg et skudd, pass for guds skyld for at du knipser på sprøyta og "sprøyter" ut luften i sprøyta før du setter det, ellers kan du få en meget smertefull opplevelse, om ikke døden tar deg..
Vis hele sitatet...
Det der er bare en gammel myte Det skal bra mye luft til for at man skal dø.

Når jeg lå på sykehuset og fikk morfin, veske etc i blodet igjennom slanger så jeg flere ganger luftbobler i slangen.
Da sa jeg med en gang ifra til sykepleiern at det var luft i røret siden jeg trudde man kunne dø av det. Hun sa at det måtte ganske så mye luft til for at man skal dø.
Sist endret av rbt; 4. september 2007 kl. 23:12.
Sitat av sinclair
Du putter heroinen oppi en skje (ca 0.1) sammen med 2 ml vann som er i pumpa.. tar lightern unner, venter til det koker og putter oppi sitron syre til det løser seg opp. så tar du filteret på en røyk, deler det i 2 og legger det i skjea og suger opp via den. så har du alt klart.

vær så snill ikke gjør det, det fucker opp livet ditt. snakker av personlig erfarlig akkurat i dette sekundet.. det er ikke noe rus, det er bare for å få tiden til å gå. jeg har mista ALLE vennene minen pga det der, ikke gjørm det... jeg har prøvd det nå i 2 uker ca, og selvmord er veldig akutelt.

HOLD DEG UNNA FOR FAEN
Vis hele sitatet...
"The Heroin is put onto the spoon with citric acid, the right amount of water will then be mixed with the Heroin and citric acid" Står på 2 sider jeg har lest om heroin nå. Er det det samme om du putter sitronsyra FØR du varmer opp mixen ?
Hvor lenge kan man egentlig bruke (skyte) heroin (dager/uker) før toleransen slår inn slik at man må ha mere bare for å bli frisk i gjen? Da tenker jeg med et forbruk på ca.kvart til havt gram per dag.
Alt fra tre dager til en ukes tid. Det er ikke noe du er hypp på å finne ut. Det er ikke tåleransen som slår inn, det er kjemisk avhengighet.
Sitat av rbt
Det der er bare en gammel myte Det skal bra mye luft til for at man skal dø.

Når jeg lå på sykehuset og fikk morfin, veske etc i blodet igjennom slanger så jeg flere ganger luftbobler i slangen.
Da sa jeg med en gang ifra til sykepleiern at det var luft i røret siden jeg trudde man kunne dø av det. Hun sa at det måtte ganske så mye luft til for at man skal dø.
Vis hele sitatet...
klart, det skal noe til før man dør, men det betyr ikke at man skal stappe luft inn i blodet sitt. Dykkesyken er ikke en kul ting.
Sitat av rbt
Dykkesyken?
Hva er det?
Vis hele sitatet...
Trykkfallsyke. Lommelegen

Får man virkelig dykkersyke av luft i blodet?
Sist endret av spQ; 6. september 2007 kl. 11:21.
Det tviler jeg på. Men det kan jo sammenlignes i og med at begge situasjonene går ut på å ha gassbobler i blodet...
Har liksom ikke fått svar på alle spørsmåla.. Hvor mye sitronsyre og vann iforhold til heroin ?
Mixen blir jo helt ødelagt tar man for mye vann feks..
Litt ot, men er heroin og hasj en god blanding? Noen som har en liten beskrivelse på hvordan form/rus man får?
Veldig OT: Hva er det med denne tråden? Hvorfor får alle KP?

Har ikke skyti hero så skal ikke utale meg om det, men når jeg satt speed, så brukte vi kun lunka varm, q-tips tipp og speeden i en bruskork. Blandet det med bakenden på pumpa, og trakk inn igjennom q-tips tippen..

Og ang luft i sprøyta, du kan få en luft kul, er ikke noe godt. Men vil ikke påstå det er dødlig før du evt setter en full pumpe med luft i pulsåra. ;p
Sist endret av dimennoia; 5. september 2007 kl. 14:42.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av dimennoia
Veldig OT: Hva er det med denne tråden? Hvorfor får alle KP?

Har ikke skyti hero så skal ikke utale meg om det, men når jeg satt speed, så brukte vi kun lunka varm, q-tips tipp og speeden i en bruskork. Blandet det med bakenden på pumpa, og trakk inn igjennom q-tips tippen..

Og ang luft i sprøyta, du kan få en luft kul, er ikke noe godt. Men vil ikke påstå det er dødlig før du evt setter en full pumpe med luft i pulsåra. ;p
Vis hele sitatet...
Amfetamin og Heroin er to helt forskjellige stoffer, så at fremgangsmåten er forskjellig skal vel da ikke komme som noen overaskelse?
Sist endret av Dodecha; 5. september 2007 kl. 14:44.
Fremgangsmåten er vel egentlig ganske lik, bortsett fra at speed løser seg opp i vann på egenhånd, mens heroin trenger hjelp av sitronsyren.
Strengt tatt så trenger man vel ikke sitronsyre. Ingen av guidene jeg har lest, inkl. guiden på Erowid nevner sitronsyre.
Hm. Meget mulig. Jeg burde kanskje ha sjekket nærmere før jeg uttalte meg om skyting, noe jeg ikke har peil på. Men jeg har også observert sitronsyre i bruk hos de junkiene jeg har hengt med i gamle dager, så jeg gikk ut fra at det var nødvendig/ønskelig.

Det hadde vært fint om noen som faktisk vet dette kunne uttale seg, én mulighet er jo at eventuelle blandestoffer ikke oppløser seg. Men det igjen ville vært rart, da brorparten av gateheroinen i Oslo ender opp rett i åra.

I motsatt fall, hva er det eventuelt godt for?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg satte meg og leste rundt litt, og dette er det som ca går igjen:
Sitat av wikipedia
Citric acid is commonly used as a buffer to increase the solubility of brown heroin. Single-use citric acid sachets have been used as an inducement to get heroin users to exchange their dirty needles for clean needles in an attempt to decrease the spread of AIDS and hepatitis[1]. Other acidifiers used for brown heroin are ascorbic acid, acetic acid, and lactic acid; in their absence, a drug user will often substitute lemon juice or vinegar.
Vis hele sitatet...
Her er også et pdf dokument om sitronsyrens rolle innen heroinmisbruk, med masse illustrasjoner og detaljert forklaring om hvordan preparasjonen foregår.

Edit: Dette har med at mesteparten av (brun) heroin er i baseform, heroin i baseform er svært lite løselig i vann, og for å gjøre det vannløselig, tilsetter man sitronsyre som konverterer diamorfin base til et vannløselig salt.
Sist endret av Dodecha; 5. september 2007 kl. 21:09.
Jeg la merke til det på wikipedia, men syns det var merkelig at ingen av rapportene eller guidene jeg kom over på erowid sa noe om å bruke sitronsyre. Men har null personlig erfaring med å skyte.

Edit: Da fikk vi svaret på det. Takk Dodecha.
Sist endret av Slaktern; 5. september 2007 kl. 21:08.
Det er faktisk helt umulig å mekke et skudd heroin uten sitronsyre,vanlig sitron eller c vitamin/askobinsyre (kan også brukes). Kjenner folk som har dradd avgårde mange km. for å skaffe en simpel sitron!
Den er god Dodecha, da var jeg ikke helt på jordet likevel

Bollemus: Sitronsyre finnes i alle sitrusfrukter, så selv om den ikke er ren er det nok sitronsyre som brukes også når man bruker sitron/sitronsaft/etc.
Det står jo at sitronsyre brukes for å øke oppløsningen til heroinen. Og med tanke på at det er nevnt få steder at man skal bruke sitronsyre, tviler jeg veldig sterkt på at det er umulig å blande heroin uten den.
Sitat av Slaktern
Det står jo at sitronsyre brukes for å øke oppløsningen til heroinen. Og med tanke på at det er nevnt få steder at man skal bruke sitronsyre, tviler jeg veldig sterkt på at det er umulig å blande heroin uten den.
Vis hele sitatet...
Brun heroin ER umulig å mekke uten de ingrediensene som jeg nevnte! Lurer på om det er annerledes med hvit heroin, som er ganske skjelden her i landet, lurer på om den faktisk kan blandes ut med bare vann.
Nei det er ikke umulig, det er helt feil. Flere av de jeg kjenner skyter brun heroin uten sitronsyre.
Wikipedia sier "Citric acid is commonly used as a buffer to increase the solubility of brown heroin". Så det stemmer nok at det kan løses opp uten, men at det går fortere og lettere med sitronsyre.
Ser meg enig med xtapolapocetl, av erfaring vet jeg at det går betydelig lettere og fortere å bruke syre for å løse opp minus!
Hehe, jeg glemte visst å putte øke i bold face.
▼ ... noen uker senere ... ▼
skal dere absolutt skyte minusen bruk ascorbinsyre istedenfor sitrons. Det er rein c vitamin og sunt for kroppen. men ærlig tala ligg unna. Både dragoon chasing (røyking) og skyting. Er du uheldig er du psykisk hekta på et blunk og du bruker resten av livet på å si nei takk når du vil ja eller så går det til h.
har du aldri prøvd så trenger du det ikke - prøver du så har du masse å tape og lite å vinne.

leste ovenfor spørsmål om hvor lang tid før du blir hekta når du skyter 1/4 g om dagen. HE HE HE
skyter du 1/4 uten toleranse og varen er sterk gjør du det bare en gang.
ld 50 for diacetylmorfin (heroin) er ca 60 - 100 mg intravenøst. bruker selv morfin nå og da aldri annet en rein apotekvare og aldri oftere en 2 døgn pr uke.
du kan kjøre daglig i et par uker første gangen. har du først gått på abstinens - snue - uro - restlesslegs - influensa you name it. kommer abstinensen tilbake etter få dager. for meg 2 dager på (oralt) gir en dag dritt. 2 uker på gir mega dritt, måtte søke profesjonell hjelp etter 4 uker daglig bruk. (lave doser- ikke hengehodesyndrom)
Nedover i europa begynner færre og færre med denne dritten . for sterkt og totalt.
stay off
Sist endret av andropothead; 4. oktober 2007 kl. 21:56.
▼ ... noen uker senere ... ▼
1. Mål opp en injeksjonsdose heroin, og en litt under tilsvarende sitronsyre.
2. Trekk opp ca. 2 mL kaldt! vann i pumpa
3. Sprøyt forsiktig ut vannet i heroin/sitronsyre (eller ascorbinsyre kan du også bruke)
4. Rør godt rundt, til blandinga ser oppløst ut i væsken
5. Varm forsiktig opp med en lighter under henholdsvis en skje eller colaboks-bunn
Det er alltid en fordel å rense bort blekket på dato-stemplinga på en colaboks-bunn først, hvis ikke risikerer du å få dette iblandet løsningen under oppvarming.

6. Når de første boblene kommer til syne under, oppvarming - vent - la det roe seg - for sikkerhets skyld kan du varme en gang til til de første boblene kommer igjen. Denne prosessen er kun for å rense heroin for allslags møkka-substanser den kan være kuttet med.

7. Mens heroin/sitronsyra fortsatt er varm, legg i en vatt-flik oppi (sigarett-filter duger, men dele filteret i to er unødvendig - pass på at den er stor nok til å dekke hullet til pumpa du suger væska opp i)

8. Legg fingertuppen din over pumpehullet mens du drar trekkeren tilbake og slipp - dette skaper det vakum som skal til for at all luft i væska di blir presset ut

9. Line opp væska i pumpa til den fyller pumpa fra hullet og ned (til ca. 2 mL el. under)

10. Når løsningen er greit temperert (nedkjølt, individuelt avgjørende), kan spissen settes på og skuddet kan settes på en tilgjengelig åre på armen - pass på at spissen alltid settes mot blodstrømmen (normalt sett peker spissen oppover) og ikke bruk årene på henda, bruk store årer med en 12mm eller 16mm nål. Da risikerer du ikke å ødelegge årene så fort.
Sitat av xtapolapocetl
Trykkfallsyke. Lommelegen

Får man virkelig dykkersyke av luft i blodet?
Vis hele sitatet...

Man får IKKE trykkfallsyke (eller dykekrsyke som enkelte kaller det) av luft i blodstrømmen. Trykkfallsyke er pga nitrogenet i luften som under trykk presser seg ut i kroppens vev fordi vevet har undertrykk i forhold til omgivelsene. Når man så reduserer trykket (stiger mot overflaten) så finner normalt nitrogenet veien tilbake og ut av kroppen. Men stiger man for raskt kan det dannes bobler i vevet. I verste fall trykker disse på nervebaner eller i ledd og kan gjøre at man får store smerter evt. dør.
Ingen fare med luftboble-i-sprøyte temaet her...

Jeg garanterer dere at når den som virkelig er nødt til å sette et skudd uansett stoff-type gjør det, og er så uheldig å får igjennom en oksygen-boble (merk.: oksygen, ikke luft) som ikke skulle vært der - så vet den/de nøyaktig når det skjer og hva det kommer av.

Risteturer kan være skremmende nok (merk: riste, ikke fryse eller frossern), men jeg tror det skal en del til før vedkommende dør av det.

Uansett, på heroin vil en slik tur være tragisk, siden det resulterer gjerne i at vedkommende mister bevisstheten, og kroppens immunforsvar senkes betraktelig.

På amf eller speed er denne risteturen å oppleve som ubehagelig, men ikke farlig - siden bevisstheten normalt sett er oppe på slike stoffer - men i motsetning til frossern er denne risteturen absolutt en "pain" å regne for de fleste.

Hastverk er lastverk.... Gjør som du er lært å gjøre, ikke tenk at "det skal mye luft til før en dør" - det skal det absolutt ikke. Det er uansett forskjell fra individ til individ.

Det skal derimot uheldige omstendigheter til som skjer nokså ofte....

Husker noen pulp fiction, der Uma Thurman nettopp har tatt en overdose pure A-Class White Horse, og reddes med en adrenalin-sprøyte midt i hjerte-kammeret eller deromkring.

Like fort som adrenalin-sjokket inntreffer, tilsvarer reaksjonen av sjokket på en som får luft sprøytet inn i blod-årene. Virkningen kan også beskrives på samme måte - kortvarig.

Settes en sprøyte med noen luft-bobler ekstra samtidig som stoffet settes inn i årene, merker en en blodlignende smak i munnen, noen får et ekstra press på hodet og "steiner" til et lite øyeblikk - injeksjonen var enten syrlig eller oksygen-bobler snek seg inn. En for stor dose av enten eller gir først en form for svettetokt med tilsvarende blodsmak i munnen, deretter en synsforstyrrelse som kanskje varer noen sekunder, men oppleves som minutter - så sterk hodepine.

Når du så kommer til deg selv igjen, kanskje liggende på gulvet eller gående rundt som en søvngjenger, er det som lyden er blitt sugd ut av ørene dine og alt høres fjernt avgårde. Sakte men sikkert kommer en hodepine som kan kalles for en mellomting mellom sliten og bakfjern.

Så er det som om rusmidlet fungerer motsatt - på minus ville du følt deg "våken" og "normal" mens på pluss ville du "gjespet" (du gisper etter luft) og følt deg litt "sliten" og kanskje "søvnig".

Dette rettes lett opp med en clean shot - eller korrekt injeksjon av stoffet på nytt - mer dramatisk behøver det ikke være.

Dog kan det fort bli det ....
Bland heroin, vann og askorbinsyre eller sitronsyre eller vinsyre i ei skje og varm med lighter til løsninga er klar/ikke grumsete. Så suger du opp i sprøyta gjennom bomullsdott el sigarettfilter. Sug opp litt kjølevann el hold sprøyta under kaldtvannskrana litt før du injiserer i ei vene. For varm løsning kan gi litt hodepine. (luftbobler i sprøyta er forresten helt ufarlige)

Og når det gjelder luft: I 27 år har jeg injisert narkotika, og MANGE ganger har jeg og andre seff injisert litt luft. Uten at NOE har skjedd. Jeg har til og med sett en person injisere over 1 ml med luft med vilje uten at noe skjedde. Myter er lette å skape, og jeg tror det er få miljøer hvor det er lettere å skape og å spre myter enn i stoffmiljøet. Kritisk sans, skepsis eller god almenkunnskap/intelligens er det ikke akkurat overskudd av i miljøet...

Og noen andre kommentarer: Basisk, brun heroin MÅ nøytraliseres med syre før den blir vannløselig. Hvit/gul heroin fra f eks Pakistan løser seg i bare vann, men brun heroin gjør aldri det. Og mengder/blandingsforhold: Med askorbinsyre kan du bruke like deler heroin og syre, med sitronsyre må du bruke endel mindre syre for ikke å brenne årene dine(det svir mye).
Helst ikke bruk vinsyre - derfor har du sitronsyre som et alternativ - vinsyre er kan en si forenklet en form for eddiksyre - ikke injiser noen som helst form for eddiksyre - om den kommer fra vinsten eller om den er i eddik-essens eller lignende - sitronsyre erstatter vinsyre - hold dere til den eller ascorbin.

Sitat av Drøggs
Bland heroin, vann og askorbinsyre eller sitronsyre eller vinsyre i ei skje og varm med lighter til løsninga er klar/ikke grumsete. Så suger du opp i sprøyta gjennom bomullsdott el sigarettfilter. Sug opp litt kjølevann el hold sprøyta under kaldtvannskrana litt før du injiserer i ei vene. For varm løsning kan gi litt hodepine. (luftbobler i sprøyta er forresten helt ufarlige)

Og når det gjelder luft: I 27 år har jeg injisert narkotika, og MANGE ganger har jeg og andre seff injisert litt luft. Uten at NOE har skjedd. Jeg har til og med sett en person injisere over 1 ml med luft med vilje uten at noe skjedde. Myter er lette å skape, og jeg tror det er få miljøer hvor det er lettere å skape og å spre myter enn i stoffmiljøet. Kritisk sans, skepsis eller god almenkunnskap/intelligens er det ikke akkurat overskudd av i miljøet...

Og noen andre kommentarer: Basisk, brun heroin MÅ nøytraliseres med syre før den blir vannløselig. Hvit/gul heroin fra f eks Pakistan løser seg i bare vann, men brun heroin gjør aldri det. Og mengder/blandingsforhold: Med askorbinsyre kan du bruke like deler heroin og syre, med sitronsyre må du bruke endel mindre syre for ikke å brenne årene dine(det svir mye).
Vis hele sitatet...
Kommer ikke utenom å injisere litt luft, som nevnt er det veldig individuellt fra person til person hva en tåler av oksygen-tilførsel direkte i årene. Som jeg prøvde å få frem, merk: oksygen ikke luft (som består av mer enn oksygen).

Når det kommer til alt, en durkdreven IV-forbruker av narkotika eller lignende (vil ikke bruke narkoman, selvom 27 års erfaring der uten å stemple negativt må kunne kvalifisere seg innunder denne kategorien) vil mer enn en gang ha opplevd frossern (frysninger, som del av at det sitter no rusk i pumpa el. l.) ihvertfall hørt om det.... og da er det farlig å komme med slike bastante kommentarer som at det er TOTALT ufarlig å injisere luft.

Se litt nøyere på hvorfor de symptomer oppstår under frossern, gå ut ifra at blodet har opptatt no dritt den i utgangspunktet ikke ville fått via kroppens naturlige "rense-anlegg" nyrer, lever o.s.v. og forestill deg at av all dritten som forårsaket disse symptomene, fins et grunnstoff som mest sannsynlig er mer skadelig enn andre.

For mye oksygen til hjernen er farlig, og det er nettopp dette som skjer hvis en injiserer luft inn i årene, ikke dykkersyke eller andre urbane beskrivelser - det er en kvotering av oksygen som skal nå hjernen din - hverken mer eller mindre.

Overjustering av amfetamin har en tendens til enten å suge opp kvoteringen eller tilføre overkvotering - veldig forenklet forklart - og for de som har fått en overjustering på amf vil straks oppdage en usedvanlig drøy hodepine - som virker som den aldri forsvinner og bare verker mer og mer ettersom rusen setter inn.

Veldig symptomatisk er det at disse mytene om luft i årene har en bredere tilholdsgruppe blant speed-folka enn hos minus-folka, flere av minus-kara har dog i sine mange-års erfaring med injeksjon aldri opplevd hverken frossern eller osygen-boblene som oppstår ved luft-injeksjon --- dette er såre enkelt ----

I minus-miljøet "belæres" gruppene nøyere og mer forberedt i henhold til bruker-miljøer som speed-miljøet (nå er det sikkert mange speedere som fnyser av denne påstanden, men jeg er en speeder selv - så bare begynn å innrøm det likesågodt, sånn har det alltid vært).

I minus-miljøet er det et faktum å "rense" stoffet sitt før injeksjon, noe som i utgangspunktet er med å fjerner de uønskede rest-preperater eller avfallstoffer og indeed oksygen-mengde...

I speed-miljøet er det et faktum å putte oppi droget urenset (fra 0,2g - 0,8g, individuelt), bruke pumpa å "knuse" løse opp speedet, putte vattet oppi og dra til uten å sjekke om de kanskje fikk med seg no snusk opp.

Deretter, uten noe som helst vente-tid (som eksempel minus-folka gjør etter oppvarming), settes sprøyta inn og rus er påventet like etter.

Jeg snakker av erfaring, selvom jeg vet at det å injisere luft ikke behøver å bety no alvorlige momenter - en ristetur har jeg dog vært med på (ikke bare en - men flere ganger!).

Injisere 1 mL med luft mange nok ganger etter hverandre og du er ikke like bastant lenger. Som med russisk rulett vil det kanskje gå en gang, mulig to ganger, prøver du en tredje?

Den leiken der har jeg vært med på - aldri mer... (det var en veldig stupid krangel i fylla om nettopp dette emnet, og enda mer idiotisk var det at jeg var den som påstod det kunne være farlig... vel, jeg fikk rett)

Og injiserer du vinsyre mange nok ganger i årene dine har du snart ikke årer igjen å injisere i - det tipper jeg en som har injisert i 27 år burde vite, etter sikkert å ha byttet årer 7-8 ganger p.g.a. "mistet" åre (ødelagt).

Jeg har aldri brukt vinsyre til å rense heroin, og at heroin er basisk er ikke så overraskende.

Det er en alkaloide, og kommer i opprinnelsens navn fra opium. Både hvit og brun heroin er i utgangspunktet basisk, renheten er definert ved farge-graden, der hvit er renere enn brun.

Kaldt vann løser opp heroin like godt som varmt vann og etteralter andre urenheter i vann ned til 21 grader celsius.

Dessverre renser du ingenting annet enn at du fordamper hcl-krystallene av heroin ved å varme opp heroin i bare vann. Bruk av en mild type syre som citric eller ascorbic fjerner "søppel" i blandingsforholdet som selges som gate-produkt av heroin.

Pakistansk (tidligere også omtalt som Persian White, eller persisk hvit) og Mexican Brown kommer i utgangspunktet fra samme kilde - den relaterte brunfargen til Mexican er kjent ved skille-prosessen morfin-heroinbase-heroin (diacetylmorfin, tror jeg det heter) mens til Pakistansk (og relaterte Persian White, kanskje under denne gruppen Afghan) ((Persia er det gamle navnet på Iran, eksempelvis)) har en skille-prosess som dropper heroinbase, a la morfinbase-morfin-heroin hcl (eller var det opium-diacetylmorfin-diacetylmorfin hcl??),

uffda - ja, det er ihvertfall ikke rare skillnaden mellom disse to gruppene hvit og brun heroin, og har derfor ingen som helst original kjemisk konstruksjon for at den ene må renses betrakteligere enn den andre (NB! Jeg kan ta feil!!!)

men opprinnelig er det en kjent sak at renhetsverdi på et gateprodukt ofte er varierende, og bakmenn ofte kyniske - så det ble en form for rituale i og med at de hadde med et narkotisk sterkt preperat som heroin å gjøre.

NBB! Nei, når drøggs anbefaler å suge opp litt kjølevann, så mener han litt kaldt vann fra springen eller lignende - det er ikke kjølevæske til bil, esso's defroster eller lignende type - ikke sånn kjølevann.
Du virker som du har brukt litt mye speed, ja.. Og det virker som du har fått et oppheng på dette med luft/oksygen i sprøyta..(åssen skulle du forresten klare å få rein oksygen i sprøyta, kan du forklare det for meg..?) Uansett, "frossan" skyldes rusk, blodrester eller bakterier i løsninga, ikke luft eller "oksygen". Ja, jeg har selvfølgelig hatt frossan, sikkert førti ganger tilsammen. Stå på, men opphenget ditt om luft eller oksygen er nok litt søkt og spesielt. HeiHei!

Og igjen: Brun heroin MÅ nøytraliseres med syre for i det hele tatt å bli vannløselig, pulveret er basisk i utgangspunktet. Bruken av syre har ingenting med rensing å gjøre.

Og hvit/gul heroinklorid som er held ferdiglagd og felt ut som et salt, klorid, trenger ingenting annet enn vann for å løses og injiseres.

Og ja, hvit heroin har også en basisk ph-verdi, men den er felt ut som et klorid og er følgelig lett løselig i vann uansett. (Og amerikanske artikler burde du ikke lese for å lære om heroinen som importeres til Norge, den er ikke den samme)

Og om vitamin C-kommentaren lenger oppe: sitronsyre er også ren C-vitamin akkurat som askorbinsyre. Grunnen til at en bør bruke så lite sitronsyre som mulig er at den er så sterk at den lett ødelegger årene, brenner dem rett og slett.

Og en ting til: Noen hadde lest at det "går lettere å løse heroin med syre i løsninga".. Vel, med brun heroin kjøpt i Norge er det 100 prosent umulig å få løst den uten syre. Og prøver du å injisere løsninga du får uten bruk av syre, vil du også få null effekt av heroinen. Null effekt.