Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4540
Hei alle..
Jeg vil bare fortelle dere at kriminalitet ikke lønner seg. De fleste av dere som har lest hit vil nok tro at "dette bare er enda et av de moralpreken brevene" men det er det nok ikke.
Det er mer som en slags historie. Så her kommer min grunn til å be dere stoppe med all kriminalitet.

Jeg har selv tatt ut 2,500 av en gutt på rundt min alder. Men jeg fikk en utrolig dårlig følelse i kroppen etterpå. Pengene brukte jeg på en mp3 spiller, et minnekort til mobiltelefon og så brente jeg den siste tusenlappen. Men nå har jeg ivetfall blitt tatt. Jeg har hatt så flaks, for faren til denne gutten og familien hans valgte å ikke annmelde det, istedet skal jeg betale tilbake. Jeg skal betale 1,500 kontant og så skal jeg jobbe for resten. Det kommer til å bli hard fysisk jobbing, men jeg gleder meg faktisk til å få gjort det.

Nå tenker sikkert dere at dette er en risk jeg kan ta, men det er ikke halvparten av hva som kommer til å skje.
Tenk på hva vennene mine kommer til å si. De kommer til å hate meg for det jeg har gjort. Og jeg kvittet meg med lommeboken på skolen så jeg må nok fortelle det til læreren for det lå et dykkersertifikat der som han vil ha tilbake.

Så da er spørsmålet: Vil dere sette hele det sosiale livet deres på spill for å gjøre noe som de bare klarer på film?

Jeg vet at dette brevet ikke har så mye å si men kan dere ikke tenke over det jeg har skrevet. Prøv! Det koster ingenting...
Sist endret av N-sane; 31. desember 2006 kl. 13:22.
Jepp, skal prøve å ikke rane kompisene mine for 2500 kr.
Flott at det er noen som angrer!!

Men hadde du angret viss du ikke hadde blitt tatt?
akkurat den typen forbrytelser lønner seg kansje ikke(nasking).
Sitat av mainer
Jepp, skal prøve å ikke rane kompisene mine for 2500 kr.
Vis hele sitatet...
Tror jeg følger etter deg jeg.
Sorry, men jeg tror ikke det er mange kriminelle som raner sine egne venner for småbeløp. Snakker man om 5000 og opp er det en annen sak. Tror ikke dette hjelper de kriminelle som eventuelt skulle henge her
Enig med mange her at slik kriminalitet sjeldent lønner seg. Jeg driver ikke med noe man vil kalle "kriminelt" selv, men jeg tror ikke det er den helt samme skyldfølelsen av å lette en server for noen brukernavn og passord. Men enig i deg med at det ikke er noe særlig vits å starte med nasking.
Sitat av ZyPreXa
Flott at det er noen som angrer!

Men hadde du angret hvis du ikke hadde blitt tatt?
Vis hele sitatet...
Sånn jeg leser første post angret han, eller følte seg dårlig, før han ble tatt.

Edit: Beklager ZyPreXa, men jeg kunne ikke holde meg. Når jeg så du hadde skrevet feil måtte jeg rette det opp. (viss = hvis)
Sist endret av zaXu; 31. desember 2006 kl. 15:19.
Når man først skal bli kjeltring må få et stort utbytte av det. Eks. Nokasranet, det var masse penger de tjente på det, men kjipt at de ble busta.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Kjipt for dem eller for deg marcen? Du har vel ikke tilfeldighvis kontakter og skulle få en xx antall pengesum? . Neida.

Men småkriminalitet går ofte over i stor kriminalitet. De begynner som små drittunder som stikker av med, Juletrelys, Juletreet, Bilen osv..
Kjipt for nokasranerne at de ble busta og fikk fengsel, men du ble også busta da. Så det er kjipt for deg og, men tipper det var sikkert digg å slippe å bli anmeldt.
Sitat av BLixxzz
akkurat den typen forbrytelser lønner seg kansje ikke(nasking).
Vis hele sitatet...
Så du mener at all annen type forbrytelse lønner seg? Q.o
Moralen her burde vel heller være 'ikke begynn', istedenfor 'Ikke fortsett..' ?
Better safe than sorry.
Ja, du har et poeng der, men kan du tjene flere millioner er jeg med.
Aldri begynn i det små, utfør et perkfekt utført ran i en alder av 27 uten så mye som en parkeringsbot på rullebladet, og ingen vil misstenke deg :P
Lille ole var ute på byen da han gikk på narvesen for å kjøpe
seg en pølse. Han fikk plutselig veldig lyst på en cola og en sjokoalde.
Han fikk lurt de nedi buksa og jakka. Han betalte pølsa si og gikk videre.
Virkelig glad var han nå! Ettsom han hadde sluppet å betale penger for cola og sjokolade.
etter 10 min ser han en politibil komme å stoppe vedsiden av han. Politiet går
ut og finner raskt en sjokolade og en cola på han.
Og vips blir Lille Ole med på politi stasjonen og han sitter der plutselig med en
skyldfølelse... Og tenker "kanskje jeg skulle ha sluttet med dette før.."

moral, Slutt mens leken er god!
Sitat av OoM
Lille ole var ute på byen da han gikk på narvesen for å kjøpe
seg en pølse. Han fikk plutselig veldig lyst på en cola og en sjokoalde.
Han fikk lurt de nedi buksa og jakka. Han betalte pølsa si og gikk videre.
Virkelig glad var han nå! Ettsom han hadde sluppet å betale penger for cola og sjokolade.
etter 10 min ser han en politibil komme å stoppe vedsiden av han. Politiet går
ut og finner raskt en sjokolade og en cola på han.
Og vips blir Lille Ole med på politi stasjonen og han sitter der plutselig med en
skyldfølelse... Og tenker "kanskje jeg skulle ha sluttet med dette før.."

moral, Slutt mens leken er god!
Vis hele sitatet...

Du vurderer ikke å bli forfatter da?
Nei, har for mye "makk i rompa" til det =o
Slike dustete småforbrytelser lønner seg kanskje ikke. Ikke ran folk du har møtt, kjenner eller har noen for for kontakt med. Nasking i butikker av små produkter som koster mye, (hårgele, barberblad, røyk,)
kan man tjene på men hvis det blir vane blir man fort tatt og da taper du litt på det også (prikk på rulleblad hvis man er uhelidig) men som en sa her, vær snill og grei og utfør et perfekt planlagt ran når du er over fjortisnaskingen. noen som forresten vet hva som er lite og har mye verdi og ligger løst i daglivarebutikker?
Det første jeg kommer på er barberblad, men pga av organiserte bander som har spesialisert seg på å stjele nettopp dette, så er det noen butikker som har disse låst inne.
Men de fleste butikker har overvåkningkameraer, så spørs om det er verd risikoen.
Hvordan klarte du å bli tatt for dette da?
Sitat av Queenie&lt Vis innlegg
Så du mener at all annen type forbrytelse lønner seg? Q.o
Vis hele sitatet...

haha seff ikke men små ting som det.
hadde vert fint med 2500,- men finnes lettere å sikrere måter å skaffa det.
Sist endret av BLixxzz; 1. januar 2007 kl. 15:34.
Sitat av OoM
Lille ole var ute på byen da han gikk på narvesen for å kjøpe
seg en pølse. Han fikk plutselig veldig lyst på en cola og en sjokoalde.
Han fikk lurt de nedi buksa og jakka. Han betalte pølsa si og gikk videre.
Virkelig glad var han nå! Ettsom han hadde sluppet å betale penger for cola og sjokolade.
etter 10 min ser han en politibil komme å stoppe vedsiden av han. Politiet går
ut og finner raskt en sjokolade og en cola på han.
Og vips blir Lille Ole med på politi stasjonen og han sitter der plutselig med en
skyldfølelse... Og tenker "kanskje jeg skulle ha sluttet med dette før.."

moral, Slutt mens leken er god!
Vis hele sitatet...
Er det blitt forbud mot å bære cola og sjokolade på åpen gate også nå eller? Hvorfor skulle de ta han med liksom? Kanskje fordi klokka var 01.45 og lille Ole er bare 9 år?

Synes det var et skikkelig tåpelig scenario.
Oom har et godt poeng! slutt mens leken er god
Sitat av M&G
Er det blitt forbud mot å bære cola og sjokolade på åpen gate også nå eller? Hvorfor skulle de ta han med liksom? Kanskje fordi klokka var 01.45 og lille Ole er bare 9 år?

Synes det var et skikkelig tåpelig scenario.
Vis hele sitatet...
Les postene bedre. "Han fikk lurt de nedi buksa og jakka". Altså betalte han bare for pølsa.
Men hvorfor politiet ransaket ham er meg uvisst.
Sitat av Grimdoc
Les postene bedre. "Han fikk lurt de nedi buksa og jakka". Altså betalte han bare for pølsa.
Men hvorfor politiet ransaket ham er meg uvisst.
Vis hele sitatet...
jeg tolker det som at butikkeieren skjønte at "han som så slik ut med pølse" stjal saker og ting. Men hvorfor stopper politiet han og ikke butikkeieren?
Sitat av Grimdoc
Les postene bedre. "Han fikk lurt de nedi buksa og jakka". Altså betalte han bare for pølsa.
Men hvorfor politiet ransaket ham er meg uvisst.
Vis hele sitatet...
Men det visste vel ikke Onkel?
etter 10 min ser han en politibil komme å stoppe vedsiden av han. Politiet går
ut og finner raskt en sjokolade og en cola på han.
Og vips blir Lille Ole med på politi stasjonen og han sitter der plutselig med en
skyldfølelse...
Vis hele sitatet...
Onkel har det liksom ikke med å stoppe alle de ser og taue de inn dersom de har sjokolade og en flaske cola.

Moralen må vel være: Skal du først rappe noe, så rapp noe med verdi.
Du kunne vel funnet på en bedre headline enn "Ikke fortsett" ?
Fenga ikke helt;P
Sitat av N-sane
Hei alle..
Jeg vil bare fortelle dere at kriminalitet ikke lønner seg. De fleste av dere som har lest hit vil nok tro at "dette bare er enda et av de moralpreken brevene" men det er det nok ikke.
Det er mer som en slags historie. Så her kommer min grunn til å be dere stoppe med all kriminalitet.

Jeg har selv tatt ut 2,500 av en gutt på rundt min alder. Men jeg fikk en utrolig dårlig følelse i kroppen etterpå. Pengene brukte jeg på en mp3 spiller, et minnekort til mobiltelefon og så brente jeg den siste tusenlappen. Men nå har jeg ivetfall blitt tatt. Jeg har hatt så flaks, for faren til denne gutten og familien hans valgte å ikke annmelde det, istedet skal jeg betale tilbake. Jeg skal betale 1,500 kontant og så skal jeg jobbe for resten. Det kommer til å bli hard fysisk jobbing, men jeg gleder meg faktisk til å få gjort det.

Nå tenker sikkert dere at dette er en risk jeg kan ta, men det er ikke halvparten av hva som kommer til å skje.
Tenk på hva vennene mine kommer til å si. De kommer til å hate meg for det jeg har gjort. Og jeg kvittet meg med lommeboken på skolen så jeg må nok fortelle det til læreren for det lå et dykkersertifikat der som han vil ha tilbake.

Så da er spørsmålet: Vil dere sette hele det sosiale livet deres på spill for å gjøre noe som de bare klarer på film?

Jeg vet at dette brevet ikke har så mye å si men kan dere ikke tenke over det jeg har skrevet. Prøv! Det koster ingenting...
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal din dumhet gå ut over "meg" og mine valg? Det er da strengt tatt du som feilet! Planlegging er nøkkelordet her!
Sitat av ch0izz
Hvorfor skal din dumhet gå ut over "meg" og mine valg? Det er da strengt tatt du som feilet! Planlegging er nøkkelordet her!
Vis hele sitatet...
Er det du som har blitt ranet her, eller vil du bare legge til at du faktisk klarer å stjele uten å bli tatt?
Neida, ingen av delene

Ville bare peke ut at om man absolutt skal gjøre noe stein ravende idiotisk, så lønner det seg å planlegge handlingen godt.
folk som stjeler fortjener å få hånda kappa av. null tull.

(dette gjelder selvsagt ikke hvis du raver rundt i ørska på 8. dagen uten mat og knabber en japp på rema.)

og choiz: en godt planlagt, stein ravende idiotisk handling? say whaaat?
Uansett hvem du stjeler fra er det å stjele. Fatter ikke at dere klarer å stjele ting uten å få dårlig samvittighet.
Åh jeg husker når jeg var i DET hjørnet...
Jeg har funnet på masse rart jeg også, og blitt tatt.
Jeg sa til meg selv at jeg skulle slutte å gjøre sånt, men så gikk det en stund og så var det like morsomt igjen

Hahaha! Vicious circle !
Han sa vel at han fikk dårlig samvittighet allerede når han gjorde det da.

N-Sane: Håper du greie å komme deg ut av det her! Har du snakka med gutten selv i ettertid?
Du er fortsatt såpass ung, at mulighetene er mange. Du må bare kvitte deg med de folka som har påvirka deg i den retninga at du gjør sånne ting.
Ta vare på deg selv!
Det som NESTEN er litt skummelt er at det er så lite som skal til..
EKS: Du sitter på vorspiel hos en god venn av deg og der er også folk du ikke kjenner..
Du ser at en av de ukjente mister lommebok/mobiltelefon, you name it, like forran deg.. Du vet at hvis du prøver så ligger gjenstanden i lommen din i løpet av to sekunder..
Hvis noen finner ut at det er deg, blir det jævlig pinlig og kanskje personen til og med anmelder deg..

Skrekkhistorie, spør du meg..
Fordi du dreit deg ut, og bøffa noe fra en kammerat, så skal du komme her og lære folk om at "kriminalitet" ikke lønner seg? Kriminalitet er en ganske stort sammlebegrep for ulovlige handlinger, og du skal liksom lære folk om det?

Men en ting har du rett i, du blir ikke rik av og stjæle i fra venner, og heller ikke å bøffa godteri på butikken.
Det som er bedritent med at folk stjeler fra andre viser jo at de ikke har mye selvinsikt.
Hvis jeg har jobba og træla for penger eller andre ting så er det rimelig surt når det kommer en drittsekk og rapper alt på kort tid, sånne skal straffes, det er nesten synd at gapestokken er borte.

Det er selvølgelig en forskjell hvis man stjeler noe fra ett større firma de har stort sett forsikringer som dekker det meste, noe annet er hvis man raner noen, det er svært få som tenker på hva slags skade man kan påføre, da er det ikke nødvendigvis snakk om slag, spark, etc.
Men den psykiske påkjenningen, når det ender opp med at folk blir livredde for å gå til butikken eller andre steder, bare fordi en dust så en mulighet til å skaffe noen kjappe kroner.
Det blir vell litt feil å si at det er greit å stjele, så lenge de har et forsikringsselskap i ryggen ?
Da stjeler du jo fra forsikring.. å det er jo rene mafian! Mister forsikringsseskapet penger, skrur de bare opp prisen på forsikringa til eieren av butikken... forsikringsselskapet vinner uansett.. og hvem taper penger? jo de som blir frastjålet..

Fakta: Stjeler du en sjokolade til 10,- på rema1000 så må de selge 8 sjokolader for å tjene inn den ene "du" stjal !!

Stjeler du derimot en Levis 501 bukse.. så trenger ikke butikken selge fler bukser for å hente inn den ene buksen pga høy avanse pr enhet.
Sko og klær har avanse på mellom 200 og 1500 % (tro hva du vil.. men det er fakta!!)
Det betyr ikke at jeg oppfordre til å stjele mer klær en sjokolade
Blablablaaa! Leste bare første tråden!
"Bare klarer på film"?
Det kan jeg GARANTERE deg er feil
Bare fordi du ble tatt eh? Ekke alle som blir det!!
Haha, må le litt av noen innlegg her. Uansett, Hvilken idiot stjeler av kompissene sine ? jeg kunne ranet en bank, sprengt en minibank, stjålet gjenstander av stor verdi (sier ikke jeg skal gjøre det) , you name it ! men ikke faen om jeg stjeler av kompisser, ikke snakk om mye respekt da, og du er hvertfall ingen god kompiss !! og den følelsen du sitter igjen med, kan du kjenne litt ekstra godt på ! kanskje du lærer !!
Det er flott at du angrer på det, og jeg håper du ville ha angret selv om du slapp unna.

akkurat den typen forbrytelser lønner seg kansje ikke(nasking).
Vis hele sitatet...
Aldri begynn i det små, utfør et perkfekt utført ran i en alder av 27 uten så mye som en parkeringsbot på rullebladet, og ingen vil misstenke deg :P
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal din dumhet gå ut over "meg" og mine valg? Det er da strengt tatt du som feilet! Planlegging er nøkkelordet her!
Vis hele sitatet...
Når man først skal bli kjeltring må få et stort utbytte av det. Eks. Nokasranet, det var masse penger de tjente på det, men kjipt at de ble busta.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen ting på rullebladet, og jeg har heller aldri gjort noe kriminelt. Men jeg vet hvordan jeg kan utføre det "perfekte kupp". Selv, kunne jeg ha stjålet millioner av kroner på noen få måneder UTEN å bli tatt. Men etter å ha gjort det, hva slags følelse ville man sitte igjen med? Jeg vil helst slippe en slik samvittighet. Ikke bare er det følelsen, samvittigheten, men det at du kanskje har ødelagt, eller forverret ett annet menneskets liv. Kanskje personen vil lide resten av livet fordi DU vil ha mer. Er det VIRKELIG verdt det? SELV OM DU IKKE BLIR TATT?

Nei.
Sitat av Warz
Det er flott at du angrer på det, og jeg håper du ville ha angret selv om du slapp unna.






Jeg har ingen ting på rullebladet, og jeg har heller aldri gjort noe kriminelt. Men jeg vet hvordan jeg kan utføre det "perfekte kupp". Selv, kunne jeg ha stjålet millioner av kroner på noen få måneder UTEN å bli tatt. Men etter å ha gjort det, hva slags følelse ville man sitte igjen med? Jeg vil helst slippe en slik samvittighet. Ikke bare er det følelsen, samvittigheten, men det at du kanskje har ødelagt, eller forverret ett annet menneskets liv. Kanskje personen vil lide resten av livet fordi DU vil ha mer. Er det VIRKELIG verdt det? SELV OM DU IKKE BLIR TATT?

Nei.
Vis hele sitatet...

Hehe, så du har aldri brutt en eneste en av norges lover ? Hehe, tviler jeg sterkt på. Om du ikke har noe på rullebladet ditt, så er jo det bare bra. Og jo, det er verdt det faktisk, for folk som har begynt å gi litt faen.. verden er kjip mann, og det er ikke bare vi som stjeler, politikere, politi, ALLE ! Så vær kjip tilbake !
Sist endret av reggiez; 14. januar 2007 kl. 16:56.
Hehe, så du har aldri brutt en eneste en av norges lover ? Hehe, tviler jeg sterkt på. Om du ikke har noe på rullebladet ditt, så er jo det bare bra. Og jo, det er verdt det faktisk, for folk som har begynt å gi litt faen.. verden er kjip mann, og det er ikke bare vi som stjeler, politikere, politi, ALLE ! Så vær kjip tilbake !
Vis hele sitatet...
Greit, jeg mente kanskje ikke at jeg ikke har brutt noen lover .... Det var nok å ta litt i...

Så du mener det er verdt å stjele på andres bekostning?
De flDe fleste får dårlig samvitighet og angerer, selv om de ikke blir tatt, yes thats me.
når jeg var mindre syntes jeg bestandi at stjelt godteri smakte bedre en det såm var kjøpt.
er det bare jeg såm er rar eller?
I Norge finnes det ikke en eneste nordmann over 14 år, som kan ta handa på hjertet å si:
Jeg har ikke brutt en eneste Norsk lov.


Det er fordi vi har så mange outlandish lover, de fleste av dem blir riktignok ikke oppretholdt av onkel og lignende dyr, men allikevell.

Nå peker ikke jeg på noen spesielle, Men FÅ OPP ØYNENE! Noen av disse postene minner om at det er en bavian på E som har skrevet det. Det han ville fram til med denne threaden, er at det ikke lønner seg å stjele, whatsoever. Enten du blir straffet psykisk eller fysisk. kan jo hende han ville si hvordan han følte seg etter det han gjorde, og bare ville forsøke å påvirke andre til å ungå slike handlinger. Takk for meg.
Sitat av N-sane
Hei alle..
Jeg vil bare fortelle dere at kriminalitet ikke lønner seg. De fleste av dere som har lest hit vil nok tro at "dette bare er enda et av de moralpreken brevene" men det er det nok ikke.
Det er mer som en slags historie. Så her kommer min grunn til å be dere stoppe med all kriminalitet.

Jeg har selv tatt ut 2,500 av en gutt på rundt min alder. Men jeg fikk en utrolig dårlig følelse i kroppen etterpå. Pengene brukte jeg på en mp3 spiller, et minnekort til mobiltelefon og så brente jeg den siste tusenlappen. Men nå har jeg ivetfall blitt tatt. Jeg har hatt så flaks, for faren til denne gutten og familien hans valgte å ikke annmelde det, istedet skal jeg betale tilbake. Jeg skal betale 1,500 kontant og så skal jeg jobbe for resten. Det kommer til å bli hard fysisk jobbing, men jeg gleder meg faktisk til å få gjort det.

Nå tenker sikkert dere at dette er en risk jeg kan ta, men det er ikke halvparten av hva som kommer til å skje.
Tenk på hva vennene mine kommer til å si. De kommer til å hate meg for det jeg har gjort. Og jeg kvittet meg med lommeboken på skolen så jeg må nok fortelle det til læreren for det lå et dykkersertifikat der som han vil ha tilbake.

Så da er spørsmålet: Vil dere sette hele det sosiale livet deres på spill for å gjøre noe som de bare klarer på film?

Jeg vet at dette brevet ikke har så mye å si men kan dere ikke tenke over det jeg har skrevet. Prøv! Det koster ingenting...
Vis hele sitatet...

Skjønner deg godt jeg, men det har liksom ikke hendt meg da. Men noe lignende har skjedd meg da.
Tror dere Robin Hood hadde dårlig samvittighet?




En venn av meg sa det bra..
"Jeg stjeler kun fra store bedrifter"
-på vei ut fra 7-11 i fylla, etter å ha tatt så mye han kunne i armene og så gått i kassen å bedt om pose..

Sa han hadde kjøpt varene på seven rundt hjørnet, med var så korttenkt at han ikke ba om pose på alt sammen.

Utrolig hva som går!
Sitat av EO2
Tror dere Robin Hood hadde dårlig samvittighet?




En venn av meg sa det bra..
"Jeg stjeler kun fra store bedrifter"
-på vei ut fra 7-11 i fylla, etter å ha tatt så mye han kunne i armene og så gått i kassen å bedt om pose..

Sa han hadde kjøpt varene på seven rundt hjørnet, med var så korttenkt at han ikke ba om pose på alt sammen.

Utrolig hva som går!
Vis hele sitatet...
Haha, genialt i si enkelheit... Der frå 7-11 igjen for å ha en butikk på kvart hjørne

Åtter'n

(Vart det forrige innlegget mitt sletta?)
Ja, det enkle er ofte det beste.. hehe

Virker vel på rimi og da vil jeg tro