Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 5157
Noen som vet om det er mulig å skaffe et sett med låsdirker i norge? Og hvis man bestiller, blir de stoppa i tollen?
Ehhh, hvis du bestiller låsdirker i Norge, så går det vel ikke gjennom tollen eller hva?
Og hvorfor i neger skulle et dirkesett være ulovelig ?
bestilte meg dirker fra www.grazonen.com. gikk helt greit det.
litt vel mye i porto og gebyr da men.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Dirker er da ikke ulovlig vare, vil jeg tro? Gå til en låssmed, de burde klare å selge dem til deg uten videre, tror jeg.

Forøvrig tror jeg at det må være rimelig enkelt å lage dem selv også. Skaff deg litt super-hardt stål, og hamre dem inn i de to formene du trenger: En til å dytte på lås-tumblerne, og en til å holde trykket oppe.

HJ
Sist endret av SharQ; 4. september 2003 kl. 13:14.
Eller man kan søke på forumet, og finne den lange tråden som er her fra før, med massevis av adresser til hvor man kan bestille...
Og du får et ganske profft sett i lærtaske for rundt 2-300 kroner
▼ ... noen uker senere ... ▼
kan jo vere kjekt og ha
Jeg får dette av dama til bursdagen...ser litt fram til det, ja...
Låsdirkere skal være mulig å få tak i i Norge ja...Men vet dess ikke hvor...En venn av meg hadde før men vet ikke hvor han skaffet det...Det skal gå ann å kjøpe sett med låsdirkere...
www.topsecret.no har kansje....
Hvorfor ikke bare ta den kjappeste veien inn?Murstein+vindu= Ja dere vet
Sist endret av ^V|per^^; 28. september 2003 kl. 13:44.
Da forsvinner hele kunsten med det
Det er jo det som er gøy. Dille og kose seg litt.
Sofahobby, som jeg kaller det.
Eller dere kan laste "Lockpicking at Hope2k" videoen av meg når jeg får satt av litt tid til å lempe opp en server.

Det er en video fra H2K, der to karer dirker og forklarer med prosjektor, slik at du får med deg mer eller mindre alt...ganske bra.
Med mindre du har kontakter i tollvesenet eller kan skaffe det gjennom en kjent låsesmed kommer du ikke til å få tak i det..
Hvorfor ikke?
Er det noen lov mot dirker?
jeg bestilte fra sverige jeg, og fikk dem.
de blir IKKE stoppet av tollvesenet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
The Anarchist Cookbook skal det vel stå noe om dirking hvis jeg ikke husker helt feil?"The Art Of Lockpicking 1" og The Art Of Lockpicking 2" tror jeg det var det het...
Mailet topsecret.no ang om de kunne skaffe dirkesett. fikk dette svaret:

"Er forbudt å selge.
Mvh Terje
"

Så ja, det er nok ikke lov å selge i norge.
Det er ikke lov å selge i Norge ja, men hvem har sagt noe om å bestille fra utlandet? Det gjelder bare å finne de rette hullene i lovverket.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Uansett er det ikke allverden å lage det selv.. MIT guide to Lockpicking er din venn.
Tar denne litt lenger jeg

Noen som vet om det finnes en "universalkode" til sånn kodelåser man f.eks har på bokskap på skolen. Var en i IT-klassen som bare gikk henn til en lås, vridde litt og vipps så var den oppe. Men han ville ikke si hvordan han klarte det, og han visste ikke koden, det er jeg sikker på!
Vel, Geri... på noen kodelåser kan du vri til du kjenner den liksom smetter på plass (funker på sykkellåser) og hvis du begynner på den ene siden (variere litt fra type til type) så kan du åpne låsen på under ett minutt...

Med littt trening fungerer dette også bak ryggen
Hvor mye kostet portoen fra gråzonen webshop. Sånn cirka har jævelig lyst og kjøpe kjekt og ha
Geir: Det finnes bøker med kodene til noen slike låser. Tror de nevner det i den h2k lockpicking videoen som ninja5000 snakka om en gang. Har den her et sted tror jeg.
ca 100 kroner i porto fra gråzonen.

seeker:legger du ut den filmen på en ftp visst du finner den igjen?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et fint dirkesett, Rappa det riktignok fra en sommerjobb jeg hadde på Assa da men det funker drit fett.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av SharQ
Dirker er da ikke ulovlig vare, vil jeg tro? Gå til en låssmed, de burde klare å selge dem til deg uten videre, tror jeg.

Forøvrig tror jeg at det må være rimelig enkelt å lage dem selv også. Skaff deg litt super-hardt stål, og hamre dem inn i de to formene du trenger: En til å dytte på lås-tumblerne, og en til å holde trykket oppe.

HJ
Vis hele sitatet...


Er du stokk dum eller ?.....ingen låsesmed ville solgt ut et dirke sett til en privat persjon...det kreves mange kurs og godkjenelser for å kjøppe et dirke sett.....tro meg jeg snakker til dere som en lærling i låssmed faget .....men ja dere får kjøpt fra utlandet men da er det ikke kvalitet. de knekker med en gang..........ta mitt råd ikke kjøp dere dirke sett få heller en låse smed till å dirke for dere......det er ikke så dyrt egentlig......jeg syntes også dere skall tenke på hva straffa for å gå med et dirke sett på seg er......5 år bare for å ha det i lomma
Kanskje litt dum du og? Hadde du sett etter ser du at tråden er gammel...
Sitat av anysh
Er du stokk dum eller ?.....ingen låsesmed ville solgt ut et dirke sett til en privat persjon...det kreves mange kurs og godkjenelser for å kjøppe et dirke sett.....tro meg jeg snakker til dere som en lærling i låssmed faget .....men ja dere får kjøpt fra utlandet men da er det ikke kvalitet. de knekker med en gang..........ta mitt råd ikke kjøp dere dirke sett få heller en låse smed till å dirke for dere......det er ikke så dyrt egentlig......jeg syntes også dere skall tenke på hva straffa for å gå med et dirke sett på seg er......5 år bare for å ha det i lomma
Vis hele sitatet...
Fy F... for noe bullshit!
Det er IKKE noen straff for å inneha "dirkesett", og det er heller ikke noen dårligere kvalitet på det man kjøper i utlandet av sett. Siden det er samme settene som flere lås smeder bruker, så burde det være liten tvil.
Jeg har selv Southord, og det bruker flere lås smeder jeg kjenner også.

Og bare det at du klarte å dra opp en 3 -TRE- år gammel tråd og skrive det svaret viser vel at det som tyter ut mellom ørene dine ikke er den smarteste guffa som blir publisert her inne på nFF.

Ta deg en saftis og se på barnetv nå.
Sitat av anysh
jeg syntes også dere skall tenke på hva straffa for å gå med et dirke sett på seg er......5 år bare for å ha det i lomma
Vis hele sitatet...
Vis meg den loven. Vær så snill.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Man kan bare glemme det aa kjoepe fra laasesmeder, han jeg spurte ble naermest fly forbanna ;D

Jobber du som laertling hos en laasesmed? Nice...

Hva om jeg gir deg penger og du gir meg et dirkesett, det blir vel ikke det samme som aa selge ikke sant? ;D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Grimdoc
Vis meg den loven. Vær så snill.
Vis hele sitatet...


Dene loven liger innen for det 13de Kapitel. Forbrydelser mod den almindelige Orden og Fred. § 140.

Sitat av Jonta
Man kan bare glemme det aa kjoepe fra laasesmeder, han jeg spurte ble naermest fly forbanna ;D

Jobber du som laertling hos en laasesmed? Nice...

Hva om jeg gir deg penger og du gir meg et dirkesett, det blir vel ikke det samme som aa selge ikke sant? ;D
Vis hele sitatet...

nei det blir jo ikke det samme ......men hvor mye er det snakk om da?
Det er lovlig i norge, og på www.spyshop.no kan du bestille det på.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser at folk selger mye dirke utstyr på qxl. I kategorien verktøy og under kategorien øvrig. Så har de som ikke vil shoppe i utlandet en mulighet.

Her er to linker, en til pistoldirk og en til vanlig dirkesett

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...r=1&Catg=12029

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...r=1&Catg=12029