Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 789
Er på jakt etter kjempe korte, 10-15 cm lange, ATA-133 kabler til harddiskene mine. Har sjekket ut netshops som Komplett, MPX, Netconnection, 3dfxcool og Microplex, og det korteste jeg har funnet er 45 cm. (skulle også hatt en like kort en til floppyen)

Noen som vet hvor man kan få tak i dette?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
det går vel alltids ann og lage selv, om du tar av kontaktene på vanlig flate kabler, og setter de på, lengre innpå kabelen?
zeth's Avatar
Trådstarter
Må jeg ikke lodde cirka tusen små kabler da? :P
Hvis du skal ta av kontaktene, klippe av ledning, sette kontaktene på lengere inn... Så kommer det til å bli et helvete, ødela nettopp en kabel bare for å se hvordan den var festet, og jeg fant ut at den må nesten igjennom en maskin eller no for å feste den på nytt, ellers så kommer du til å bruke LANG tid på å få den til å virke som den skal. Bare ta av en kontakt på kabelen så får du se hva jeg mener...
zeth's Avatar
Trådstarter
Har gitt opp å leite :P
Sist endret av zeth; 9. juli 2003 kl. 04:27.
jeg har en på 90 cm.. psdata.no faktisk (ata 100 though, men du merker ikke store forskjellen)
Tror jeg har en 10-15cms IDE kable sittende i en urgammel Dell(usj!)-maskin som jeg bøffa fra jobben til fattern... kan sjekke om den er brukbar hvis noen er interessert..?
zeth's Avatar
Trådstarter
Ellers takk, tok å bestilte meg noen runde ata133 45cm kabler, det får duge.
bare ren nysgjerrighet her nå: hva skal man egentlig med så kort kabel? lang kabel kan jeg forstå, men kort?
Better than thou.
Sannsynligvis sette tv-boksen sin i bittelite kabinett eller lignende. Eller leke med XboX'en sin.