Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 11919
Selv måtte jeg røyke en 10-15 ganger før det funket skikkelig,merkelig.Etter det først funka så funka det vær gang etter det
Har røyka noen ganger, både pot og hasj. hasjen røyka jeg i fylla mer eller mindre. ikke en god idè for min del. ble ganske dårlig rett og slett. første gangen gikk det over ganske fort, mens andre gangen ble jeg dårlig i timesvis etterpå.
potten har jeg ikke hatt noe særlig virkning av. har ikke blitt høy på den, bortsett fra et plagsomt tobakks-kick hver gang. Det skal sies at det ikke var kraftige joints så det må nok utforskes litt mer før jeg kan forkaste marhiuana totalt, hehe. Skal prøve og røyke reint uten tobakk en eller annen gang.
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Ok
Nå har jeg røyket en bøtte med cannabis og wild dagga.

Ti minutt har gått og jeg føler ikke mer enn lettere slapphet, økt kroppstempartur og en merkelig tung følelse i hele kroppen, spesielt benene og ansiktet...

Føler meg kanskje litt "ruset" men ikke "high"
Vis hele sitatet...
Akkurat slikt jeg har det....Elsker det
Fyr på en god film nå så har du en nice kveld
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Good news everyone! Ble høy igår!
Dette var med nylig anskaffet bong, med små små mengder cannabis og store mengder wild dagga.
Opplevde først å bli kvalm, svimmel og redd. Men så roet jeg meg ned og følte meg både avslappa og gira på samme tid. ALT føltes godt å ta på, spesielt stolen jeg satt på. Og jeg fikk for meg at jeg måte slikke alle gjenstandene i rommet. Og jeg utviklet en teori for meg selv at huden min (!) var 1/10 sekund forsinket fra resten av kroppen min når jeg gikk, noe som jeg syns var hysterisk morsomt!
Jeg tror nok dette var en mild psykoaktiv wild dagga rus, da den bare varte 2-3 timer. (som sagt jeg bare strødde noen brente cannabisrester fra en tildigere hit over daggaen)

Men fint da! YAY! Me want more
Vis hele sitatet...
Etter det jeg leste der, begynner jeg å lure på om du hadde i deg syk knips ; p
mr_hofman's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mescaliine Vis innlegg
Etter det jeg leste der, begynner jeg å lure på om du hadde i deg syk knips ; p
Vis hele sitatet...
Haha, ja, mulig der var placebo, men det føltes litt som hva jeg antar en mild ecstacy rus er
Sist endret av mr_hofman; 19. juli 2009 kl. 14:33.
Høy av hasj? Jeg trodde man ble stein av hasj...

Neste gang driiit i å røyke det, spis det i stede.
Du har ulike strains innen cannabis verdenen da, sativa, indica, du kan lage hash med begge typer, den ene har den efekten at du blie 'stein' den andre 'høy'
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Haha, ja, mulig der var placebo, men det føltes litt som hva jeg antar en mild ecstacy rus er
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, på nye rusmidler så kan alt kjennes gøy ut å gjøre, feks syns jeg det kjentes ekstremt rart ut å hoppe første gang jeg drakk alkohol. Angående det med å slikke rommet osv så er det normalt å få "planer" eller "følelser" om at ting er annerledes, jeg og en kompis satt og spiste godteri skev en gang og da følte begge(!) at vi var to små babyer som smakte godteri for første gang, vi (trodde) at vi følte det akkurat som en baby ville gjort det, og derfor ble tankesettet vårt som en baby, selv om vi samtidig klarte å snakke osv.

Cannabis er jo et mildt psykedelika da, de som sier at man bare blir trett og at det ikke har noen psykedelisk effekt i det heletatt tar veldig feil. Når man får noia av hasj så er det ofte veldig psykedelisk.
Når man får noia av hasj er det fordi du vet det er forbudt...
Åja, og dette har du funnet ut på hvilken måte? Har du spurt alle som får noia på cannabis hva de tenker på når de freaker ut?

Jeg har ihvertfall sett nok slike tilfeller til at jeg kan garantere deg at det er nok av andre årsaker til å få noia under påvirkning av cannabis. Spesielt vanlig er det å bli paranoid og få vrangforestillinger, å tro at man er syk eller skal dø, eller at man har blitt permanent psykotisk.

Det er ikke alle som tåler cannabis spesielt godt, og mange er heller ikke forberedt på effektene. Enkelte strains forårsaker også hjertebank, og er mer "psykotiske" i sin virkemåte. Dette har absolutt ingenting med lovligheten av stoffet å gjøre.
Helt enig med mentalmelt. Jeg har også sett flerfoldige eksempler som motbeviser påstanden om at det kun er lovligheten som er avgjørende. Når det er sagt, er det mange som "noier" på politirelaterte ting når de først har blitt kastet inn i en paranoiatilstand via rus.
Dere har helt rett i det dere skriver, men på de menneskene dere nevner er psykosene allerede der og rusen virker kun som en katalysator.
Sist endret av fxxked; 22. juli 2009 kl. 16:40.
Du behøver absolutt ikke å være psykotisk fra før av for å oppleve en cannabisindusert psykose. Det er klart at psykotiske individer er langt mer predisponerte for å oppleve det, men det er slettes ikke kun de som er utsatt.

Nok en gang generaliserer du uten et godt nok grunnlag.
Jeg vil påstå at en relativt stor andel av de som har brukt en del hasj/marihuana har opplevd å få noia en gang eller fem i løpet av sin "karriére". Man trenger ikke være disponert for psykoser for å få noia på pot. Er produktet sterkt nok på den riktige måten, spiller det ingen rolle om du er i Oslo, Amster eller Goa. Loka, paranoide stoners finner du over alt.
Hvis det er sant så har jeg og sikkert halvparten av forumet her latente psykiske lidelser som venter på og komme frem.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Du er ikke immun.

Ta en vaskebøtte, fyll opp til det er ca 20 cm fra toppen med vann..Bruk en 1,5 liters cola flaske..Legg på 0,5 g hasj.. Trekk skikkelig i flaska til røyken er så mørk som mulig..

Når du har sugd i deg 2-3 flasker så funker det!!!!
Vis hele sitatet...
Hvis ikke det funker finn en annen hobby
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Det er absolutt den dummeste ideen jeg har hørt på lenge!
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette så dumt? Jeg er enig at ikke alle stoffer er til for å prøves, men om du først er nysgjerrig ser jeg ingen grunn til å "diskriminere".

Jeg har selv sagt det flere ganger at jeg vil ha prøvd alt. Etter å ha lest meg opp har jeg jo kommet frem til enkelte stoffer det bare ikke er verdt risken å prøve (GHB, PCP, Datura, osv) men de fleste stoffer kan bli brukt sikkert, om du gjør det riktig.

Det viktigste er RESPEKT for rusmidler, ikke frykt!
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor er dette så dumt?
Vis hele sitatet...
Å begynne å eksperimentere med rusmidler med ett mål for øyet: å prøve alt, er definitivt dumt. Om man er interessert i å eksperimentere med alternative bevisthetstillstander bør man begynne i den andre enden. Ikke hvilke stoffer man vil prøve, men hva man vil oppleve eller oppnå, og deretter velge ett eller flere stoffer å eksperimentere med, utifra hvilken effekt de gir. Her bør man også bruke den gode gamle kalkylen "is the juice worth the squize?", altså om effekten er verdt de potensielle bivirkningene og ettervirkningene.
Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har selv sagt det flere ganger at jeg vil ha prøvd alt. Etter å ha lest meg opp har jeg jo kommet frem til enkelte stoffer det bare ikke er verdt risken å prøve (GHB, PCP, Datura, osv) men de fleste stoffer kan bli brukt sikkert, om du gjør det riktig.
Vis hele sitatet...
Om du sette GHB i samme bås som PCP og Datura, da har du ikke lest deg opp. GHB er relativt harmløst, forutsatt at stoffet er rent og at man doserer fornuftig og ikke kombinerer det med andre sentraldempende stoffer (alkohol, opiater, benzoer etc.) PCP er sannsynligvis nevrotoksisk*, mens GHB finnes i kroppen fra før og etterlater seg ikke andre metabolitter enn vann og kullsyre (kilde: Vickers, 1969, Laborit, 1972)
Sitat av fetter Vis innlegg
Det viktigste er RESPEKT for rusmidler, ikke frykt!
Vis hele sitatet...
Der, min venn, er vi helt enige

*kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/en...Search=2660263
Sist endret av felix_poker; 23. juli 2009 kl. 14:55. Grunn: skrivefeil
Sitat av Djiises Vis innlegg
Så skal d også sies at du blir ikke høy på hasj, du blir stein, en rolig avslappende følelse, altså du vil bare ligge der å chille.
Men weed altså grønt d blir du høy på, stort sett samme følelsen du får som på hasj, men du blir mer oppegående åsså er slår rusen inn kraftigere me weed.
Vis hele sitatet...
Dette medfører ikke riktighet. Om man blir "høy" eller "stein" kommer hovedsakelig ann på om cannabisen man inntar kommer fra en indica eller sativa-dominert strain. Andre ting som spiller inn er dosering, dagsform, inntaksmetode, hva man evt. kombinerer med, toleranse, foventninger og setting. Altså stort sett alt utenom hvorvidt det er hasj eller marihuana
Du blei bare overkokt, har en tendens til å bli slik når man ikke blir høy de første par gangene.
Merket absolutt ingenting utenom at jeg ble ganske tung i beina og varm i ørene...

det er jo en start det...

selv en av de første gangene jeg røyket merket jeg ingen ting... men det nok kommer etterhvert=)

lykke til å kos deg=)
Sitat av mr_hofman Vis innlegg

Jeg ble mest bare søvning og ville sove. Jeg antar at de fleste som røyker ikke bare går og legger seg etter tre drag...

hmm
Vis hele sitatet...
etter bad shit, jo
Husker godt første gangen jeg ble skikkelig stein. Jeg hadde røyka 3-4 ganger, og ikke merka noe særlig. Følgelig mente jeg at rev var oppskrytt, og ikke var noe for meg. En kveld (i 1999) bestemte jeg og 2 kompiser oss for å kjøpe noe kvalitetsrev, og sitte nede i kjellerstua og kose oss med musikk og rev. Jeg var selvfølgelig kjepphøy og sa at vi like gjerne kunne drite i reven da det ikke funker nevneverdig uansett...

Vel, vi fyra opp etter endel knoting med mekket, og lente oss tilbake. I dag, 10 år etterpå, er det fremdeles en av mine kuleste opplevelser. Jeg ble helt usannsynlig digg stein! Husker vi hørte på Cypress Hill - Temples of boom, og det var akkurat som jeg "så" beaten når jeg lukka øynene. Alt var helt "fløyel", jeg satt sikkert 3 meter nedi sofaen. DET var helt sjef!

Til slutt sovna alle mann, og jeg husker afterglowen var helt utrolig da jeg kjørte hjem mange timer senere.

Desverre fikk jeg aldri like bra funk av rev senere, selv om jeg hadde tilgang på helt ekstremt bra saker. Så jeg røyka sporadisk i mange år, men aldri mer enn kanskje en helg pr mnd.

Nå er jeg "voksen" og er gift med 2 barn, så jeg har gitt meg helt med hyginga. Like greit, da det ikke ga meg samme greia lenger. Men det er definitivt et minne jeg ser tilbake på med et smil :-)
Sist endret av DrPain; 31. juli 2009 kl. 19:35.
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Er slik, at ikke alle får noen merkbar effekt av hasj de første gangene man røyker..Dette avtar sånn ca den neste gangen du tester..

Om du fremdeles ikke får noe funk, ta å røyke bøtte..Med ren hasj, uten tobakk.Lover deg, det virker..

Ang Salvia, er det ekte og sterkt nok, så kan jeg love deg at du merker det!
Vis hele sitatet...
lol, kjøp jack herer kompis, lø du vil kjenne det da- sverger
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
"Du har rett og slett ikke røyka hasj"

Men jeg har jo det... Han forsikret meg at det var bra saker. Og wild daggaen bestilte jeg på legalbuds.com og, selv om det ikke inneholder THC, skal den gi en rus
Vis hele sitatet...
det som er sannheten er at majoriteten av de som røyker ikke har peiling på hva de driver med, og sier at noe er av god kvalitet så lenge personen de har fått det av sier det er det. er det god kvalitet så blir du høy! så enkelt er det. om du så er superman jah bless

Sitat av .:Thebird:. Vis innlegg
lol, kjøp jack herer kompis, lø du vil kjenne det da- sverger
Vis hele sitatet...
ahhh. jack herer!! smooooth plante!:-)

Sitat av Hautainn Vis innlegg
etter bad shit, jo
Vis hele sitatet...
sant ass! hvis du ikke har lyst til å bli " stein" men heller "høy" så anbefaler jeg deg å lære deg forskjellen på sativa og indika plante. sativa gjør deg høy og indika gjør det stein. jeg personlig er fan av sativa planter:-) det holder meg produktiv og klar:-)
Sist endret av learnthetruth; 7. august 2009 kl. 03:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Tror han bare mente at du ikke har røyka nok hasj enda... Typisk at man merker lite/ingenting de første gangene. Men når du blir fjern, vet du at du er det.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke si det er slik.. første gang røykte jeg 2 jointer og ei halv "trekkspillpipe" og jeg ble temmelig høy.. hehe
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Jeg har røykt det to dager nå.
Den første kvelden røykte jeg en joint og to piper. Dette var god sterk hasj blandet med tobakk. Merket absolutt ingenting utenom at jeg ble ganske tung i beina og varm i ørene...
Dagen etterpå røykte jeg tre(!) jointer med hasj + wild dagga.
Ingenting.
Så laget jeg en gravity bong med store mengder hasj og en del wild dagga.
Etter TRE forsøk med gravity bong opplevde jeg å bli ekstremt kvalm av all røyken og ble livredd for at hasjen var forgifta. Jeg følte også at rommet ikke sto helt stille.
Jeg tviler sterkt på at jeg var "høy".

Jeg innhalerer så langt ned i lungene jeg klarer og holder det mer enn 20 sek.

Jeg har ikke lyst å sløse bort all hasjen på disse forsøkene uten at det har noen virkning. Fyren jeg fikk hasjen av sier den er litt gammel men at den ellers er god kavlitet. Wild daggaen er ny og burde funke.

Hva gjør jeg galt?

Jeg har også en del salvia jeg ville prøve, men er redd ikke det heller funker på meg nå.
Vis hele sitatet...
kroppen din må bli vant til rusen. joint er en god ide, fortsett med bare en, kanskje alene. prøv å se en film eller noe sånt. etter et par ganger begynner du nok å åpne for rusen og kroppen skjønner hvordan den skal absorbere canabinolen og thc. tips; ikke ta 3,4,5,10 jointer på rad, bare waist.
Å være Høy Og å være stein er to forskjellige ting, skaff deg heller noe pot så blir du høy, jeg og de fleste jeg kjenner blir ikke høye av hasj, de blir steine.

Men det jeg synes er litt rart er hvorfor du maser om hvorfor du ikke blir høy når du ikke en gang vet hvordan det er å være høy...
Sitat av mr_hofman Vis innlegg
Men jeg mener hvis DETTE er det som er å være høy tar jeg heller et par øl

Jeg ble mest bare søvning og ville sove. Jeg antar at de fleste som røyker ikke bare går og legger seg etter tre drag...

hmm
Vis hele sitatet...

Joints er generelt ikke lurt om du vil bli ordentlig fjern synes nå jeg joints er chill med god MJ mens det funker ikke så bra med hasj. Hasj er best på bong som er godt mekka, tørr flaske bong, snorkel, vanlig vann bong om du ahr råd til det(kjøpt en bra en som ikke har liten brønn), hvis du føler for å sove betyr det egentlig at du har røyka for mye. Dessuten det tar litt tid før det egentlig er jævlig digg å være på hasjrusen. Du vil aldri bli høy av hasj siden det er som oftest lagd av indica planten. Mer om forskjellen på rusene kan du finne rundt her på forumet. Hvertfall hasj er sterkere enn mj.

Når du blir mer innrøyka så kommer du til å like rusen det skal jeg love deg

Om du leser andres syns punkter eller ikke er jo ditt problem. Sorry jeg skrev det der så ikke at det her var en gammel post.
Sist endret av Kommunisten; 15. august 2009 kl. 15:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Joints er generelt ikke lurt om du vil bli ordentlig fjern synes nå jeg joints er chill med god MJ mens det funker ikke så bra med hasj. Hasj er best på bong som er godt mekka, tørr flaske bong, snorkel, vanlig vann bong om du ahr råd til det
Vis hele sitatet...
Litt OT, men... Dette gjelder muligens standard gatehasj, som generelt er vesentlig svakere enn selv middelmådig pot, og som man blir veldig fort innrøyket på. Jeg har kun røyket bong hos venner de siste ti årene, og har aldri hatt problemer med at en joint ikke virker så lenge hasjen er av god kvalitet. Snarere tvert imot; jeg føler at et en skikkelig joint sitter bedre enn tilsvarende mengde inntatt på bong. Man får riktig nok ikke nikotinkicket og den noe brattere virkningskurven som følger med bongtrekk, men fem minutter etter avsluttet røykeøkt føler jeg at en skikkelig joint funker minst like bra som en bong, og 30 minutter senere føler jeg at jointen sitter bedre. Det har nok en naturlig årsak i at man ved bongrøyking får inn det man røyker på to-tre trekk i løpet av et minutt eller to, mens jointinnholdet gjerne fordeles over mange flere trekk og over mange minutter. Mens bongtrekk kommer fort og forsvinner fort, sitter jointen i. For meg er det faktisk sånn at jeg først føler meg ordentlig godstein etter en joint i ro og mak hjemme, selv etter en kveld med tett bongbruk hos venner.

Som sagt, har man dritthasj som man må skremme virkningen ut av, kan nok bong være et riktig valg hvis man vil oppleve en effekt. Har man derimot ordentlig, god hasj, er bong helt unødvendig. Av de få jeg kjenner som fremdeles foretrekker bong etter mange års røyking, er det store flertallet ikkerøykere som har blitt avhengig av nikotin via hasjrøyking. Disse er hekta på "kicket" en får av et bongtrekk, altså det umiddelbare nikotinsjokket som sakte glir over i cannabisrusen. Hadde samme mennesker prøvd å røyke tilsvarende mengde ren hasj på bong, hadde de blitt skuffet. Jeg tror også at de fleste av de som sverger til bong fordi hasjen "ikke funker" i joint hadde fått sjokk av virkningen en god joint kan gi. Jeg røyker forresten aldri mer enn 0,2 gram i en enmannsjoint, og det gir tung og tilfredsstillende rusvirkning i minst en god time, og er fremdeles påfallende etter to.

Sånn, nå tror jeg at jeg er ferdig med denne tråden jeg også.