Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1158
http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article252745.ece

Utrolig provoserende at ingenting skjer og at denne leiren får fortsette med torturen sin. Forhørsmetodene minner jo om noe hentet ut fra 1984...
Ja, vi i Norge bør heller hjelpe USA med disse forhørene. Så kan de få komme i et norsk fengsel å greier. Så finner vi ut at disse karene er da ikke så slemme likevell, så kan de få komme ut å berike samfunnet vårt

For vi nordmenn har jo en så kjedlig kultur fra før, så vi trenger jo påfyll fra overlegne superkulturer i Midtøsten..


... Det er en grunn til at de er der! Men de burde få litt mer rettigheter da. Så slipper de alle disse protestene mot det!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Disposable: Heisann, her kjører vi provokatørflagg hele veien!

Men uansett: Det ble sluppet flere fanger fra Guantanamo til england for et par mnd siden, de sitter nå i britiske fengsler og blir avhørt, tror jeg.
det er jo ingen bønn for terrorister..det vet de jo selv før de begynner med handlingene side..
hvis de absolut har så lyst til og ofre livet til det så kan de godt få bli sittende på Guantanamo..
det som er litt småmorsomt er at aker-kværner sponser den amerikanske basen på Guantanamo..
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
- Jeg er mot terrorhandlinger. Det er mot Koranen og min tro, sier han.
Vis hele sitatet...
Er tydelig at muslimer tolker koranen veldig individuelt
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Zoidberg
det er jo ingen bønn for terrorister..det vet de jo selv før de begynner med handlingene side..
hvis de absolut har så lyst til og ofre livet til det så kan de godt få bli sittende på Guantanamo..
det som er litt småmorsomt er at aker-kværner sponser den amerikanske basen på Guantanamo..
Vis hele sitatet...
Problemet er jo helst at disse menneskene bare blir utpekt som terrorister, og ikke får noen som helst mulighet til å forsvare seg. "Rettsaken" de får på Guantanamo er latterlig...

For å fortsette med mine litterære paralleller blir dette litt som rettsaken mot Josef K. (med forhørsteknikken som ble nyttet mot Winston i 1984...)
De som sitter på Guantanamo er jo for det meste motstandsfolk og terrorister som de huka inn i Afghanistan, og de må da få vite at de ikke fucker med USA nå mere...

Vondt skal beseires med vondt...
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av Disposable
De som sitter på Guantanamo er jo for det meste motstandsfolk og terrorister som de huka inn i Afghanistan
Vis hele sitatet...
Leste du artikkelen i det hele tatt? Hvis det er et slikt hendelsesforløp som artikkelen beskriver er det jo bare tilfeldigheter som gjør at han ble dradd inn.
Indignert
snegler's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Disposable
Vondt skal beseires med vondt...
Vis hele sitatet...
En leveregel som sikkert vil føre til en mye bedre verden
Kan hende noen av menneskene som sitter fanget er terrorister, men rettsikkertheten bør fortsatt gjelde...

Uskyldig inntil det motsatte er bevist!
Opprinnelig postet av Devine
Leste du artikkelen i det hele tatt? Hvis det er et slikt hendelsesforløp som artikkelen beskriver er det jo bare tilfeldigheter som gjør at han ble dradd inn.
Vis hele sitatet...

Hva er sjansen for at det han forteller er 100% sant da? ... Det MÅ jo være noe rart bak dette der...
Opprinnelig postet av Disposable
De som sitter på Guantanamo er jo for det meste motstandsfolk og terrorister som de huka inn i Afghanistan, og de må da få vite at de ikke fucker med USA nå mere...

Vondt skal beseires med vondt...
Vis hele sitatet...
du har store problemer om du tror noe av det usa har gjort dem siste årene har hatt en positiv effekt på verden. god bedring.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Devine
Er tydelig at muslimer tolker koranen veldig individuelt
Vis hele sitatet...
Tydelig at religiøse personer ofte kan tolke religiøse skrifter forskjellig...

Det er jo derfor vi ser forskjellige trossammfunn både innen kristendommen og Islam og de fleste større religioner...

Opprinnelig postet av Disposable
Hva er sjansen for at det han forteller er 100% sant da? ... Det MÅ jo være noe rart bak dette der...
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? MÅ han ljuge for han er muslim? Må han ljuge fordi han vil sverte USA fordi han er muslim? Må han ha blitt fanget av USA med god grunn: at han er muslim?

Kom med noen beviser annet enn ditt homoerotiske forhold til USA (som du tydelig illustrerer i din første post)...

Vondt skal beseires med vondt...
Vis hele sitatet...
Neste gang du får hodepine kan du jo prøve å slå det ut med en stein...?

Tankegangen din ble brukt mye før av heksedoktorer og shamaner og andre som ikke hadde peiling på legevitenskap fordi ingen hadde forsket på temaet...

At tankegangen ikke er å anbefale i straffe sammenheng er vanskeligere å bevise, men det er en grunn til at f.eks. totur er forbudt og strider mot menneskerettighetene...
Uansett, du får glede deg til du får en sønn eller en datter å oppdra da, for hvis de gjør noe dumt/vondt mot deg kan du jo bare banke litt vett i skallen på dem:
de må da få vite at de ikke fucker med USA, ehhh meg, nå mere...
Vis hele sitatet...
Sist endret av SilverKhan; 14. juli 2004 kl. 18:47.
Opprinnelig postet av SilverKhan

Hvorfor det? MÅ han ljuge for han er muslim? Må han ljuge fordi han vil sverte USA fordi han er muslim? Må han ha blitt fanget av USA med god grunn: at han er muslim?

Kom med noen beviser annet enn ditt homoerotiske forhold til USA (som du tydelig illustrerer i din første post)...
Vis hele sitatet...
Sa jeg noen gang det?? lamming..
Det er du som prøver å framstille meg som en rasist her nå... typisk sosialistvås..

Jeg mener man ikke skal tro blankt på noen, uansett religion,hudfarge osv... eller om det tilogmed er en statsmakt!

Du skriver:
"Må han ha blitt fanget av USA med god grunn: at han er muslim?"
Nå er det nå endel muslimer i det muslimske landet Pakistan, og det er nok en eller annen grunn til at han ble tatt skjønner du.. Men i ditt hode så er det vel ikke så enkelt å forstå
Sist endret av Disposable; 15. juli 2004 kl. 02:49.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Han var i en by der USA fanget inn endel al-Quaida medlemmer... Deretter blir han uten en ordentlig rettsak ført til Guantanamo der han blir utsatt for psykisk og fysisk terror (Alle fangene som har kommet ut fra basen har sagt det samme).

Hvorfor slipper USA ham?
Dersom han hadde vært ansvarlig for terrorhandlinger burde han vel ikke komme ut så tidlig?
Altså må han være uskyldig.

Dette burde gått ann å finne ut, uten at den tiltalte må lide under psykisk og fysisk terror...

... Det er en grunn til at de er der!
Vis hele sitatet...
Her var det tydeligvis ikke grunn ettersom USA valgte å slippe ham fri... Det samme med han spanske kisen som ble sluppet dagen før/etter...

–Ja, det gjør jeg. Det har ikke vært lett å overbevise den amerikanske siden om å følge grunnleggende rettsprinsipper, sier Freivald ifølge NTB. Hun mener amerikanerne nå forstår at fangene ikke kan holdes på ubestemt tid uten å bli stilt for retten.
kilde
Vis hele sitatet...
Innse dette USA har driti seg loddrett ut og torturert uskyldige.

Hvis du hadde blitt fanget inn og hevdet hardnakket at du var uskyldig og på tross av det ikke fikk noen rettsak og ble torturert ville du kanskje sett litt anderledes på saken...

Jeg klan være enig i at man ikke skal stole blindt på det noen sier, derfor har vi rettsaker... forresten det dreit visst USA i gitt... Rettsikkerhet in the land of the free and the brave juhu!

Godt å se at du ikke komenterer det jeg sa om "vondt beseires med vondt"-teorien...
Sist endret av SilverKhan; 15. juli 2004 kl. 20:04.
Det er slikt som skjer når det sitter en hel gjeng apatiske politikere på andre siden av gjerdet som ikke tør å utfordre vår helt Mr. Bush.
Opprinnelig postet av Disposable

Du skriver:
"Må han ha blitt fanget av USA med god grunn: at han er muslim?"
Nå er det nå endel muslimer i det muslimske landet Pakistan, og det er nok en eller annen grunn til at han ble tatt skjønner du.. Men i ditt hode så er det vel ikke så enkelt å forstå
Vis hele sitatet...
Hva slags grunner snakker du om egentlig? jeg bare lurer, for en rimelig rettsak har det sikkert ikke vært. Og mener du at hvis Rumsfelt eller en annen i den amerikanske regjering arresterer noen, så er det grunn til å tro at den 'noen' har gjort noe kriminelt? Hvorfor tror du USA er med soldater i midtøsten og araberland i det hele tatt?

Jeg vil anbefale litt mindre CNN .....


oftopic:
Det er en annen ting jeg lurer på siden Islam er det store satan i 'visse' kretser.
Hvortid var den siste uoppfordrede aggressive handling av ett muslimsk land mot vesten generellt? Hva land erklærte, uoppfordret vel å merke, krig mot en 'vestlig' stat sist? Hva er den store faren med muslimske land? De er som oftest møkkfattig for f....

hvorfor bomber Norge afganistan? De har kjempet i over 20 år nå. De driver med 3 gangs bombing av byggninger, og sender tropper inn i sivile landsbyer.
De har absolutt ingenting igjen der nede. Er ikke det grunn til å tro på en uoffisiell agenda? En annen grunn til å være i landet enn 'bekjempe den o'store islamske trusselen'.
Sist endret av GoatboyReloaded; 16. juli 2004 kl. 16:21.
Ingen muslimske land har angrepet noen "kristne" land, og er heller ingen trussel mot dem.

Men... når så du sist muslimer kjempe en _vanlig_ krig?
lenge siden tenker jeg?
De (fundamentalistene) er feige rotter som heller ville ha sprengt en skolebuss med uskyldige barn, enn å kjempe mann mot mann!

Muslimer anriper vesten med et skjult våpen: Barnevognen!
I en rekke muslimske land blir familier oppfordret til å dra til vesten for å "kolonisere" landet ved hjelp av en Trojansk Hest-metode.
Noen som har sett hvor mange barn muslimer har?
Det har skjedd før, og det skjer igjen...

Skal ikke dra lenger enn til Bosnia for å se hvor fint muslimer og kristne/ateister levde sammen

Anbefaler alle å ta en titt på disse sidene (ikke tenk på webdesign her :P )
FOMI
Islamfakta (svensk)
Sist endret av Disposable; 16. juli 2004 kl. 18:41.
Opprinnelig postet av Disposable
Ingen muslimske land har angrepet noen "kristne" land, og er heller ingen trussel mot dem.
Vis hele sitatet...
Correctomundo!

Opprinnelig postet av Disposable

Men... når så du sist muslimer kjempe en _vanlig_ krig?
lenge siden tenker jeg?
Vis hele sitatet...
2 av 2.....så flink du er....

Opprinnelig postet av Disposable

De (fundamentalistene) er feige rotter som heller ville ha sprengt en skolebuss med uskyldige barn, enn å kjempe mann mot mann!
Vis hele sitatet...
Faen heller.....Hvem har mest hår på ballene? De med nyeste automatvåpen, USA i ryggen og kamphelikoptre? eller de med sprettert? Og hva med foreldrene til de barna? skulle ikke de tenkt seg om to ganger før de bosatte seg med familien sin på (IKKE isralesk), men Okkupert Palestinsk område
Opprinnelig postet av Disposable

Noen som har sett hvor mange barn muslimer har?
Det har skjedd før, og det skjer igjen...

Skal ikke dra lenger enn til Bosnia for å se hvor fint muslimer og kristne/ateister levde sammen
Vis hele sitatet...
Det er nå jeg ligger meg ned for å grine .....og vente på min bombekaster fra E-bay. Hva du sier er grunn nok til å miste troen på menneskeheten......Håper det innsees....
Sist endret av GoatboyReloaded; 16. juli 2004 kl. 23:54.
Opprinnelig postet av GoatboyReloaded


Faen heller.....Hvem har mest hår på ballene? De med nyeste automatvåpen, USA i ryggen og kamphelikoptre? eller de med sprettert? Og hva med foreldrene til de barna? skulle ikke de tenkt seg om to ganger før de bosatte seg med familien sin på (IKKE isralesk), men Okkupert Palestinsk område
Vis hele sitatet...

Muslimer er ikke det samme som PALESTINERE...
Det er ikke bare i Israel at muslimer har gjort mye ugang skjønner du. Vi husker vel alle Madridbombene... Kan ikke huske at spania har gjort stort annet enn å hjelpe til i Irak-krigen!

Få øynene bort fra sosialisme.no å bli kvitt all den antisemitismen som SV og AP har klart å fått spredt ut!
Opprinnelig postet av Disposable

Det er ikke bare i Israel at muslimer har gjort mye ugang skjønner du.
Vis hele sitatet...
beklager men tror du roter litt her, skal "rette" litt på deg: Det er ikke bare i palestina at kristne har gjort mye ugang skjønner du.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Disposable
Anbefaler alle å ta en titt på disse sidene (ikke tenk på webdesign her :P )
FOMI
Islamfakta (svensk)
Vis hele sitatet...
Uff da...

Lukter veldig Da-Nuka her...: "La meg begrunne minne åndsvake teorier med hypersubjektive nettsteder for høyreekstreme skap-rasister"

Når du ber oss om å få øynene vekk fra sosialisme.no så kan du jo ikke være så blottet for intelligens at du anbefaler oss sider som er i den motsatte politiske fløyen, (bare enda mer ekstreme )

Jeg har lest 2-3 sider på sosialisme.no og syns det var ganske dårlig forklart og overforenkler temaene, så jeg er ingen forkjemper for det nettstedet bare så det er sagt...

FOMI er direkte latterlig... De tolker koranen etter eget forgodtbefinende og de tolkningene stemmer i beste fall med noen muslimske ekstremisters oppfatninger og i verste fall blir det omtrent som å hevde at alle kristne steiner utro koner...

Enten på FOMI eller på et lignende nettsted (mulig jeg så det på hw.no) så blir det hevdet at koranen ikke skal tolkes, slik som bibelen, men er et sett med regler som SKAL følges...
Denne påstanden faller på sin egen urimelighet ettersom koranen, akkurat som bibelen, inneholder motsetende påstander:
De fleste kjenner til at muslimer ikke drikker vin ettersom dette er forbudt... Men i en av sura'ene så står det at muslimer skal nyte av alle guds gaver også alkohol/vin, selv om melk dog kan være å foretrekke...

Best liker jeg nok argumentet om at muslimer prøver å gjør hele verden muslimsk, i motsetning til kristendommen
Når en eller annen høyrevridd glad-anti-semit skrikker ut dette, er det jo bare å nevne korstogene og ikke minst misjonærene for å illustrere at rekruteringen til kristendommen ikke akkurat har vært ubetydelig. Se på alle kirkene i den tredje verden? hvorfor ser vi ikke like mange moskeér der?

Men så kan man jo spørre seg hva er verst av å tilby mat til fattige men servere den i guds navn og således påtvinge fattige kristendommen i bytte mot overlevelse eller å gjøre det med vold slik som noen ytterst få muslimske ekstremfundamentalister tydeligvis gjør?

http://fomi.ytring.dk/Kalender.htm

Kalenderen dems er også direkte latterlig...
første post:
1895

Urfa-massakren Kurdiske muslimer angrep den assyriske byen Urfa og massakrerte ca 13.000 kristne assyrere. Allahs mordere gjorde ingen forskjell på folk, både menn, kvinner, barn og gamle ble slaktet ned for fote.
Vis hele sitatet...
Når de kristne korstogene for frem i det hellige land så drepte de også en enorm mengde kristne fordi de var mørkhudede og korsfarerne trodde alle kristne var hvite i huden...

Dersom du printer ut FOMI så har du derimot fått noe ut av allt arbeidet skap-rasistene har lagt ned i sida...
Da får du nemlig verdens festligste dasspapir...
Opprinnelig postet av Disposable
Muslimer anriper vesten med et skjult våpen: Barnevognen!
I en rekke muslimske land blir familier oppfordret til å dra til vesten for å "kolonisere" landet ved hjelp av en Trojansk Hest-metode.
Noen som har sett hvor mange barn muslimer har?
Det har skjedd før, og det skjer igjen...
Vis hele sitatet...

Hvis jeg sier at jeg syntes det her var en *smule* rasistisk, vil det da føre til at du kaller meg sosialistulling eller noe i den duren?
Nå har det seg slik at fattige befolkningsgrupper får flere barn en velstående, grunnen til dette er rett og slett at de vil sikre familien økonomisk. Å hevde at det er en skjult internsjonal agenda bak dette blir temmelig "far-fetched", og lukter paranoia og fremmedfrykt lang vei.
1895

Urfa-massakren Kurdiske muslimer angrep den assyriske byen Urfa og massakrerte ca 13.000 kristne assyrere. Allahs mordere gjorde ingen forskjell på folk, både menn, kvinner, barn og gamle ble slaktet ned for fote.
Vis hele sitatet...
hehe, kanskje de skal ta med alle de gangene tyrkerne (muslimer) har slaktet, jevnet med jorden og massakrert kurdiske landsbyer?