Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1018
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann, sitter og titter litt på digitalkameraer, og er litt i tvil om hva jeg bør kjøpe.. Har sett på Casio Exilim og Canon Ixus..
Noen som har noen erfaringer med disse typene? (Ixus 400, 500, osv og div Exilim utgaver) evt har noen andre og anbefale?
Mvh
Totto
Jeg har kun erfaring med Ixus kameraene og de erfaringene jeg har er for det meste veldig positive det eneste jeg har å utsette på det er at om det er kaldt ute kan kameraet reagere litt tregt men bortsett fra det er kameraet genialt..

passer perfekt i lomma, tar gode bilder, bruker ikke AA batterier og det er pent å se på ...

go ixus
Du finner sikkert noe nyttig på www.dpreview.com
Hva er absolutt makspris for deg?
Vil du ha speilrefleks eller kompakt?

Jeg har Olympus c-50 ZOOM, funker bra, men rekker ikke skrive mer. Skal prøve å huske at jeg skal skrive mer i morgen..
jeg satt faktisk også å tenkte på å kjøpe et digitalt kamera, Jeg er villig til å betale mellom 2500 - 3000 kr... Hva er det beste kameraet du får for den prisen ?

Takker
Sitter også på et Connon Ixus, jeg er vedlig fornøyd.
Nå er jeg ingen fotograf men dette er iallefall mine erfaringer

+ Robust kamra
+ god kvalitet på bildene
+ Gode muligheter for zoom
+ Tar gode makro bilder? (bilder av tekst ekke sikker på om det heter makro :P)
+ Bra komprimering
+ lasermarkør som måler lys

- noe kort baterilevetid
- Litt liten orginal flash brikke
- Dyreminnebrikker (gjelder vel alle egentlig)

Som sakt jeg er ingen fotograf så du burde ta deg en tur innom

http://akam.no/
Sist endret av voktern; 17. juni 2004 kl. 17:31.
Opprinnelig postet av ztaale
...bruker ikke AA batterier...
Vis hele sitatet...
Er uenig i at det at kamera ikke bruker AA er et bra argument.
Når det gjelder mitt kamera, så var en av årsakene til at jeg ville ha det nettopp at kamera bruker AA.
Det gjør at jeg får billige batterier, slipper å kjøpe dyyyre "custom" batterier.
Har to sett med oppladbare. Ett sett i kamera, ett sett i bagen, og en pakke med backup (vanlige Duracel e.l.) med meg når jeg er ute og fotograferer.

Batteriene varer i ca. 4 timer med LCD skjermen på. Det er bra nok for meg.

(Kamera er et Fujifilm S5000 btw. Koster 2.900,- på www.netshop.no)
Alle: Vil backe n5k opp på at AA-batterier funker. Vi har samme kameratype, og i tester scorer S5000 _svært_ godt på batterilevetid. Man kan fint knipse vilt i flere dager uten at batteriene går tomme. Og gjør de det, så kan du bare spasere inn på Rimi.

(Jeg har oppladbare SONY-batterier i, og selv de er operative leeenge. Har et par Duracell som backup, men jeg har aldri fått bruk for dem)

Til sist vil jeg bare få anbefale Fujifilm S5000. Svært fornøyd med det.
Jeg er også veldig fornøyd.
Kamera har ikke nådd helt opp på diverse tester, men jeg har ennå ikke sett noe til dets negative sider.
Til 2.900,- er det et meget bra kamera. 10x optisk zoom og bra batterikapasitet er to bra ting med apparatet.
Har selv ixus 400 og er MEGET fornøyd med det.
Det tåler en støyt, så klumsete som jeg er så er det bra, har mistet det i gulvet utallige ganger, men funker like bra.
Bilde kvaliteten er meget god!
fujifilm har veldig brae kameraer. jeg har fujifilm finepix F700 og er kjempefornøyd med den. du kan lese litt om de forselige kameraene her: www.stevesdigicams.com
Jeg har hørt mye fint om Ixus kameraene. Var jeg deg, ville jeg valgt Canon Ixus.
Jeg anbefaler SONY DSCP73, det er et meget godt kamera. Mulig du må gå litt opp i pris. Koster 3295 på Elkjøp.
Er det noen her som har testa et kamera fra Sonys Cybershot serie? Sikler på dette. Noen som veit om det kommer til Norge? Har fått det anbefalt av en kollega som er fotograf.
Hvis noen vurderer et litt dyrere kamera er Olympus C-5060 absolutt å anbefale.
http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25858
Ville tatt en tur på www.akamera.no og sett om det er noen tester av kameraene der.