Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 3058
http://home.no.net/dux/logs

Les mail først.. så velger du hvilken rekkefølge du vil lese de andre 2.
Etter dette har #harstad fått aldersgrense på 35 år.
Sist endret av Goda; 4. august 2002 kl. 16:14.
sikkert noen som har hatt det gøyt...
..
Trådstarter
Etter det jeg husker så var det en av de som var på #sandnes som var operatør på #harstad. Han lå å snakka med en annen på #sandnes om den politianmeldelsen... Jeg har stor tro på at det er ekte.. + Hvem hadde hatt gidda til å gjøre alt det der ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ok.. mail.txt var faktisk 28k.. hva med og gi oss litt story da?
..
Trådstarter
Hva mener du ?
Sist endret av Goda; 4. august 2002 kl. 18:17.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Dokumentene var altfor lange til at jeg gidder og lese, men dog er jeg nysgjerrig, fortell meg storyen
..
Trådstarter
Ok, en gammel jurist / advokat (husker ikke) har plaget folk på #harstad. Han hadde barneporr på pc'en osv. Så han ble banna med grunnen; Barneporrgriss eller noe.. Så da anmeldte han forholdet!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Lol, anmeldte han at han ble banna?
"IRC is not a right, it's a privilege"
..
Trådstarter
Vet, det er så forbanna morsomt... Og den han begynte med å anmelde var en som hadde nicket Knutsen.. Dette ble stort på #harstad.. Knutsen.. #harstad's hovedBOT hadde fått sin første anmeldelse.. det var skoj
Står jo fullt navn og nummer til denne personen, tipse en stor avis eller det lokale politikammeret og se hva som skjer? :P
..
Trådstarter
hehe, *frister*
Lurer på om politiet hadde ledd lite for mye da
efnet eller undernet? gadd ikke lese alt...

meitemark
efnet, han blir bedt om å dra til undernet.
hvem gidder å lese noe slikt duxo?!! ingen, vil jeg tro...

et bra sammendrag fra loggen hadde heller gjort seg, men det at en advokat/barnepr0n/etc/ogircsamtidig = lol
Jeg tok meg tid til å lese det, tok vel 5-10 minutter å lese alt. Fatter ikke hva som er så galt med det. Sammendrag hadde seff vært greiere, men kanskje han følte for å dele det med oss andre som råmateriell... Det ville iaf jeg også gjort :P
Patient zero
iblis's Avatar
drmatrix: slapp av litt nå da.. gi gutten en sjanse
Jaja, har skumma igjennom det. Dykk har hengt han ut som pedofil på IRC. Han vil saksøke deg/dykk for ærekrenking. Verkar greit nok det.

1) Han kjem sikkert til å vinne også viss ikkje saken blir henlagt.
2) Han kjem sikkert til å vinne viss ikkje det blir bevist at han er pedofil. Då må du anmelde han for pedofili og ha bevis for det.
..
Trådstarter
OnkelSjokolade; Sikker på at du leste skikklelig?

Noen av disse som har vært hjemme hos han kjenner jeg godt.
De har fortalt at problemet som han beskrev egenli ikke eksisterte, samt at pengene han lovde hadde han
ikke pga knekt bankkort. Det var bare å komme tilbake senere så skulle han betale.
I tillegg dukket div lugubre adresser opp i internet explorer når de trykte inn www der (www.boysex.com f.eks).


Kjapp sak å fixe, men jeg kunne ikke unngå å legge merke til noen av filnavnene på desktoppen hans..
det var type boy16.jpg osv.
Vis hele sitatet...
Jaja, det er vel berre for han å formatere harddisken så er spora sletta. Eit par guttepjokkar som hevdar at han er pedofil er ikkje nok.
Onkel Sjokolade: man må formatere disken 8 ganger og fylle den helt opp med filer for å slette alle spor (minimum). ellers er alt innhold mulig å finne med de rette verktøy, og de er det plenty av.

men når det kommer til æreskrenking, så kommer han nok til å vinne, samma hvor mye pedofil dere måtte mene at han er. hvorfor? jo fordi pedofili vil etter norges lover si at det er snakk om personer under den norske seksuelle lavalder. alt det her vært snakk om her er bilder (boy16.jpg), og såvidt jeg husker er 16 lovlig.
boysex.com, er og jeg siterer fra siden: "Only the cutest European boys - 18 to 25 years old!"
fortsatt, jeg lurer FRYKTELIG på når det med pedofili kommer inn i bildet.

nå, hvis det er så at det faktisk ikke finnes noe grunlag for det du skriver, så anbefaler jeg at du sletter samtlige poster som har noe med dette å gjøre, og fjerner hva nå enn du måtte ha liggende på nettet. æreskrenkelse gir faktisk opp mot 3 år strafferamme, og eventuelle straffer der kan ha innvirkning på slike kjekke ting som sertifikat, hvis du er straffedømt så får du ikke visum til statene (USA)...

havner dette i avisene, så SLITER du... enhver dott kan fake en irc logg eller leke at man er en annen person.
men det vil likevel være du som sliter.

meitemark
Onkel: Han vil anmelde en bot som kicka ham fra IRC... D'oh!

Dessuten har meite et poeng, spes dersom man tenker på at han visstnok skal være utdannet jurist, og sikkert har rompiser, unnskyld! kompiser i advokatmiljøet...
Sist endret av plumRad; 6. august 2002 kl. 01:54.
..
Trådstarter
1. Jeg faker ikke dette, i så fall er det ikke jeg som har faka det.
2. Han må gjerne prøve å gjøre meg noe..
3. Kan æreskrenkelse bli tatt seriøst i irc ? Da er du passe teit..
La meg forklare dette på nytt duxo...

hvis det er DU som har home.no.net/dux så kan han det er snakk om, som er ærekrenket anmelde deg fordi du har dette liggende ute på nettet. det å bli kalt pedofil i nåtidens samfunn er så pass alvorlig at det bør være et veldig godt grunnlag for det, og selv om jeg vet at lordmel er en faktisk bruker av #harstad@efnet, så er ikke tekstfiler som det der noe bevis mot fyren dere beskylder, men faktisk ganske effektive bevis mot deg.

det å anmelde noen som helst på efnet er umulig fordi det er ingen som kan eie noe der i motsettning til undernet, der det faktisk går ann å registrere kanaler og nicks.

men, duxo, anbefaler deg å slette enten alt eller fjerne alt av innhold som kan identifisere personen du beskylder for pedofili. for det som ligger der, igjen om det er ditt, kan skaffe deg ganske mange problemer.
hvis det ikke er du som eier siden, vennligst si i fra.

1. neivel... hvem har du så fått dette fra?
2. hvor gammel er du?
3. irc, er som en god del andre ting et kommunikasjonsmedie. hvis jeg bruker ditt virkelige navn og setter inn en dobbeltside i en avis der jeg sier at du er en liten pinglebæsj, så er det det samme. dessuten ligger ikke dette på irc, det ligger på web.

meitemark
..
Trådstarter
1. En på #sandes diskuterte det med en av opene på #harstad tror jeg, også brøyt jeg meg inn i diskusjonen.
2. Min kriminelle lavalder går ut om 17 dager.

home.no.net accounte min ble hacka og jeg greier ikke å fjerne filene..
Joda, en heil thread hvor jeg er innblandet uten å bli invitert til diskusjonen

Joda, mannen får bare anmelde han, ban'er han gledelig fra #harstad en gang til med grunn "pedohomse"

til meitemarken, joda, er vel til den grad alvorlig å bli kalt pedofil i vårt samfunn, men hvis en person tar seg såpass nær av det som denne mannen, nemlig at eneste var at han på en pratekanal på nettet ble kalt pedofil, viser bare at det er noe bak det, siden de fleste vet (forhåpentligvis) at ja, som dere sier, kan alle utgi seg for å være noen andre på nettet.

Forresten er denne mannen også til de grader ustabil.
Han ringte faktisk (seriøst) hjem til min far og forklarte han hele saken og ville at faren min skulle be meg unbanne fyren på #harstad, og hvis ikke trua han både med å anmelde meg OG sende folk etter meg for å gi meg juling. Unbanna han ikke da.

uansett..god natt får håpe jeg husker url til dette forumet imorgen.
Opprinnelig postet av plumRad
[b]Onkel: Han vil anmelde en bot som kicka ham fra IRC... D'oh!
Vis hele sitatet...
Det er vel ein eller annan som har "programmert" den boten til å kaste ut brukaren saman med beskjeden "pedohomse." Ein kan ikkje anmelde papiret injurien er skriven på - den som skreiv det kan derimot straffeforfølgast.
At det i loggene står fullt navn og ikke bare nick (f.eks.) er ikke så lurt, nei... men, fyren kan jo særiøst ikke mene at han har en mulighet til å vinne ved å anmelde en som har konfigurert en bot for å ha en 'stygg' banreason som nødvendigvis ikke har noe relevans til selve fyren som blir bannet..! Hvor går grensa da? Er det lov til å banne noen og ha 'dust' som banreason..? Pedohomse er seff litt mindre fint, men allikevel... dere skjønner hvor jeg vil..
Bare for å legge til litt artig informasjon angående banning og slikt, etter denne episoden har jeg "Pedohomse" som reason til alle jeg kicker, uansett hvilken grunn.
En annen ting,
Nalle: Er nok jeg som blir anmeldt hvis noen skal bli anmeldt.
og husk at etter at bot'n ban'a han ban'a jeg han og et par ganger med samme grunn.
..
Trådstarter
Han har ikke sjangs i helvete til å vinne uansett! Hvis han ikke bruker korrupsjonsmidler...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jovisst har han det.

Han har blitt kalt pedo, noe som er ekstremt inkriminerende.. å bli kalt pedo er ikke det samme som å bli kalt dust eller idiot..
å kalle noen pedo skriftlig, på irc, i en avis, på en stentavle.. er alt noe som KAN vinne igjennom i retten som inkriminerende, og i akkurat dette tilfellet tror jeg det vil det hvis han er så standhaftig som det blir gitt inntrykk av..

forøvrig råder jeg til å erstatte banreason med noe annet som "uønsket bruker" eller lignende.. noe som faktisk kan justifiseres hvis det foreligger mistanke om pedofili.. ingen har lyst til å ha en pedofil på ett offentlig forum (forum som fellesnevner for debattsentre) hvor det i stor grad kun er mindreårige.. På efnet har han dessuten ingen rettigheter, eris free network er laget for anarki, og man kan i teorien banne hvem man vil for hvilken grunn man vil (banreason: det er stein i skoen min), men det er som ellers i samfunnet lurt å holde seg på rett side av loven (hva er det jeg sier?)
..
Trådstarter
Skift til;
Du er over 35 år. Så på reglene at det var øvre aldersgrense
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det seriøst folk eldre enn 35 på irc?
Disse vil jeg eventuelt _IKKE_ møte..

En annen link til en side med pedofili-buster-logger;

http://www.angrygerman.com/justice/
Det er sikkert en såkalt "urban legend".
starten var iallfall morsom.

"Kjapp sak å fixe, men jeg kunne ikke unngå å legge merke til noen av filnavnene på desktoppen hans..
det var type boy16.jpg osv." - sikker på at du ikke bryter en taushetsplikt, nå?!


Opprinnelig postet av nso
Jovisst har han det.

Han har blitt kalt pedo, noe som er ekstremt inkriminerende.. å bli kalt pedo er ikke det samme som å bli kalt dust eller idiot..
å kalle noen pedo skriftlig, på irc, i en avis, på en stentavle.. er alt noe som KAN vinne igjennom i retten som inkriminerende, og i akkurat dette tilfellet tror jeg det vil det hvis han er så standhaftig som det blir gitt inntrykk av..
Vis hele sitatet...
logger kan da ikke brukes som bevis i Norge.

Jeg tar forbehold om at loven selvfølgelig kan ha blitt endret det siste året
Sist endret av Blitzer; 22. august 2002 kl. 17:29.
fra dictionary.com:
in·crim·i·nate Pronunciation Key (n-krm-nt)
tr.v. in·crim·i·nat·ed, in·crim·i·nat·ing, in·crim·i·nates

To accuse of a crime or other wrongful act.
To cause to appear guilty of a crime or fault; implicate: testimony that incriminated the defendant.
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke inkriminerende?
jeg vet ikke, jeg. fant det ikke i iFinger eller Clue (mulig de ikke er til å stole på dog)

uansett, jeg sletter det fra den gamle posten.