Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1263
Den 15. skal jeg flytte oppover til Trondheim for å studere på HiST. Alt er ordnet med skoleplass, lånekassen, jobb i Trondheim osv..

Problemet mitt er bare at jeg ikke har no sted å bo!

Siden jeg er så forbanna sløv har jeg glemt alt som har med hybel å gjøre, og har derfor ikke hatt sjansen til å søke om en liten hybel i sånne studentområder heller. Derfor er jeg nødt til å finne meg en hybel privat, og det er faktisk ikke så veldig lett når alle hybelene går som varmt varmt hvetebrød!

Den siste uka har jeg stått opp klokka 07 hver morgen for å kjøpe Adresseavisa, men det virker som om alle hybelene ble utleid allerede før avisa ble trykt.

Så spørsmålet mitt er enkelt, hva bør jeg gjøre nå?

Å søke rundt på finn.no og hybel.no virker ennå mer dødfødt enn avisa, og hvis jeg noen ganger finner en hybel som ikke er utleid, skal den ha en visning som jeg selvfølgelig aldri får deltatt på..

Og forresten, hvis noen vet om en kamerat, som har en onkel som har en tremenning, som har en kamerat som har et bilde av en som muligens har en hybel til utleie, ta gjerne kontakt!

onkl
Jeg har et nummer. Men jeg kan dessverre ikke gi deg det før jeg har sjekka ut noe selv. Mulig jeg må ha den selv:P
Vanskelig i tromsø også. Har heldigvis fått lånt en leilighet for 2 uker av broren til en kompis. Vil ikke ta en hybel uten å ha sett på den.
Du har ikke noen bekjente i trondheim du kunne vært til en uke eller to, til du finner deg noe ?
Trådstarter
Jeg har en kamerat jeg skal bo hos fra mandag og et par dager fremover.. Det er ikke dermed sagt at jeg finner noe, men det kan hende det blir litt lettere.. Det virker liksom som om jeg møter veggen på alt jeg prøver på :P
Her har du jo alltids en nødløsning..

Har du ikke funnet sted å bo? Sjekk "tak over hodet-garantien" på www.studiebyen.no og vår private boligformidling på www.sit.no.
Vis hele sitatet...
Var innom Moholt i dag og hentet nøklene til min studenthybel :>

Som windozer nevner er du garantert tak over hodet som student i Trondheim. Betryggende, med tanke på at det sies at det kun er 1/3 av søkende studenter som får hybel i byen :S
Det kan tenkes du har mer flaks litt i utkanten hvor det har blitt mindre populært å bo. Nevner f.eks Heimdal.
Var et helvete å finne husly i Lillerhammer også. Heldigvis jobbet mudern sammen med ei som hadde en mann som kjente en som kjente ei som jobbet i blomsterbutikk som kunne spørre noen av sjåførene som kjente noen som hadde noe. Og den satt i box

Ikke for å bryte ned moralen asså Bruk nettverket!
Tror ikke at SiT kan tylbi deg noe akkurat nå...

Men det er en del hybler her:
http://hybel.no
http://innsida.ntnu.no/nettopp_index.php?kat=N_ANBOLIGL
sjekk annonser i Adressavisen eller noe sånt.

Hybeltips: om du kommer til å bo midt på kirkegårder, på en hybel 2x5meter, og i lag med 10 andre, og uten telefon/internett, og betale 3000kr per mnd for dette - gjerne sjekk om det er mulig å flytte bort med en gang du finner noe bedre. (evt. med 1-2 mnds opps.frist)

P.S. Men hybel der jeg bodde første år var ikke så dårlig... de fleste av beboerene var kjempegreie, fikk 2Mbps over radio til slutt... Og ja, vi hadde KabelTV som det stod i annonsen - hadde en TVKabel og hadde en TV - hadde de noe med hverandre å gjøre? etterforskes....
Hei ola, hvis du virkelig har problemer kan jeg høre en gang til med han som kjenner hun som kjenner storesøstra til pusen min.. okai! ? ringer i dag klokken 13:00 jeg! det var ihvertfall der jeg kun ha leid meg inn!

Hei ola, hvis du virkelig har problemer kan jeg høre en gang til med han som kjenner hun som kjenner storesøstra til pusen min.. okai! ? ringer i dag klokken 13:00 jeg! det var ihvertfall der jeg kun ha leid meg inn! 1-roms i byen?
Har samme problemet i Gjøvik, om du ikke ha satt deg på venteliste hos studentsamskipnaden gjør det nå.
Er det ikke ledig på Nordbyen i Gjøvik da? Kompis fikk nettopp plass der.
Offtopic: Fikk det nå jeg også ringte for en liten stund siden :P

Ontopic: Sjekka Bergen avisa for annonser om hybler?
Sist endret av zeronz; 11. august 2005 kl. 16:26.
Smell inn en annonse i adresseavisa om at du ønsker hybel, så kanskje noen som brått går glipp av leietakerene sine ringer deg i stedet for å sette inn ny annonse..
Aner ikke om dette går,men:
Ring lokalavisen og spør etter annonsene som kommer på trykk i morgen så kommer du alle en dag i forkjøpet

Sitat av H-Ball
Smell inn en annonse i adresseavisa om at du ønsker hybel, så kanskje noen som brått går glipp av leietakerene sine ringer deg i stedet for å sette inn ny annonse..
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg har annonsert i lokalavisen et par dager, har ikke fått en eneste henvendeles :P
Sist endret av Mantus; 13. august 2005 kl. 17:41.