Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 6589
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg må si at dette er rett og slett en genial, men gammel film, hele miljøet og hva de kunne gjøre med en box, en telefonkiosk og en bærbar recorder. Jeg lurte på om det var noen som viste om noen filmer som var like genial som denne innenfor samme sjanger.
Hackers 2 og Swordfish er de enest jeg kommer på i farta, men de er ikke så ekstreme som hackers 1...
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Har hørt at hackers 2 sugde rompe. I følge Tetra og flere.
Har ikke sett den, og har også hørt den suger, men nå synes jeg ikke 1'eren var spesielt bra heller da...

Det er så lættis når han fyren legger ut om hvor mange som har "god"(gud) som passord... its just SO 1980's
Man har jo gode gamle "Wargames" og "Antitrust".
Har Swordfish på DVD, men hvilken bil er det Travolta kjører der?? var jo knallrå!
Er en film som jeg ikke husker navnet på.. kanskje tittelen allerede er nevnt. Men den handler om et Microsoft aktig selskap som kjøper opp et mindre selskap startet av to ungdomer som har laget et program.

Emm.. hørtes jo lamt ut slik jeg beskrev det... men jeg liker slike filmer...

Likte Hackers også. Og en dokumentar om et dot com selskap som prøvde seg på en tjeneste der man betalte bøter på nett. Het noe med Gov ??
Hackers 2 Er 1000% fetere enn 1ern. Egentlig heter den ikke hackers 2 men "Operation Takedown". Den er mye mer realistisk og er inspirert av livet til Kevin Mitnick. Faktisk handler den om Kevin Mitnick og saken mot en eller annen kæll jeg ikke husker hva het nå. Mye bedre på sin måte
Opprinnelig postet av weby
Er en film som jeg ikke husker navnet på.. kanskje tittelen allerede er nevnt. Men den handler om et Microsoft aktig selskap som kjøper opp et mindre selskap startet av to ungdomer som har laget et program.
Vis hele sitatet...
-Antitrust- Nevnt tidligere, grei nok film...
Sist endret av n0||i; 4. desember 2003 kl. 08:42.
Hmm,for et sammentreff.
Så nettopp Hackers: Operation Takedown,og er enig med ZpiFF,den er 1000% fetere enn eneren
Opprinnelig postet av Mantus
Hmm,for et sammentreff.
Så nettopp Hackers: Operation Takedown,og er enig med ZpiFF,den er 1000% fetere enn eneren
Vis hele sitatet...
jaja, smaken er som baken.
Neida, smak og behag. Virker som de som likte 1eren ikke liker 2eren og omvendt.

tetra
Enig der.. Jeg likte 1'ern mye mer og jeg liker ikke 2'ern
hackers 2 er jo bare teit da. de bruker mac og tingene de hacker har noen vanvittig tunge grafiske brukergrensesnitt, til og med med lyd! Nei, hackers2 suger.
Enemy of the state, kanskje.. Copycat, elns.
Filmene Hackers og Hackers: Operation Takedown har VELDIG lite med hverandre å gjøre. Det er ikke noen Hackers 1 eller 2.

Hackers: Fri fantasi. Kjærlighetshistorie med kul slutt. (Crash and Burn )

Hackers: Operation Takedown: Historien om en faktisk hacker som ble tatt og dømt av politiet.
Det som er kjipest med slike filmer er alle programmene de bruker, som xbyte nevnte. Heavy grafisk shit med lyd og alt.

I tillegg syns jeg alltid at slutten suger på disse filmene.

Hackers er grei nok. Kul i begynnelsen. Liker high-school greier, uten særlig mål og mening. Etter hvert blir den kjip.

Takedown husker jeg ikke så mye av, utenom at den liksom skal være en sann historie, da, og at den er fullstendig misvisende, og ble laget og utgitt før Mitnick i det hele tatt ble dømt. (Det er vel dette "Freedom Downtime" handler om...)
Tror ikke den ble laget før han ble dømt,i slutten av filmen stod det at han slipper ut i 2000
Anbefaler at dere laster ned Kevin Mitnick - Freedom downtime.
En slags dokumentar om Kevin og hvor misvisende Hacker 2 er.

Edit: Når slipper mannen ut?
har du freedom downtime i et bedre format enn realplayer ting? jeg har den, men kvaliteten suger.

han har vel sluppet ut nå...
Mitnick er ute, tror jeg, og er ferdig med "karantenen" som forbød ham å bruke datamaskiner så-og-så lenge etter at han slapp ut.

Har lest et sted der han skrev at han ikke fatta en drit av noenting første gang han heiv seg på nettet etter han kom ut pga. når han ble fengsla så var de Lynx som regjerte, og plutselig, neste gang han var på nettet hadde man browsere som IE og Opera...må være ganske sprøtt

saroth: jeg har den i divX tror jeg...
liker egentlig ingen av filmene.
det blir bare så genialt dårlig i hackers1 når de liksom flyr rundt inne programmvaren på leting etter søppelkassa med viruset i.

hackers2 (som den egentlig ikke heter) er litt bedre, men det er liksom ikke helt min filmstil.
Den jeg har er vel VHS-rip
ligger på 544mb
Har skitten linje, men kan sikkert uploade over en natt eller to.

Edit: Nei, det var DivX
Opprinnelig postet av toolate
Den jeg har er vel VHS-rip
ligger på 544mb
Har skitten linje, men kan sikkert uploade over en natt eller to.

Edit: Nei, det var DivX
Vis hele sitatet...
VHS-rips kan jo også encodes i divx

man må skille på source og format
Opprinnelig postet av xbyte
hackers 2 er jo bare teit da. de bruker mac og tingene de hacker har noen vanvittig tunge grafiske brukergrensesnitt, til og med med lyd!
Vis hele sitatet...
Er ikke dette en gjenganger i alle type data/hacke filmer ?? At det aldrig virker realistisk.

Den eneste plassen jeg kanskje synest at sånne data hacke ting virker bra må være i serien Alias

Tidenes værste film og værste film som handler om data/spill osv. så jeg her i forige uke. Den heter Game Over fra 1994. Styr Unna !!
weby: Det er vel ikke den der en gutt og en jente skal spille et spill lignende C&C som nesten fører til verdenskrig? Hvist det er den... Styr unna ja!!

Fant litt stæsj om Mitnick....


Mitnick dømt til tre års Internett-avhold
Mitnick på nett i gjenn
Mitnick ble selv hacket
Mitnick løslatt
Opprinnelig postet av ^V|per^^
weby: Det er vel ikke den der en gutt og en jente skal spille et spill lignende C&C som nesten fører til verdenskrig? Hvist det er den... Styr unna ja!!
Vis hele sitatet...
Wargames du tenker på der
Har bare sett hackers 1, men syns den var ganske ok egentlig.
Hvis de skulle lagd "hackefilmene" realistiske ville det blitt veldig kjedelig for det allmenne publikum, og filmen ville blitt umulig å få tak i.
wargames er sinnsykt kjedelig, for ikke å nevne urealistisk.
(kan hende jeg tenker på en annen film. men wargames er der gutten spiller mot AI computern til usa og holder på å fyre av atom våpen og masse annet koselig stasj..)

hackers er en tøff film til du oppdager at verden ikke består av store tunge grafiske grensesnitt som er enkle å hacke..

operation takedown er også grei nok.

Antitrust er ganske så god underholdning.
Info om Kevin Mitnick:

http://www.digi.no/php/bransje.php?id=12283

Forøvring synes jeg at Antitrust og Hackers er de beste av de overnevnte filmene.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Operation Takedown var meget genial, etter mitt syn. Likte virkelig filmen, også Hackers filmen var genial.

Men i enkelte situasjoner, som når alle hackerene skal sende virus til det store selskapet, og de dukker opp som grafikk på skjermen. Heh..

Swordfish var/er genial! Har ikke ord
Sjekk forresten www.kevinmitnick.com for enda mer info!
Operation Takedown... ikke se den den.. den er helt forvridd og nesten ikke sann i det hele tatt. Ikke så rart med tanke på at den er basert på boka som er laget av han som fanget han. Operation Takedown er ikke Hackers 2! Har ingen ting med hverandre å gjøre.

Hackers var litt stilig. Hvis du ser bort fra all liksom-GUI'en. Veldig godt bilde på det gamle hackermiljøet.

Se Freedom Downtime! Det er den sanne historien, en meget bra dokumentar.

Jeg synes Antitrust er den beste hackerfilmen jeg har sett.. Veeeeldig mystisk likhet mellom NURV (onde firmaet) og CEO'en til NURV og Microsoft og Bill gates Fett at de bruker Linux og Unix baserte OS. Og C++... selvom de brukte kildekoden til en webserver eller mailclient når det liksom skulle være et medie-kommunikasjons system. (De kunne ihvertfall vist en del av kilden hvor det ikke sto masse mime typer).

Wargames har jeg ikke sett.

edit: Forresten.. digget Swordfish, men det er mer action enn hacking.
Opprinnelig postet av xbyte
hackers 2 er jo bare teit da. de bruker mac og tingene de hacker har noen vanvittig tunge grafiske brukergrensesnitt, til og med med lyd! Nei, hackers2 suger.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke tenker på enern nå? Der flyr dem rundt sånne 3d tårn som det lyner fra og alt er bare jall I 2ern sitter dem i konsoller osv osv.
Har sett alle filmene som ble postet, og må si Hackers 2 var best... :-)

Trenger en Hackers3 med ny Hardware og Software i filmen...
Better than thou.
KAN DERE FÅ MED DERE AT DET IKKE ER NOE SOM HETER HACKERS 2!?

Forøvrig syntes jeg Wargames var litt gøy, fordi den var så old. De andre sugde. (Men Antitrust var jo litt gøy, fordi Ryan Phillipe er kjekkest.)
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
Det er ikke noen som vil se en film om egentlig hacking, fordi dette ville sugd rompe. Det hadde ikke vært så kult å se på en som ser ut som en vaskekte geek som sitter hjemme og gjør på noe ingen forstår. Hacking er ikke så glamorøst som filmen skal ha det til å være, og det er morsomt hvordan de opperer alle de tunge grafiske prosessene med tastaturet i den farten de gjør. Dette vr den filmen som gjorde meg interessert i data, jeg oppdaget fort at det ike var slik som i filmen.
Opprinnelig postet av weby
Opprinnelig postet av xbyte
hackers 2 er jo bare teit da. de bruker mac og tingene de hacker har noen vanvittig tunge grafiske brukergrensesnitt, til og med med lyd!
Vis hele sitatet...
Er ikke dette en gjenganger i alle type data/hacke filmer ?? At det aldrig virker realistisk.

Den eneste plassen jeg kanskje synest at sånne data hacke ting virker bra må være i serien Alias
Vis hele sitatet...
Man har jo den sekvensen i matrix reloaded der trinity virkelig bruker nmap til å kjøre en portscan

[offtopic] weeee, post nr. 100 [/offtopic]
ja. halleluja for den. de bruker jo til og med en ekte exploit :/
for ikke å snakke om swordfish.. der har de jo noe innihelvetes "dataspill" greier de driver å "hacker" gjennom.. ikke akkurat telnet greier det der nei..ganske mongo enkli.. men tøft dog..
Tenkte jeg skulle laste ned Antitrust jeg, høres bra ut.
Her er torrent for de som vil ha
▼ ... noen måneder senere ... ▼
- Pirates of the silicon valley - om bill gates og steve jobs og starten på apple/microsoft osv. ganske kul. tvfilm

- Hackare - kjedelig australsk dokumentrar som hackeren Electron, svenske kommentarer.

- Hackers: Outlaws and Angels, om white/blackhats - internett response team, wardriving osv. mere interessant en den over,

- Freedom Downtime - som nevnt en dokumentar om en gjeng med bla Emanuel Golstein fra 2600 som legger ut på biltur for å spre sannheten om (Operation) Downtime

- Sneakers - Ikke direkte data/hackerfilm, mere infiltrasjon osv. relativt gammel, men litt kul. Med bla Robert Redford

For bokinteresserte anbefaler jeg bøker av William Gibson, mannen som fant opp begrepet cyberspace. Første bok er mest kjent: Neuromancer, oversatt til norsk av Torgrim Eggen som Neuromantiker.
Boka Virtal Light/virtuelt lys er jævlig kul!

Boka Hilal av nevnte Torgrim Eggen omhandler litt data/virtualreality/hacking men også temaer som Dj'ing, dop, midtøsten, islam, pene paktistanske jenter, blabla. ANBEFALES!!
Hackers og Takedown har ingen ting til felles så å kalle takedown for hackers 2 er en feil.
operation takedown (hackers 2 ) er jo sinnsykt bra, og basert på en sann historie
Man sier jo bare hackers 2 for å si at det ikke er enern liksom. Men er jo feil tittel sånn copyrighta sett.

Operation Takedown er forøvrig bannet i usa og eneste stedet du kan kjøpe den på dvd er på amazon.fr under navnet Cyber traque

http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASI...549301-9467428
Når de hacker i filmen hackers ser det jo mer ut som winamp visualization. Operation Takedown har i allefall et grep om virkeligheten bla. ved bruk av telnet etc.
ZpiFF jeg kjøpte operation takedown på video for noen år siden så den har værtfall vært tilgjenedlig her i norge.

Kevin mitnick er jo en av verdens mest kjente hackere ikke rart den er bannet i usa
Han skriver forøvrig også bok om sine mest kjente hack. Som vistnok skal være detaljert beskrevet.
Opprinnelig postet av ZpiFF
Operation Takedown er forøvrig bannet i usa og eneste stedet du kan kjøpe den på dvd er på amazon.fr under navnet Cyber traque
Vis hele sitatet...
Hvis du bor i USA mener du?
Jeg kjøpte den for 69 spenn i haugesund for lenge lenge siden, jeg...
Selv om operation takedown kanskje ikke stemmer så godt med virkeligheten, så er det en veldig bra film! mye som er realistisk, også er den faktisk spennende
mitnick har vel fortsatt ikke lov til å kommentere noen detaljer rundt det :P
mitnick er nå en helt fri person etter at han i 1999 eller 2000 fikk et forbud mot å ikke bruke en datamaskin på 3 år.