Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 6581
Han fikk mye lengre restriksjoner på å fortelle historien sin, på grunn av "sikkerhetshensyn"..hehe. Men er ikke fullstendig oppdatert, kan godt hende han er helt fri nå..
Man har jo gode gamle "Wargames" og "Antitrust".
Vis hele sitatet...
Wargames er en evig tøff film!!! Følte bare jeg måtte si det
Benytter anledningen til å slenge inn en liten request:

Revolution OS
Hackare
Pirates of the silicon valley

Hvis noen har dem, og er sugen på å uppe, så kan jeg tilby disse som takk:

Kode

Volumet i stasjon G er Data_win
Volumserienummeret er 787B-D724

Innhold i G:\Filmer\Computer Documentaries

11.02.2004  22:27    <DIR>          .
11.02.2004  22:27    <DIR>          ..
09.05.2003  13:27       221ÿ788ÿ160 Attack Of The Cyber Pirates.avi
08.05.2003  21:44        27ÿ164ÿ672 Code Red.avi
15.04.2003  08:50       390ÿ443ÿ008 Freedom Downtime [1-2].avi
26.04.2003  14:31       323ÿ248ÿ128 Freedom Downtime [2-2].avi
10.05.2003  16:33       345ÿ554ÿ944 Hackers - Computer Outlaws.avi
11.05.2003  21:52       585ÿ883ÿ648 Hackers - Outlaws And Angels.avi
26.01.2003  03:57       228ÿ214ÿ388 New York City Hackers.avi
11.03.2003  02:23       629ÿ690ÿ368 The Code - Linux.avi
09.05.2003  14:44        89ÿ128ÿ960 Thieves In Cyberspace.avi
09.05.2003  00:57        52ÿ910ÿ080 True Confessions Of Hackers.avi
21.01.2003  22:35        32ÿ084ÿ157 Unauthorized Access [1-4].WMV
21.01.2003  22:22        15ÿ674ÿ093 Unauthorized Access [2-4].WMV
21.01.2003  22:38        24ÿ667ÿ443 Unauthorized Access [3-4].WMV
03.02.2003  17:57        33ÿ012ÿ413 Unauthorized Access [4-4].WMV
              16 fil(er)    2ÿ999ÿ465ÿ789 byte
               2 mappe(r)   4ÿ999ÿ860ÿ224 byte ledig
jeg kan uppe pirates of silicon valley til deg.

får jeg downloade disse fra deg da?
The Code - Linux.avi
Unauthorized Access [1-4].WMV
Unauthorized Access [2-4].WMV
Unauthorized Access [3-4].WMV
Unauthorized Access [4-4].WMV


får ikke gjort det før i morgen.
Jeje.
I morgen passer bra.
Da kan jeg slå av maskinen i dag. Har stått på en stund nå

Kontakt meg på #nFF i morgen du.
w00t? swordfish? fyren sitter med 6 skjermer og kompilerer virus code i 3d!!!
Bedre hacker en det blir du rett og slett ikke.
haha ja, men swordfish er jo overdrevet til 1000.
den eneste fine med swordfish er puppene til hale berry
du har et poeng der Aslevik
▼ ... noen måneder senere ... ▼
På TV 2 lørdag 1. mai

22:50 Film: Hackers
Amerikansk drama
Denne thrilleren tar oss tilbake til 90-årenes computerverden der vi møter en ung generasjon med en utrolig makt i fingertuppene. Zero Cool, Cereal Killer og Acid Burn surfer gjennom internettet på jakt etter eventyr.
I rollene: Jonny Lee Miller (Dade Murphy), Angelina Jolie (Kate Libby) , Fisher Stevens, Jesse Bradford, Matthew Lilliard, Laurence Mason
very impotent freak
Delusional's Avatar
Trådstarter
TVN Sender den 6. sansen. Så dette blir et vanskelig valg, men jeg tror jeg går for tvn og swicher over til TV2 etterpå.
Tv2's film er jo meget bedre, da. Rent film-messig.
Greit nok at Hackers handler om data...noe vi er interessert i, men den er jo ikke akkurat genial.

Bra i begynnelsen, før den blir cybercrazy og irriterende...
Den fikk jeg lyst å se... Kan noen gi meg den via FTP?

Det rima, hehe, litt...
Siden tråden er tatt opp igjen: Operation Takedown har mangen feil etter min mening. Filmen er basert på boken til 'Shimonura'. Etter å ha lest boken til Kevin om Sosial Engenering, som han har skrevet på grunnlag av egen erfaring, så "oppfører" kevin rollen seg helt feil. Den viser ikke en sos. eng. i verdensklasse. Tenker da på alle de måtene han nesten blir tatt...
Hvis du ser "Freedom Downtime" så handler den om akkurat dette...at Takedown er feilaktig i sin fremstilling...
For det første så er Hackers så langt mulig unna sannsynligheten som man kan komme.. Så AntiTrust her for litt siden den var litt bedre men ikke mye.. Hvis man skal se en film om "hacking" så er Hackers Takedown den beste.. Uten å tenke på hvordan historien i boka foregikk. Det er også den filmen man kommer så nære sannsynligheten som mulig..

Når det gjelder at Mitnick har blitt hacket, så stemmer det. Det er flere som har prøvd og noen klart å hacke firmaet til mitnick sin server. De gjorde detf or å bevise for mitnick at de er gode nok til å få sikkerhetsansvarlig jobben i firmaet hans.. Det funket ikke særlig bra. Husker ikke kilden til denne iformasjonen men det kommer fra et intervju jeg leste..
Så "hackers" igår og det var egentli en grei film, men den hadde vært mye bedre hvis det som var på skjermene faktisk hadde sett ut som et OS/programvindu og gibson-maskina ikke hadde vært så sinnsykt overdrevet.
Opprinnelig postet av ^V|per^^
[b]weby: Det er vel ikke den der en gutt og en jente skal spille et spill lignende C&C som nesten fører til verdenskrig? Hvist det er den... Styr unna ja!!
Vis hele sitatet...
Det er Wargames du tenker på viper, den er ikke dårlig
Elsker sitatet til han gærne generalen "I'd piss on a sparkplug if i thought it would do any good"
Hm..
Så Hackers for lenge siden, var gøy da, men må kansje se den igjen en gang ^^
Swordfish likte jeg ikke =\
Pirates of Silicon walley er bra, men er jo ikke en hackefilm..

Det er ale jeg har sett tror jeg..
Eller,
husker engang jeg så en hacke film med Whoopie Goldberg i, steinalder film, hsuker ikke annet en noen hacket inn til henne og sa "KNock, knock"...
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Peefy

husker engang jeg så en hacke film med Whoopie Goldberg i, steinalder film, hsuker ikke annet en noen hacket inn til henne og sa "KNock, knock"...
Vis hele sitatet...
du tenker på Jumpin' Jack Flash
Opprinnelig postet av mongeland
Så "hackers" igår og det var egentli en grei film, men den hadde vært mye bedre hvis det som var på skjermene faktisk hadde sett ut som et OS/programvindu og gibson-maskina ikke hadde vært så sinnsykt overdrevet.
Vis hele sitatet...
Hva er det du snakker om egentlig... Overdrevet gibson-maskin... he!! Har du alldri sett en supercomputer med 3D chipset og runde taster.. hehe

Forresten, det vel tilfeldigvis ingen som har "Pirates of Siliconvalley" som gidder og uppe den hvis jeg setter opp en ftp-server..
http://images.insecure.org/nmap/images/matrix/

Noen bilder fra Matrix filmene der di bruker Nmap :-P
Jeg kan uppe Pirates jeg. Skit film btw. Dårlig. Greit å se for historiens skyld though...
▼ ... over en måned senere ... ▼
Drar opp tråden igjen her jeg, for å sette en request

Bare lurte på om noen hadde Hackers1 og hadde lyst å dele den? :/ Fant ikke noen andre poster på nff om det, så jeg postet like godt her.

Har en god del filmer, spill og musikk å dele. Kan ta det over PM.
Opprinnelig postet av weby
Er en film som jeg ikke husker navnet på.. kanskje tittelen allerede er nevnt. Men den handler om et Microsoft aktig selskap som kjøper opp et mindre selskap startet av to ungdomer som har laget et program.

Emm.. hørtes jo lamt ut slik jeg beskrev det... men jeg liker slike filmer...

Likte Hackers også. Og en dokumentar om et dot com selskap som prøvde seg på en tjeneste der man betalte bøter på nett. Het noe med Gov ??
Vis hele sitatet...
Hva heter den filmen ? ;D
Opprinnelig postet av Tangaalf
Drar opp tråden igjen her jeg, for å sette en request

Bare lurte på om noen hadde Hackers1 og hadde lyst å dele den? :/ Fant ikke noen andre poster på nff om det, så jeg postet like godt her.
Vis hele sitatet...
Sjekk PMen din.. upper jeg vet du..
Req:

Freedom Downtime
Pirates of Silicon walley

Eller en annen "hacker" film utenom Hackers 1 og "2"
Ville vært evig takknemlig
Synes 1'eren er 1000 ganger mye bedre en to'eren!
Men smak og behag.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har sett 1'ern og 2'ern, men det er lenge siden...eneste jeg husker er att 1'ern var rå!
Eneste jeg kan huske fra 2'ern er en fyr som ringer for å få nr på en hvit boks som ligger ved siden av telefonen...hehe
Opprinnelig postet av Delusional
Har hørt at hackers 2 sugde rompe. I følge Tetra og flere.
Vis hele sitatet...
Nå har du hørt det av en til....tragedie...

1'ern er kos, har den på dvd faktisk
Sist endret av zpn*; 29. september 2004 kl. 23:12.
Ingen som har nevnt TRON? er kanskje ikke en hacker film men en data film.. som er ganske skroten!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg voldtar den neste personen som kaller Takedown for Hackers 2.
Opprinnelig postet av Tias
Jeg voldtar den neste personen som kaller Takedown for Hackers 2.
Vis hele sitatet...
Jeg joiner deg, saa kaller vi det gruppevoldtekt.
Takedown er utrolig mange ganger bedre enn hackers... konge film, Anti trust er også ganske bra...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Merkelig det der. Jeg HATER operation takedown, syns Hackers er mange ganger bedre. OT er rett og slett kjedelig, mens Hackers gir meg all den useriøse underholdnignen jeg trenger.
Takedown er IKKE Hackers 2!

Hackefilmer jeg vet om:
- Freedom Downtime: Dokumentar. SANNHETEN om Kevin Mitnick og hackere. Må sees!
- Operation Takedown: Helt grei egentlig, men litt kjedelig. Og skrur på sannheten. Ikke se den!
- Hackers: Ganske bra hvis du ser bortfra de teite interfacene.
- Antitrust: Veldig bra synes ihvertfall jeg. De bruker til og med ekte C kode
- Wargames: Så som så.. Jeg synes egentlig den var litt morsom.
- The Lawnmower Man: Ikke heeelt hackefilm. Og dessuten ganske rævva.. Hehe..


En som skrev at Operation Takedown brukte macs.. Bare ville nevne at laptoppen til hun damen i Hackers også er en Mac. En PowerBook G3 tror jeg. De sier faktisk noe om den og.. noe sånt:
"It has a killer refresh rate."
"P6 chip. Triple the speed of the Pentium."
"Yeah. It's not just the chip. It has a PCI bus. But you knew that."
"Indeed. RISC architecture is gonna change everything."
"Yeah. RISC is good."
Opprinnelig postet av Cybergasm
Takedown er utrolig mange ganger bedre enn hackers... konge film, Anti trust er også ganske bra...
Vis hele sitatet...
Du fortjener et saftig nakkeskudd, se dokumentarene før du sier noe så hjernedødt, halo! De fremstiller jo Kevin Mitnick som en livsfarlig og voldelig hacker i filmen.
Og visste du det at de ikke engang spurte Kevin Mitnick om de kunne lage en film om ham.
Opprinnelig postet av Tias
Merkelig det der. Jeg HATER operation takedown, syns Hackers er mange ganger bedre. OT er rett og slett kjedelig, mens Hackers gir meg all den useriøse underholdnignen jeg trenger.
Vis hele sitatet...
Hackers og den såkalte "Hackers2" (som folk kaller den, *hjernedødt*) har jo ingenting what so fucking ever med hverandre å gjøre.
Operation Takedown er basert på boken med samme navn, skrevet av fyren som hjalp FBI med å fange Mitnick. Filmen er kraftig omskrevet, selvsagt, for Mitnick ble aldri klar over at noen jaktet på ham før han ble tatt.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Zpawn
Hackers og den såkalte "Hackers2" (som folk kaller den, *hjernedødt*) har jo ingenting what so fucking ever med hverandre å gjøre.
Vis hele sitatet...
Har jeg vel aldri sagt heller? Jeg postet at jeg hatet Takedown men digget Hackers nettop fordi Cybergasm postet før meg og kom med akkurat motsat mening. Noe jeg selvsagt syns var litt merkelig, for Opeartion Takedown er gørrkjedelig.

Hvis du ser bittelitt opp så var deg meg du støttet med å voldta alle som kalte OT for Hackers 2
▼ ... over et år senere ... ▼
Drar opp denne tråden igjen
Har nå sett TRON og syntes den var helt grei.
Også sett:
Hackers
Operation Takedown
Antitrust
Wargames
Freedom Downtime
Hackers - Outlaws and angels

Noen som har noen fler "hacke" filmer? Matrix kan du ikke kalle for en hacke film!
Sneakers er ganske bra, og mye mer realistisk enn andre filmer av den typen.
Sitat av thomaseh
Noen som har noen fler "hacke" filmer? Matrix kan du ikke kalle for en hacke film!
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke Matrix?, i matrix filmene bruker de ihvertfall ekte exploits i motsetning til de andre "hacke" filmene.
Sitat av dword
Hvorfor ikke Matrix?, i matrix filmene bruker de ihvertfall ekte exploits i motsetning til de andre "hacke" filmene.
Vis hele sitatet...
Jeg liker hackingen i matrix. MEN jeg liker absolutt ikke The one osv.
23 -
Sneakers
The Net
Nirvana

Flere filmer om crackere.
Flere filmer om Cyber Punk.

Men jeg vil tro at Matrix 1 var mye mer crash-teh-system-aktig enn Matrix 3, siden "Thomas Anderson is an ordinary man working out his days in a grey office. At night, however, he is the troubled computer hacker known as ‘Neo’"

Uhm, cyber punk! Btw, noen her som har lest "Neuromancer" (W.Gibson) eller noe lignende?
Takedown (Operation Takedown, Track Down, "hackers 2" osv. som den også er kalt) er ikke bannet i USA slik noen påstår, den har forøvrig fått en ny dvd tittel "Track Down" og kan kjøpes på Amazon.

Syns filmen er grei nok underholdning, litt latterlig å kalle hovedpersonen Kevin Mitnick når storyen er så lite korrekt som den er.

"Hackers" er tragisk unnskyldning for en film. Makan til skvip skal du lete lenge etter.
Simonj: Jeg har (lest) neuromancer. Den finnes på norsk også. Nevromantiker heter den da og er oversatt av godkaren Torgrim Eggen.
Har også (lest) Virtuelt lys / virtual light av Gibson. Den synes jeg er mye bedre. Anbefales på det sterkeste! (du finner den på biblioteket eller i bruktsjapper)

Og når man er inne på Torgrim Eggen så har han skrevet en bok om data, dop, religion osv som er veldig bra. Den heter Hilal. (litt mye fokus på VR som jo floppa noen år etterpå men dog..)
Sitat av ZpiFF
Hackers 2 Er 1000% fetere enn 1ern. Egentlig heter den ikke hackers 2 men "Operation Takedown". Den er mye mer realistisk og er inspirert av livet til Kevin Mitnick. Faktisk handler den om Kevin Mitnick og saken mot en eller annen kæll jeg ikke husker hva het nå. Mye bedre på sin måte
Vis hele sitatet...
Hackers2 er helt idiotisk!
Den skal handle om Mitnick sitt liv, men det gjør den ikke.
Helt uvirkelig og helt feil!

Anbefaler å se Freedom downtime, en dokumentar om blant annet Mitnick.

Går du inn på Freekevin.com kan du lese om han og hans liv, ikke ved å se den idiotiske filmen hackers2 som er helt feil historisk(hvis man kan kalle det det)
hackers er største møllballfilmen som noen gang er laget.. realitet?..nei.. det systemet dem kjører skulle jeg likt å sett..


men underholdene film da...
Sist endret av blackduck; 4. oktober 2005 kl. 18:38.