Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2533
Nylig anskaffet meg en bærbar av typen "Compaq Armada M700", vel gammel men den fungerer som den skal. Og jeg lurer på hva de mest brukte applikasjonene på en laptop er?

Så jeg spør dere som henger her på NFF, hvilke 10 programmer installerer dere på deres bærbare maskiner? Programmer som bilderedigering/hypre spill trenger dere ikke liste opp ettersom maskina jeg har kjører spec'sa :

PIII 450Mhz 256L2-cache,
128mb 100mhz RAM,
Ati Mobility Radeon (TV-Ut o_O!),
16GB disk.

Kunne også kanskje trengt litt tips om rensing av maskinen, da den har samlet litt støv etter å ha ligget bortgjemt det siste året. Tastaturet må også renses (p.g.a klistremerker som var på knappene før) PS!: Kjekke arcade-spill/rpg-spill hadde også vert greit å få litt tips om, alltid gøy å ha småspill på en bærbar.

Takker på forhånd!

-Cato
Sist endret av catolh; 9. juni 2005 kl. 14:41.
Personlig så bruker jeg å legge inn disse på bærbarmaskina mi:

Mozilla Firefox
Teraterm (hyperterminalprogram)
IBM Axcess Connections (Program for stedsprofiler for nett/trådløs nett osv)
Office 2003 Pro
WinRAR
Trend Micro Antivirus
Ad-Aware SE
Winamp
MSN
Adobe Photoshop CS og Acrobat Reader

Disse 10 (ikke nødvendigvis den rekkefølgen) blir iallefall prioritert av meg, sier ikke at disse er noe topp 10

Når det gjelder arcadespill så finnes det jo tusenvis

Edit: ja faen, Windows XP Pro selvfølgelig
Sist endret av cokeloop; 9. juni 2005 kl. 15:20.
På den maskinen der ville jeg installert følgende:

Windows 2000
Microsoft Office 2000
Adobe Acrobat Reader
Winamp
Norton Antivirus eller noe annet...
WinRAR
Spybot - Search & Destroy
Mozilla FireFox

Av spill er jo Heroes of Might an Magic 3 en klassiker. Starcraft - Brood War er et bra strategispill. Baldur's Gate - Sword Coast er et gøy RPG spill hvis du ikke har spilt det før. Little Big Adventure 1 og 2 er kjempeartige action/Adventure spill. Alle disse spillene går silkemykt på den maskinen der.

En helt grei maskin til skole og skriving samt enkle spill...

Ta å støvsug maskinen din med et munnstykke med børster på. Det funker fett...
Sist endret av FlyingVeeVee; 9. juni 2005 kl. 15:03.
Takker VeeVee, er nettop win2k jeg har valgt som OS. Da WinXP er et litt tungt OS for eldre maskiner. Skal prøve å støvsuge maskina en dag når jeg har tid.
Hvis det er noe støv du ikke fåtr tak i med støvsuger så kan du kjøpe luft på boks og blåse vekk støvet. Det er saker
Statbar kan være nyttig - en verktøylinje som viser cpu-forbruk, batteritilstand o.l.
Sequoia View når du må rydde på den.
Selv har jeg stort sett gentoo, openttd, firefox og x-chat på min.
også selvfølgelig apache/mysql da
Nå var det helst windows OS/Applikasjoner jeg tenkte på da.

Men noen som kan anbefale noen arcade/rpg/strategi/fps spill?
Jeg ville hvertfall ikke brukt norton på en så slakk maskin. Det suger jo resurser Jeg bruker NOD32 prøv det. Men for all del, du må gjerne prøve noe annet og.
q1
q2
wc2
sc

OS:win2k
Winamp 2.x (ikke 3 eller 5 pga resursjene)
mIRC for irc
statbar
opera
winrar
vlc
Avg eller avast anti virus..

Edit: enig med effect.. IKKE kjør norton men nesten hva som helst annet...
Windows XP (jeg har en 300mhz med 6,5 gb hdd og 192 mb ram, funker til en viss grad)
Office 2003 Pro (bruker den på skolen)
WinAmp
Clue 6.1 (som sagt, skole)
Nyno (igjen, skole)
Nettleser of choice

Ellers vil jeg anbefale deg å bruke windows messenger om du skal ha msn (den som er med windows), den har alt du trenger og bruker minimalt med ressurser.
Jeg tror heller jeg går får aMSN om jeg absolutt må ha det.
har samme maskina "Compaq Armada m700", men med litt andre
spesifikasjoner

# 500Mhz
# 192 RAM
# 40GB
#DVD-ROM

weeee..

#NOD32 (Antivirus)
#Firefox?
#Ad-aware
#Office 2003
#VLC
#Microsoft Visual Studio 6
#Namo Webeditor
#WS_FTP Pro
#Adobe Photoshop
#Limewire?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmm, mine 10 på topp utenom os er nok:
-Norton SystemWorks
-WinRar
-Daemon Tools
-Winamp
-Office 2003 PRO
-Adobe Creative Suite
-Nyeste Nero
-FlashFxp
-Opera
-Nyeste MSN
Jeg har ikke peil på programmer, bare noen, men de er sagt allerede. Men spill har jeg bedre peil på. Til den maskina vil jeg anbefale alle blizzardspillene du får inn på den ...diablo I/II/EP, warcraft 2 (som etter min mening er bedre enn 3a), starwars (seff) og kanskje noe mario el. og hvis du gidder kan du jo installere Heroes of might and magic (selv om det s**** stor k**).
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
- NOD32 antivirus
- TINY Firewall
- Daemon Tools
- MusikCube
- Opera/Firefox
- Nero
- WinRAR
- Clue
- VLC media player
- FlashFXP
- Real/QuickTime alternative
hei, Cato =)

jobb: VIM, *-SSH-klient, java, python, gnuplot, *TeX, firefox drivere, drivere, drivere...
fritid: winamp/xmms, mplayer, etc...
spill: worms, og frozen bubble (MUST!!! - http://www.frozen-bubble.org/home/)
Sist endret av simonj; 9. juni 2005 kl. 22:40. Grunn: link
Her er mine windows topp 10.

* Trillian
* Opera
* WinAmp
* Winrar
* Deamon Tools
* Opera
* Bit Comet
* Dc++
* Peer Guardian 2
* Nod32
ELMA (elasto mania) og super-Tux. to festlige spill. Elma skal ha ca 40 baner med, da har du fullversjon. (du må unlocke banenene, så ikke fortvil tidlig)

og det mest geniale mangespiller spill til laptop: atchung die kurve!! (eller no sånnt) utrolig festlig, og for opptil 6 spillere.
Top10:

-Opera
-Msn Messenger 7
-iTunes
-BitTornado
-FlashFXP
-Symantec Antivirus
-Deamon Tools
-Microsoft Office 2003
-Nero Burning Room
-WinRAR
Sitat av ztaale
..blabla.. statbar ..blabla..
Vis hele sitatet...
Statbar var akkurat det jeg ønsket meg siden WinBar gikk helt ut på dato.

<3 Ztaale
Lister opp alt. er ikke så mye så.

::windows xp konf::
- foobar2000
- total commander
- winrar
- k-lite codec pack (media player lite følger med)
- office 2003
- macromedia dreamweaver 2004
- putty
- mirc
- mozilla firefox
- mozilla thunderbird
- adobe acrobat (ikke reader)
- msn 7.0

::ubuntu konf::
- firefox
- thunderbird
- openoffice
- amsn
- VLC
Jeg har en compaq armada m700 som ligger og støver ned.
Den har 773 mhz og 64 mb ram. Dere som har denne pc'n, har det vært noe problem å legge inn ny ram på den? PM meg, er ikke sikkert jeg ser igjen topicen :P
Eneste du gjør er å skru tastaturet løst fra bunnen av laptopen. Løsner tastaturfestene (på tastaturet) og løfter det opp. Voilah, 2x ramslot'er. Er isåfall det hos meg.
Stepmania er jo et bra spill, som jeg tror skal funke bra på en bærbar Funker bra på min ihvertfall (600mhz)
på en så svak maskin ville jeg ha kjørt:

Win98SE
NOD32
Office XP
WinAce
Acrobat Reader 7
zonealarm
spybot S&D

Det skulle dekke det meste av det du trenger til normalt bruk
catolh's Avatar
Trådstarter
[offtopic]
Jeg ville også kjørt Win98SE, om jeg ville at det meste av dagen min skal inneholde en rekke blåskjermer, 2-3 explorer kræsj o.l. Og ikke minst Internet exploderer 5.1.
[/offtopic]

Maskinen kjører Win2k helt greit, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Win2k bruker lite resursser og er stort sett et ferdig OS med tanke på ServicePack 4. Min mening ^^
Sitat av ch0izz
[offtopic]
Jeg ville også kjørt Win98SE, om jeg ville at det meste av dagen min skal inneholde en rekke blåskjermer, 2-3 explorer kræsj o.l. Og ikke minst Internet exploderer 5.1.
[/offtopic]

Maskinen kjører Win2k helt greit, har ikke hatt noen problemer i det hele tatt. Win2k bruker lite resursser og er stort sett et ferdig OS med tanke på ServicePack 4. Min mening ^^
Vis hele sitatet...

Kjører Win98SE på en tregere maskin. Og på en CD i posten fra telenor/frisurf (skal vedde på at du også har en) ligger IE 6. Og siden 98 er bygget opp med IE på en måte og greier, lønner det seg å ha det ja, selv om du ikke browser nettet med IE. Har aldri hverken blåskjermer eller explorer-krasj.
catolh's Avatar
Trådstarter
Sitat av BakkiZ
Har aldri hverken blåskjermer eller explorer-krasj..
Vis hele sitatet...
Og hvor ofte bruker du maskinen? Helt ærlig nå.
Antivirus
msn
spyware remover (Ad-aware, spybot eller lignene)
SimGirl
WinRar
Torrent nedlasnings program (bittorent, azureus, bittcomet eller lignene)
Internett explorer med mindre du bruker FireFox eller opera
Nero eller brenne program
Deamon tools
Dc++ eller et annet nedlastings program

Dette er de som du bør ha med på alle pcer! (min mening)
Kansje det er bra å ha windows xp også ? =P
Vil foresten ikke anbefale Azureus til torrent nedlastning da det bruker Java og er mæd glad i ram ..

Gode gamle siste versjonen av torrentstorm funker
catolh's Avatar
Trådstarter
Har ikke akkurat verdens største disk, så tviler på at jeg skal bruke den til torrent dl's. Det jeg derimot hadde satt veldig pris på, er tips om gøyale spill. Slik som Frozen-bubble som ble nevnt tidligere. Det er rått
*Gish
*Om du er fotball(tviler på det men) hode funker alle CM versjonene opp til CM 01/02, patcher og updates finnes på www.thedugout.net
Sitat av ch0izz
Og hvor ofte bruker du maskinen? Helt ærlig nå.
Vis hele sitatet...

Det er faktisk veldig ofte, det er den eneste dataen som i mitt andre hjem (er der halvparten av tiden). Min A64 3200+ står i hjem 1.

Så der sitter jeg, og spiller gamle spill og hører på musikk, kanskje skriver litt html og leker meg =) Er ikke tilfeldig at jeg er så jævla god i minesveiper heller da (176 på ekspert) Kos og sitte der
  • DAMN NFO Viewer
  • Firefox
  • Daemon-tools
  • Nero
  • også har jeg ei mappe med 300 småprogrammer som jeg bruker når jeg trenger dem, alt ifra multirenamere til lyd- og bildebehandlingsprogrammer, så mye kjekkere på de programmene som lagrer innstillingene i er inf-fil, så slipper jeg å confie dem på nytt etter hver format.

De jeg listet opp MÅ faktisk installeres. Ellers bruker jeg WinRAR , eMule D++ og Winamp hyppig.
Sist endret av BakkiZ; 10. juni 2005 kl. 11:27.