Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1055
Som dere sikkert vet, er Nokia 6280 en av de mest ustabile mobilene som har kommet. Den kræsjer hele tiden, selv etter firmware update.

Nå er jeg lei, og det er ikke dette jeg brukte penger på!

Så kan jeg gå til Elkjøp og kreve en ny mobiltelefon i samme prisklasse eventuellt nye 6288? For jeg har vært hos Nokias servicesenter og den er like dritt nå.

Thanks!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tror det var slik. Har du levert telefonen inn 3 ganger på service har du rett på ny/ få pengene til bake.

Men du kan ikke komme å si att du vil ha ny. Men det er alikevel mulig att de viser litt sympati pga ALLE forhandlere som selger mobiltelefoner vet att 6280 ikke er helt stabil.

Offtopic: Har nesten ingen problemer med min, hæhæ
Trådstarter
50 0
Min skrur seg av,ringer folk av seg selv, kræsjer, lagrer ikke ord i ordlista.. Jeg har nyeste firmware også.. Det fiksa Nokia Servicesenter i Sandefjord..Men er like ille.
Hvis tlf er innlevert for samme feil tre ganger har du rett til å heve kjøpet eller forlange nytt produkt. Du har også rett på låne tlf hvis rep er antatt å ta mer enn ti dager, da skal du ha lånetlf fra dag en. Og i de aller fleste tilfeller tar det "litt tid" før man får de tilbake fra service.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Hadde det vært innen 14 dager etter du hadde kjøpt saken, så kunne du hevet kjøpet. Men nokia har jo også 2(?) års garanti på sine produkter, så om du snakker skikkelig med de etter og ha hatt telefonen inne til rep en del ganger, så vil jeg nok tro at de kanskje kan gi deg en ny.
Sitat av Magisk
Hadde det vært innen 14 dager etter du hadde kjøpt saken, så kunne du hevet kjøpet. Men nokia har jo også 2(?) års garanti på sine produkter, så om du snakker skikkelig med de etter og ha hatt telefonen inne til rep en del ganger, så vil jeg nok tro at de kanskje kan gi deg en ny.
Vis hele sitatet...
Elkjøp har jo åpent kjøp i 30 dager. 14 dager er angrefristen ved såkalt postordresalg og gjelder ikke i butikk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Sant nok, 6280 er ustabil. Jeg har aldri hatt noe problem med min, men kjenner andre som har hatt det. Hvis det er under 30 dager, lever den tilbake (Vet ikke om dette gjelder mobiler men..) Ellers, du har lite å slå i bordet med på mobiltelefoner, med unnak av at du skal få ny hvis den har vært inne 3 ganger for SAMME feil.
Det arbeide for tiden med en ny firmware. Men den er ikke helt ferdig utviklet enda. Det jobbes fortsatt med den for at alt skal fungere perfekt. Bare å ha litt tålmodighet.
Jobber på MobilData og der har vi fått som retningslinje fra våre leverandører at alle 6280 med firmware skal vi ta inn, sende i retur, og gi kunden en N70 i erstatning.. Dette er en avtale vår leverandør har gjort med nokia, og derfor vet jeg ikke om Elkjøp har samme policy. Personlig mener jeg dette er en dårlig deal da N70 er maaange hakk under 6280 i spesifikasjoner. Har du levert telefonen flere ganger inn til reprasjon hos elkjøp går du med et strengt ansiktsuttrykk, klasker telefonen i bordet og sier du vil heve kjøpet! Da vil du mest sannsynlig få en tilgodelapp på det beløpet du kjøpte telefonen for.. (de gir ikke pengene tilbake..) Men det er slik at har du levert telefonen inn til reparasjon mer enn 3 ganger har du all rett til å heve kjøpet og de har ikke noe de skulle ha sagt...
Hei, vil bare si at jeg kjøpte min Nokia 6280 på Euronics i juni. Den har de typsike symptomene + noen til tror jeg. Jeg hadde den IKKE til Service i det hele tatt, jeg sa bare jeg ville ha den byttet, kunne enten få ny, med oppdatert software eller legge i til en ny en. Jeg bytta til N80 da.
De sa at nå har Nokia lagt seg helt flate å ta de ubrukelige i retur.