Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 3610
Hei,

Tenkte å kjøpe noe fra buysnus.com, men de sier at de har prøvd fler ganger å sende som gave til norge, men det må alltid fortolles..?

Noen som vet hvor mye ekstra det blir for f.eks en boks til 20 SEK?

Blir det billigere eller samme som butikken?

Var så satans billig der..:P
Sist endret av Jazzin; 29. mars 2009 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Finn en forhandler i Sverige, betal litt ekstra, så kjører de over grensen og sender ifra Norge. Problem solved!

Funker på Halskostbolaget.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Haha, takker myket
Ikke noe problem. Kan være lurt å finne en forhandler nær grensen, though :- ]
200kr i fortollingsgebyr + rundt 30-33kroner i avgift.

Dette + frakt, så er det nok dyrere enn å kjøpe i butikken.

Med mindre du er heldig og få de gjennom tollen, min flaks har vært ca 50/50, halvparten av det jeg har bestilt har kommet gjennom.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
ah ok. Takk
Hehe skulle gjøre det samme jeg og! Men ringte tollvesenet og fikk vite dette: For hvert gram du tar inn med snus så må du betale 0.69 kr i avgift.. Leit så jeg droppa det
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Auch..Det var dumt..
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hehe skulle gjøre det samme jeg og! Men ringte tollvesenet og fikk vite dette: For hvert gram du tar inn med snus så må du betale 0.69 kr i avgift.. Leit så jeg droppa det
Vis hele sitatet...
Det blir vel under 20 kroner for en boks med portionsnus? Isåfall er det jo dritbillg, hvertfall om man kjøper "kronan" og lignende, de koster jo bare 10-20 kroner per boks.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Defqon Vis innlegg
Det blir vel under 20 kroner for en boks med portionsnus? Isåfall er det jo dritbillg, hvertfall om man kjøper "kronan" og lignende, de koster jo bare 10-20 kroner per boks.
Vis hele sitatet...
+ fortollingavgift + moms.

Da kan du liksågreit kjøpe det på rema, eller kjøre over grensen.

Eller bare reise mye som noen av oss.
(a) Fortollingavgift = 200
(b) Moms = 25%
(c) 10x general løs = ~200
(d) 0,69*gram snus, i dette tilfellet 500 = 345
= 795 NOK.

Omtrentlig akkurat det samme som du betaler i Norge. Merk: Hvis det blir stoppet.

(a) Fortollingavgift = 200
(b) Moms = 25%
(c) 30x general løs = ~600
(d) 0,69*gram snus, i dette tilfellet 1500 = 1035
= 1985 NOK.
Norsk pris ~ 2250

Bittelitt penger å spare hvis du kjøper større kvanta, men verdt det i mine øyne? Nei
Jazzin's Avatar
Trådstarter
MEB, om de kjører det over for deg blir det jo helt jævelig billig da..!
Sitat av Jazzin Vis innlegg
MEB, om de kjører det over for deg blir det jo helt jævelig billig da..!
Vis hele sitatet...
Selfølgelig, da betaler du bare for snusen og sending, som jeg forsåvidt glemte å ta med i regninga min altså det blir hakket dyrere enn jeg skrev.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Ai... Vell, hadde vært digg om noen gjorde det da..
Ikke bare at det blir litt billigere i stor kvanta, men på buysnus har de mye god og spesiell snus som f,eks Odens og Thunder som er sterkere enn noen snus som finnes i Norge i dag
de som hadde leaget et "selskap" som kunne kjøe bestilinger med snus fra grensen av sverige inn til norge å så sende det, kunne tjent litt tror jeg noe å tenke på?
Thunder og Odense er de sterkeste med 17 mg nikotin? Hm, det må prøves en gang Noen som har prøvd før?
Sist endret av chanique; 29. mars 2009 kl. 21:26.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Sitat av enterhaa Vis innlegg
Ikke bare at det blir litt billigere i stor kvanta, men på buysnus har de mye god og spesiell snus som f,eks Odens og Thunder som er sterkere enn noen snus som finnes i Norge i dag
Vis hele sitatet...
Odens, ja.

Men general ekstra sterk finnes i norge og er den nest sterkeste snusen å by på. Worldwide liksom. Thunder er det futt i og da :P

reter meg selv - De sier ekstra sterk er sterkere enn Thunder, men den har 15mg nikotin og thunder har 16mg.. Odin 17mg. Så er det sagt o.0
Sist endret av Jazzin; 29. mars 2009 kl. 23:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av enterhaa Vis innlegg
Ikke bare at det blir litt billigere i stor kvanta, men på buysnus har de mye god og spesiell snus som f,eks Odens og Thunder som er sterkere enn noen snus som finnes i Norge i dag
Vis hele sitatet...
De har utrolig bra valg på snus også, all slaks smaker osv.
Synd at vi har så dårlig utvalgt her i Norge.
Om dere hadde vært skikkelig lure så hadde dere bare gitt meg en del spenn, så kan jeg kjøpe med en del neste gang jeg er på andre siden av broa :P
Gjort ofte, funker fett, tar med 2 tårn over hver gang ca, jeg og en kamerat som alltid drar over 1 gang i uka og handler på systembolaget
Sitat av Randalv Vis innlegg
Om dere hadde vært skikkelig lure så hadde dere bare gitt meg en del spenn, så kan jeg kjøpe med en del neste gang jeg er på andre siden av broa :P
Gjort ofte, funker fett, tar med 2 tårn over hver gang ca, jeg og en kamerat som alltid drar over 1 gang i uka og handler på systembolaget
Vis hele sitatet...
Hvor bor du hen?
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Randalv: skla du på tg?
isåfall så hadde jeg håpet på at jeg kunne kjøpt av deg for en billig penge der?(A)
under TG er det MANGE som selger snus til en *Billig* penge. det er ikke super billig men du får en boks til 40-50 kroner tror jeg og noen av de tar ikke legg
Det er ett sjangsespill og bestille fra sweden :P Jeg har gjort det noen ganger, og noen ganger har det vært billig, fordi da har ikke tollen tatt det, men får en overraskelse engang iblandt
men alt i alt blir et jo billigere bare å prøve. 50/50 for at du får jævli bra rabatt, det gjør du ikke i butikken
Jazzin's Avatar
Trådstarter
lol..

Drar til sverige i påsken emd kompiser..! Haha! Problem solved.. :P
din røver
Zeco's Avatar
Spurte buysnus.com om dem hadde mulighet til å sende snusen fra Norge, for å slippe all tollavgiften. Her er svaret jeg fikk:

"Hej

Det är mycket troligt att det till kommer tullavgifter när du skickar till Norge. Tullen är väl medvetna om snus och avgifterna är mycket höga av vad vi har hört från andra kunder. Vi ersätter aldrig en order som fastnar i tullen eller som returneras till oss. Ordern skickas från Sverige."
Jazzin's Avatar
Trådstarter
Så det ble nei.. Samme som ejg fikk i dag.

Skjønner det jo da ettersom det er ganske lang kjøretur for dem, men kunne vell kjørt ut " bulks" iblant..
Er det ikke noen skapsvensker inne på nFF da? Hadde jeg vært nordmann og bodd ved grensen hadde jeg lett syklet/gått/kjørt min brors moped over grensen for å kjøpe snus og laget et lite lager hjemme. Jeg personlig hadde lett gitt en del kroner for å få en til å kjøpe i SWE å sende det i norge til meg. Men må være en man kan stole på da.
Jazzin's Avatar
Trådstarter
mail jeg fikk fra tollvesenet i dag:

Hei!



Ved eventuell innførsel må det betales tobakksavgift kr. 0,77 pr. gram av pakningens nettovekt. I tillegg kommer 25% merverdiavgift, beregnet av total varepris ink. frakt (porto) og tobakksavgift.



Produkter som ikke er merket i samsvar med vedlagte bestemmelser, kan ikke innføres.



Vennlig hilsen



Infosenteret, Tollregion Øst-Norge



Tlf. 0 30 12

***E-post

Internett www.toll.no



Informasjonen over må oppfattes som veiledende og er gitt ut i fra regelverket som gjelder på svartidspunktet. Svaret er basert på opplysninger som er gitt av innsender, disse er ikke realitetskontrollert av Tollvesenet. Vi gjør oppmerksom på at Tollvesenet ikke har anledning til å gi bindende forhåndstilsagn om toll, avgifter og saksbehandling.




--------------------------------------------------------------------------------

Fra: ***********
Sendt: 30. mars 2009 14:49
Til: Infoøst
Emne: RE: SV: Snus



Ja, jeg tenkte mer på gjennom post jeg da. Bestille fra sverige.
Sitat av Smoky Mo Vis innlegg
Hvor bor du hen?
Vis hele sitatet...
Halden. Typ den byen som ligger rett ved Svinesund :P
Smaker "Thunder" og "Odense" sterkere enn løs General Ekstra Sterk?(Det er favoritten min nå, jeg liker sterk snus)
har erfaring med buysnus.com, prisen avhenger ganske enkelt av flaks. 50/50 på om pakka bli tatt i tolla eller ikke. så jeg har vell i gjennomsnitt fått en pris på ca 55 kr pr boks. (ca 50 bokser tilsammen(over tid))
Spørsmålet blir egentlig bare om dem merker forsendelsen eller ikke. Dersom dem sender i en helt vanlig boks med adresse på og uten SNUSFABRIKET.SE, tipper jeg det ikke blir sjekka. Så mitt tips er å spørre om dem kan sende i en nøytal boks.
få dem til å helle ut all snusen i luftett konvulutt da blir det sikkert ikke like lett oppdaga.
Sitat av Fudge Vis innlegg
få dem til å helle ut all snusen i luftett konvulutt da blir det sikkert ikke like lett oppdaga.
Vis hele sitatet...
Men most blir dem.
Sitat av Fudge Vis innlegg
få dem til å helle ut all snusen i luftett konvulutt da blir det sikkert ikke like lett oppdaga.
Vis hele sitatet...
Og da det kommer fram så blir det fra General sterk til Onico nikotin fri snus, etter at all nikotinen går ut etter å ha blitt pressa.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Til de som har spurt om Thunder: Den er lenger enn de vanlige posene, og er visst sterkere enn noe du får i Norge. Jeg personlig syns ikke noe om den da jeg bare har blitt dårlig av den, noe jeg ikke kan forklare siden jeg kjører dobbel skruf sterk til vanlig som burde være sterkere. Men den smaker i hvertfall ikke så mye, hvis man ikke tåler saften fra annen snus.
Men, hvis du vill ta med mye snus over grensen, kan man ringe ett number. Jeg så dette når jeg var i sverige noen uker siden, du trengte bare og ringe opp og si hvilken motorvei du skulle ta tilbake til norge og de ville sagt om det var kontroll der... Husker ikke number'n Men det var på en stor billboard ved siden av Nordby shopping dings.
Det er riktig at du kan sende inn en sms for å se om det er tollkontroll eller ikke, men ikke sats 100% på denne. Har prøvd den tidligere, og da fikk jeg beskjed om at "det er stikk-kontroll på gardermoen", det det ikke sto var at det var kontroll på svinesund og.. Ble heldigvis ikke stoppa, men er ikke gøy å kjøre sakte forbi tollerne når du veit du har 180 pils for mye i bagasjerommet:P

Prøvde foresten å kjøpe 5 bokser snus fra buysnus.com for et par uker siden (for totalt ca150 kroner), fikk brev fra posten den uka her om at jeg måtte betale 410 kroner for fortolling om jeg ville ha snusen:/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ser at tråden er litt gammel, men snubla over den i dag...

Jeg bor ved grensa, og kan godt poste snusen fra Norge, slik at dere slipper fortolling.

Det er bare å kontakte meg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Ville bare informere om at det ikke er lovlig å importere snus via posten.
Men det er lov å ta det med dere over grensen.

Grunnen er at helsemyndighetene ikke liker at det ikke er norsk advarsel bakpå boksen.


Kilde: Nrk nett-tv, FBI 26.08.09