Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3476
Hei, bare lurte på hvordan kvalitet det blir på kokain som er dyrket hjemme eller i drivhus, etter man er ferdig med hele prossessen?
Så et sted at i norge får man bare 1 g kokain ut av 1kg kokablader eller noe rundt der hvertfall. Det jeg skal fram til er: Hvor rein er denne kokainen? Er det bra kvalitet?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En kilde sier at plantene har fra 0.3 til 1.5% kokain i seg:
1000g * 0,008 = 8g

Kvaliteten på kokainen i planten er jo selvfølgelig av ypperste kvalitet så lenge du tar godt vare på den, kokain må ekstraheres fra bladene med et løsemiddel, en standard alkaloidekstrasjon med andre ord.

Jeg vil påstå at dette er et økonomisk sort hull: Du må ha mye rom og skikkelige vekstlys samt gjenskape klimaet de vokser i. Men er du keen på et hobbyprosjekt skal det gå an å gjennomføre om du leser nok om emnet,
Sist endret av Dodecha; 9. november 2009 kl. 13:32. Grunn: 8 gram, ikke 80, ja jeg suger i matte
Trådstarter
16 0
Virker som mye pes. Selv om det hadde blitt et ganske kult hobbyprosjekt. Det skal vel en del planter til for å få 1kg med blader også?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg aner ikke helt hvor mye en busk gir, det er en flerårig plante som kan bli flere meter høy, men alle bildene av åkre som jeg har sett har korte busker i knehøyden. Så du måtte vel ha endel av de for å komme opp i et kilo ja.
Sist endret av Dodecha; 8. november 2009 kl. 16:39.
Trådstarter
16 0
Men plantene burde vel reagere på at de er i norge å ikke i andesfjellene? Ville tippa jeg hadde fått mer eller bedre kvalitet, av et visst antall planter der de hører hjemme, i forhold til samme antall planter her i norge?
Sist endret av Dodecha; 9. november 2009 kl. 13:26. Grunn: rettskrevet
Hvis du dublikerer varmen, og solyset så ser jeg ikke helt for meg hvordan de kan vite det, uten at de har innebygget GPS.
Trådstarter
16 0
Hmm tenkte det hadde blitt mye jobb, men man må jo slite litt for å få suksess
Sitat av Gamma Vis innlegg
Hmm tenkte det hadde blitt mye jobb, men man må jo slite litt for å få suksess
Vis hele sitatet...
Innvister noen penger, kjøp en gammel gård uti skogen. Bygg om hele låven.
Blir til slutt mye profitt
Trådstarter
16 0
Tror man måtte drivi storproduksjon om det skulle blitt noen store kroner å tjene.

noen som vet hva strafferammen på å dyrke denne planten er?
Sist endret av Gamma; 8. november 2009 kl. 17:31.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
1000g * 0,008 = 80g
Vis hele sitatet...

80??? 8!
Håper det var skrivefeil? eller er jeg stuka?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kvaliteten på kokainen i planten er jo selvfølgelig av ypperste kvalitet så lenge du tar godt vare på den, kokain må ekstraheres fra bladene med et løsemiddel, en standard alkaloidekstrasjon med andre ord.
Vis hele sitatet...
Det er ganske mye annet enn kokain i cocablader, man får en cocaine paste utav bladene, som man deretter prosesserer på nytt for å skille ut kokainen. Om jeg ikke tar helt feil så blir sluttproduktet aldri helt reint. Kokain kan forresten også syntetiseres, men jeg vet ikke stort om hvor populært dette er.
Utav ren nysgjerrighet:

Er det noen som har erfaring med dyrking av koka-planter? Hvor vanskelig er det i forhold til å dyrke cannabis-planter (vet at det er et relativt spørsmål, men)?
Sitat av Stone1 Vis innlegg
80??? 8!
Håper det var skrivefeil? eller er jeg stuka?
Vis hele sitatet...
8 gram er det riktige, ja.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg beklager avsløringen av mine infantile mattekunnskaper :P
Sist endret av Dodecha; 9. november 2009 kl. 13:27.
Sitat av MikeHunt Vis innlegg
Hvis du dublikerer varmen, og solyset så ser jeg ikke helt for meg hvordan de kan vite det, uten at de har innebygget GPS.
Vis hele sitatet...
de kan vite det på jorda, luftfuktighet, insekter, dyr, osv, uten at de trenger GPS.
For noen som har lyst kokablader er det nok mer økonomisk å kjøpe bladene i form av teposer fra Sør-Amerika? Rent hypotetisk selvfølgelig...
Sitat av badjaja Vis innlegg
For noen som har lyst kokablader er det nok mer økonomisk å kjøpe bladene i form av teposer fra Sør-Amerika? Rent hypotetisk selvfølgelig...
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte dette, koster ca. 10 kr, 20-30 for bedre kvalitet, for en en liten pose med blader paa butikken, vet ikke hvor mye det er i, men nok til en haug av porsjoner Dette er i nord-argentina