Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1551
Fikk innkallelse i dag til MP avdelingen i Hæren. Det jeg ikke helt skjønner er at jeg ble dimmet fra madla i januar, så får jeg allerede innkallelse nå. Men jeg vurderer faktisk å gå inn og ta det seriøst og muligens ta en utdanning der. Er det noen som har erfaring fra MP tjenesten som kan si litt om hvor det er, hvordan det er og eventuelt hva man kan ende opp som?

På forhånd takk.
På hvilket grunnlag ble du dimmitert fra Madla?

Du har vel antagelig vis blitt kalt inn igjen på samme grunnlag som folk blir kalt inn til rep øvelse. Forsvaret har jo rett til å kreve at du skal være inne i x antall dager, og det er vel muligens dette som skjer med deg nå, siden du har dimmitert tidligere, og ikke fullført førstegangstjenesten helt. (ihverfall sånn jeg forsto deg, om du faktisk har fullført hele førstegangstjenesten, så skjønner ikke jeg hvorfor du er kalt inn igjen :P )
Trådstarter
86 8
Sitat av Randalv Vis innlegg
På hvilket grunnlag ble du dimmitert fra Madla?
Vis hele sitatet...
Skal være såpass ærlig å si at jeg gikk til legen og klagde over ryggen for å slippe. Fikk papirer fra fastlegen. Ikke fordi jeg ikke vil inn i militæret, men jeg hadde økonomiske problemer o.l. som jeg ville ordne opp i først. Så jeg var på madla i 20 timer. Men nå har jeg lyst til å ta det på alvor og gi det en ny sjangs, å når jeg ble dimmet tror jeg at jeg fikk en slags utsettelse.

Men noen som har erfaringer?

Takk for svar
Sist endret av SungaDee; 19. mars 2009 kl. 17:49. Grunn: Mye rot
Jeg har flere venner som har vært i MP (Madla, Bardufoss og Ørland(?)) og det har vært lite klaging fra deres hold. Jeg er under den tro at MP er noe av det bedre du kan tjenestegjøre som i førstegangstjenesten. Det er nok også en ganske grei vei å gå dersom man ønsker seg militær karriere.

Dersom du seriøst overveier muligheten om karierre bør du søke befalsskolen pronto. Jeg er ikke sikker på når søknadsfristen er, men du kan lyve å si at en kompis av deg har fått sine papirer, men at du enda ikke har fått høre noe etter at du leverte søknaden i f. eks januar. Dette fungerte for meg med befalsskolen til sjøforsvaret da jeg innså at det var en fantastisk sjanse til 10-dagers "perm".

Forhør deg på milforum.net. Det vil nok være noen fanatikere der, men du vil troligvis få utfyllende svar på de fleste spørsmålene du har.

Et råd til deg vil være å ikke under noen omstendighet nevne at du allerede har vært inne og blitt dimmet igjen, i hvertfall ikke før de spør deg om det. Dersom du velger befalsskole vil du snakke med legen under inntaksukene og spørsmålet om ryggen din vil garantert komme opp. Da lyver du og sier du hadde en snowboard-ulykke eller at det troligvis var grunnen, men du har ikke merket noe til det på lenge.
Trådstarter
86 8
Sitat av duxo Vis innlegg
Jeg har flere venner som har vært i MP (Madla, Bardufoss og Ørland(?)) og det har vært lite klaging fra deres hold. Jeg er under den tro at MP er noe av det bedre du kan tjenestegjøre som i førstegangstjenesten. Det er nok også en ganske grei vei å gå dersom man ønsker seg militær karriere........
Vis hele sitatet...
Takk for svar =) Jeg klarer nok å forklare bort grunnen til at jeg ble dimmet.
Om du er sugen på mye skog og kos, så er vel ikke mp det beste, ihvertfall ikke min ærfating etter at vi fikk dimmitert 3 stk av de som lekte mp xD
men er nok en ganske behagelig tjeneste.
spørs jo som sagt helt hva du er ute etter.
Ryggproblemer er jo noe av det minst spesifikke som finnes. Bare si til dem at du ikke har merka noe til det på det siste året, og veldig gjerne vil tjenestegjøre, så ordner det seg nok.
er du blitt ærklert tjenesteudtyktig så er kongen eller regjeringa de eneste som kan endre på det.