Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1911
Anonym bruker
"Høflig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Noen som har eksperimentert med ketamin på egen hånd? Er dødsdeprimert. Sliter med å komme meg ut av senga, så store deler/hele dagen ligger jeg. Blitt enda mer deprimert av alt muskelsvinnet så det går jo bare en vei.

Har ketamin, hjelper ketamin i seg selv, eller er det terapien man får i samband som gjør det så effektivt?

Føler meg bedre når jeg tar det, men så fort det går ut er jeg tilbake til helvete.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Føler meg bedre når jeg tar det, men så fort det går ut er jeg tilbake til helvete.
Vis hele sitatet...
Der har du svaret. Det funker best i en form for terapi, ketamin er ingen vidunderkur i seg selv.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Gjelder alle psykoaktive stoffer, til og med de som er beryktet for å gi folk nye syn på livet: Sopp, LSD, MDMA, Meskalin: De gjør ingenting i seg selv, de kan gi et annet perspektiv men du må selv handle ut i fra det nye perspektivet uten å falle i den gamle kjente rutinen du var i før og det kan være hardt arbeid i seg selv.
Har tatt ketamin en håndfull ganger. Noen ganger for lulz, noen ganger for å prøve å gi det et forsøk på å sette en ny baseline for humør/velvære/livsgnist.

Kort fortalt; du blir ganske loka i de timen(e) du er påvirket, også føler man seg ganske vanlig i ettertid.

Jeg tror ingen psykoaktive stoffer alene er noe vidundermedisin for dårlig mental helse.
Jeg personlig blir helt vilt glad på ketamin, noe som er uvanlig for meg. Jeg føler meg også bedre i dagene etterpå. Men om jeg blir mindre deprimert eller får en varig høyere baseline? Nei.
Anonym bruker
"Høflig Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for tilbakemeldingene.

Det høres ikke så ille ut, astro. Er det snakk om khole eller bare noen bumps da?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Gjelder alle psykoaktive stoffer, til og med de som er beryktet for å gi folk nye syn på livet: Sopp, LSD, MDMA, Meskalin: De gjør ingenting i seg selv, de kan gi et annet perspektiv men du må selv handle ut i fra det nye perspektivet uten å falle i den gamle kjente rutinen du var i før og det kan være hardt arbeid i seg selv.
Vis hele sitatet...
Er veldig vanskelig å jobbe med seg selv på nåværende tidspunkt. Jeg er i en ganske tøff periode hvor jeg føler meg helt maktesløs. Har ikke noe sted å bo, så jeg måtte ty til ett lite rom i noe som best kan beskrives som ett galehus. Heldigvis slipper jeg å sove ute…
[quote=Anonym Heldigvis slipper jeg å sove ute…[/QUOTE]

Når ting er som tyngst, så er det nettopp det å sette ord på slike ting som er positive som er den viktigste jobben du kan gjøre.

Fokuser på den ene tingen som er positivt, du slipper å sove ute.
I morgen finner du kanskje enda en ting!

Det er slik du kan begynne å jobbe deg ut av det
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Når ting er som tyngst, så er det nettopp det å sette ord på slike ting som er positive som er den viktigste jobben du kan gjøre.

Det er slik du kan begynne å jobbe deg ut av det
Vis hele sitatet...

Jeg er så enig i dette... ketaminen vil virke på den måten at du i tiden etter skaper et større mulighetsrom for å danne nye tankemønstre som kan være positive.

Jeg skjønner at det er vanskelig i din situasjon å tenke positivt, har du noen som du kan betro deg til? Er det noen organisasjoner du kan tenke deg å ringe for å få hjelp til å se nye løsninger?
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ligg unna alkohol og benzo i dagene før og etter. Selv må jeg opp i minst 400 mg i en drop for å oppleve mindre depresjon i 10-14 dager etterpå. Fungerer bra to av tre ganger, omtrent. Bra utgangspunkt for endring, bare fyfy at det er gøy og bare må doseres annenhver uke uten å flate ut følelser som SSRI/SNRI gjør (for enkelte), skjønner godt hvorfor det er ulovlig. /s
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei

Noen som har eksperimentert med ketamin på egen hånd? Er dødsdeprimert. Sliter med å komme meg ut av senga, så store deler/hele dagen ligger jeg. Blitt enda mer deprimert av alt muskelsvinnet så det går jo bare en vei.

Har ketamin, hjelper ketamin i seg selv, eller er det terapien man får i samband som gjør det så effektivt?

Føler meg bedre når jeg tar det, men så fort det går ut er jeg tilbake til helvete.
Vis hele sitatet...


Jeg brukte ketamin (ISO-S), i medisinske doser daglig i ca 2 uker-

Ikke for gøy eller rus, men for et push til å endre rutiner, vaner + fysisk og psykisk helse. Jeg kom meg et stykke, begynte å gå tur hver dag, passet på å få i meg rett mat, vitaminer og mineraler.

2 dager etter jeg sluttet med ketamin, sluttet jeg å spise, sluttet med tur og alt gikk nedover tilbake til en dyp depresjon.

2 mnd senere kuttet jeg meg fra håndledd til albue i et forsøk på selvmord, ble funnet av mamma uten puls og var helt hvit.

Spol fremover-

Jeg kjøpte DMT-5-MeO, verdens sterkeste psychedelica, og i trippen levde jeg et alternativt liv i noe som føltes ut som over et år (var trip varte i 16 minutt)

Klarer på ingen måte å forklare det, men etter DMT, tok jeg rette valg, startet skole igjen, jobb på kles butikk, venner (har vært isolert å sengeliggende siden jeg var 16, er 25 nå).

Kort fortalt- ketamin var midlertidig, men DMT ga meg livsgnisten, troen på kjærlighet, ubeskrivelig energi, og ikke minst med mye arbeid- en sunn psyke og fysisk sterk!

Poenget mitt er: Hold deg vekke fra ketamin og div gatedop, og prøv DMT. Om du svarer på denne kan jeg sende deg en mld, så ordner vi noe guddommelig!
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Når ting er som tyngst, så er det nettopp det å sette ord på slike ting som er positive som er den viktigste jobben du kan gjøre.

Fokuser på den ene tingen som er positivt, du slipper å sove ute.
I morgen finner du kanskje enda en ting!

Det er slik du kan begynne å jobbe deg ut av det
Vis hele sitatet...


Veldig gode tips, som alltid fraktalist! (Vi har snakket på noen tråder + sitt deg kommentere div tråder)

Ville bare legge til: start ved å sette pris på di små tinga, som f.eks en kald pute og varm dyne, et godt måltid, et kompliment osv..

Det viktigste (i min erfaring) er nye rutiner å fjerne dårlige vaner.

og husk, kropp og sinn henger sammen! Tren begge og få disiplin.

Spis sunt
Drikk nok vann
Gå tur/tren
Kropp og sinn må være like sunne
Gode rutiner
Dysje daglig
Fjern dårlige vaner
Vær sosial om du klarer
SOV minst 7,5 timer
Disipliner hjernen og kroppen
Alltid ha det ryddig rundt deg.

Beklager lang tekst!
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For dem som på død og liv vil bruke medisin mot alt mulig fysisk og psykisk..

Ta ihvertfall å gjør det først hos en klinikk som er autoriserte, slik at dere får en pekepinn på hvordan det skal brukes.

Ingen blir friske av å selvdosere fentanyl uten proffesjonell veiledning heller...

WAKE UP
Jeg er helt for ketaminbehandling mot depresjon, og alt annet den kan bøte med forøvrig, og jeg har i egne øyne absolutt kvalifisert for behandling, uten at jeg har mottatt den av helsepersonell som medisin i behandling.

Kun tatt det illegalt.

Jeg antar at du bor i Norge, siden du skriver her inne. Tror du ville fått mye mer effekt på problemene dine med en uke eller to i syden. Sol og shorts. Men er ikke bare bare bare å ta et fly når man ikke klarer å stå opp av senga.

Jeg tror ikke det funker slik som er best for deg å ta det illegalt, men så må man nesten veie opp mot depresjonen.

Hvor ille er den? Hva kan man måtte prøve å behandle den depresjonen med?

At du forsøker noe, tror jeg er bra. Stillstand er død. Mange synes det er lettere å stå opp av senga ved hjelp av litt amfetamin. Men det gjør jo ikke livet noe lettere. Snarere tvert imot.

Du får si ifra hva du finner av løsning. Fordi det du går igjennom er helt jævlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg brukte ketamin (ISO-S), i medisinske doser daglig i ca 2 uker-

Ikke for gøy eller rus, men for et push til å endre rutiner, vaner + fysisk og psykisk helse. Jeg kom meg et stykke, begynte å gå tur hver dag, passet på å få i meg rett mat, vitaminer og mineraler.

2 dager etter jeg sluttet med ketamin, sluttet jeg å spise, sluttet med tur og alt gikk nedover tilbake til en dyp depresjon.

2 mnd senere kuttet jeg meg fra håndledd til albue i et forsøk på selvmord, ble funnet av mamma uten puls og var helt hvit.

Spol fremover-

Jeg kjøpte DMT-5-MeO, verdens sterkeste psychedelica, og i trippen levde jeg et alternativt liv i noe som føltes ut som over et år (var trip varte i 16 minutt)

Klarer på ingen måte å forklare det, men etter DMT, tok jeg rette valg, startet skole igjen, jobb på kles butikk, venner (har vært isolert å sengeliggende siden jeg var 16, er 25 nå).

Kort fortalt- ketamin var midlertidig, men DMT ga meg livsgnisten, troen på kjærlighet, ubeskrivelig energi, og ikke minst med mye arbeid- en sunn psyke og fysisk sterk!

Poenget mitt er: Hold deg vekke fra ketamin og div gatedop, og prøv DMT. Om du svarer på denne kan jeg sende deg en mld, så ordner vi noe guddommelig!
Vis hele sitatet...
Veldig interessant å høre om erfaringer med dmt.
Kunne vært interessant å høre mer om.
Ville du sendt en pm?
Det er en long shot men hva med å høre på en guidet meditasjon av feks Alan Watts?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er en long shot men hva med å høre på en guidet meditasjon av feks Alan Watts?
Vis hele sitatet...
Det anbefaler jeg og, men han samt alle filosofer/meditasjons guider som f.eks sadhguru (personlig hater jeg han da, men har etpar gode poeng i ny og ne) og Nietzsche osv- er desverre ingen kur alene.

Det er absolutt mange av disse folka som kan peike oss i rett retning, men det innebærer hardt arbeid, trene både kropp og sinn, rett kosthold, lære å bli kjent med egne følelser, øve på å håndtere traumer og andre faktorer som har ført til depressjon og angst..

Alt dette er fullt mulig med prøving og feiling, å hvert steg er et steg mot velvære og et positivt solid mindset.

Å er selvsagt ingen skam i å søke hjelp hos en profesjonell, f.eks psykiater. Det er nok lurest før man prøver psychedelica.

All love
Kan bare anbefale noe jeg har gjort selv, kjøpte rundt 1,2 G ketamin fra en dude litt tilbake.

Lagde min egen trygge sone på soverommet mitt med lavalampe og det jeg følte for å sette på TV, endte opp med fear and loathing i las Vegas som var utrolig merkelig.

Brukte nasal fremgangsmåte btw startet rolig, men så endte det opp med at jeg peiset i meg hele grammet på ganske kort tid så havnet ganske fort i k hole. Og det husker jeg ikke så mye fra, glemte at jeg hadde kropp hvert fall.

Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg er kanskje litt lettere til sinns idag. Men igjen så er det ingen vidunder medisin og løser ikke problemet i seg selv vil jeg si, MEN det kan være et verktøy
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Kan bare anbefale noe jeg har gjort selv, kjøpte rundt 1,2 G ketamin fra en dude litt tilbake.

Lagde min egen trygge sone på soverommet mitt med lavalampe og det jeg følte for å sette på TV, endte opp med fear and loathing i las Vegas som var utrolig merkelig.

Brukte nasal fremgangsmåte btw startet rolig, men så endte det opp med at jeg peiset i meg hele grammet på ganske kort tid så havnet ganske fort i k hole. Og det husker jeg ikke så mye fra, glemte at jeg hadde kropp hvert fall.

Jeg vet ikke om det er noen sammenheng, men jeg er kanskje litt lettere til sinns idag. Men igjen så er det ingen vidunder medisin og løser ikke problemet i seg selv vil jeg si, MEN det kan være et verktøy
Vis hele sitatet...
Så dette anbefaler du?

Jeg var på vei til å slette dette innlegget men føler for at å minne dere på en ting i plenum kanskje er mer effektivt: Drit i å bruke ordet "anbefaler", dere er ikke helsepersonell. Noe som er ganske lett å dedusere da ingen inne helsevesenet med respekt for seg selv vil "anbefale" noe som helst på et så tynt grunnlag.

Det er ingenting i veien med å fortelle hva du har prøvd og hvordan det gikk men hold dere unna ordet anbefale. Spesielt når det ender med at du bare ser en film og tar i deg et gram med ketamin. Ja det er lite sjans for at man stryker med, men rette personen kunne klart å bevege på seg akkurat nok til å rive ned noe, starte en brann, kanskje til og med ramle ut vinduet. Det er muligheter for endel uhell når man får panikk på et stoff som reduserer kroppskontrollen så mye.

Så for all del, snakk om hva dere har opplevd, hva dere tror funker og hva dere ikke tror funker: Men skjønn at folk er forskjellige og du ikke har noe grunnlag til å anbefale noe som helst når det kommer til helse, både fysisk og mental.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er veldig vanskelig å jobbe med seg selv på nåværende tidspunkt. Jeg er i en ganske tøff periode hvor jeg føler meg helt maktesløs. Har ikke noe sted å bo, så jeg måtte ty til ett lite rom i noe som best kan beskrives som ett galehus. Heldigvis slipper jeg å sove ute…
Vis hele sitatet...
Intet dop fixer livssituasjonen din. Beste kandidater for å få effekt av f.eks antidepressiva er dem som har livet på stell men er deprimert likevel. Det finnes ikke medisin som plutselig fixer skilsmisse, at bestemor døde eller at man ikke har sted å bo
Sist endret av Bearass; 27. desember 2023 kl. 12:26.