Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 555
Hei,

Har en ett år gammel pc, Athlon 64 X2 6000, GeForce 8800GT.
Jeg har i lengre tid hatt et problem ved oppstart. Har en gammel 17" CRT skjerm av ukjent merke som jeg vil bytte ut med en 19" LCD skjerm som kom med en annen pc levert av fujitsu siemens.

Denne nye skjermen fra FS bruker DVI->DVI fra skjerm til pc. Skjermkortet har to DVI-innganger.

Problemet er at hvis jeg fjerner den gamle crt-skjermen fra skjermkortet, så vil ikke pcen starte opp. Skjermbildet kommer aldri frem, og windows starter ikke (ut ifra lyder fra harddisken). Har gått gjennom bios, ettersom dette er et problem som ikke har noe med os å gjøre, uten å finne noe som løser problemet.

LCD går vel på digitale signaler, mens CRT går på analoge...

Klarer ikke finne noen løsning. Noen her som vet om noe?

LCDskjermen fungerer perfekt så lenge jeg har brukt CRTskjermen til bootup av windows. Men rebooter jeg må jeg krype under bordet og bytte ledning til crt.

Takk,
▼ ... over en uke senere ... ▼
hardware feil tror jeg.

prøv med et annet skjermkort, og se hva som skjer. evt last ned nyeste drivere.
goofy6980: Hva har drivere å si i denne saken? Prøvd med begge slottene? Har du endret noe i kontroll panelet til skjermkortet? Vet ikke hvordan nVidia sitt er, men kan du sette LCD skjermen som første skjerm?